Heb je alles doorgelezen? Van mes op de keel tot zelfs een wapen regelen in de gevangenis?quote:Op maandag 8 maart 2010 01:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Men kan toch niet iedere wife-beater die dreigt met moord vast gaan zetten!!
Het gaat niet over jou.quote:Op maandag 8 maart 2010 01:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Gelukkig wel! Was het anders afgelopen, dan was die ex de foute partij, niet de politie.
In dit geval was er zelfs sprake van een contactverbod! Zover heb ik het nooit gekregen!
Nu is een contactverbod gewoon sowieso een wassen neus. Iemand die kwaad wil, houdt zich daar niet aan. Simpel.
Ik ben voor zeer strenge straffen in geval van geweldsdelicten. Ook als het slachtoffer geen aangifte doet, wat vaak voorkomt.
Maar vooralsnog vind ik met de huidige strafmaat dat in dit geval niet de zwarte piet naar justitie gespeeld moet worden, maar naar de politiek. Naar de slappe wetgeving.
quote:Op maandag 8 maart 2010 01:18 schreef Timmos het volgende:
Heb je alles doorgelezen? Van mes op de keel tot zelfs een wapen regelen in de gevangenis?
Weet ik. Stel het alleen als voorbeeld dat men vooraf niet kan weten of iemand een dergelijke dreiging wel of niet uit zal voeren. Men kan niet iedereen die dreigt met moord vast gaan zetten. Dan komen we cellen te kort.quote:Op maandag 8 maart 2010 01:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het gaat niet over jou.
Er zijn mensen vermoord.
Grow up
Ja precies, niks aan doen dus. Gewoon afwachten tot de volgende moorden gepleegd worden.quote:Op maandag 8 maart 2010 01:26 schreef Gia het volgende:
Je wilt niet weten hoeveel van dergelijke kerels gewoon nog vrij rondlopen. Potentiele moordenaars, dus, waar niks tegen gedaan wordt, zolang ze die moord nog niet gepleegd hebben.
Dat dus ja.quote:Op maandag 8 maart 2010 01:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het gaat niet over jou.
Er zijn mensen vermoord.
Grow up
Dat de verantwoordelijke rechter het voorbeeld maar mag volgen.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:59 schreef Timmos het volgende:
Dit gaat over de moeder of zoon.. Zou gaan om tentamen suicide
In DIT geval was er al een jarenlange zware mishandeling aan voorafgegaan.quote:Op maandag 8 maart 2010 01:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Weet ik. Stel het alleen als voorbeeld dat men vooraf niet kan weten of iemand een dergelijke dreiging wel of niet uit zal voeren. Men kan niet iedereen die dreigt met moord vast gaan zetten. Dan komen we cellen te kort.
Mannen die geweldadig zijn, vaak ook drinken, doen wel vaker dit soort dingen: Mes op de keel zetten, dreigen enz.... maar meestal is het grootspraak. Als het dat dan achteraf geen grootspraak blijkt te zijn, krijgt justitie de schuld. Dat is dus niet terecht.
In deze zaak stond het al vast dát het een keer fout zou gaan, alleen nog niet wanneer...quote:Op maandag 8 maart 2010 01:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Weet ik. Stel het alleen als voorbeeld dat men vooraf niet kan weten of iemand een dergelijke dreiging wel of niet uit zal voeren. Men kan niet iedereen die dreigt met moord vast gaan zetten. Dan komen we cellen te kort.
Mannen die geweldadig zijn, vaak ook drinken, doen wel vaker dit soort dingen: Mes op de keel zetten, dreigen enz.... maar meestal is het grootspraak. Als het dat dan achteraf geen grootspraak blijkt te zijn, krijgt justitie de schuld. Dat is dus niet terecht.
De straffen zijn gewoon te laag en de aanpak van huiselijk geweld te slap. Maar dat ligt aan de politiek, niet aan de rechter.
Plus dat hij stelselmatig het contactverbod verbroken heeft....quote:Op maandag 8 maart 2010 13:07 schreef Loedertje het volgende:\
[..]
In DIT geval was er al een jarenlange zware mishandeling aan voorafgegaan.
Vanaf 1999 in Nederland en vanaf toen terreur en mishandeling. Mevrouw is aangifte gaan doen op advies van haar buren en n.a.v die aangifte heeft hij een korte celstraf gekregen.
Mwah, als hij vanuit de gevangenis al een wapen probeert te regelen en men constateert dat er werderom gedreigd wordt dan zou ik niet weten waarom het laten lopen van een met moord dreigende wife-beater te prefereren is boven het vasthouden.quote:Op maandag 8 maart 2010 01:14 schreef Gia het volgende:
Nog simpeler: iemand die zich daar niet aan houdt en al veroordeeld is voor een geweldsdelict jegens diegene, zou op basis van het feit dat hij zich niet aan het contactverbod houdt per direct weer opgepakt moeten kunnen worden.quote:In dit geval was er zelfs sprake van een contactverbod! Zover heb ik het nooit gekregen!
Nu is een contactverbod gewoon sowieso een wassen neus. Iemand die kwaad wil, houdt zich daar niet aan. Simpel.
Je kunt iemand niet straffen voor een feit dat hij nog niet gepleegd heeft.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, als hij vanuit de gevangenis al een wapen probeert te regelen en men constateert dat er werderom gedreigd wordt dan zou ik niet weten waarom het laten lopen van een met moord dreigende wife-beater te prefereren is boven het vasthouden.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Maar dan moet de wet en de strafmaat op dat punt gewijzigd worden.quote:Nog simpeler: iemand die zich daar niet aan houdt en al veroordeeld is voor een geweldsdelict jegens diegene, zou op basis van het feit dat hij zich niet aan het contactverbod houdt per direct weer opgepakt moeten kunnen worden.
Overtreden van het contactverbod is niet iets wat justitie moet laten lopen, als justitie dat wel doet dan laten ze zeer ernstige steken vallen.
Da's echt heel moeilijk, hoor. Sowieso komt deze vrouw niet uit een cultuur waar vrouwen hun mannetje staan.quote:
Dan had ze van de rechter ook nog een keer te horen gekregen dat je niet voor eigen rechter mag spelen en op basis daarvan een hogere straf gekregenquote:
Wel voor bedreiging..... dus vasthouden zolang hij zelfs vanuit de gevangenis dreigt en een wapen probeert te regelen moet mogelijk zijn.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt iemand niet straffen voor een feit dat hij nog niet gepleegd heeft.
Die straffen in Nederland zijn te overzien en er is hier echt wel sprake van verzachtende omstandigheden als je jarenlang mishandeld bent en je hele gezin daarna serieus bedreigd wordt door de ex. Ik zou er iig alle begrip voor hebben gehad als deze vrouw zich had bewapend en zichzelf en haar kinderen op zo'n moment had verdedigd door dat stuk ellende als eerste een kogel door zijn zieke kop te schieten. Good riddance.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan had ze van de rechter ook nog een keer te horen gekregen dat je niet voor eigen rechter mag spelen en op basis daarvan een hogere straf gekregen
Jaha, maar dat is dus niet mogelijk. Dus, moet men in Den Haag gaan demonstreren. Niet de rechter in deze aanvallen. Die rechter heeft gehandeld binnen de mogelijkheden van de wet. Hij kan niet een straf opleggen die wettelijk gezien niet toegestaan is.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wel voor bedreiging..... dus vasthouden zolang hij zelfs vanuit de gevangenis dreigt en een wapen probeert te regelen moet mogelijk zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |