280.000quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:34 schreef -giovanni- het volgende:
Schopje
En een vraag.
Ik heb een huis op het oog uit 1994, een grote Hoek eensgezinswoning in de randstad.
De bewoners hebben het vanuit de bouw gekocht (eerste bewoners) ze liggen nu in echtscheiding en 1 van de twee heeft het huis verlaten. Het huis stond eerst bij een andere makelaar 4 maanden te koop voor 389.000, ze zijnvan makelaar gewisseld en hij staat nu al 4 maanden voor 350.000 te koop.
Waar ik woon wordt er vrijwel geen enkele woning met een vraagrijs van boven de 300.000 verkocht.
Er moet nog het e.e.a. worden gedaan aan het huis, o.a. schilderen de keuken spuiten, boiler vervangen, een kozijn vervangen etc.
Wat zou reel zijn om als openingsbod te bieden?
Yep gewoon 280 bieden. Je moet maar zo denken je kan altijd nog omhoog.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:10 schreef DuchessX het volgende:
Niet geschoten is altijd mis...wrs willen ze snel van het huis af in deze situatie.
Hoe is het jou eigenlijk vergaan?quote:Op woensdag 14 juli 2010 08:37 schreef xenobinol het volgende:
Zoek uit wat de woning in 1994 gekost heeft, indexeer dat bedrag, trek er een flink percentage van af wat overeenkomt met de afschrijving en breng dat bedrag als bod uit. Nee.... werkelijk... als die mensen in een echtscheiding liggen zou ik daar gebruik van maken. Echt een minimaal bedrag bieden, zolang die mensen geen overwaarde hebben genomen en echt van elkaar af willen dan is het een optie om geen winst te maken op de verkoop en gewoon 'klaar' te zijn met de situatie. Succes...
Weet niet of die echtscheiding echt zo helpt met deze woning. Ten eerste is er in 1994 minder dan de helft voor betaald, dus de haast om te zakken zal wel meevallen. Daarbij moeten ze beiden akkoord gaan met de verkoopprijs.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:34 schreef -giovanni- het volgende:
Schopje
En een vraag.
Ik heb een huis op het oog uit 1994, een grote Hoek eensgezinswoning in de randstad.
De bewoners hebben het vanuit de bouw gekocht (eerste bewoners) ze liggen nu in echtscheiding en 1 van de twee heeft het huis verlaten. Het huis stond eerst bij een andere makelaar 4 maanden te koop voor 389.000, ze zijnvan makelaar gewisseld en hij staat nu al 4 maanden voor 350.000 te koop.
Waar ik woon wordt er vrijwel geen enkele woning met een vraagrijs van boven de 300.000 verkocht.
Er moet nog het e.e.a. worden gedaan aan het huis, o.a. schilderen de keuken spuiten, boiler vervangen, een kozijn vervangen etc.
Wat zou reel zijn om als openingsbod te bieden?
Ik eet zo af en toe eens een goed stuk appeltaart, wel met slagroom natuurlijkquote:
Het vervolg:quote:Op woensdag 14 juli 2010 16:33 schreef guapo het volgende:
Mijn nicht Apeldoorn heeft een 2 onder 1 kap huis gezien voor een vraagprijs van 325000 euro.
Zij en haar vriend gaan hierop bieden maar weten niet of ze meteen een eindbod van 280000 moeten doen of beginnen met 260000 en dan hopelijk uitkomen op 280000.
Prima... bod word niet geaccepteerd. Verder kijken dus, over 6 maanden bellen die mensen op om te smeken of je een bod van 260k wilt uitbrengenquote:Op donderdag 22 juli 2010 10:57 schreef guapo het volgende:
Het vervolg:
Ik kreeg net te horen dat ze afgelopen maandag een eindbod hebben uitgebracht van 285000. Ze hebben dus verder niet onderhandeld, gewoon een eindbod. Ja of nee.
Ze hebben de verkopers tot a.s. vrijdag 17 uur (morgen dus) de tijd gegeven om te reageren.
Tot vandaag had de verkopende makelaar nog niet gereageerd.
Kan je de verkoopprijzen van vergelijkbare flats in de buurt vinden?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:12 schreef Fiorellino het volgende:
Schopje!
Wij hebben een appartement op het oog welke sinds 8 weken te koop staat (bouwjaar: 1970). Vraagprijs is ¤124.500, huidige eigenaar heeft er in 2007 ¤159.250 voor betaald. Het appartement ligt aan een rustige weg in het centrum. Wat is een realistisch bedrag om te bieden hiervoor?
Er staat bij: Gemiddelde woningwaarde (WOZ): ¤ 156.000.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kan je de verkoopprijzen van vergelijkbare flats in de buurt vinden?
als je kan uitvinden voor hoeveel (via het kadaster, nadat de woning is getransporteerd en daar is ingeschreven), heb je misschien een aardige richtlijn voor gelijkwaardige appartementen? Die makelaar zal een te hoge waarde opgeven, dus vraag 't hem maar niet.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 13:45 schreef Fiorellino het volgende:
Hij is helaas onder voorbehoud verkocht!
Ik vind het een rare constructie: "Ik vraag 157k, maar vanaf 150k mag je bieden"... Dat klinkt mij als "de vraagprijs is 150k", en daar zou ik inderdaad behoorlijk onder gaan zitten.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 13:45 schreef Fiorellino het volgende:
Maar wel meteen een vraag voor een ander appartement. Zij hebben een minimale prijs vastgesteld om in onderhandeling te treden, maar nu ligt dit "maar" 7k onder de vraagprijs. Het heeft dus geen zin om lager te bieden?
Vraagprijs is 157000 zo uit mijn hoofd. Staat al lang te koop en leeg ook, dus ik hoopte dan in onderhandeling te kunnen gaan. Maar 125000 is zeker niet realistisch? Want we willen dat toch wel als richtprijs aanhouden.
Hebben ze ook de strafmaat vermeld als je onder de minimale prijs biedt? Weer een arbitraire verkoopregel.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 13:45 schreef Fiorellino het volgende:
Zij hebben een minimale prijs vastgesteld om in onderhandeling te treden, maar nu ligt dit "maar" 7k onder de vraagprijs. Het heeft dus geen zin om lager te bieden?
Huh? De huizenprijzen stijgen pas sinds 2002. Wat een onzin. Die stijging is al sinds begin jaren 90 aan de gang. En met de invoering van de euro was het helemaal feest.quote:Op zondag 7 maart 2010 14:09 schreef Emu het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, maar je snapt zelf toch ook wel dat het gewoonweg absurd is om op dit moment te gaan bieden onder de verkoopprijs van 2002, toen er van prijsstijgingen nog amper sprake was.
Dit toont weer eens aan dat panden die voor een goede prijs in de markt staan nog steeds snel verkocht worden!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 13:45 schreef Fiorellino het volgende:
Hij is helaas onder voorbehoud verkocht!
Haha. Leuk bedacht van die verkoper/makelaar, maar dat is natuurlijk onzin, je mag bieden wat je wilt. Je loopt alleen het risico dat ze je bod afwijzen, nou ja, so what? Ik zou het gewoon proberen die 125K, als ze je uitlachen, dan bel je zo over een maandje of drie nog eens op... Succes!quote:Maar wel meteen een vraag voor een ander appartement. Zij hebben een minimale prijs vastgesteld om in onderhandeling te treden, maar nu ligt dit "maar" 7k onder de vraagprijs. Het heeft dus geen zin om lager te bieden?
Vraagprijs is 157000 zo uit mijn hoofd. Staat al lang te koop en leeg ook, dus ik hoopte dan in onderhandeling te kunnen gaan. Maar 125000 is zeker niet realistisch? Want we willen dat toch wel als richtprijs aanhouden.
Precies. Mijn eerste huis gekocht in 1990... in de WOZ taxatie van 2007 was de prijs vier keer over de kop gegaan.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 16:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Huh? De huizenprijzen stijgen pas sinds 2002. Wat een onzin. Die stijging is al sinds begin jaren 90 aan de gang. En met de invoering van de euro was het helemaal feest.
Ik zal daar eens kijken als de koop inderdaad dan rond is, bedankt voor de tip! Ze zou ons nog mailen mocht het niet doorgaan, maar daar heb ik weinig vertrouwen in :p.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:48 schreef blomke het volgende:
[..]
als je kan uitvinden voor hoeveel (via het kadaster, nadat de woning is getransporteerd en daar is ingeschreven), heb je misschien een aardige richtlijn voor gelijkwaardige appartementen? Die makelaar zal een te hoge waarde opgeven, dus vraag 't hem maar niet.
Die verkoper denkt kennelijk dat het nog 2007 is.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:43 schreef Fiorellino het volgende:
Dit staat er trouwens, heb het net nog even opgezocht via Funda.nl
Inzetprijs: ¤ 150.000,- k.k.* Vraagprijs: ¤ 159.000,- k.k. * De inzetprijs dient het minimale openingsbod te zijn om in onderhandeling te kunnen treden bij deze woning.
Volgens jaap.nl is het huis in de verkoop sinds 40 maanden... whuuut.
Dat is toch best een tijd.
Spelletje wordt nog steeds gespeeld. Binnenkort (of over een tijdje) krijg je een mailtje dat men je bod + ¤2000 accepteert. Met de mededeling "now or never".quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:43 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
Ik zal daar eens kijken als de koop inderdaad dan rond is, bedankt voor de tip! Ze zou ons nog mailen mocht het niet doorgaan, maar daar heb ik weinig vertrouwen in :p.
Ik blijf het een idiote aanpak vinden. "Ik wil dit, je mag lager bieden, maar niet te laag, en dat leg ik vooraf vast"... Ik zou zeggen, succes met die 40 maanden, het worden er nog wel 40 extra.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:43 schreef Fiorellino het volgende:
Inzetprijs: ¤ 150.000,- k.k.* Vraagprijs: ¤ 159.000,- k.k. * De inzetprijs dient het minimale openingsbod te zijn om in onderhandeling te kunnen treden bij deze woning.
Volgens jaap.nl is het huis in de verkoop sinds 40 maanden... whuuut.
Dat is toch best een tijd.
En dat voor een pandje van pakweg 150K.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik blijf het een idiote aanpak vinden. "Ik wil dit, je mag lager bieden, maar niet te laag, en dat leg ik vooraf vast"... Ik zou zeggen, succes met die 40 maanden, het worden er nog wel 40 extra.
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 22:12 schreef blomke het volgende:
Huis in Flipjes' woonplaats? Aan een bessenlaan? Is al 25% in vraagprijs gedaald.
Laat ik nou denken dat je boven de vraagprijs moest bieden...quote:Op zondag 22 januari 2012 00:31 schreef JellieVrolijk het volgende:
Daar moet je altijd onder bieden.
Valt me op dan één makelaar in het bijzonder, die kreet " De inzetprijs dient het minimale openingsbod te zijn om in onderhandeling te kunnen treden bij deze woning" bij z'n huizenvoorraad heeft staan.quote:
Ja klopt, dat is hem.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 22:12 schreef blomke het volgende:
Huis in Flipjes' woonplaats? Aan een bessenlaan? Is al 25% in vraagprijs gedaald.
Misschien is het afwerkingsniveau heel laag? Misschien zijn er dingen niet op de foto gezet die de waarde naar beneden halen? Ik zou altijd even gaan kijken voor je een oordeel velt, als het je echt wat lijktquote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:24 schreef jortkeldert het volgende:
Wat vinden we hiervan: http://www.funda.nl/koop/(...)250385-hooftskade-2/
Staat al 40 maanden te koop. Hier meer informatie over prijs geschiedenis: http://www.jaap.nl/te-koo(...)778098/woningwaarde/
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom dit nog niet verkocht is. Het lijkt me een ontzettend tof pand wat ik graag zou willen hebben. Toch wordt mijn enthousiasme geremd door het feit dat de woning al 40 maanden te koop staat.
Iemand enig idee? En wat zou een goede prijs zijn om te bieden?
Uhm... dat afwerkingsniveau lijkt behoorlijk HOOG. Dit schuurtje zou in Utrecht op zn minst een rugje of 20 meer doen aan vraagprijs (of je het er ook voor krijgt is natuurlijk een heel andere zaakquote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Misschien is het afwerkingsniveau heel laag? Misschien zijn er dingen niet op de foto gezet die de waarde naar beneden halen? Ik zou altijd even gaan kijken voor je een oordeel velt, als het je echt wat lijkt
Volgens mij zit het in een hoek, want door die ramen lijkt het net of je ergens anders naar binnen kijkt, of in ieder geval niet echt mooi uitzicht hebt. De VVE kosten van ¤195 per maand vind ik ook best pittig, dat kan ook meespelen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:24 schreef jortkeldert het volgende:
Wat vinden we hiervan: http://www.funda.nl/koop/(...)250385-hooftskade-2/
Staat al 40 maanden te koop. Hier meer informatie over prijs geschiedenis: http://www.jaap.nl/te-koo(...)778098/woningwaarde/
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom dit nog niet verkocht is. Het lijkt me een ontzettend tof pand wat ik graag zou willen hebben. Toch wordt mijn enthousiasme geremd door het feit dat de woning al 40 maanden te koop staat.
Iemand enig idee? En wat zou een goede prijs zijn om te bieden?
Lijkt, maar 't kan tegenvallen, toch? Een 'koopje' staat niet zomaar 3 jaar te koop, daar is vaak meer mee aan de hand. Even kijken kan geen kwaad, toch?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:03 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Uhm... dat afwerkingsniveau lijkt behoorlijk HOOG. Dit schuurtje zou in Utrecht op zn minst een rugje of 20 meer doen aan vraagprijs (of je het er ook voor krijgt is natuurlijk een heel andere zaak).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |