Er is niet echt meer een taxfree gedeelt op schiphol. aan de hand van een ticket wordt er belastingvoordeel berekend. Overigens al barcodes van de flessen barcadi zijn het zelfde. Hij had die fles ook bij Gal en Gal kunnen kopen!quote:Op maandag 8 maart 2010 13:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Akkoord, geen belastingvoordeel omdat het een EU-land is, maar wel de fles bij een winkel in het tax-free gedeelte op Schiphol gekocht en nogmaals afgerekend.
En dat zal zijn geweest om te voorkomen dat die winkel een Gall&Gall fles Bacardi als zijnde niet van hen zou herkennen.
Nou, stel dat zo'n postpubertje wat bij een beveiligingsbedrijf werkt kan zien dat m'n borsten niet van mezelf zijn maar dat m'n BH gewoon een beetje extra gevuld is.... dat is kennelijk een dramaquote:Op maandag 8 maart 2010 13:06 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wat is er bizar aan het lopen door een scanner of het checken van de handbagage?
Wat is het nut van het lopen door een scanner en het checken van de handbagage als Alberto S. gewoon met een bom aan boord van een vliegtuig kan stappen?quote:Op maandag 8 maart 2010 13:06 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wat is er bizar aan het lopen door een scanner of het checken van de handbagage?
Daar is die scanner niet voor flapdrol.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:09 schreef Light het volgende:
[..]
Wat is het nut van het lopen door een scanner en het checken van de handbagage als Alberto S. gewoon met een bom aan boord van een vliegtuig kan stappen?
Je kan het simpelweg niet zien wat voor een vloeistof in de flessen zit!quote:Op maandag 8 maart 2010 13:09 schreef Light het volgende:
[..]
Wat is het nut van het lopen door een scanner en het checken van de handbagage als Alberto S. gewoon met een bom aan boord van een vliegtuig kan stappen?
Ja.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:10 schreef SonicB het volgende:
Wordt er op de overige vliegvelden in Nederland buiten de E.U. gevlogen?
Of Schiphol gewoon afsteken en weggeven aan Engeland.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:14 schreef SonicB het volgende:
maar één oplossing, geen verkoop meer op Schiphol.
Jij wilt zo te lezen 100% garantie dat er geen bom aan boord komt.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:06 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Juist!!quote:Op maandag 8 maart 2010 13:15 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Of Schiphol gewoon afsteken en weggeven aan Engeland.
En hoe zit het met zijn ticket dan? Aangezien je die toch moet laten zien als je iets aanschaft op Schiphol?quote:Op maandag 8 maart 2010 12:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij gaat naar Schiphol en koopt daar tax-free een fles Bacardi, die gesealed wordt.
Hij gaat naar huis, opent de fles Bacardi, gooit die leeg en doet er gevaarlijke substantie X in.
Hij gaat met zijn fles weer naar Schiphol, weer naar de tax-free winkel en betaalt zijn fles Bacardi met gevaarlijke substantie X nog een keer, waarop deze weer gesealed wordt, en dus als "veilig" beschouwd wordt.
Wat mijn punt is, is dat de beveiligers een stuk scherper moeten worden op de punten waarop ze scherp moeten zijn. Ze leggen hun prioriteiten verkeerd. Aan mij, als persoon die bijna dagelijks op het platform komt, kan je het niet verkopen dat je mij staande houd en mijn werk niet laat doen om allerlei pietluttigheden (zoals gereedschappen, stukjes spoedvracht in mijn auto en andere benodigdheden voor mijn werk) en de volgende dag iemand doorlaat met een brandbare stof en lucifers en iemand anders met een potentiele springstof.quote:Op maandag 8 maart 2010 11:02 schreef Skaai het volgende:
[..]
Maar wat is nu je hele punt in dit verhaal? Het is natuurlijk weer heel makkelijk om de beveiligers aan te wijzen, laag opgeleide Marokkanen de schuld geven is het eerste waar je naar kan grijpen?
. Je hebt vast ervaring in die tak van beveiliging
.
In dit geval valt (net als 25 december) de beveiligers niets te verwijten omdat het buiten de macht van de beveiligers staat, die ook regels hebben waar ze zich aan moeten houden. De zak is verzegeld, de informatie op de bon klopt als een bus. Dus keuren de beveiligers het goed omdat ze er niks mee mogen doen. Openscheuren en de inhoud controleren dan maar?.
Schiphol raakt zelf verstrikt in al zijn regels en toestanden en dit is de uitkomst. Daar heeft een vmbo-ertje die 4 uur cursus heeft gehad niks mee te maken.
[..]
quote:Op maandag 8 maart 2010 13:30 schreef Shoombak het volgende:
[..]
En hoe zit het met zijn ticket dan? Aangezien je die toch moet laten zien als je iets aanschaft op Schiphol?
Mah, ik kan me zo voorstellen dat als je wat wereldschokkend terrorisme wilt plegen, of een kijkcijferkanonnetje voor SBS6 wil maken dat je dan niet moeilijk doet over het aanschaffen van een paar tickets.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:30 schreef Shoombak het volgende:
[..]
En hoe zit het met zijn ticket dan? Aangezien je die toch moet laten zien als je iets aanschaft op Schiphol?
Dan nog zie ik een mogelijkheid.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jij wilt zo te lezen 100% garantie dat er geen bom aan boord komt.
Om dat te garaneren moet er heel wat meer gebeuren dan door een scanner lopen of handbagage checken.
Kleren uit, in lichaamholtes voelen of er niks zit. Geen handbagage meer mee.
VInd ik niet prettig hoor.
Dat is ook het hele gezeik op Schiphol. iedereen controleert iedereen.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat mijn punt is, is dat de beveiligers een stuk scherper moeten worden op de punten waarop ze scherp moeten zijn. Ze leggen hun prioriteiten verkeerd. Aan mij, als persoon die bijna dagelijks op het platform komt, kan je het niet verkopen dat je mij staande houd en mijn werk niet laat doen om allerlei pietluttigheden (zoals gereedschappen, stukjes spoedvracht in mijn auto en andere benodigdheden voor mijn werk) en de volgende dag iemand doorlaat met een brandbare stof en lucifers en iemand anders met een potentiele springstof.
Als je daar goedopgeleide, ietswat slimmere, mensen neerzet wordt voor iedereen de situatie een stuk werkbaarder, veiliger en voor de reiziger aangenamer.
Snappie nu?
Precies, dan kunnen terroristen zich weer braaf concentreren op treinen en tunnels.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan nog zie ik een mogelijkheid.
100% beveiligd bestaat niet. Dan moet je alle luchthavens sluiten en vliegen bij wet verboden maken.
Dudequote:Op maandag 8 maart 2010 13:41 schreef VeX- het volgende:
Stegeman is wel zelfzuchtig bezig. Het zou een goede actie zijn als hij slechts Schiphol op hun gebreken wijst zodat het niet in de openbaarheid komt dat het beveiligingssysteem van de Nederlandse luchthavens te passeren is. Nu maakt hij de Nederlandse luchthavens nodeloos alleen maar een mikpunt voor potentieel terrorisme.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |