Zucht, waar het om gaat is dat je meteen de zwaarste maatregel toepast die je ter beschikking hebt, even vlug op een zaterdagmiddag, terwijl het dus 'een mogelijkheid is maar niet perse de gang van zaken' ..quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:20 schreef Marouska het volgende:
[..]
Zoals al gesteld, het feit dat het een mogelijkheid is, maakt het niet per se de gang van zaken. Het had alsnog een verse breuk kunnen zijn. Schijnbaar zien beide er hetzelfde uit namelijk. Ik vraag mij daarom af of dat wel de beslissende factor was in het vaststellen van de onschuld van de ouders?
Gelukkig hebben ze de BJZ de Force en weten ze precies wanneer het terecht en onterecht is.quote:Op woensdag 10 maart 2010 10:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met het verschil dat hier sprake lijkt te zijn van een onterechte uithuisplaatsing....
Lol, met die track-record .. dat kan je toch niet serieus bedoelen?quote:Op woensdag 10 maart 2010 14:08 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze de BJZ de Force en weten ze precies wanneer het terecht en onterecht is.
Mensen die niet helderziend zijn doen wel eens iets wat later niet nodig was. Dat is het hele idee. Ga ze dan ook niet verwijten dat ze hebben ingegrepen terwijll er niks aan de hand bleek te zijn.quote:Op woensdag 10 maart 2010 14:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Lol, met die track-record .. dat kan je toch niet serieus bedoelen?
Welk track record?quote:Op woensdag 10 maart 2010 14:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Lol, met die track-record .. dat kan je toch niet serieus bedoelen?
De advocaat van het stel zocht de media dus we zullen het vast van de advocaat vernemen als het zover is en als ze geen aanklacht indienen dan zullen ze daar hun redenen wel voor hebben.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:21 schreef valek het volgende:
Ik ben niet snel van aanklacht indienen en geld eisen. Maar als het echt waar is dat die ouders hier niets aan kunnen doen dan heel snel die jeugdzorg aanklagen. Ik vind dit niet kunnen. Die ouders moeten echt kapot zijn lijkt me.
Want journalisten doen niet aan nieuwsgaring middels het lezen van rechtbankverslagen ed. ?quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:02 schreef dylany het volgende:
[..]
De advocaat van het stel zocht de media dus we zullen het vast van de advocaat vernemen als het zover is en als ze geen aanklacht indienen dan zullen ze daar hun redenen wel voor hebben.
Hebben journalisten inzage in alles wat er op de rechtbank gebeurt?quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:38 schreef moussie het volgende:
[..]
Want journalisten doen niet aan nieuwsgaring middels het lezen van rechtbankverslagen ed. ?
Uitspraken zijn gewoon openbaar, zoals het hoort, en namen van de verdachten/eisers worden niet genoemd, wel die van hun advocatenquote:Op donderdag 11 maart 2010 06:54 schreef dylany het volgende:
[..]
Hebben journalisten inzage in alles wat er op de rechtbank gebeurt?
Bestaan er geen privacywetten meer tegenwoordig?
Oh ja? Waarom presenteer je dat alsof het een vaststaand feit is, met de onderliggende suggestie dat als ze het niet doen ze vast schuldig zijn? Dat die mensen na de hel van de afgelopen weken niets anders zouden kunnen willen dan rust, rust, rust en nog eens rust komt nog niet eens bij je op?quote:Maar goed daar gaat het niet om, iemand die volkomen buiten zijn schuld zoiets overkomt pikt dat niet, dient een klacht in en eist schadevergoeding.![]()
Oke, oke het is geen vaststaand feit maar mensen die echt onschuldig zijn willen dat hun naam gezuiverd wordt, toch?quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:11 schreef moussie het volgende:
[..]
Oh ja? Waarom presenteer je dat alsof het een vaststaand feit is, met de onderliggende suggestie dat als ze het niet doen ze vast schuldig zijn? Dat die mensen na de hel van de afgelopen weken niets anders zouden kunnen willen dan rust, rust, rust en nog eens rust komt nog niet eens bij je op?
Zoals gezegd, het had allebei kunnen zijn, dan moet je dus schadevergoeding gaan eisen voor het feit dat BJZ is uitgegaan van het 'worst case scenario'? Nou dat zal even gezellig touwtrekken worden voor een grijpstuiver die de emotionele schade nooit en te nimmer goed zal kunnen maken.
Ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken, maar voor mij zou het de stress niet waard zijn. Rust na al deze ellende zou ik veel waardevoller vinden, wel een interne klacht uiteraard over de onzorgvuldigheid. Zelfs al heb ik 10 keer gelijk, maar op mijn foto in alle kranten, journalisten die mij vanaf de rechtbank naar huis volgen, voor mijn huisdeur kamperen, mijn buren lastig vallen, in mijn verleden zitten graven en weet ik wat nog meer allemaal, want hé sensatie, jeugdzorg wordt aangeklaagd, daar zou ik nou echt niet op zitten wachten. Mijn leven nog langer en nog ingrijpender ontregelt is die paar rotcenten niet waard.
En hoe zit het dan hiermee?quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:11 schreef moussie het volgende:
[..]
Uitspraken zijn gewoon openbaar, zoals het hoort, en namen van de verdachten/eisers worden niet genoemd, wel die van hun advocaten
[..]
http://www.rechtspraak.nl(...)nhem/Persinformatie/quote:Bij het gerechtshof Arnhem geldt de algemeen geldende, landelijke persrichtlijn. In principe zijn zittingen openbaar en dus toegankelijk voor pers en publiek. Een uitzondering hierop vormen familiezittingen, zittingen met betrekking tot minderjarigen en belastingzittingen. In specifieke zaken kunnen afwijkende regels gelden.
Tuurlijk wel, maar is dat wel mogelijk in deze situatie? In principe is en blijft beide mogelijk, toch?quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:15 schreef dylany het volgende:
[..]
Oke, oke het is geen vaststaand feit maar mensen die echt onschuldig zijn willen dat hun naam gezuiverd wordt, toch?
Jij hebt het over zittingen, ik had het over uitsprakenquote:Op donderdag 11 maart 2010 17:17 schreef dylany het volgende:
[..]
En hoe zit het dan hiermee?
[..]
http://www.rechtspraak.nl(...)nhem/Persinformatie/
quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Jij hebt het over zittingen, ik had het over uitspraken
http://zoeken.rechtspraak.nl/weekoverzicht/default.aspx
http://www.nu.nl/internet(...)ken-op-internet.htmlquote:Om conflicten met de privacywetgeving te voorkomen is een speciale wet, die de openbaarheid van rechterlijke vonnissen regelt, gewenst.
Zolang die er echter niet is, moet de website rechtspraak.nl de bestaande privacy- en belastingwetgeving respecteren, zei de voorzitter van de redactieraad van rechtspraak.nl, mr. W. Duitemeijer, donderdag in een reactie op het rapport. "Pas als de wetgever vindt dat anonimisering niet meer nodig is, ligt de zaak anders."
http://www.rechtspraak.nl/Uitspraken/Selectiecriteria/quote:Er zullen in de regel geen uitspraken geselecteerd worden:
- in zaken die eenvoudig zijn afgedaan (kennelijk onbevoegd/kennelijk niet ontvankelijk/kennelijk ongegrond/kennelijk gegrond);
- in civiele zaken bij verstek zijn gewezen;
- in zaken die in eerste aanleg zijn uitgesproken op het gebied van het personen- en familierecht en waarvan geen appèl is ingesteld (tenzij door nieuwe wetgeving bovengenoemde juridische criteria van toepassing zijn);
Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee wil zeggen? Het rechtspraak gedeelte, incluis de advocaat, is openbaar, de gegevens van de verdachte/eiser zijn geanonimiseerd, geen naam, geen adres, hooguit het geboortejaar.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:07 schreef dylany het volgende:
Om conflicten met de privacywetgeving te voorkomen is een speciale wet, die de openbaarheid van rechterlijke vonnissen regelt, gewenst.
Zolang die er echter niet is, moet de website rechtspraak.nl de bestaande privacy- en belastingwetgeving respecteren, zei de voorzitter van de redactieraad van rechtspraak.nl, mr. W. Duitemeijer, donderdag in een reactie op het rapport. "Pas als de wetgever vindt dat anonimisering niet meer nodig is, ligt de zaak anders."
Ik kan me natuurlijk vergissen, juridische taal is niet echt mijn ding, maar volgens mij is in eerste aanleg uitgesproken dat het kind uit huis geplaatst moest worden en is die beslissing tijdens het appèl terug gedraaid.quote:Er zullen in de regel geen uitspraken geselecteerd worden:
- in zaken die eenvoudig zijn afgedaan (kennelijk onbevoegd/kennelijk niet ontvankelijk/kennelijk ongegrond/kennelijk gegrond);
- in civiele zaken bij verstek zijn gewezen;
- in zaken die in eerste aanleg zijn uitgesproken op het gebied van het personen- en familierecht en waarvan geen appèl is ingesteld (tenzij door nieuwe wetgeving bovengenoemde juridische criteria van toepassing zijn);
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 00:48 schreef moussie het volgende:
Ik zeg trouwens niet dat de journalisten het van die specifieke site hebben, voor hetzelfde geld zijn ze ingeschreven voor de dagelijkse nieuwsbrief of zo, ik zeg alleen dat het openbare informatie is, voor iedereen toegankelijk, dus reken maar dat daar dagelijks doorheen gespit wordt op zoek naar interessant nieuws .. en dan is dit toch wel een zaak die de aandacht trekt en waar je achteraan gaat, door om te beginnen de advocaat te benaderen.
De introductie van het artikel doet vermoeden dat de ouders zelf contact hebben gezocht met de media maar wellicht heb je gelijk en wilde de journalist, net als de ervaringsdeskundigen op de fora, de Raad van de Kinderbescherming zwartmaken.quote:ZUTPHEN - Ze zijn nog steeds in shock. Jeugdzorg nam een echtpaar in Zutphen hun pasgeboren baby af. Het jongetje had een gebroken sleutelbeen.
Heeft men bij mijn 2e zoon ook niet gezien in het ziekenhuisquote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Laten we vooral het ziekenhuispersoneel dat na de bevalling geen breuk heeft geconstateerd niet over het hoofd zien.
Ik vind het vrij schandelijk dat zoiets in een ziekenhuis niet gezien wordt.
Nou idd, ik vind het in geval van twijfel nogal een zware maatregel, zeker bij zo'n klein kind waarbij het niet uitgesloten is dat het door de bevalling komt.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:25 schreef Marrije het volgende:
[..]
Heeft men bij mijn 2e zoon ook niet gezien in het ziekenhuisDe kraamzorg kwam er op de 2e dag mee en vroeg de vk er even naar te kijken toen die langskwam. De vk zei neeee hoor, niks aan de hand. Kom ik bij het cb, zegt die cbarts, oh, het sleutelbeentje is ook gebroken tijdens de bevalling? Ze kon inderdaad een bobbel voelen (en ik ook) van het herstelweefsel. Ik begrijp nog steeds niet dat de kraamzorg het wel kon voelen en de vk niet
![]()
Maar ik weet nog wel, toen de kraamzorg erover begon dat ik meteen dacht heh, als ze daar niets eerder wat over hebben gezegd denkt ze misschien dat het hier thuis is ontstaan??? Gelukkig heeft er verder niemand aan mij getwijfeld, maar de situatie maakte me wel wat onzeker, ook al wist ik zelf wel beter.
Je kind zal maar afgepakt worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |