abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78858888
quote:
Op zondag 7 maart 2010 20:07 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Tja, als je soms ziet hoe tienermeisjes uitgaan, vraag je je ook al waar hun verstand zit. Dat wil ook niet zeggen dat het maar normaal is als ze behandeld worden op de manier zoals ze zich kleden.

Gewoon vrienden, die ook hun best doen om een normaal leven te leiden.

Echt waar, het kan. Mensen die hun best doen om een normaal leven te leiden, maar toch tegengewerkt worden. Het is voor veel mensen hier moeilijk voor te stellen, maar "je best doen" levert niet altijd het succes op dat je verwacht.
Als je een goede sollicitatie brief schrijft, in goed Nederlands, met de goede opleidingen, kan die toch nog in de prullenbak belanden alleen omdat er een vreemde achternaam op staat.
En zo zal het altijd blijven gaan, zeer slap excuus om crimineel te worden in ieder geval.

Iedereen wordt wel eens gediscrimineerd, of dat nou is om je afkomst of geslacht, omdat je dik of oud bent, een bril draagt, of een kale kop hebt. Get over it.

En gooi dan sowieso niet alvast je eigen ruiten in door een VMBO-uniform aan te doen.
pi_78860067
quote:
Op zondag 7 maart 2010 20:13 schreef 9x19 het volgende:

[..]

En zo zal het altijd blijven gaan, zeer slap excuus om crimineel te worden in ieder geval.

Iedereen wordt wel eens gediscrimineerd, of dat nou is om je afkomst of geslacht, omdat je dik of oud bent, een bril draagt, of een kale kop hebt. Get over it.

En gooi dan sowieso niet alvast je eigen ruiten in door een VMBO-uniform aan te doen.
Het is geen excuus, het is een verklaring.
Leaf
pi_78860226
quote:
Op zondag 7 maart 2010 20:34 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het is geen excuus, het is een verklaring.
Geen afdoende verklaring. Mijn inziens speelt hun culturele achtergrond een veel grotere rol in waarom veel jonge Marokkaanse mannen zo gemakkelijk de criminaliteit ingaan.
pi_78861028
quote:
Op zondag 7 maart 2010 20:37 schreef 9x19 het volgende:

[..]

Geen afdoende verklaring. Mijn inziens speelt hun culturele achtergrond een veel grotere rol in waarom veel jonge Marokkaanse mannen zo gemakkelijk de criminaliteit ingaan.
Eén van de allerbelangrijkste reden is dat de ouders van deze jeugdige criminele marokkanen een grotere rol spelen dan je denkt en ook bekend wordt gemaakt.

Destijds zijn deze ouders en deze ouders als kinderen van de ouders nederland binnengehaald op de inmiddels wel bekende manier: gepamperd, gehuist, gegeld en niet/nauwelijks gewerkt.
De nederlanders -lees links- zorgen wel voor u, blijft u maar zitten en liggen was het credo.

Toen de situatie begon dat het de bedoeling was om zich aan te passen dmv scholing en werk begon er in de groep marokkanen een protesthouding, immers de nederlander zorgt toch voor ons ! Wat is dit nou toch ? De rest is jullie wel bekend.

Vanuit deze houding valt de verzorging weg en moeten ze op eigen benen gaan en leren staan. De verzorgende nederlander is nu hun 'vijand' geworden, immers ze nemen alle destijds gekregen levensmiddelen af.

De linkse politiek die destijds de verzorger was gaat nu zijn handen in onschuld wassen door die nederlanders aan te wijzen en te beoemen als discrimerende nederlander als de dader waardoor het gedrag van de marokkanen wordt goedgepraat.

Zo lust ik er ook nog wel een paar.
.
nothing will change without a rebel
pi_78861505
quote:
Op zondag 7 maart 2010 20:37 schreef 9x19 het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan dat veel Marokkanen wel succesvol zijn?
Of dat veel autochtonen net zo goed in de criminaliteit belanden? Welke cultuur is daar dan de boosdoener?
Leaf
pi_78861718
quote:
Op zondag 7 maart 2010 20:56 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Of dat veel autochtonen net zo goed in de criminaliteit belanden? Welke cultuur is daar dan de boosdoener?
Het is een wisselwerking tussen gedrag en kultuur. Iets van wat komt mij het beste uit.
pi_78861750
quote:
Op zondag 7 maart 2010 20:49 schreef bendk het volgende:

[..]

Eén van de allerbelangrijkste reden is dat de ouders van deze jeugdige criminele marokkanen een grotere rol spelen dan je denkt en ook bekend wordt gemaakt.

Destijds zijn deze ouders en deze ouders als kinderen van de ouders nederland binnengehaald op de inmiddels wel bekende manier: gepamperd, gehuist, gegeld en niet/nauwelijks gewerkt.
De nederlanders -lees links- zorgen wel voor u, blijft u maar zitten en liggen was het credo.

Toen de situatie begon dat het de bedoeling was om zich aan te passen dmv scholing en werk begon er in de groep marokkanen een protesthouding, immers de nederlander zorgt toch voor ons ! Wat is dit nou toch ? De rest is jullie wel bekend.

Vanuit deze houding valt de verzorging weg en moeten ze op eigen benen gaan en leren staan. De verzorgende nederlander is nu hun 'vijand' geworden, immers ze nemen alle destijds gekregen levensmiddelen af.

De linkse politiek die destijds de verzorger was gaat nu zijn handen in onschuld wassen door die nederlanders aan te wijzen en te beoemen als discrimerende nederlander als de dader waardoor het gedrag van de marokkanen wordt goedgepraat.

Zo lust ik er ook nog wel een paar.
.
Wie praat het gedrag goed?
En wat is er mis met aangeven van mogelijke oorzaken van de problemen?
Leaf
pi_78861819
quote:
Op zondag 7 maart 2010 20:56 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dat veel Marokkanen niet crimineel worden vanwege discriminatie?

Mensen blijven individuen, maar de statistiek laat zien dat bepaalde factoren bepaalde risico's verhogen.
quote:
Net zo goed? De kans dat een Marokkaanse jongen crimineel is, is 5 keer zo hoog als bij een autochtone jongen.
pi_78862007
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:00 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wie praat het gedrag goed?
En wat is er mis met aangeven van mogelijke oorzaken van de problemen?
Die twee vragen hebben niets met mijn beschrijving -wat een hele korte samenvatting is van een wetenschappelijk onderzoek- te maken. Het gaat nu om een rationalisatieproces, zowel van de marokkaan alswel de verantwoordelijke politiek, vooral linkse kant dus.
pi_78862151
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:02 schreef 9x19 het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dat veel Marokkanen niet crimineel worden vanwege discriminatie?

Mensen blijven individuen, maar de statistiek laat zien dat bepaalde factoren bepaalde risico's verhogen.
[..]

Net zo goed? De kans dat een Marokkaanse jongen crimineel is, is 5 keer zo hoog als bij een autochtone jongen.
De succesvolle Marokkanen hebben wat meer doorzettingsvermogen en/of worden minder tegengewerkt. Misschien ook betere opvoeding.
Ik denk dat het op zich weinig met cultuur te maken heeft. Maar eerder ligt aan opvoeding, eerder genoemde tegenwerking en andere zaken.

De statistiek laat alleen maar cijfers zien. Niet wat de factoren daar achter zijn.

Dus er zijn wel degelijk criminele autochtonen. Hoe verklaar jij dat dan en welke cultuur hoort daarbij?
Leaf
pi_78862286
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:05 schreef bendk het volgende:

[..]

Die twee vragen hebben niets met mijn beschrijving -wat een hele korte samenvatting is van een wetenschappelijk onderzoek- te maken. Het gaat nu om een rationalisatieproces, zowel van de marokkaan alswel de verantwoordelijke politiek, vooral linkse kant dus.
Jij stelt toch duidelijk dat het goed gepraat wordt in die beschrijving.

En je lijkt er problemen mee te hebben dat mensen aangeven waar mogelijke oorzaken liggen.
Leaf
pi_78862765
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:07 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

De succesvolle Marokkanen hebben wat meer doorzettingsvermogen en/of worden minder tegengewerkt.
Zeg jij.
quote:
Misschien ook betere opvoeding.

Ik denk dat het op zich weinig met cultuur te maken heeft. Maar eerder ligt aan opvoeding, eerder genoemde tegenwerking en andere zaken.
Opvoeding heeft veel met cultuur te maken, dus als er relatief veel slechte ouders in die groep zitten is dat voor mij een culturele factor.
quote:
De statistiek laat alleen maar cijfers zien. Niet wat de factoren daar achter zijn.
En net zo als jij dan denkt dat discriminatie dan een van die factoren moet zijn, denk ik dus dat het meer met cultuur te maken heeft.
quote:
Dus er zijn wel degelijk criminele autochtonen. Hoe verklaar jij dat dan en welke cultuur hoort daarbij?
Ben je een beetje simpel in je hoofd? Het is niet een één op één verklaring. Ik zeg dat ik de culturele achtergrond van die jongens een grotere rol toeken dan eventuele discriminatie waar ze tegen aanlopen.

En natuurlijk speelt achtergrond ook bij autochtone criminelen een rol. Het gaat me niet om factoren die per definitie Marokkanen of autochtonen crimineel maken, het gaat met om de factoren die ervoor zorgen dat Marokkaanse jongens vijf keer vaker crimineel zijn dan autochtone jongeren.
  zondag 7 maart 2010 @ 21:22:17 #138
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78862988
fijn om te zien waar mijn geld heen gaat. naar zo'n fijne dankbare knul.

krijg je een uitkering als je zegt dat je om religieuze niet wilt werken?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 7 maart 2010 @ 21:24:12 #139
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_78863106
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:22 schreef zoalshetis het volgende:
fijn om te zien waar mijn geld heen gaat. naar zo'n fijne dankbare knul.

krijg je een uitkering als je zegt dat je om religieuze niet wilt werken?
Dan krijg je dezelfde uitkering als wanneer je aangeeft dat je liever de hele dag door het gras van de plaatselijke hondenuitlaatplek ligt te rollen.
  zondag 7 maart 2010 @ 21:26:36 #140
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78863225
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:24 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Dan krijg je dezelfde uitkering als wanneer je aangeeft dat je liever de hele dag door het gras van de plaatselijke hondenuitlaatplek ligt te rollen.
ik dacht dat er een sollicitatieplicht was. en zeker voor dit soort leeftijden. direct die uitkering stopzetten en alles van die knaap afpakken wat hem lief is. dus ook het nederlands paspoort.
  zondag 7 maart 2010 @ 21:47:03 #141
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_78864586
hier in breda is dat wel sjiek geregeld, geen uitkering tot je 27e.

oh, ik lees dat dat overal is.

waarom krijgt die boy dan een uitkering?
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  zondag 7 maart 2010 @ 21:50:55 #142
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_78864817
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:47 schreef FunkyHomosapien het volgende:
hier in breda is dat wel sjiek geregeld, geen uitkering tot je 27e.

oh, ik lees dat dat overal is.

waarom krijgt die boy dan een uitkering?
Bijstand krijg je altijd, dus ik vermoed dat een WW uitkering pas vanaf 27 jaar is.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_78865729
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:18 schreef 9x19 het volgende:

[..]

Zeg jij.
Ja sorry. Ik dacht dat je mij een vraag stelde, dus ik gaf antwoord. Zal ik voortaan niet meer doen...
quote:
Opvoeding heeft veel met cultuur te maken, dus als er relatief veel slechte ouders in die groep zitten is dat voor mij een culturele factor.

En net zo als jij dan denkt dat discriminatie dan een van die factoren moet zijn, denk ik dus dat het meer met cultuur te maken heeft.
Zoals ik al zei, ik denk dat het meerdere oorzaken heeft. Ik staar me niet blind op 1 oorzaak.
quote:
Ben je een beetje simpel in je hoofd? Het is niet een één op één verklaring. Ik zeg dat ik de culturele achtergrond van die jongens een grotere rol toeken dan eventuele discriminatie waar ze tegen aanlopen.

En natuurlijk speelt achtergrond ook bij autochtone criminelen een rol. Het gaat me niet om factoren die per definitie Marokkanen of autochtonen crimineel maken, het gaat met om de factoren die ervoor zorgen dat Marokkaanse jongens vijf keer vaker crimineel zijn dan autochtone jongeren.
Mensen die naar Nederland immigreren doen dat omdat ze in hun eigen land niet het verwachte succes hebben. Als je in een land succes hebt, ga je niet zo gauw alles opgeven en naar een ander land.
Dus we krijgen relatief meer "uitschot" dan " goede" mensen.
Bij autochtonen is die diversiteit er wel al, mensen die succes hebben en dus niet in de criminaliteit belanden. Dus is de verhouding wel/niet crimineel heel anders.
Hoeft niet perse cultuur te zijn dus, zoals al gezegd, de cijfertjes zijn niet de verklaring.
Leaf
  zondag 7 maart 2010 @ 22:05:06 #144
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_78865808
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:50 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Bijstand krijg je altijd, dus ik vermoed dat een WW uitkering pas vanaf 27 jaar is.
http://www.inoverheid.nl/(...)ren-tot-27-jaar.html

'geen bijstand' staat er.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  zondag 7 maart 2010 @ 22:05:42 #145
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78865859
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:05 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

http://www.inoverheid.nl/(...)ren-tot-27-jaar.html

'geen bijstand' staat er.
hoe zou deze knaap dan smalend aan zijn uitkering komen? heeft het misschien iets met gevangenisstraf te maken? is dat de poort tot een ledig en lui leven op kosten van mensen die wel werken?
  zondag 7 maart 2010 @ 22:09:15 #146
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_78866121
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoe zou deze knaap dan smalend aan zijn uitkering komen? heeft het misschien iets met gevangenisstraf te maken? is dat de poort tot een ledig en lui leven op kosten van mensen die wel werken?
geen idee, hoe oud is het artikel?
pi_78866493
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:03 schreef VancouverFan het volgende:

[..]
Mensen die naar Nederland immigreren doen dat omdat ze in hun eigen land niet het verwachte succes hebben. Als je in een land succes hebt, ga je niet zo gauw alles opgeven en naar een ander land.
Dus we krijgen relatief meer "uitschot" dan " goede" mensen.

Eens, wat nog een reden is waarom ik tegen immigratie ben.
pi_78869970
"De Nederlandse samenleving zeurt over Marokkaanse criminelen, maar zo worden wij gemaakt"...
- Tuurlijk, wij autochtone Nederlanders moedigen Marokkaanse jongeren aan om crimineel te worden.
  zondag 7 maart 2010 @ 23:48:54 #149
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78871259
quote:
Op zondag 7 maart 2010 23:19 schreef Boldface het volgende:
"De Nederlandse samenleving zeurt over Marokkaanse criminelen, maar zo worden wij gemaakt"...
- Tuurlijk, wij autochtone Nederlanders moedigen Marokkaanse jongeren aan om crimineel te worden.
ja. wij willen namelijk graag beroofd worden door een stel jakhalzen met grootheidswaanzin en te dom/lui om een normale baan te zoeken. een kans die ze in de schoot geworpen krijgen vanaf hun geboorte.

blijkbaar komen ze er vaak mee weg, met dat absurde zelfmedelijden.
  maandag 8 maart 2010 @ 13:39:24 #150
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_78886880
quote:
Op zondag 7 maart 2010 11:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat? Chinezen zijn doorgaans - net als Turken overigens, eigen baas. Dus nee dan heb je daar inderdaad geen last van. Nu zie je dat Marokkanen ook steeds vaker eigen baas worden om dit soort problemen te voorkomen. De laatste paar jaar is het aantal ondernemers van Marokkaanse afkomst verdriedubbeld.
Ze zijn allemaal zelfstandig taxichauffeur geworden idd die toeristen oplichten en afpersen en collega chauffeurs op taxistandplaatsen het leven zuur maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')