abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juni 2010 @ 20:01:39 #151
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_83504311
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 05:20 schreef xienixs het volgende:
Ben ondertussen de cplusplus tutorial aan het doornemen maar vroeg me af of er online boeken/documentatie beschikbaar is met opdrachten.

En of jullie misschien tutorials weten in de richting van bioinformatica?

Dit alles doe ik in Xcode en moet zeggen dat tot nu toe alles nog vlekkeloos werkt
Op http://lesmateriaal.saxion.nl/gej/oopr/index.html , http://lesmateriaal.saxion.nl/gej/cpba1/index.html & http://lesmateriaal.saxion.nl/gej/cpro2/index.html staat ook wel wat. Ligt er maar net aan wat je nodig hebt.

En nog wat zooi die ik in mijn bookmarks had staan:
http://msdn.microsoft.com(...)k5%28v=VS.71%29.aspx
http://www.ronkes.nl/oldprogrammeren/

Maar goed je kan beter gericht zoeken naar wat je nodig bent, want over alles staat wel wat op internet.

En dit boek (maar dan de Visual C# versie) vond ik wel fijn: http://www.bol.com/nl/p/e(...)002115621/index.html .

[ Bericht 4% gewijzigd door Thormodo op 30-06-2010 20:11:58 ]
  zondag 4 juli 2010 @ 15:17:46 #152
189216 netolk
maar dan andersom
pi_83644739
Hey, ik heb iets nodig zoals ::SetConsoleCursorPosition(myHandle, myCoord); alleen moet hij dat de cursorpositie geven... Weet iemand of zo'n functie bestaat of hoe die te maken is?

avb
Beware of the Raping Zebra's
pi_83647560
Beetje googlen en je hebt het zo gevonden:

Op MSDN, zoeken naar SetConsoleCursorPosition:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms686025(VS.85).aspx

En dan halverwege de tekst:
quote:
The cursor position determines where characters written by the WriteFile or WriteConsole function, or echoed by the ReadFile or ReadConsole function, are displayed. To determine the current position of the cursor, use the GetConsoleScreenBufferInfo function.
Eh die staat hier: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms683171(v=VS.85).aspx
  zondag 4 juli 2010 @ 17:43:52 #154
189216 netolk
maar dan andersom
pi_83648893
quote:
Op zondag 4 juli 2010 16:56 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Beetje googlen en je hebt het zo gevonden:

Op MSDN, zoeken naar SetConsoleCursorPosition:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms686025(VS.85).aspx

En dan halverwege de tekst:
[..]

Eh die staat hier: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms683171(v=VS.85).aspx
ik krijg bij het compileren een fout melding:
1request for member `dwCursorPosition' in `myInfo', which is of non-class type 'CONSOLE_SCREEN_BUFFER_INFO*'

dit is stukje van de code
1
2
3
4
5
CONSOLE_SCREEN_BUFFER_INFO* myInfo;
   GetConsoleScreenBufferInfo(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE),myInfo);
   COORD myCoord = myInfo.dwCursorPosition;
   myCoord.X -=3;
   SetConsoleCursorPosition(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE),myCoord);
pi_83652125
quote:
BOOL WINAPI GetConsoleScreenBufferInfo(
__in HANDLE hConsoleOutput,
__out PCONSOLE_SCREEN_BUFFER_INFO lpConsoleScreenBufferInfo
);
Het is niet zo duidelijk, maar kijk goed naar het type en de naam van de tweede parameter:
De P bij het type en de lp in de naam geeft aan dat het een pointer is.

PCONSOLE_SCREEN_BUFFER_INFO is een pointer naar CONSOLE_SCREEN_BUFFER_INFO (ms typedeft of defined vaak zijn pointers, geen idee waarom)

ipv myCoord moet je dus &myCoord meegeven.
pi_83656417
@netolk
Ik gok ook op iets met pointers, en niet gevulde variabelen.
  maandag 5 juli 2010 @ 08:14:26 #157
189216 netolk
maar dan andersom
pi_83669917
Dat is het dus niet...
Ik heb van alles geprobeerd met die pointers, maar niks helpt Ik heb eerder het idee dat dwCursorPosition niet in de struct staat... maar de error is in line3 van het stukje code in mijn vorige post...
pi_83669992
Ik zie het al, jij maakt een pointer aan die je niet initialiseert en die geef je mee aan de functie. Die pointer moet wijzen naar een struct waar Get....() zijn info in kan zetten. De "juiste" code is dus:

1
2
3
4
5
   CONSOLE_SCREEN_BUFFER_INFO myInfo;
   GetConsoleScreenBufferInfo(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE),&myInfo);
   COORD myCoord = myInfo.dwCursorPosition;
   myCoord.X -=3;
   SetConsoleCursorPosition(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE),myCoord);

Ik heb van myInfo een struct gemaakt ipv een pointer en deze reference ik naar een pointer met de -& opearator in de functieaanroep. (in mijn vorige post schreef ik myCoord, maar ik bedoelde natuurlijk myInfo)
De error die je kreeg sloeg op de regel waar je dus met een . operator pointer probeerde te benaderen in regel 3.

Dit is best wel basic stuff, misschien moet je je even inlezen in pointers, stack variabelen etc.
  maandag 5 juli 2010 @ 08:30:33 #159
189216 netolk
maar dan andersom
pi_83670056
quote:
Op maandag 5 juli 2010 08:22 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ik zie het al, jij maakt een pointer aan die je niet initialiseert en die geef je mee aan de functie. Die pointer moet wijzen naar een struct waar Get....() zijn info in kan zetten. De "juiste" code is dus:
[ code verwijderd ]

Ik heb van myInfo een struct gemaakt ipv een pointer en deze reference ik naar een pointer met de -& opearator in de functieaanroep. (in mijn vorige post schreef ik myCoord, maar ik bedoelde natuurlijk myInfo)
De error die je kreeg sloeg op de regel waar je dus met een . operator pointer probeerde te benaderen in regel 3.

Dit is best wel basic stuff, misschien moet je je even inlezen in pointers, stack variabelen etc.
Hèhè,

Toch bedankt ik zal idd die pointer gebeuren weer ff doornemen
pi_83828775
Kunt beter bij tweakers zijn voor dit.
pi_83830420
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:28 schreef ReWout het volgende:
Nee hoor, dit lukt hier prima.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 10:44:07 #162
189216 netolk
maar dan andersom
pi_83840380
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:28 schreef ReWout het volgende:
Omdat??

Gaat prima hoor, ik zag in dit geval gewoon even wat over het hoofd maar andere zien dat dan weer wel
pi_84753208
Wat ik me altijd heb afgevraagd: als je een Win32 programma compileert, vertel je tegen de linker/compiler/whatever dat het een .exe in PE formaat is. Je bent in het feite code aan het produceren die tegen de HAL praat. Maar als je een Linux kernel compileert, wat voor een code komt er dan uit? Wat is je target platform?
pi_84753435
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 22:30 schreef TeringHenkie het volgende:
Wat ik me altijd heb afgevraagd: als je een Win32 programma compileert, vertel je tegen de linker/compiler/whatever dat het een .exe in PE formaat is. Je bent in het feite code aan het produceren die tegen de HAL praat. Maar als je een Linux kernel compileert, wat voor een code komt er dan uit? Wat is je target platform?
Je compiler is gewoon hard-coded om PE-headers te compileren, inclusief ondersteuning voor platform-specifieke communicatie met de HAL. Volgens mij declareer je in de PE-header ook de communicatiekanalen naar je OS mbh functie-tabellen enzo, die via de exe-loader worden ingevuld.
pi_84754533
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 22:35 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Je compiler is gewoon hard-coded om PE-headers te compileren, inclusief ondersteuning voor platform-specifieke communicatie met de HAL. Volgens mij declareer je in de PE-header ook de communicatiekanalen naar je OS mbh functie-tabellen enzo, die via de exe-loader worden ingevuld.
Dus als je een kernel bakt, compileer je puur tegen de CPU aan (met een of andere compilerflagje). Je bent dan alleen maar registertjes aan het vullen en interrupts aan het callen? (mooi gewrapt in C-code :P)
  zondag 1 augustus 2010 @ 23:09:13 #166
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_84754806
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 22:30 schreef TeringHenkie het volgende:
Linux heeft geen PE-type executables, maar ELF's. :)
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_84754870
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 23:09 schreef Trollface. het volgende:

[..]

Linux heeft geen PE-type executables, maar ELF's. :)
I know, maar het ging me meer om de compiler vs. kernel dan om het OS zelf. Welke optie geef je mee aan gcc om een kernel te bakken ipv. een (ELF-)binary?
  zondag 1 augustus 2010 @ 23:25:43 #168
254493 Trollface.
pi_84755456
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 23:10 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

I know, maar het ging me meer om de compiler vs. kernel dan om het OS zelf. Welke optie geef je mee aan gcc om een kernel te bakken ipv. een (ELF-)binary?
Pak de makefile erbij, zou ik zeggen :P de Linux-kernel is in ieder geval niet helemaal standaard C.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_84755766
Nou ik ken het niet vinden :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_84756067
gast :')
  maandag 2 augustus 2010 @ 00:10:56 #171
254493 Trollface.
pi_84757421
Mobiel kan spoilers niet inklappen :')

Ook,
# Make variables (CC, etc...)

AS = $(CROSS_COMPILE)as
LD = $(CROSS_COMPILE)ld
CC = $(CROSS_COMPILE)gcc
CPP = $(CC) -E
AR = $(CROSS_COMPILE)ar
NM = $(CROSS_COMPILE)nm
STRIP = $(CROSS_COMPILE)strip
OBJCOPY = $(CROSS_COMPILE)objcopy
OBJDUMP = $(CROSS_COMPILE)objdump
AWK = awk
GENKSYMS = scripts/genksyms/genksyms
INSTALLKERNEL := installkernel
DEPMOD = /sbin/depmod
KALLSYMS = scripts/kallsyms
PERL = perl
CHECK = sparse

CHECKFLAGS := -D__linux__ -Dlinux -D__STDC__ -Dunix -D__unix__ \
-Wbitwise -Wno-return-void $(CF)
MODFLAGS = -DMODULE
CFLAGS_MODULE = $(MODFLAGS)
AFLAGS_MODULE = $(MODFLAGS)
LDFLAGS_MODULE = -T $(srctree)/scripts/module-common.lds
CFLAGS_KERNEL =
AFLAGS_KERNEL =
CFLAGS_GCOV = -fprofile-arcs -ftest-coverage

i.c.m. het vmlinux-gedeelte. :)
pi_84758005
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 00:10 schreef Trollface. het volgende:
Mobiel kan spoilers niet inklappen :')

Maar goed, ik snap het wel. Thx ^O^
pi_84898443
C++ lijkt een beetje op CSS als je totaal niet oplet :{

[ Bericht 93% gewijzigd door Pakspul op 05-08-2010 16:37:15 ]
  donderdag 5 augustus 2010 @ 16:36:39 #174
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_84898864
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 16:23 schreef Pakspul het volgende:
Waarom werkt tekst transparantie in de volgende situatie niet?
[ code verwijderd ]

Zoals te zien is dat bij de eerste div situatie de tekst gewoon mooi wit is, maar bij de twee is de tekst ineens roodachtig ook al zou je anders verwachten :?
[CSS] voor dummies #15
Je moeder is een hamster
  donderdag 5 augustus 2010 @ 16:46:54 #175
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_84899197
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 16:23 schreef Pakspul het volgende:
C++ lijkt een beetje op CSS als je totaal niet oplet :{
Als je totaal niet oplet dan lijkt Annemarie Jorritsma ook op Chantal Janzen :P
Je moeder is een hamster
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo