Bij het DVDs menu in de video settings kun je instellen dat ze automatisch afgespeeld moeten worden. Hoe het verder werkt weet ik niet, ik doe alles van iso's.quote:Op zondag 7 maart 2010 19:02 schreef Blackf1re het volgende:
Aha. Hoe speel je een DVD schijfje af in XBMC?
Ik zie namelijk geen cdrom station bij de mappen die je kan toevoegen in XBMC
Dankjequote:Op zondag 7 maart 2010 20:04 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Bij het DVDs menu in de video settings kun je instellen dat ze automatisch afgespeeld moeten worden. Hoe het verder werkt weet ik niet, ik doe alles van iso's.
Als je je windows-partitie kunt mounten kun je toch Clam AV gebruiken?quote:Op zondag 7 maart 2010 21:22 schreef Hameren_Yzer het volgende:
Bestaat er een anti-virusscanner die mijn windows-partitiekan scannen vanuit ubuntu?
Maar op hun site staan er twee versies: één voor ubuntu en één voor windows, ik ben op zoek naar iets om vanuit mijn ubuntu mijn windows systeem na te kijken/fixen/... .quote:Op zondag 7 maart 2010 21:29 schreef Iblis het volgende:
[..]
Als je je windows-partitie kunt mounten kun je toch Clam AV gebruiken?
Je kunt toch je windows-partitie mounten onder Ubuntu?quote:Op zondag 7 maart 2010 21:34 schreef Hameren_Yzer het volgende:
[..]
Maar op hun site staan er twee versies: één voor ubuntu en één voor windows, ik ben op zoek naar iets om vanuit mijn ubuntu mijn windows systeem na te kijken/fixen/... .![]()
![]()
Dus installeer je de ubunte versie, want die scant op windows virussen. Immers, voor linux zijn geen virussen.quote:Op zondag 7 maart 2010 21:34 schreef Hameren_Yzer het volgende:
[..]
Maar op hun site staan er twee versies: één voor ubuntu en één voor windows, ik ben op zoek naar iets om vanuit mijn ubuntu mijn windows systeem na te kijken/fixen/... .![]()
![]()
Ik heb ooit eens suse gebruikt. Ik was er zeer over te spreken, maar toen... kwam de dependency hell waarvan ik dacht verlost te zijn.quote:Op zondag 7 maart 2010 21:41 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik wil wel eens iets anders dan Ubuntu, ik ben steeds meer ontevreden door allerlei standaard rommel waardoor de bende steeds trager wordt... (ik heb af en toe echt het Windows gevoel terug) Maar nu heb ik geen flauw idee wat een beetje fijn werkt
Ik wil wel iets wat voor gecompileerd is, iets als Gentoo is te hoog gegrepen voor mij
Heeft iemand suggesties?
quote:Op zondag 7 maart 2010 21:44 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens suse gebruikt. Ik was er zeer over te spreken, maar toen... kwam de dependency hell waarvan ik dacht verlost te zijn.
Je installeert pakket X. Die heeft dependency Y, versie Z.
Dat werkt. Dan installeer je pakket A, en die heeft ook dependency Y, maar dan versie Q!
Dan installeer je pakketje Y, versie Q; werkt pakket X niet meer!
RAAAAHHHGAHGHA!
Maar misschien is dat nu wat minder erg.
De eerste twee maanden had ik er ook geen last vanquote:Op zondag 7 maart 2010 21:45 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]Ik had Suse al gedownload en wilde een dualbootje maken met Ubuntu. Dus dan test ik dat gewoon even
Nou ja, ik houd de dualboot dan gewoon (2 aparte hdd's) en als het me echt heel goed bevalt kan ik altijd nog alleen Suse draaien.quote:Op zondag 7 maart 2010 21:48 schreef erikkll het volgende:
[..]
De eerste twee maanden had ik er ook geen last vanDat kwam later pas. Nu moet ik wel toegeven dat ik allemaal rotzooi installeer die niet op die software-site van suse zelf staan
Zelf dingen compileren heeft maar weinig zin IMO. In principe klinkt het goed, want al het software is voor jou gebouwd, maar zo'n snelle tijdswinst krijg je niet. Wat wel goed is aan Gentoo is dat je zelf dingen aanpast: je kiest wat je wilt hebben. Zo kan je ervoor zorgen dat er geen onnodige dingen draaien, waardoor alles vaak erg snel is.quote:Op zondag 7 maart 2010 21:41 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik wil wel eens iets anders dan Ubuntu, ik ben steeds meer ontevreden door allerlei standaard rommel waardoor de bende steeds trager wordt... (ik heb af en toe echt het Windows gevoel terug) Maar nu heb ik geen flauw idee wat een beetje fijn werkt
Ik wil wel iets wat voor gecompileerd is, iets als Gentoo is te hoog gegrepen voor mij
Heeft iemand suggesties?
Waarom pak je geen Debian? De grote broer van Ubuntu. Tis iets meer zelf doen, maar daarna heb je een soortgelijk systeem als Ubuntu. Ik zou overigens wel de testing branch nemen voor desktop gebruik. Eventueel unstable, maar dat is wellicht vragen om problemen.quote:Op zondag 7 maart 2010 21:41 schreef Marijkezwolle het volgende:
Heeft iemand suggesties?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |