Goed punt, ik zal ook zeker geen 217 bieden. Vergelijkbare huizen zijn er niet echt maar de prijs is al best redelijk te noemen (goede wijk, zeer grote tuin). Als we uiteidenlijk ergens tussen de 250k en 260k uitkomen ben ik best tevreden. Echter, hoe minder het huis ons kost hoe lager de maandlasten natuurlijk.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:41 schreef Leandra het volgende:
Krijgen we ook nog een verslag van de resultaten van die cowboybiedingen?
Als ik 217 geboden zou krijgen op een huis waar ik 290 voor vraag dan kon de bieder een reactie vergeten, niet iedereen "moet" z'n huis verkopen omdat hij het niet meer kan betalen.
En afhankelijk van waar de woning staat (zowel plaats als wijk) kan die 290 wel een vrij redelijk uitgangspunt zijn. En dan mag er nog best wat van af, anders stond het niet al een jaar te koop, maar dat zal best z'n grenzen hebben.
Maar van de andere kant: als je huis al 15 maanden te koop staat, en 217k is de eerste reactie die je krijgt, dan geeft dt toch ook te denken...quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:41 schreef Leandra het volgende:
Krijgen we ook nog een verslag van de resultaten van die cowboybiedingen?
Als ik 217 geboden zou krijgen op een huis waar ik 290 voor vraag dan kon de bieder een reactie vergeten, niet iedereen "moet" z'n huis verkopen omdat hij het niet meer kan betalen.
Klopt.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:50 schreef Leandra het volgende:
Het vervelende is eigenlijk dat dat eeuwige handjeklap op de huizenmarkt standaard lijkt te zijn, als er 290 gevraagd wordt, en je wilt 255 geven, dan zou je voor dat spelletje eigenlijk wel moeten beginnen bij 220, maar het spelletje gaat eigenlijk nergens over.
Op 250.000 euro zou ik niet gaan wauwelen over 6 jaar oude gordijnen van 100 euro...quote:Ik denk als je doel tussen de 250 en 260 is, dat je dan net zo goed een duidelijk bod kunt neerleggen van 250, met hoogstens wat onderhandelingsruimte als het gaat om de overname van bepaalde roerende zaken (gordijnen enz.)
Maar we weten niet of er geen eerdere reacties/kijkers/biedingen zijn geweest.... dat kun je wel aannemen, maar dat hoeft niet zo te zijn.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Maar van de andere kant: als je huis al 15 maanden te koop staat, en 217k is de eerste reactie die je krijgt, dan geeft dt toch ook te denken...
Met kinderen is een split level ook niet ideaal.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:41 schreef mark_dabomb het volgende:
[..]
We zijn gelukkig nog ruim onder de 30 en sportief aangelegd.
Wat vind je het huis waard? Er wordt hier vanalles geroepen over bedragen, maar niemand (behalve Mark) weet over welk huis het gaat.quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:01 schreef mark_dabomb het volgende:
het blijft een grote gok natuurlijk. Laag inzetten is geen probleem tenzij ze het bod niet serieus nemen. Hoe serieus nemen ze je dan nog als je gelijk daarna het bod met 10k gaat verhogen om toch weer de onderhandelingen in te gaan.
Kennelijk wil Mark wel een split-level.... zo zullen anderen een gelijkvloerse woning wel of niet handig of logisch vinden, willen weer anderen wel of geen zolderverdieping, wel of geen plat dak enz. enz. enz. beetje triest om op die zeikopmerking sowieso nog door te gaan, Mark kan prima zelf beslissen of split-level voor hen geschikt is.quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:08 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Met kinderen is een split level ook niet ideaal.
Kijk, het begint al bij Mark door te dringen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:33 schreef mark_dabomb het volgende:
Het is overigens wel een zwaarwegende praktische afweging hoor. En ja, met kinderen is het lastiger en ook met ouders en schoonouders in de toekomst is het lastiger.
Waar kan je trouwens makkelijk de WOZ waarde opvragen?
Dat kan nog niet, is nog niet openbaar (komt er wel aan waarschijnlijk). Maar je kan het gewoon aan de verkopende makelaar vragen, die zal het wel geven (vraag wel even die van 2012, want hij zal wel die van 2011 hebben). Is overigens wel de waarde van ruim een jaar terug (dus zo'n 5 % hoger gebaseerd op gemiddeld onderhoud).quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:33 schreef mark_dabomb het volgende:
Waar kan je trouwens makkelijk de WOZ waarde opvragen?
Kan je dit uitleggen? Na 3x lezen, snap ik het echt niet. Voor een split-level zou ik de WOZ ook splitten btw.quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:42 schreef Bayswater het volgende:
(vraag wel even die van 2012, want hij zal wel die van 2011 hebben). Is overigens wel de waarde van ruim een jaar terug (dus zo'n 5 % hoger gebaseerd op gemiddeld onderhoud).
Nou, volgens mij gaat de WOZ waarde bij iedereen toch echt omhoog hoor. De gemeentes moeten toch ergens meer geld vandaan halen?quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:50 schreef Bayswater het volgende:
Woz waarde 2012 is pas net verzonden, waarschijnlijk heeft de makelaar alleen de WOZ-waarde van het jaar dat de woning te koop werd gezet tot zijn beschikking, moet hij dus navragen bij verkoper. De waardepeildatum van de WOZ 2012 is 1 januari 2011, er is dus van verkopen gebruik gemaakt die rond die datum verkocht zijn. Daarna is de markt gemiddeld met ruim 4 % gezakt. Bij de WOZ-waarde gaat de gemeente normaalgesproken uit van een gemiddelde toestand, tenzij men weet dat dit afwijkt. (gedateerdheid, onderhoud. ligging ed.)
Split-level heeft toch niets met WOZ splitten te maken?quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:44 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan je dit uitleggen? Na 3x lezen, snap ik het echt niet. Voor een split-level zou ik de WOZ ook splitten btw.
Dat is een telegraaffabeltje. Geld halen ze uit de aanpassing van het OZB tarief, daar kan je immers geen bezwaar tegen maken.quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:56 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Nou, volgens mij gaat de WOZ waarde bij iedereen toch echt omhoog hoor. De gemeentes moeten toch ergens meer geld vandaan halen?
WOZ waarde is ongeveer de marktwaarde dus dat lijkt mij logisch, zeker omdat het nadien ruim 4 % gedaald is.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:07 schreef Gwywen het volgende:
Even over de WOZ, heeft het zin om minder dan de WOZ-waarde te bieden of word je dan vierkant uitgelachen?
Oké, maar hoe zit het dan met ver onder de WOZ bieden? Is dat een leuke opening of zeggen de verkopers dan meteen: Laat maar?quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:08 schreef Bayswater het volgende:
[..]
WOZ waarde is ongeveer de marktwaarde dus dat lijkt mij logisch, zeker omdat het nadien ruim 4 % gedaald is.
Die zegt op dit moment niet zoveel; dit huis heeft volgens de gegevens van de makelaar een WOZ-waarde van ¤ 290.000 terwijl de vraagprijs ¤ 195.000 is, en gezien de staat van de woning (vrijwel origineel 1930, dus geen warm water of badkamer) lijkt de vraagrpijs nog ruimte voor onderhandeling te bieden.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:07 schreef Gwywen het volgende:
Even over de WOZ, heeft het zin om minder dan de WOZ-waarde te bieden of word je dan vierkant uitgelachen?
Precies, onderhoud en kwaliteit blijft dan duidelijk achter bij gemiddeld. In dat geval is de WOZ-waarde te hoog en als er geen bezwaar wordt gemaakt blijft dat ook zo. De verkoper zal dan de hoge WOZ-waarde in zijn verkooptrucs proberen te gebruiken.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die zegt op dit moment niet zoveel; dit huis heeft volgens de gegevens van de makelaar een WOZ-waarde van ¤ 290.000 terwijl de vraagprijs ¤ 195.000 is, en gezien de staat van de woning (vrijwel origineel 1930, dus geen warm water of badkamer) lijkt de vraagrpijs nog ruimte voor onderhandeling te bieden.
De WOZ-waarde slaat in dit geval dus nergens op.
Het is idd wel een huis met potentie, en die WOZ-waarde zal ook potentieel wel kloppen, maar voor de huidige staat slaat het nergens op.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:23 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Precies, onderhoud en kwaliteit blijft dan duidelijk achter bij gemiddeld. In dat geval is de WOZ-waarde te hoog en als er geen bezwaar wordt gemaakt blijft dat ook zo. De verkoper zal dan de hoge WOZ-waarde in zijn verkooptrucs proberen te gebruiken.
Trek er maar 1 tot 1,5 ton voor uit om daar wat moois van te maken.
Nee, bij dat huis niet, maar bij een huis waarbij de WOZ redelijk dicht bij de marktwaarde ligt heeft het volgens mij weinig zin om veel lager te bieden, zeker als andere huizen in die straat voor ongeveer hetzelfde weggaan, toch?quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die zegt op dit moment niet zoveel; dit huis heeft volgens de gegevens van de makelaar een WOZ-waarde van ¤ 290.000 terwijl de vraagprijs ¤ 195.000 is, en gezien de staat van de woning (vrijwel origineel 1930, dus geen warm water of badkamer) lijkt de vraagrpijs nog ruimte voor onderhandeling te bieden.
De WOZ-waarde slaat in dit geval dus nergens op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |