abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:31:00 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78922110
Het is nogal een aanname om te stellen dat zij het overtreden van het contactverbod gefaciliteerd heeft doordat zij haar telefoonnummer verstrekt zou hebben, je weet niet of ze een ander nummer had, en als ze dat had, hoe hij dan aan dat nummer gekomen is, maar daar zijn legio manieren voor.

Feit blijft dat hij een contactverbod had en dat vanuit de gevangenis dat contactverbod verbroken heeft geeft echter wel aan dat de gevangenis het overtreden van het verbod gefaciliteerd heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:59:00 #222
3542 Gia
User under construction
pi_78922980
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:31 schreef Leandra het volgende:
Feit blijft dat hij een contactverbod had en dat vanuit de gevangenis dat contactverbod verbroken heeft geeft echter wel aan dat de gevangenis het overtreden van het verbod gefaciliteerd heeft.
Het feit dat Nederland het toestaat dat er auto's rijden, betekent dat het door rood licht rijden gefaciliteerd wordt?

Want, je mag niet door rood rijden en toch doen mensen dat. Dus Nederland faciliteert de mogelijkheid om deze overtreding te begaan.

Maar goed, ik begrijp dat jij gevangenen het recht om te telefoneren wilt ontzeggen.
Oh nee, alleen maar om bepaalde nummers te bellen. Dus moet er 24 uur per dag iemand elke gevangene in de gaten houden wat betreft zijn belgedrag.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:10:10 #223
257175 iemandmoethetdoen
nietallesiswathetlijkt
pi_78923306
Het lijkt mij inderdaad goed om sommige gevangenen het recht op telefoneren te ontnemen, zeker als die gevangenen andere mensen het recht van leven willen ontnemen!
Als je links kijkt, zie je rechts niets!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:12:42 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78923379
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:59 schreef Gia het volgende:
Maar goed, ik begrijp dat jij gevangenen het recht om te telefoneren wilt ontzeggen.
Oh nee, alleen maar om bepaalde nummers te bellen. Dus moet er 24 uur per dag iemand elke gevangene in de gaten houden wat betreft zijn belgedrag.
Gut wat lastig... een beetje gevangenis heeft een telefooncentrale, en als men het bellen van 0900-nummers onmogelijk kan maken dan is het ook mogelijk het bellen van het verboden nummer van mevrouw X vanuit de gevangenis te blokkeren.

Zo moeilijk is het allemaal niet.

En wat mij betreft mag het "recht" om te bellen in de gevangenis idd flink aan banden worden gelegd, dat hoeft niet overal mogelijk te zijn, en wat mij betreft zelfs niet zelfstandig mogelijk te zijn, maar bijvoorbeeld alleen maar via de centrale.
- Wilt u mijn moeder, advocaat, vrouw, bank of zoon even voor mij bellen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  Admin dinsdag 9 maart 2010 @ 11:24:00 #225
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_78923721
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als hij een contactverbod heeft dan ben ik er idd voorstander van dat hem niet mogelijk gemaakt wordt dat hij vanuit de gevangenis nota bene zijn contactverbod zou kunnen overtreden.

Dat dien je als gevangenis niet te faciliteren.
Dat dus,. contactrverbod is contactverbod, hoe dan ook, waar dan ook.
En dan mag het opeens in de gevangenis wel
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 9 maart 2010 @ 11:25:28 #226
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_78923763
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat is er mis mee als zij een ander nummer had genomen? Dan had hij haar niet meer kunnen bellen.

Dat is na zoiets wel het eerste wat je doet: Je nummer wijzigen in een geheim nummer!
Tering Gia, en jij denkt echt dat zo'n nummer niet te achterhalen is?
Je gelooft ook in de paashaas neem ik aan?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator dinsdag 9 maart 2010 @ 12:10:52 #227
249559 crew  Lavenderr
pi_78925243
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 09:07 schreef yvonne het volgende:

[..]

Kom kom, alsof die Blijf huizen zalig makend zijn
Nee, ik wil geen " verklarinkjes" ik wil precies weten w'at er is aan geboden en waarom er geweigerd is.
Ze is doodsbang, er wordt uiterst summiere " hulp" aangeboden, waar en waarom ging het daar fout.

" Nou mevrouwtje, ik kan niks voor u doen, u moet maar naar een Blijf gaan, hier is het adres, doei"
Oh het Boijf hier is vol, u moet naar die van Terschelling.

Komop zeg, pleit nou niet meteen justitie en burgemeester vrij, die hadden bijna 48 uur nodig om met een kloppende verklaring te komen...
Deze verklaringen zeggen nog geen donder.
Waarom kon de man bellen in het gevang
Waarom kon hij zo dichtbij komen
Waarom is er verder geen enkel toezicht geweest.

Ze pleiten zich vrij en jij weet het en ik weet het.

Bijna 48 uur om te bekokstoven wie wie de hand boven het hoofd gaat houden .
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:18:14 #228
3542 Gia
User under construction
pi_78925460
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:24 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dat dus,. contactrverbod is contactverbod, hoe dan ook, waar dan ook.
En dan mag het opeens in de gevangenis wel
Er zijn in Nederland tig verboden die tig keer per dag worden overtreden. Hoe dom kun je zijn als je denkt dat het simpelweg verbieden van contact zoeken genoeg is.

In Nederland hebben gevangenen bepaalde rechten en ook een bepaald recht op privacy. Zo mag iemand gewoon telefoneren.

Als je als vrouw het je ex zo gemakkelijk maakt om je te kunnen bellen en je te kunnen opzoeken, is het ook wel een beetje je eigen schuld. Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat een zware crimineel zich wel aan een contactverbod zal houden. Dat gebeurt namelijk niet. Net zo min als je ervan uit kunt gaan dan mensen niet door rood rijden, omdat dat niet mag.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:22:17 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78925574
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland tig verboden die tig keer per dag worden overtreden. Hoe dom kun je zijn als je denkt dat het simpelweg verbieden van contact zoeken genoeg is.

In Nederland hebben gevangenen bepaalde rechten en ook een bepaald recht op privacy. Zo mag iemand gewoon telefoneren.

Als je als vrouw het je ex zo gemakkelijk maakt om je te kunnen bellen en je te kunnen opzoeken, is het ook wel een beetje je eigen schuld. Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat een zware crimineel zich wel aan een contactverbod zal houden. Dat gebeurt namelijk niet. Net zo min als je ervan uit kunt gaan dan mensen niet door rood rijden, omdat dat niet mag.
OMG.... nou is het zelfs "ook wel een beetje haar eigen schuld"

Maar jij gaat dus voor ieder groen stoplicht stilstaan omdat je weet dat je er niet vanuit kunt gaan dat anderen niet door rood rijden? En mocht je toch aangreden worden als je door groen rijdt dan is het "ook wel een beetje je eigen schuld" omdat je het wel kon verwachten??
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2010 @ 12:23:11 #230
137949 Disana
pi_78925605
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je als vrouw het je ex zo gemakkelijk maakt om je te kunnen bellen en je te kunnen opzoeken, is het ook wel een beetje je eigen schuld.
Het valt me op dat jij in al je berichten schuld bij de vrouw probeert te leggen. Ze had maar in een blijf-van-mijn-lijfhuis moeten gaan, ze had maar moeten verhuizen, ze had maar een ander telefoonnummer moeten nemen.

Maar deze vrouw gaf duidelijk aan dat ze graag tussen de buren bleef wonen van wie ze steun had, en dat hij haar toch wel zou weten te vinden.

Ik denk gewoon dat ze daarin gelijk had. Iemand die een vuurwapen in de gevangenis kan regelen, kan ook wel achter verblijfplaatsen en telefoonnummers komen.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:25:54 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78925687
Het valt me wel vaker op dat sommige vrouwen nog harder en vrouwonvriendelijker zijn als het gaat om benadeelde vrouwen dan mannen.....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78925795
Bang voor wraak na weigeren vuurwapen

Doodsbang waren we in de nacht van zaterdag op zondag. De politie kwam 's avonds om half elf bij ons aan de deur om mijn vader te spreken. Zij vertelden dat er twee doden waren na die schietpartij en dat de dader op de vlucht was", vertelt de Syrische jonge vrouw Maan Athaar uit Zierikzee.

De politie wilde weten of haar vader Achmed die dag contact had gehad met de 45-jarige Irakees die verdacht werd van het doodschieten van zijn 19-jarige dochter en 9-jarige zoon. Dat had Achmed niet. Eerder wel. Hij kende het Irakeese gezin al uit het AZC in Burgh-Haamstede. Later kwamen beide families in de wijk Zierikzeese Poortambacht te wonen. Zij kwamen niet bij elkaar thuis. Het bleef bij groeten als ze elkaar ontmoetten op straat.

"Bijna vier maanden geleden, begin december kwam ik hem tegen in het centrum van Vlissingen. Hij was heel boos en zei me dat hij zijn vrouw en dochter wilde vermoorden en hij vroeg me hem te helpen een vuurwapen te kopen ", vertelt Achmed. Hij schrok daarvan en ging diezelfde dag nog naar het betreffende gezin om de echtgenote te waarschuwen.

"Vijf minuten nadat ik weer thuis was, belde hij me op en vroeg: 'Wat deed jij bij mij thuis?' Hij moet getipt zijn. Hoe kon hij dat anders weten?", zegt Achmed.

De bedreigde echtgenote deed aangifte bij de politie en Achmed werd opgeroepen als getuige. Op het moment dat hij met de vrouw op het politiebureau zat, werd hij via zijn gsm gebeld door de Irakees. " Hij zei een adres in België te hebben om een pistool te gaan kopen en hij wilde dat ik met hem daar naar toe zou rijden. De politie zat er bij en heeft dat gesprek gehoord en ze hebben het op band staan", beweert Achmed.

Ondanks dat hij het verzoek van de Irakees steeds afwimpelde en er bij hem op aandrong af te zien van zijn moordplannen, werd hij nog drie à vier keer door hem gebeld. "Steeds zei hij maar dat ik hem moest helpen aan een vuurwapen te komen. De laatste tijd had ik niks meer van hem gehoord", zegt Achmed. Zaterdag had hij lang in de tuin gewerkt. Hij was moe, ging vroeg naar bed. Nadat de politie om half elf aan de deur was geweest en na het afgrijselijke bericht weer was vertrokken, heeft hij geen oog meer dicht gedaan. Die voortvluchtige dader bleek immers tot alles in staat.

http://www.pzc.nl/regio/s(...)igeren-vuurwapen.ece
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:33:19 #233
3542 Gia
User under construction
pi_78925930
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

OMG.... nou is het zelfs "ook wel een beetje haar eigen schuld"

Maar jij gaat dus voor ieder groen stoplicht stilstaan omdat je weet dat je er niet vanuit kunt gaan dat anderen niet door rood rijden? En mocht je toch aangreden worden als je door groen rijdt dan is het "ook wel een beetje je eigen schuld" omdat je het wel kon verwachten??
Je moet zelf met groen licht nog bedacht zijn op mensen die door rood rijden, ja. Maak het regelmatig mee dat ik op de rem moet. Doe ik dat niet, dan was ik er allang niet geweest.
Stilstaan voor groen licht is dus weleens nodig, als je nog niet aan kunt rijden vanwege een stoet door rood-rijders.

Zo is het maar heel normaal dat je gebruik maakt van faciliteiten als een blijf van mijn lijf huis of het nemen van een geheim nummer, zodat je partner je niet kan bereiken/vinden. Zeker als er op dat moment geen andere mogelijkheden zijn om iemands veiligheid te garanderen.

Een beetje met angst en beven bij de telefoon gaan zitten wachten tot hij belt, schiet echt niet op.
En dat hij belt, en dat hij komt, daar kun je van op aan. Zulke mannen geven gewoon echt niet op. Dat is hun eer te na. Was het nu niet gebeurt, dan wel over een half jaar, een jaar, drie jaar. Maar gekomen was hij.

Je kunt iemand vanwege mishandeling en bedreiging gewoon niet levenslang vastzetten! Dat is onmogelijk. Dus moet je andere maatregelen treffen. En daar wenste mevrouw niet aan mee te werken.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:34:20 #234
3542 Gia
User under construction
pi_78925957
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:23 schreef Disana het volgende:

[..]

Het valt me op dat jij in al je berichten schuld bij de vrouw probeert te leggen. Ze had maar in een blijf-van-mijn-lijfhuis moeten gaan, ze had maar moeten verhuizen, ze had maar een ander telefoonnummer moeten nemen.

Maar deze vrouw gaf duidelijk aan dat ze graag tussen de buren bleef wonen van wie ze steun had, en dat hij haar toch wel zou weten te vinden.

Ik denk gewoon dat ze daarin gelijk had. Iemand die een vuurwapen in de gevangenis kan regelen, kan ook wel achter verblijfplaatsen en telefoonnummers komen.
Je hebt helemaal gelijk. Maar wat had jij dan als oplossing gezien?

Je kunt die man op basis van de gepleegde feiten niet levenslang opsluiten.
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2010 @ 12:37:23 #235
137949 Disana
pi_78926056
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Maar wat had jij dan als oplossing gezien?

Je kunt die man op basis van de gepleegde feiten niet levenslang opsluiten.
Ik ben geen deskundige, maar ik vind als burger met gezond verstand dat je iemand van wie zoveel verifieerbare dreiging uitgaat inderdaad vast moet houden. Hoe het komt dat de rechter niet wist dat de man zo gevaarlijk was kan ik werkelijk niet begrijpen, maar ik leid daar wel uit af dat hij/zij anders had geoordeeld als hij/zij het had geweten.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:40:49 #236
3542 Gia
User under construction
pi_78926185
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:37 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik ben geen deskundige, maar ik vind als burger met gezond verstand dat je iemand van wie zoveel verifieerbare dreiging uitgaat inderdaad vast moet houden. Hoe het komt dat de rechter niet wist dat de man zo gevaarlijk was kan ik werkelijk niet begrijpen, maar ik leid daar wel uit af dat hij/zij anders had geoordeeld als hij/zij het had geweten.
Ik denk dat de rechter dat heus wel heeft geweten, echter er zijn wetten in dit land die het niet toestaan iemand levenslang op te sluiten alleen vanwege mishandeling en bedreiging.

Vrijwel elke vrouw die door een partner mishandeld is, is ook met de dood bedreigd. Die kun je toch niet allemaal gaan opsluiten!!
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2010 @ 12:43:19 #237
137949 Disana
pi_78926273
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik denk dat de rechter dat heus wel heeft geweten, echter er zijn wetten in dit land die het niet toestaan iemand levenslang op te sluiten alleen vanwege mishandeling en bedreiging.

Vrijwel elke vrouw die door een partner mishandeld is, is ook met de dood bedreigd. Die kun je toch niet allemaal gaan opsluiten!!
De rechter wist het niet, dat is namens een woordvoerster tegen de media gezegd.

Daar ga je weer, wat is dat toch dat vrouwen er bij jou zo bekaaid vanaf komen. Ik vind juist wel dat je mensen die met de dood dreigen zwaar moet aanpakken en de bedreigde moet beschermen. Bij deze man wees bovendien alles erop dat hij de moorden werkelijk van plan was.
pi_78926278
quote:

[..]

Wat mij betreft wel.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:46:21 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78926374
quote:
Waarom niet eigenlijk??

Als we nou eens beginnen met de mannen die tijdens hun opsluiting al hun contactverbod overtreden en pogingen ondernemen hun bedreigingen ten uitvoer te kunnen brengen, zoals het proberen te verkrijgen van een vuurwapen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 9 maart 2010 @ 12:48:29 #240
249559 crew  Lavenderr
pi_78926435
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom niet eigenlijk??

Als we nou eens beginnen met de mannen die tijdens hun opsluiting al hun contactverbod overtreden en pogingen ondernemen hun bedreigingen ten uitvoer te kunnen brengen, zoals het proberen te verkrijgen van een vuurwapen.
Dat is een heel goed begin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')