dankje!quote:Op zondag 30 mei 2010 16:42 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Ik kom ook uit een QBasic achtergrond, en het is wel even wennen.
Als je echt wilt, kan je heel snel een applicatie uit de grond stampen in win32 met een scherm en een tekencanvas (zonder extra libs te hoeven downloaden)
// maken en registeren van een window:
RegisterWindowEx()
CreateWindowEx ()
ShowWindow()
// functie die je moet maken waarin je events afhandeld
WindowProc()
// maken van een tekencanvas
CreateDIBSection()
GetDC()
SelectObject()
// kopieren van het tekencanvas naar de oppervlakte van je windowBitBlt()
BitBlt()
// Afhandelen van window-events:
GetMessage()
en dan de events:
WM_PAINT (herschrijven van je window)
beetje muis-events afvangen:
WM_MOUSEMOVE
WM_LBUTTONDOWN
Het is even googlen maar dan heb je in een dag wel een werkend framework waar je redelijk snel op kan tekenen. Het is alleen allemaal event driven, dus als je wilt animeren zul je iets met CreateTimer() moeten doen of met GetTickCount() de tijd in ms opvragen en dat in het GetMessage() loopje zelf doen.
Als je een oude C++ compiler pakt kan je wss wel oude DOS-executables maken. Geen idee hoe je dat precies kan regelen maar er zijn compilers voor. Dan blijf je helaas wel hangen in een verouderd systeem en dat is wss gewoon zonde van je tijd.quote:Op zondag 30 mei 2010 17:03 schreef minibeer het volgende:
[..]
ok, ziet er wel ok uit, wordt dit gebruikt voor simpele grafieken binnen windows programma's enzo (zeg maar met de windows.h lib)?
Ik zal er eens naar kijke
maar het lijkt me niet zo makkelijk als screen 13 in qbasic
echt jammer dat er geen optie is voor 16-bit compilen (of is dit onzin wat ik nu zeg:P)
Ja ik wil het sowieso wel bij 1 compiler (per taal) houden, anders vind ik het zo'n gedoe. (Om dan bijvoorbeeld sdl bij beide aan de praat te krijgen)quote:Op zondag 30 mei 2010 17:17 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Als je een oude C++ compiler pakt kan je wss wel oude DOS-executables maken. Geen idee hoe je dat precies kan regelen maar er zijn compilers voor. Dan blijf je helaas wel hangen in een verouderd systeem en dat is wss gewoon zonde van je tijd.
ok thanks manquote:Op zondag 6 juni 2010 15:11 schreef Cruise.Elroy het volgende:
je hebt nu een losse CPP file. Je moet er even een project (solution) omheen draaien.
New project maken met de wizard, doe je gewoon C++ appliclication (met console evt) en dan "empty solution". Dan de inhoud van dat bestand in je main.cpp zetten, of dat bestand importeren in je project.
1 2 3 4 5 6 | 'raytrace.exe': Loaded 'C:\Windows\System32\ntdll.dll' 'raytrace.exe': Loaded 'C:\Windows\System32\kernel32.dll' 'raytrace.exe': Loaded 'C:\Windows\winsxs\x86_microsoft.vc90.debugcrt_1fc8b3b9a1e18e3b_9.0.30729.1_none_bb1f6aa1308c35eb\msvcp90d.dll' 'raytrace.exe': Loaded 'C:\Windows\winsxs\x86_microsoft.vc90.debugcrt_1fc8b3b9a1e18e3b_9.0.30729.1_none_bb1f6aa1308c35eb\msvcr90d.dll' The program '[8152] raytrace.exe: Native' has exited with code -1 (0xffffffff). |
Dit, lijkt me.quote:Op zondag 6 juni 2010 16:41 schreef netolk het volgende:
Wat ben je aan het maken minibeer?
die code ziet er interessant uit
dankje nu hoef ik zelf niet te kijkenquote:Op zondag 6 juni 2010 16:45 schreef minibeer het volgende:
niet van mij hoor zo ver ben ik nog niet
gewoon een voorbeeld van raytracen, van het internet geplukt
in qbasic heb ik nog wel eens een raytracer ding gemaakt
Je zal toch meer moeten posten dan een lege log als je verwacht dat we je kunnen helpen.quote:Op zondag 6 juni 2010 16:39 schreef minibeer het volgende:
[..]
ok thanks manik wist dat het zoiets moest zijn
(ik krijg hem nu alleen nog niet aan de praat:
[ code verwijderd ]
)
ja sorry ik heb nog niet echt de betekenis van die log doorquote:Op zondag 6 juni 2010 18:00 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Je zal toch meer moeten posten dan een lege log als je verwacht dat we je kunnen helpen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | #include <iostream> int main(){ std::ifstream Read("lol.jpg"); if(Read.is_open()){ int i = 0; while(!Read.eof()){ char temp = Read.get(); i++; } Read.close(); std::cout << "i = " << i <<'\n'; } return 0; } |
get() leest 1 byte en char is 1 byte.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 19:18 schreef Trollface. het volgende:
Binaire data lees je toch niet met chars.
Ik had daar ook naar gekeken er staat een EM (end of medium) maar ik had dus een test bestandje gemaakt met halverwege zo'n EM maar daar las hij wel gewoon netjes tot het einde van het bestand..quote:Op zaterdag 26 juni 2010 19:51 schreef moeftie het volgende:
Zou het kunnen zijn dat op byte positie 275 het EOF teken staat? Waardoor de boel stopt.
@Trollface: Binaire data kun je in een char lezen, als je er verder toch niks mee doet.
Hehe, best wel stom had ik moeten weten XD maar het werkt dus bedankt thabitquote:Op zaterdag 26 juni 2010 20:33 schreef thabit het volgende:
Het probleem is denk ik dat de constructor van ifstream het bestand standaard als tekstbestand opent. Probeer dus
std::ifstream Read("lol.jpg", std::ios_base::binary);
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |