Ik had daar ook begrip voor gehad, het is vooral te triest voor woorden dat zij zich aan de wet gehouden heeft en op de wet vertrouwd heeft en dat hem met goed fatsoen geen strobreed in de weg gelegd werd zijn bedreigingen uit te voeren.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:40 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Die straffen in Nederland zijn te overzien en er is hier echt wel sprake van verzachtende omstandigheden als je jarenlang mishandeld bent en je hele gezin daarna serieus bedreigd wordt door de ex. Ik zou er iig alle begrip voor hebben gehad als deze vrouw zich had bewapend en zichzelf en haar kinderen op zo'n moment had verdedigd en dat stuk ellende als eerste een kogel in zijn zieke kop had geschoten. Good riddance.
Dat dus.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
In deze zaak stond het al vast dát het een keer fout zou gaan, alleen nog niet wanneer...
Fouten zijn door zowel justitie als overheid gemaakt.
Hoezo zou een straf voor bedreiging niet mogelijk zijn??quote:Op maandag 8 maart 2010 13:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Jaha, maar dat is dus niet mogelijk. Dus, moet men in Den Haag gaan demonstreren. Niet de rechter in deze aanvallen. Die rechter heeft gehandeld binnen de mogelijkheden van de wet. Hij kan niet een straf opleggen die wettelijk gezien niet toegestaan is.
Je mag niet voor eigen rechter spelen en daar zou vast wel een straf tegenover staan, maar die zou ik graag uitzitten in de wetenschap dat ik het leven van mijn kinderen heb gered en dat zielige excuus voor een mens nooit meer in hun buurt kan komen.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik had daar ook begrip voor gehad, het is vooral te triest voor woorden dat zij zich aan de wet gehouden heeft en op de wet vertrouwd heeft en dat hem met goed fatsoen geen strobreed in de weg gelegd werd zijn bedreigingen uit te voeren.
Maar als zij koelbloedig hem om zeep had geholpen ben ik bang dat er wel een reprimande van de rechter was gekomen dat ze niet voor eigen rechter mag spelen.
Je hebt gelijk, ik zou het er ook graag voor overhebben. Maar het geeft vooral aan hoe triest het is dat moord de enige uitweg is om moord te voorkomen, en dat justitie ondertussen met de handen over elkaar toekijkt.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:55 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Je mag niet voor eigen rechter spelen en daar zou vast wel een straf tegenover staan, maar die zou ik graag uitzitten in de wetenschap dat ik het leven van mijn kinderen heb gered en dat zielige excuus voor een mens nooit meer in hun buurt kan komen.
Dat is ook ontzettend triest. Die vrouw en haar kinderen waren gewoon sitting ducks en konden eigenlijk geen kant op. Bedreigingen van deze orde vragen om drastischer maatregelen van Justitie. Maar dan komt het weer neer op interpretatie, want hoe bepaal je welke bedreiging serieus genoeg is en welke niet? En daar worden dan ook weer inschattingsfouten in gemaakt met alle mogelijke gevolgen van dien.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik zou het er ook graag voor overhebben. Maar het geeft vooral aan hoe triest het is dat moord de enige uitweg is om moord te voorkomen, en dat justitie ondertussen met de handen over elkaar toekijkt.
Op het bedreigen van een politicus staat inderdaad celstraf.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo zou een straf voor bedreiging niet mogelijk zijn??
Als je een politicus via internet bedreigt kun je daar ook een celstraf voor krijgen, aangevuld met voorwaardelijk.
Omdat dit volgens de huidige wetgeving niet geregeld is.quote:Dus ik zou niet weten waarom het vanuit de gevangenis bedreigen van degene die je mishandeld hebt en waarvoor je nota bene een straf uitzit niet mogelijk zou zijn.
Wat ik bedoelde was puur hypothetisch. Als de wet zou worden aangescherpt zou het aankomen op interpretatie en vervolgens toepassing van die wet en daar zouden vast inschattingsfouten bij worden gemaakt. Aanscherping van de wet wat betreft bedreiging zou dus ook niet waterdicht zijn ben ik bang.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:14 schreef Leandra het volgende:
Een inschattingsfout waarbij al meerdere waarschuwingssignalen waren en die uiteindelijk toch het leven blijkt te kosten van 2 onschuldige mensen vind ik nogal wat....
In vrijwel geen enkel geval behoud je je baan als je zulke inschattingsfouten hebt gemaakt.
Jij denkt dat deze moeder daar iets aan heeftquote:Op maandag 8 maart 2010 13:19 schreef Gia het volgende:
Dan nog moet men in Den Haag gaan protesteren.
Er zijn bij psychisch gestoorde idioten die een gevaar vormen wél degelijk mogelijkheden voor langdurige behandelingen binnen een inrichting.quote:Wat betreft de aanpak van huiselijk geweld, bedreiging, verbreken van contactverboden, ben ik het er helemaal mee eens dat dit zwaarder bestraft moet worden, maar dan moet justitie daar wel de mogelijkheid voor hebben. En die is er nu niet.
Iemand die zeer geweldadig is, hoeft nog geen psychische stoornis te hebben, natuurlijk.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:48 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Jij denkt dat deze moeder daar iets aan heeft
[..]
Er zijn bij psychisch gestoorde idioten die een gevaar vormen wél degelijk mogelijkheden voor langdurige behandelingen binnen een inrichting.
Dat is in de praktijk niet uitvoerbaar.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:41 schreef Gia het volgende:
Maar, curious, wat vind jij dat in dergelijke gevallen moet gebeuren. Dus, een man die jarenlang zijn vrouw mishandeld heeft en vanuit de bak nog dreigt met moord? Allemaal maar vastzetten uit voorzorg.
quote:Het Openbaar Ministerie, de gemeente en de Middelburgse rechtbank vinden, terugkijkend naar het gezinsdrama in Zierikzee, dat zij geen fouten hebben gemaakt.
In een verklaring wijst het OM erop dat de burgemeester van Zierikzee de moeder en haar dochter enkele malen heeft aangeraden onder te duiken in een blijf-van-mijn-lijf-huis. De politie heeft volgens die verklaring het gezin ook een 'veilige woonruimte aangeboden'. Ook verschillende zorginstellingen hebben dat gedaan. Volgens het OM is de moeder echter nimmer ingegaan op die verzoeken en aanbiedingen.
Kom kom, alsof die Blijf huizen zalig makend zijnquote:Op maandag 8 maart 2010 19:11 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat is in de praktijk niet uitvoerbaar.
Overigens begrijp ik nu dat mevr zelf ook elke vorm van hulp afwees en dan val je bijna van je stoel als je ziet welke pogingen er zijn ondernomen om haar en haar kinderen te beschermen.
Ik snap best dat vluchten en verstoppen ook geen oplossing is op lange termijn maar de dingen in het artikel hierboven zijn bijna onbegrijpelijk
[..]
Jij bent er voorstander van dat gevangenen niet meer mogen bellen?quote:
Omdat hij wist waar ze zich bevond?quote:Waarom kon hij zo dichtbij komen
Jij wilt in dit soort gevallen 24/7 bewaking voor de deur? Levenslang?quote:Waarom is er verder geen enkel toezicht geweest.
Als hij een contactverbod heeft dan ben ik er idd voorstander van dat hem niet mogelijk gemaakt wordt dat hij vanuit de gevangenis nota bene zijn contactverbod zou kunnen overtreden.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 09:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij bent er voorstander van dat gevangenen niet meer mogen bellen?
Wat is er mis mee als zij een ander nummer had genomen? Dan had hij haar niet meer kunnen bellen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als hij een contactverbod heeft dan ben ik er idd voorstander van dat hem niet mogelijk gemaakt wordt dat hij vanuit de gevangenis nota bene zijn contactverbod zou kunnen overtreden.
Dat dien je als gevangenis niet te faciliteren.
Indien zo? Hoe komt hij daar dan aan? Het is de bedoeling dat je een geheim nummer niet aan Jan en Alleman geeft.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:12 schreef Leandra het volgende:
Hij overtreedt de beperkingen die hem door de wet zijn opgelegd, en wie zegt dat zij geen ander nummer genomen had??
Iedere gevangene heeft het recht gebruik te maken van de telefoon. Als zij een geheim nummer had, had hij haar niet kunnen bellen. Zij faciliteerde het overtreden van het contactverbod.quote:Ongeacht of zij wel of geen ander nummer genomen heeft blijft het feit dat hij een contactverbod had, en de gevangenis heeft het overtreden van dat verbod simpelweg niet te faciliteren.
Het feit dat Nederland het toestaat dat er auto's rijden, betekent dat het door rood licht rijden gefaciliteerd wordt?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:31 schreef Leandra het volgende:
Feit blijft dat hij een contactverbod had en dat vanuit de gevangenis dat contactverbod verbroken heeft geeft echter wel aan dat de gevangenis het overtreden van het verbod gefaciliteerd heeft.
Gut wat lastig... een beetje gevangenis heeft een telefooncentrale, en als men het bellen van 0900-nummers onmogelijk kan maken dan is het ook mogelijk het bellen van het verboden nummer van mevrouw X vanuit de gevangenis te blokkeren.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:59 schreef Gia het volgende:
Maar goed, ik begrijp dat jij gevangenen het recht om te telefoneren wilt ontzeggen.
Oh nee, alleen maar om bepaalde nummers te bellen. Dus moet er 24 uur per dag iemand elke gevangene in de gaten houden wat betreft zijn belgedrag.
Dat dus,. contactrverbod is contactverbod, hoe dan ook, waar dan ook.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als hij een contactverbod heeft dan ben ik er idd voorstander van dat hem niet mogelijk gemaakt wordt dat hij vanuit de gevangenis nota bene zijn contactverbod zou kunnen overtreden.
Dat dien je als gevangenis niet te faciliteren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |