abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78885740
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Akkoord, geen belastingvoordeel omdat het een EU-land is, maar wel de fles bij een winkel in het tax-free gedeelte op Schiphol gekocht en nogmaals afgerekend.
En dat zal zijn geweest om te voorkomen dat die winkel een Gall&Gall fles Bacardi als zijnde niet van hen zou herkennen.
Er is niet echt meer een taxfree gedeelt op schiphol. aan de hand van een ticket wordt er belastingvoordeel berekend. Overigens al barcodes van de flessen barcadi zijn het zelfde. Hij had die fles ook bij Gal en Gal kunnen kopen!
  maandag 8 maart 2010 @ 13:08:07 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78885746
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:06 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wat is er bizar aan het lopen door een scanner of het checken van de handbagage?
Nou, stel dat zo'n postpubertje wat bij een beveiligingsbedrijf werkt kan zien dat m'n borsten niet van mezelf zijn maar dat m'n BH gewoon een beetje extra gevuld is.... dat is kennelijk een drama
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_78885818
quote:

[..]

Wat is er bizar aan het lopen door een scanner of het checken van de handbagage?
Wat is het nut van het lopen door een scanner en het checken van de handbagage als Alberto S. gewoon met een bom aan boord van een vliegtuig kan stappen?
pi_78885864
Wordt er op de overige vliegvelden in Nederland buiten de E.U. gevlogen?
pi_78885890
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:09 schreef Light het volgende:

[..]

Wat is het nut van het lopen door een scanner en het checken van de handbagage als Alberto S. gewoon met een bom aan boord van een vliegtuig kan stappen?
Daar is die scanner niet voor flapdrol.
Het ging Albertoooooo erom dat er geen check van de handbagage is en de rest van de veiligheid op Schiphol dus schertsveiligheid is.
U MAD?
pi_78885894
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:09 schreef Light het volgende:

[..]

Je kan het simpelweg niet zien wat voor een vloeistof in de flessen zit!
pi_78885901
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:10 schreef SonicB het volgende:
Wordt er op de overige vliegvelden in Nederland buiten de E.U. gevlogen?
Ja.

MAA sowieso.
U MAD?
  maandag 8 maart 2010 @ 13:12:41 #133
291546 i10TD
.. en de tyfus!
pi_78885922
mss lieten ze hem wel door omdat het toch alberto is "die gaat vascht lekkur op vakansie!"
Ladies and gentlemen, boys and girls, mammals and cat, dogs, chickens, ducks and all that in between
pi_78885982
maar één oplossing, geen verkoop meer op Schiphol.
pi_78885997
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:14 schreef SonicB het volgende:
maar één oplossing, geen verkoop meer op Schiphol.
Of Schiphol gewoon afsteken en weggeven aan Engeland.
U MAD?
pi_78886006
quote:

[..]

Jij wilt zo te lezen 100% garantie dat er geen bom aan boord komt.
Om dat te garaneren moet er heel wat meer gebeuren dan door een scanner lopen of handbagage checken.
Kleren uit, in lichaamholtes voelen of er niks zit. Geen handbagage meer mee.

VInd ik niet prettig hoor.
Leaf
pi_78886086
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:15 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Of Schiphol gewoon afsteken en weggeven aan Engeland.
Juist!!
pi_78886529
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij gaat naar Schiphol en koopt daar tax-free een fles Bacardi, die gesealed wordt.
Hij gaat naar huis, opent de fles Bacardi, gooit die leeg en doet er gevaarlijke substantie X in.
Hij gaat met zijn fles weer naar Schiphol, weer naar de tax-free winkel en betaalt zijn fles Bacardi met gevaarlijke substantie X nog een keer, waarop deze weer gesealed wordt, en dus als "veilig" beschouwd wordt.
En hoe zit het met zijn ticket dan? Aangezien je die toch moet laten zien als je iets aanschaft op Schiphol?
  maandag 8 maart 2010 @ 13:31:58 #139
168739 Red_85
'echt wel'
pi_78886585
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:02 schreef Skaai het volgende:

[..]

Maar wat is nu je hele punt in dit verhaal? Het is natuurlijk weer heel makkelijk om de beveiligers aan te wijzen , laag opgeleide Marokkanen de schuld geven is het eerste waar je naar kan grijpen? . Je hebt vast ervaring in die tak van beveiliging .
In dit geval valt (net als 25 december) de beveiligers niets te verwijten omdat het buiten de macht van de beveiligers staat, die ook regels hebben waar ze zich aan moeten houden. De zak is verzegeld, de informatie op de bon klopt als een bus. Dus keuren de beveiligers het goed omdat ze er niks mee mogen doen. Openscheuren en de inhoud controleren dan maar? .
Schiphol raakt zelf verstrikt in al zijn regels en toestanden en dit is de uitkomst. Daar heeft een vmbo-ertje die 4 uur cursus heeft gehad niks mee te maken.
[..]

Wat mijn punt is, is dat de beveiligers een stuk scherper moeten worden op de punten waarop ze scherp moeten zijn. Ze leggen hun prioriteiten verkeerd. Aan mij, als persoon die bijna dagelijks op het platform komt, kan je het niet verkopen dat je mij staande houd en mijn werk niet laat doen om allerlei pietluttigheden (zoals gereedschappen, stukjes spoedvracht in mijn auto en andere benodigdheden voor mijn werk) en de volgende dag iemand doorlaat met een brandbare stof en lucifers en iemand anders met een potentiele springstof.
Als je daar goedopgeleide, ietswat slimmere, mensen neerzet wordt voor iedereen de situatie een stuk werkbaarder, veiliger en voor de reiziger aangenamer.

Snappie nu?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_78886598
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:30 schreef Shoombak het volgende:

[..]

En hoe zit het met zijn ticket dan? Aangezien je die toch moet laten zien als je iets aanschaft op Schiphol?
U MAD?
  maandag 8 maart 2010 @ 13:33:08 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78886636
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:30 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Mah, ik kan me zo voorstellen dat als je wat wereldschokkend terrorisme wilt plegen, of een kijkcijferkanonnetje voor SBS6 wil maken dat je dan niet moeilijk doet over het aanschaffen van een paar tickets.

Ongeacht of dat nou een paar retourtjes Londen van minder dan ¤ 100,= of een paar retourtjes NY van ¤ 500,= per stuk is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 8 maart 2010 @ 13:34:37 #142
168739 Red_85
'echt wel'
pi_78886688
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:15 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Jij wilt zo te lezen 100% garantie dat er geen bom aan boord komt.
Om dat te garaneren moet er heel wat meer gebeuren dan door een scanner lopen of handbagage checken.
Kleren uit, in lichaamholtes voelen of er niks zit. Geen handbagage meer mee.

VInd ik niet prettig hoor.
Dan nog zie ik een mogelijkheid.

100% beveiligd bestaat niet. Dan moet je alle luchthavens sluiten en vliegen bij wet verboden maken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_78886793
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat mijn punt is, is dat de beveiligers een stuk scherper moeten worden op de punten waarop ze scherp moeten zijn. Ze leggen hun prioriteiten verkeerd. Aan mij, als persoon die bijna dagelijks op het platform komt, kan je het niet verkopen dat je mij staande houd en mijn werk niet laat doen om allerlei pietluttigheden (zoals gereedschappen, stukjes spoedvracht in mijn auto en andere benodigdheden voor mijn werk) en de volgende dag iemand doorlaat met een brandbare stof en lucifers en iemand anders met een potentiele springstof.
Als je daar goedopgeleide, ietswat slimmere, mensen neerzet wordt voor iedereen de situatie een stuk werkbaarder, veiliger en voor de reiziger aangenamer.

Snappie nu?
Dat is ook het hele gezeik op Schiphol. iedereen controleert iedereen.
  maandag 8 maart 2010 @ 13:38:07 #144
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_78886832
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan nog zie ik een mogelijkheid.

100% beveiligd bestaat niet. Dan moet je alle luchthavens sluiten en vliegen bij wet verboden maken.
Precies, dan kunnen terroristen zich weer braaf concentreren op treinen en tunnels.
  maandag 8 maart 2010 @ 13:38:53 #145
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_78886862
Stop met vliegen en neem de boot!!!..

Of flikker gewoon de voordeur van het vliegveld dicht voor alle mensen met een link naar, of afkomstig uit terroristenstaten/landen die een fles alcohol bij zich dragen..

Doei..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  maandag 8 maart 2010 @ 13:41:35 #146
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_78886974
Stegeman is wel zelfzuchtig bezig. Het zou een goede actie zijn als hij slechts Schiphol op hun gebreken wijst zodat het niet in de openbaarheid komt dat het beveiligingssysteem van de Nederlandse luchthavens te passeren is. Nu maakt hij de Nederlandse luchthavens nodeloos alleen maar een mikpunt voor potentieel terrorisme.

Bovendien wordt door dit soort sensatiezucht straks steeds meer maatregelen getroffen die de gewone bevolking steeds zwaarder belasten. In dat geval kies ik lief voor het bestaande systeem waarin er een gezonde balans is tussen veiligheid en leefbaarheid.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  maandag 8 maart 2010 @ 13:43:14 #147
291546 i10TD
.. en de tyfus!
pi_78887034
openbaar vervoer kan ook nooit 100% veilig worden, tenzij je iedereen grondig controleert.
Teveel passagiers + Te weinig security/douane = impossible om iedereen te checken. En zelfs dan nog kan er corruptie ontstaan. Lekker zwemmen door de oceaan =D
Ladies and gentlemen, boys and girls, mammals and cat, dogs, chickens, ducks and all that in between
  maandag 8 maart 2010 @ 13:50:17 #148
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_78887354
Goedkoop scoren noemen we dit. Als je al ziet dat de president van Amerika niet 100% veilig kan zijn ga je toch niet miepen dat op Schiphol er vast ook wel een lek is?? Mensen gaan zelfs de heer Stegeman verdedigen ook nog hier, sbs publiek bah bah.
pi_78888075
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:41 schreef VeX- het volgende:
Stegeman is wel zelfzuchtig bezig. Het zou een goede actie zijn als hij slechts Schiphol op hun gebreken wijst zodat het niet in de openbaarheid komt dat het beveiligingssysteem van de Nederlandse luchthavens te passeren is. Nu maakt hij de Nederlandse luchthavens nodeloos alleen maar een mikpunt voor potentieel terrorisme.
Dude Hij is journalist en hij verdiend zijn geld met het maken van dit soort programma's. Waarom in hemelsnaam zou hij dan bij elke actie de instelling inlichten. Dan heb je geen programma, geen kijkcijfers, geen inkomste, en geen baan

Hij werkt niet bij een of ander particulieren onderzoeksbureau waarbij hij overheid en veiligheid onderzoekt i.o. van.
  maandag 8 maart 2010 @ 14:12:31 #150
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_78888333
Ja natuurlijk snap ik wel waarom hij voor die weg kiest, maar ik vind dat je burgerplicht, als je dat zo zou kunnen noemen, zwaarder hoort te wegen. Hij had het veel subtieler aan kunnen pakken. Hetzelfde geldt voor SBS6 die hem aanspoort om zulke roekeloze acties uit te voeren.

Hij hoeft, als hij een keer op heterdaad wordt betrapt en ze hem het leven zuur gaan maken, bij mij in elk geval niet op sympathie te rekenen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')