Op http://lesmateriaal.saxion.nl/gej/oopr/index.html , http://lesmateriaal.saxion.nl/gej/cpba1/index.html & http://lesmateriaal.saxion.nl/gej/cpro2/index.html staat ook wel wat. Ligt er maar net aan wat je nodig hebt.quote:Op woensdag 30 juni 2010 05:20 schreef xienixs het volgende:
Ben ondertussen de cplusplus tutorial aan het doornemen maar vroeg me af of er online boeken/documentatie beschikbaar is met opdrachten.
En of jullie misschien tutorials weten in de richting van bioinformatica?
Dit alles doe ik in Xcode en moet zeggen dat tot nu toe alles nog vlekkeloos werkt
Eh die staat hier: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms683171(v=VS.85).aspxquote:The cursor position determines where characters written by the WriteFile or WriteConsole function, or echoed by the ReadFile or ReadConsole function, are displayed. To determine the current position of the cursor, use the GetConsoleScreenBufferInfo function.
ik krijg bij het compileren een fout melding:quote:Op zondag 4 juli 2010 16:56 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Beetje googlen en je hebt het zo gevonden:
Op MSDN, zoeken naar SetConsoleCursorPosition:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms686025(VS.85).aspx
En dan halverwege de tekst:
[..]
Eh die staat hier: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms683171(v=VS.85).aspx
1 |
1 2 3 4 5 | GetConsoleScreenBufferInfo(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE),myInfo); COORD myCoord = myInfo.dwCursorPosition; myCoord.X -=3; SetConsoleCursorPosition(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE),myCoord); |
Het is niet zo duidelijk, maar kijk goed naar het type en de naam van de tweede parameter:quote:BOOL WINAPI GetConsoleScreenBufferInfo(
__in HANDLE hConsoleOutput,
__out PCONSOLE_SCREEN_BUFFER_INFO lpConsoleScreenBufferInfo
);
1 2 3 4 5 | GetConsoleScreenBufferInfo(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE),&myInfo); COORD myCoord = myInfo.dwCursorPosition; myCoord.X -=3; SetConsoleCursorPosition(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE),myCoord); |
Hèhè,quote:Op maandag 5 juli 2010 08:22 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ik zie het al, jij maakt een pointer aan die je niet initialiseert en die geef je mee aan de functie. Die pointer moet wijzen naar een struct waar Get....() zijn info in kan zetten. De "juiste" code is dus:
[ code verwijderd ]
Ik heb van myInfo een struct gemaakt ipv een pointer en deze reference ik naar een pointer met de -& opearator in de functieaanroep. (in mijn vorige post schreef ik myCoord, maar ik bedoelde natuurlijk myInfo)
De error die je kreeg sloeg op de regel waar je dus met een . operator pointer probeerde te benaderen in regel 3.
Dit is best wel basic stuff, misschien moet je je even inlezen in pointers, stack variabelen etc.
Omdat??quote:
Je compiler is gewoon hard-coded om PE-headers te compileren, inclusief ondersteuning voor platform-specifieke communicatie met de HAL. Volgens mij declareer je in de PE-header ook de communicatiekanalen naar je OS mbh functie-tabellen enzo, die via de exe-loader worden ingevuld.quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:30 schreef TeringHenkie het volgende:
Wat ik me altijd heb afgevraagd: als je een Win32 programma compileert, vertel je tegen de linker/compiler/whatever dat het een .exe in PE formaat is. Je bent in het feite code aan het produceren die tegen de HAL praat. Maar als je een Linux kernel compileert, wat voor een code komt er dan uit? Wat is je target platform?
Dus als je een kernel bakt, compileer je puur tegen de CPU aan (met een of andere compilerflagje). Je bent dan alleen maar registertjes aan het vullen en interrupts aan het callen? (mooi gewrapt in C-codequote:Op zondag 1 augustus 2010 22:35 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Je compiler is gewoon hard-coded om PE-headers te compileren, inclusief ondersteuning voor platform-specifieke communicatie met de HAL. Volgens mij declareer je in de PE-header ook de communicatiekanalen naar je OS mbh functie-tabellen enzo, die via de exe-loader worden ingevuld.
Linux heeft geen PE-type executables, maar ELF's.quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:30 schreef TeringHenkie het volgende:
Wat ik me altijd heb afgevraagd: als je een Win32 programma compileert, vertel je tegen de linker/compiler/whatever dat het een .exe in PE formaat is. Je bent in het feite code aan het produceren die tegen de HAL praat. Maar als je een Linux kernel compileert, wat voor een code komt er dan uit? Wat is je target platform?
I know, maar het ging me meer om de compiler vs. kernel dan om het OS zelf. Welke optie geef je mee aan gcc om een kernel te bakken ipv. een (ELF-)binary?quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:09 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Linux heeft geen PE-type executables, maar ELF's.
Pak de makefile erbij, zou ik zeggenquote:Op zondag 1 augustus 2010 23:10 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
I know, maar het ging me meer om de compiler vs. kernel dan om het OS zelf. Welke optie geef je mee aan gcc om een kernel te bakken ipv. een (ELF-)binary?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[CSS] voor dummies #15quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:23 schreef Pakspul het volgende:
Waarom werkt tekst transparantie in de volgende situatie niet?
[ code verwijderd ]
Zoals te zien is dat bij de eerste div situatie de tekst gewoon mooi wit is, maar bij de twee is de tekst ineens roodachtig ook al zou je anders verwachten
Als je totaal niet oplet dan lijkt Annemarie Jorritsma ook op Chantal Janzenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:23 schreef Pakspul het volgende:
C++ lijkt een beetje op CSS als je totaal niet oplet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |