abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78873691
quote:
Op maandag 8 maart 2010 01:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Men kan toch niet iedere wife-beater die dreigt met moord vast gaan zetten!!
Heb je alles doorgelezen? Van mes op de keel tot zelfs een wapen regelen in de gevangenis?
  Admin maandag 8 maart 2010 @ 01:19:30 #182
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_78873711
quote:

[..]

Gelukkig wel! Was het anders afgelopen, dan was die ex de foute partij, niet de politie.

In dit geval was er zelfs sprake van een contactverbod! Zover heb ik het nooit gekregen!
Nu is een contactverbod gewoon sowieso een wassen neus. Iemand die kwaad wil, houdt zich daar niet aan. Simpel.

Ik ben voor zeer strenge straffen in geval van geweldsdelicten. Ook als het slachtoffer geen aangifte doet, wat vaak voorkomt.

Maar vooralsnog vind ik met de huidige strafmaat dat in dit geval niet de zwarte piet naar justitie gespeeld moet worden, maar naar de politiek. Naar de slappe wetgeving.
Het gaat niet over jou.
Er zijn mensen vermoord.
Grow up
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 8 maart 2010 @ 01:26:07 #183
3542 Gia
User under construction
pi_78873816
quote:
Op maandag 8 maart 2010 01:18 schreef Timmos het volgende:
Heb je alles doorgelezen? Van mes op de keel tot zelfs een wapen regelen in de gevangenis?

Heb ik ook meegemaakt. Ontdekte een mes onder zijn hoofdkussen. Heb me toen op de wc opgesloten.
De volgende ochtend was hij weer 'normaal'.

Dit IS geen extreem geval, ook al lijkt het misschien zo. Bepaalde zaken worden nu ontzettend uitgelicht, waardoor het allemaal erger lijkt dan alle andere gevallen.

Je wilt niet weten hoeveel van dergelijke kerels gewoon nog vrij rondlopen. Potentiele moordenaars, dus, waar niks tegen gedaan wordt, zolang ze die moord nog niet gepleegd hebben.
  maandag 8 maart 2010 @ 01:29:47 #184
3542 Gia
User under construction
pi_78873882
quote:
Op maandag 8 maart 2010 01:19 schreef yvonne het volgende:

[..]

Het gaat niet over jou.
Er zijn mensen vermoord.
Grow up
Weet ik. Stel het alleen als voorbeeld dat men vooraf niet kan weten of iemand een dergelijke dreiging wel of niet uit zal voeren. Men kan niet iedereen die dreigt met moord vast gaan zetten. Dan komen we cellen te kort.

Mannen die geweldadig zijn, vaak ook drinken, doen wel vaker dit soort dingen: Mes op de keel zetten, dreigen enz.... maar meestal is het grootspraak. Als het dat dan achteraf geen grootspraak blijkt te zijn, krijgt justitie de schuld. Dat is dus niet terecht.

De straffen zijn gewoon te laag en de aanpak van huiselijk geweld te slap. Maar dat ligt aan de politiek, niet aan de rechter.
pi_78874676
quote:
Op maandag 8 maart 2010 01:26 schreef Gia het volgende:

Je wilt niet weten hoeveel van dergelijke kerels gewoon nog vrij rondlopen. Potentiele moordenaars, dus, waar niks tegen gedaan wordt, zolang ze die moord nog niet gepleegd hebben.
Ja precies, niks aan doen dus. Gewoon afwachten tot de volgende moorden gepleegd worden.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_78874711
quote:
Op maandag 8 maart 2010 01:19 schreef yvonne het volgende:

[..]

Het gaat niet over jou.
Er zijn mensen vermoord.
Grow up
Dat dus ja.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_78882397
quote:
Op maandag 8 maart 2010 00:59 schreef Timmos het volgende:
Dit gaat over de moeder of zoon.. Zou gaan om tentamen suicide

Dat de verantwoordelijke rechter het voorbeeld maar mag volgen.
  † In Memoriam † maandag 8 maart 2010 @ 13:07:22 #188
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_78885718
quote:
Op maandag 8 maart 2010 01:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Weet ik. Stel het alleen als voorbeeld dat men vooraf niet kan weten of iemand een dergelijke dreiging wel of niet uit zal voeren. Men kan niet iedereen die dreigt met moord vast gaan zetten. Dan komen we cellen te kort.

Mannen die geweldadig zijn, vaak ook drinken, doen wel vaker dit soort dingen: Mes op de keel zetten, dreigen enz.... maar meestal is het grootspraak. Als het dat dan achteraf geen grootspraak blijkt te zijn, krijgt justitie de schuld. Dat is dus niet terecht.
In DIT geval was er al een jarenlange zware mishandeling aan voorafgegaan.
Vanaf 1999 in Nederland en vanaf toen terreur en mishandeling. Mevrouw is aangifte gaan doen op advies van haar buren en n.a.v die aangifte heeft hij een korte celstraf gekregen.
  maandag 8 maart 2010 @ 13:09:48 #189
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_78885814
quote:
Op maandag 8 maart 2010 01:29 schreef Gia het volgende:

[..]

De straffen zijn gewoon te laag en de aanpak van huiselijk geweld te slap. Maar dat ligt aan de politiek, niet aan de rechter.
In deze zaak stond het al vast dát het een keer fout zou gaan, alleen nog niet wanneer...

Fouten zijn door zowel justitie als overheid gemaakt.
  maandag 8 maart 2010 @ 13:12:47 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78885926
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:07 schreef Loedertje het volgende:\
[..]
In DIT geval was er al een jarenlange zware mishandeling aan voorafgegaan.
Vanaf 1999 in Nederland en vanaf toen terreur en mishandeling. Mevrouw is aangifte gaan doen op advies van haar buren en n.a.v die aangifte heeft hij een korte celstraf gekregen.
Plus dat hij stelselmatig het contactverbod verbroken heeft....

Dit kwam dus niet out of the blue.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 8 maart 2010 @ 13:18:43 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78886106
quote:
Mwah, als hij vanuit de gevangenis al een wapen probeert te regelen en men constateert dat er werderom gedreigd wordt dan zou ik niet weten waarom het laten lopen van een met moord dreigende wife-beater te prefereren is boven het vasthouden.
quote:
In dit geval was er zelfs sprake van een contactverbod! Zover heb ik het nooit gekregen!
Nu is een contactverbod gewoon sowieso een wassen neus. Iemand die kwaad wil, houdt zich daar niet aan. Simpel.
Nog simpeler: iemand die zich daar niet aan houdt en al veroordeeld is voor een geweldsdelict jegens diegene, zou op basis van het feit dat hij zich niet aan het contactverbod houdt per direct weer opgepakt moeten kunnen worden.
Overtreden van het contactverbod is niet iets wat justitie moet laten lopen, als justitie dat wel doet dan laten ze zeer ernstige steken vallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78886109
Eerwraak gevalletje ...?
  maandag 8 maart 2010 @ 13:19:13 #193
3542 Gia
User under construction
pi_78886118
Dan nog moet men in Den Haag gaan protesteren. Justitie heeft gehandeld binnen de mogelijkheden van de wet. Je kunt iemand die dreigt met moord, niet voor de rest van zijn leven vastzetten. Is gewoon onmogelijk.
Deze man heeft straf gekregen voor aangetoonde feiten. Dat is op zich al heel wat. Gebeurt namelijk nog lang niet altijd in vergelijkbare gevallen. Dat hij tijdens een verlof het contactverbod verbreekt, kan justitie niets aan doen. Dit zou die man ook gedaan hebben als hij geen verlof had gekregen, maar dan pas na het uitzitten van zijn straf. Je kunt niet voorkomen dat mensen strafbare feiten gaan plegen. Vasthouden om te voorkomen dat ze dat gaan doen, kan ook niet.

Wat betreft de aanpak van huiselijk geweld, bedreiging, verbreken van contactverboden, ben ik het er helemaal mee eens dat dit zwaarder bestraft moet worden, maar dan moet justitie daar wel de mogelijkheid voor hebben. En die is er nu niet.
  maandag 8 maart 2010 @ 13:20:41 #194
3542 Gia
User under construction
pi_78886166
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, als hij vanuit de gevangenis al een wapen probeert te regelen en men constateert dat er werderom gedreigd wordt dan zou ik niet weten waarom het laten lopen van een met moord dreigende wife-beater te prefereren is boven het vasthouden.
Je kunt iemand niet straffen voor een feit dat hij nog niet gepleegd heeft.
quote:
Nog simpeler: iemand die zich daar niet aan houdt en al veroordeeld is voor een geweldsdelict jegens diegene, zou op basis van het feit dat hij zich niet aan het contactverbod houdt per direct weer opgepakt moeten kunnen worden.
Overtreden van het contactverbod is niet iets wat justitie moet laten lopen, als justitie dat wel doet dan laten ze zeer ernstige steken vallen.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Maar dan moet de wet en de strafmaat op dat punt gewijzigd worden.
pi_78886177
Die vrouw had hem voor moeten zijn
  maandag 8 maart 2010 @ 13:24:12 #196
3542 Gia
User under construction
pi_78886292
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:20 schreef Meaghan het volgende:
Da's echt heel moeilijk, hoor. Sowieso komt deze vrouw niet uit een cultuur waar vrouwen hun mannetje staan.

Tja, Nederland is er te klein voor, maar een andere identiteit voor moeder en kinderen was hier, denk ik, de enig mogelijke bescherming geweest.

En dan nog zie je in een groot land als de VS dat de ex toch altijd weer z'n vrouw en kinderen weet op te sporen.
In een dergelijk geval is er geen oplossing binnen onze wet die die vrouw haar veiligheid garandeert.
  maandag 8 maart 2010 @ 13:25:25 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78886324
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:20 schreef Meaghan het volgende:
Dan had ze van de rechter ook nog een keer te horen gekregen dat je niet voor eigen rechter mag spelen en op basis daarvan een hogere straf gekregen
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 maart 2010 @ 13:26:51 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78886380
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt iemand niet straffen voor een feit dat hij nog niet gepleegd heeft.
Wel voor bedreiging..... dus vasthouden zolang hij zelfs vanuit de gevangenis dreigt en een wapen probeert te regelen moet mogelijk zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78886913
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan had ze van de rechter ook nog een keer te horen gekregen dat je niet voor eigen rechter mag spelen en op basis daarvan een hogere straf gekregen
Die straffen in Nederland zijn te overzien en er is hier echt wel sprake van verzachtende omstandigheden als je jarenlang mishandeld bent en je hele gezin daarna serieus bedreigd wordt door de ex. Ik zou er iig alle begrip voor hebben gehad als deze vrouw zich had bewapend en zichzelf en haar kinderen op zo'n moment had verdedigd door dat stuk ellende als eerste een kogel door zijn zieke kop te schieten. Good riddance.
  maandag 8 maart 2010 @ 13:43:29 #200
3542 Gia
User under construction
pi_78887045
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wel voor bedreiging..... dus vasthouden zolang hij zelfs vanuit de gevangenis dreigt en een wapen probeert te regelen moet mogelijk zijn.
Jaha, maar dat is dus niet mogelijk. Dus, moet men in Den Haag gaan demonstreren. Niet de rechter in deze aanvallen. Die rechter heeft gehandeld binnen de mogelijkheden van de wet. Hij kan niet een straf opleggen die wettelijk gezien niet toegestaan is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')