abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 maart 2010 @ 12:38:13 #1
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78810715
quote:
"We zijn de Partij van de Allochtonen geworden"
ENSCHEDE - Binnen de Partij van de Arbeid is beroering ontstaan over het grote aantal allochtonen dat straks in de fractie komt. "We zijn de Partij van de Allochtonen geworden”, stelt raadslid André Boersma die nu het veld moet ruimen.

De sociaal-democraten verloren bij de gemeenteraadsverkiezingen van woensdag zes zetels, waardoor er nog maar negen zetels overblijven. Van die negen posities zullen er vier ingevuld worden door allochtonen die laag op de kieslijst stonden, maar dankzij voorkeurstemmen spectaculair klommen. Van deze vier toekomstige raadsleden, Coskun Turgut, George Hanna, Shridath Salikram en Kenan Boz, heeft alleen Salikram raadservaring. Voorkeurstemmen brachten hem vier jaar geleden al in de gemeenteraad.

PvdA’er André Boersma had het er moeilijk mee, toen duidelijk werd dat hij het veld moet ruimen vanwege het succes van de allochtonen. "Zwaar kut”, noemde hij zijn verlies in De Tubantia. Hij voegde eraan toe dat de PvdA nu de Partij van de Allochtonen genoemd kan worden. Ook stelde hij dat in één keer een enorme hoeveelheid deskundigheid verloren gaat.
Coskun Turgut noemt het in een reactie ‘een beetje zwak’ dat er zo emotioneel wordt gereageerd. "Verder ga ik daar maar niet op in”, zegt hij.
quote:
In de PvdA fractie in Feijenoord hebben leden met een Turkse achtergrond de macht naar zich toe getrokken. Dit ontlokte aan een teleurgesteld PvdA lid, Jo de Haan, de verzuchting dat Wilders misschien wel gelijk heeft. Bij een schaamteloze herschikking van de kieslijst, vulden sommige kandidaat raadsleden zelf de stembriefjes in van massaal opgekomen Turkse leden. De deelraad Feijenoord kwam in het verleden ook al in opspraak doordat er veelvuldig in het Turks gepraat werd.
Bron AD/RD 2 december 2009

Scheuring in PvdA na ‘coup’.
Turken overvallen ledenvergadering van Pvda in Feijenoord.

Rotterdam. ‘Een Turkse overval. Een CPN-achtig geregisseerde coup’.
Het rommelt vaak in de deelgemeente Feijenoord, zeker binnen de PvdA.
Maar de jongste machtsgreep maakt velen sprakeloos. Sommige PvdA-leden overwegen op te stappen.

Het heet een coup uit het boekje, afgelopen dinsdagavond aan het Afrikaanderplein. Een belangrijke vergadering, want de PvdA-leden stellen de definitieve kandidatenlijst voor de komende deelraadsverkiezingen vast. Dan gaat het om de poppetjes én om baantjes. En toen kwamen plots tientallen tot dusver onbekende vooral Turkse PvdA-leden opdagen. En van deze nieuwe meerderheid werd gretig gebruik gemaakt. De afgewogen kandidatenlijst van het bestuur verdween in de prullenbak. Met als gevolg zeven Turkse PvdA’ers bij de eerste vijftien, ten koste van autochtonen en vrouwen. Toen partijvoorzitter Johan Henderson een motie van wantrouwen aan zijn broek kreeg, hield hij het voor gezien. Dit was heel goed voorbereid, zegt Henderson. “Ja, het waren Turken, dat is geen geheim”. Zo kreeg de oude Serdar Cicek, de nestor van de deelraad, uit het niets een zesde plek toebedeeld. Ook was de vergadering de PvdA-leden Mustafa Cakir, Saffet Alpasplan en Ertugal Gultekin goedgezind.

Het leidde tot bizarre taferelen: stembriefjes van de PvdA-leden werden door de kandidaten zelf ingevuld. En zo heeft de afdeling Feijenoord de partij wederom in beroering gebracht.Vier jaar geleden eiste de Turkse achterban een eigen bestuurder, later was er commotie omdat in de deelraad Turks werd gesproken. En nu dit . “Zo hoeft het van mij niet meer. Het gaat al lang niet meer om het algemeen belang. Als je zoiets ziet, denk je: misschien heeft Wilders toch wel ergens gelijk.’’ zegt Jo den Haan(75), oud-machinist en PvdA-deelraadslid. Hij is een van de verliezers :hij tuimelde zeven naar plek zeventien., “Ik weet niet of ik nog wel bij deze partij wil horen”.

Hetzelfde geldt voor Petra Franken uit bloemhof, die van nummer acht naar plek 13 is verschoven. Ook Marco van Lent , beoogd lijstrekker, maar nu op nummer twee, beraadt zich op zijn positie. Arie van der Ent, van nummer tien naar nummer achttien: noemt het “een CPN-achtig geregisseerde coup”. “Dit kan niet de bedoeling zijn van de partijdemocratie. Een overval,er ontstond een heuse lynchsfeer.” De Turkse kandidaten ontkennen dat de achterban is opgetrommeld Cicek:
“Mensen zijn op hun kwaliteiten gekozen. Dat is partijdemocratie en dat moeten we respecteren. Bovendien: de grootste stijger is een Nederlander, niet een Turk.’”

Dat laatste klopt. De absolute winnaar van de roerige ledenvergadering van Rene Kronenberg, bestuurder van de deelgemeente. Hij was aanvankelijk door het PvdA-bestuur op een vrijwel onverkiesbare zestiende plek gezet, maar verliet de vergadering als de nieuwe lijsttrekker. Den Haan is een van de weinige die openlijk durft te zeggen wat veel mensen fluisteren, “Kronenberg heeft vast en zeker afspraken gemaakt dat kan niet anders”. Kronenberg ontkent dit overigens niet. Volgens hem was de uitkomst van de vergadering het gevolg van de breed gedeelde onvrede over de lijst van bestuur. “Ik was ook ontevreden , en dan spreek je natuurlijk met mensen die dat ook zijn”.
quote:
Nederland5 maart 2010novum'Veel meldingen misstanden verkiezingen Rotterdam'
(Novum) - Tientallen mensen hebben misstanden tijdens de gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam gemeld. Dat zegt een woordvoerder van Leefbaar Rotterdam, dat donderdag een meldpunt opende.

printstuur artikel door
De klachten gaan onder meer over kwijtgeraakte stembussen, mensen die zonder stempas mochten stemmen en weigeringen van stembureaus om klachten op te nemen. "Het is te veel om op te noemen", zegt de woordvoerder.

De partij zei donderdag zelf al verschillende misstanden te hebben geconstateerd en riep mensen op zich te melden als ze ook getuige waren geweest van overtredingen van de Kieswet. Medewerkers van stembureaus zouden hebben geholpen met het invullen van stemformulieren en machtigingsformulieren. Ook zou niet zijn ingegrepen toen meerdere mensen tegelijk in een stemhokje stonden.

De hele bezetting van een stembureau in Delfshaven is vervangen, volgens de partij omdat niet werd gecontroleerd of mensen een identiteitsbewijs bij zich hadden.

Leefbaar Rotterdam heeft in de voorlopige uitslag net als de PvdA veertien van de 45 raadszetels in Rotterdam. De definitieve uitslag wordt om 10.00 uur bekendgemaakt. Het vormen van een college in Rotterdam wordt lastig, omdat de PvdA heeft aangegeven niet met Leefbaar Rotterdam te willen samenwerken.

Als de PvdA volhardt, kan alleen een combinatie van vier partijen een meerderheid vormen.

Deze radicaliserende, geweldgebruikende, stigmatiserende, wij-zij denken bevorderende, racistische partij is een gevaar voor de Nederlandse samenleving. Ik zie de toekomst somber in als deze partij het voor het zeggen krijgt. Het lijkt me daarom gewenst als de andere partijen de handen ineen slaan en een daad stellen: een cordon sanitaire. De PvdA is nog extremer dan het Vlaams Blok (ze gebruiken immers geweld), dit moeten we echt niet hebben in ons mooie Nederland!

Discussie graag.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_78810949
DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!!!!!!!!1111111!!!!!

Ik wens je verder veel success met je cordon sanitaire en voorspel bij deze dat Wouter Bos de volgende PM wordt
  † In Memoriam † zaterdag 6 maart 2010 @ 12:48:45 #3
230491 Zith
pls tip
pi_78810969
Sachertorte
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 6 maart 2010 @ 12:54:20 #4
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78811124
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:47 schreef Tijger_m het volgende:
DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!!!!!!!!1111111!!!!!

Ik wens je verder veel success met je cordon sanitaire en voorspel bij deze dat Wouter Bos de volgende PM wordt
En daar ben jij blij mee? Zo is Hitler ooit ook aan de macht gekomen, door deze houding.
  † In Memoriam † zaterdag 6 maart 2010 @ 12:57:27 #5
230491 Zith
pls tip
pi_78811198
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:54 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

En daar ben jij blij mee? Zo is Hitler ooit ook aan de macht gekomen, door deze houding.
Daar gaan we al!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_78811201
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:54 schreef Sachertorte het volgende:

Ga je tabletjes even nemen of zo, je praat wartaal

Als de PvdA de macht had willen 'nemen' in Nederland hadden ze dat al decennia geleden kunnen doen, in tegenstelling to jouw waanideeen is de PvdA een democratische partij waarin alle leden stemrecht hebben, de enige partij waar dit niet het geval is, je raadt het vast wel, is de...ahem...Partij van de Vrijheid.
pi_78811265
Hoezo ze gebruiken geweld? Je neemt "Turken overvallen ledenvergadering" iets te letterlijk denk ik.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 13:03:30 #8
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78811348
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ga je tabletjes even nemen of zo, je praat wartaal

Als de PvdA de macht had willen 'nemen' in Nederland hadden ze dat al decennia geleden kunnen doen, in tegenstelling to jouw waanideeen is de PvdA een democratische partij waarin alle leden stemrecht hebben, de enige partij waar dit niet het geval is, je raadt het vast wel, is de...ahem...Partij van de Vrijheid.
Ja, en? Van de NSDAP kon je ook gewoon lid worden, en die hebben ook een hele tijd gewoon meegedaan aan verkiezingen enzo voor ze vernietigingskampen gingen bouwen. Ik zie hier graag het voorzorgbeginsel gehanteerd worden.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 13:09:46 #9
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78811492
quote:
De stemcomputer is beter, betrouwbaarder en sneller dan het rode potlood. Dat zegt burgemeester Peter Rehwinkel van Groningen. Hij is ontevreden over het gebruik van het rode potlood tijdens de verkiezingen, zo meldde hij vanmorgen na de definitieve telling van de stemmen in Groningen.

Volgens burgemeester Rehwinkel is het ,,een illusie om te denken dat het stemproces zonder computer veiliger verloopt''. ,,Als je ziet wat er aan de hand is in Nederland: er zijn allerlei hertellingen. Mensen zijn urenlang bezig om stemmen te tellen, kunnen vermoeid raken en een fout maken. Maar met computers gebeurt dat niet'', aldus Rehwinkel.

Zeer zorgelijk wat deze PvdA figuur hier probeert door te drukken.
pi_78811605
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 13:03 schreef Sachertorte het volgende:

Ja, en? Van de NSDAP kon je ook gewoon lid worden, en die hebben ook een hele tijd gewoon meegedaan aan verkiezingen enzo voor ze vernietigingskampen gingen bouwen. Ik zie hier graag het voorzorgbeginsel gehanteerd worden.
Neem nou die tabletjes even, joh, het gaat echt niet goed met je.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 13:54:30 #11
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78812740
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 13:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Neem nou die tabletjes even, joh, het gaat echt niet goed met je.
Wat is dit nu voor onzin? Ga gewoon serieus op de stelling in, of blijf anders weg.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 13:57:45 #12
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78812831
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 6 maart 2010 @ 14:00:43 #13
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78812930
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 13:57 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Nou en? Nette ondernemers, aanwinsten voor dit land. Yuen Keong Ng is zelfs dr.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 14:03:54 #14
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78813025
Chinezen zijn een stuk grotere bedreiging dan islamisten
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 6 maart 2010 @ 14:11:49 #15
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78813229
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 14:03 schreef Klopkoek het volgende:
Chinezen zijn een stuk grotere bedreiging dan islamisten
Ja, als je ze door de PvdA laat selecteren. Dan komen er van die communisten en mensenrechtenhaters. Laat je de selectie echter aan de VVD over, haal je alleen maar toppers binnen!
pi_78815764
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 13:54 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Wat is dit nu voor onzin? Ga gewoon serieus op de stelling in, of blijf anders weg.
Sorry, de 'stelling' kwam op mij over als die van iemand die nodig zijn kalmeringstabletten moet nemen, ik begrijp best dat we een zekere ruimte moeten hebben voor de geestelijk minder validen maar het is soms nodig om mensen zoals jij te waarschuwen om hun medicatie te nemen.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 15:29:09 #17
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78815926
Wat een kuttopic.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_78816044
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:29 schreef ethiraseth het volgende:
Wat een kuttopic.
Beetje verdraagzaam tegen de minder bedeelden, ethiraseth, hij kan er ook niks aan doen dat hij geestesziek is
  zaterdag 6 maart 2010 @ 15:33:26 #19
293211 AardbeefMachine
I rock your world when i want!
pi_78816049
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:38 schreef Sachertorte het volgende:

[ afbeelding ]

Deze radicaliserende, geweldgebruikende, stigmatiserende, wij-zij denken bevorderende, racistische partij is een gevaar voor de Nederlandse samenleving. Ik zie de toekomst somber in als deze partij het voor het zeggen krijgt. Het lijkt me daarom gewenst als de andere partijen de handen ineen slaan en een daad stellen: een cordon sanitaire. De PvdA is nog extremer dan het Vlaams Blok (ze gebruiken immers geweld), dit moeten we echt niet hebben in ons mooie Nederland!

Discussie graag.
Helemaal mee eens ook de knokploeg van PVDA en extreem-links AFA is een bewijs van de fascistische trekjes die deze partij omringt.
Alles mag zolang het maar in het voordeel is van islaam PVDA.
De corruptie onder PVDA leden en politica's is zo groot dat zelfs mijn ouders die toch levenspange PVDA stemmers waren afgehaakt zijn en maar niet meer gaan stemmen.
Ik zou me schamen om op een partij te stemmen die openlijk stemmingsfraude pleegt en geweld aanmoedigt.
[quote]Op woensdag 10 maart 2010 09:30 schreef Monolith het volgende:
Soms is fysiek geweld de enige optie.
[/quote]
  zaterdag 6 maart 2010 @ 15:35:22 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_78816106
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:33 schreef AardbeefMachine het volgende:

[..]

Ik zou me schamen om op een partij te stemmen die geweld aanmoedigt.
Jij stemde toch PVV? Die voorstander was van het door de knieën schieten van betogers en zo?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 6 maart 2010 @ 15:39:22 #21
293211 AardbeefMachine
pi_78816204
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jij stemde toch PVV? Die voorstander was van het door de knieën schieten van betogers en zo?
Het ging niet om betogers maar om geweldadige hooligans die ambtenaren met aanhoudings bevoegdheden aanvallen.
En politie agenten hebben niet voor niets een wapen, dacht je nou echt dat alle agenten een speelgoed wapen bij zich hebben?
Toen jouw PVDA in de regering zat zijn er ook stuk of 30 mensen neergeschoten door politieagenten en een stuk of 5 dodelijk.
Dus dit is helemaal niets nieuws als het wel een nieuwe bevoegdheid is voor jouw zou ik eens wat nieuws berichten lezen.
[quote]Op woensdag 10 maart 2010 09:30 schreef Monolith het volgende:
Soms is fysiek geweld de enige optie.
[/quote]
  zaterdag 6 maart 2010 @ 15:41:16 #22
66444 Lord_Vetinari
pi_78816258
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:39 schreef AardbeefMachine het volgende:

[..]

Het ging niet om betogers maar om geweldadige hooligans die ambtenaren met aanhoudings bevoegdheden aanvallen.
En politie agenten hebben niet voor niets een wapen, dacht je nou echt dat alle agenten een speelgoed wapen bij zich hebben?
Toen jouw PVDA in de regering zat zijn er ook stuk of 30 mensen neergeschoten door politieagenten en een stuk of 5 dodelijk.
Dus dit is helemaal niets nieuws als het wel een nieuwe bevoegdheid is voor jouw zou ik eens wat nieuws berichten lezen.
Er is een klein verschil tussen schieten omdat je bedreigd wordt en schieten omdat iemand een demonstratie houdt die je niet aanstaat. En hoezo 'mijn PvdA'?

(Leer trouwens de partijnamen eens goed schrijven. De PVDA is een Belgische communistische partij)
pi_78816314
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Er is een klein verschil tussen schieten omdat je bedreigd wordt en schieten omdat iemand een demonstratie houdt die je niet aanstaat. En hoezo 'mijn PvdA'?

(Leer trouwens de partijnamen eens goed schrijven. De PVDA is een Belgische communistische partij)
Kunnen we Sachertorte en Aardbeefmachine niet gewoon in een topic opsluiten samen? Rechtse cage match
pi_78838251
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 13:54 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Zinloos. Jij bent ziek in je hoofd. Dan valt er niet meer normaal te discussieren.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_78839256
Ongelooflijk dat die Scanman1 steeds wegkomt met zijn persoonlijke aanvallen en gescheld.
  † In Memoriam † zondag 7 maart 2010 @ 11:09:59 #26
230491 Zith
pls tip
pi_78840908
quote:
Op zondag 7 maart 2010 09:17 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ongelooflijk dat die Scanman1 steeds wegkomt met zijn persoonlijke aanvallen en gescheld.
DAT DIT KAN IN NEDERLAND
  zondag 7 maart 2010 @ 11:19:48 #27
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78841107
quote:
Op zondag 7 maart 2010 09:17 schreef Dr.Nikita het volgende:
Inderdaad, de haat spat er weer van af. Ik begin steeds meer te begrijpen hoe partijen als de NSDAP konden floreren.
  zondag 7 maart 2010 @ 11:21:26 #28
66444 Lord_Vetinari
pi_78841143
quote:
Op zondag 7 maart 2010 11:19 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Inderdaad, de haat spat er weer van af. Ik begin steeds meer te begrijpen hoe partijen als de NSDAP konden floreren.
Tja, die begon ook in 1 stad. Maar om Almere nou met München te vergelijken is ook weer zoiets...
  zondag 7 maart 2010 @ 11:27:34 #29
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78841282
Dit lijkt alvast wel op München
quote:
De Roon: 'Gericht schieten geoorloofd'
Gepubliceerd op 25 februari 2010, 11:12
Laatst bijgewerkt op 25 februari 2010, 11:14
ALMERE / JITSKE BOKHOVEN -
Om de discussie tijdens het Almere Vandaag Lijsttrekkersdebat direct op gang te brengen, werd er gisteravond begonnen met twee stellingen over veiligheid.

Het echte vuurwerk omtrent dit thema bleef echter uit tot de laatste drie minuten van de avond.

Pas toen bleek dat de PVV zich als enige achter de stelling 'in de strijd tegen criminaliteit is alles geoorloofd' schaarde. Lijsttrekker Raymond de Roon stak niet onder stoelen of banken dat de politie wat hem betreft gericht mag schieten op criminelen. ,,Als het er echt op aan komt, is een knieschot geoorloofd.''

Eerder in het debat werd vooral gepleit voor preventieve maatregelen. ,,Almere is geen onveilige stad'', stelde Alphons Muurlink van de PvdA. ,,Wij staan pas op de 37ste plaats als het gaat om onveilige steden. Wel is het zo dat niet iedereen zich ook veilig voelt. Om dit veiligheidsgevoel te verhogen, zouden we preventieve maatregelen moeten nemen. Zorg ervoor dat jongeren na school ergens terecht kunnen en niet gaan rondhangen.''

Volgens De Roon is harder optreden vereist. Hij pleit dan ook voor stadscommando's. Iets wat volgens Arno Visser, lijsttrekker van de VVD, misschien juist wel bijdraagt aan het onveiligheidgevoel. ,,Mensen gaan zich sneller onveilig voelen als je zaken zwaarder neerzet dan ze daadwerkelijk zijn.''

Ook Ruud Pet van GroenLinks gaf aan niets te zien in een 'militaire aanpak'. ,,Politie en justitie zijn mans genoeg om echt op te treden.''

Frits Huis van Leefbaar Almere was iets stelliger in zijn mening. ,,Ik geloof in preventie, maar ook in repressie. Mensen kunnen zo hufterig zijn, op een bepaald moment moet er gewoon gezegd worden 'tot hier en niet verder'. Wat mij betreft kan het dan zelfs zover komen dat mensen uit huis worden gezet.''
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 7 maart 2010 @ 11:30:36 #30
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78841351
Aan de andere kant. De plek waar Wilders zijn 'verbied alle hoofddoekjes' speech hield heeft niet allure van de bierhallen uiteraard:

Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 7 maart 2010 @ 12:09:05 #31
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78842292
quote:
Op zondag 7 maart 2010 11:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tja, die begon ook in 1 stad. Maar om Almere nou met München te vergelijken is ook weer zoiets...
Komt scanman uit Almere
  zondag 7 maart 2010 @ 12:35:18 #32
66444 Lord_Vetinari
pi_78843036
quote:
Op zondag 7 maart 2010 12:09 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Komt scanman uit Almere
pi_78843192
Lekker voor ze. Eat that PvdA. Eerst helpen jullie het land naar de vernieling, nu krijgen jullie het terug en wordt julile partij naar de klote geholpen. Sinds de Hertog van Parma is de Pvda het slechtste wat ons overkomen is.
  zondag 7 maart 2010 @ 13:31:24 #34
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_78844828
wel mooi dat iedereen over de folders van pvda valt als ze in andere taal zijn. In aantal gemeenten waren die van het cda ook in het turks. maar daar hoor je niemand over.
Selectief gezeik, zoals zo vaak.
Volgens mij is er inhoudelijk heel veel kritiek mogelijk op pvda en ook over hun presentatie. Maar de kritiek die je hoort is vaak te goedkoop, selectief en vaak met halve waarheden gemaakt. Je zou bijna de neiging krijgen om er nog op te gaan stemmen ook.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 7 maart 2010 @ 13:32:59 #35
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_78844893
quote:
Op zondag 7 maart 2010 12:40 schreef Setting_Sun het volgende:
Lekker voor ze. Eat that PvdA. Eerst helpen jullie het land naar de vernieling, nu krijgen jullie het terug en wordt julile partij naar de klote geholpen. Sinds de Hertog van Parma is de Pvda het slechtste wat ons overkomen is.
Welke Hertog van Parma?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_78845722
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 13:57 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Die stellen zich tenminste niet massaal beschikbaar voor de PvdA. De Pvda die in grote mate louter en alleen voor de belangen van allochtonen/islamieten uitkomt.
Deze Chinees stelt zich beschikbaar voor het CDA resp. de VVD. CDA en VVD zijn partijen die voor iedereen opkomen, of je nou allochtoon of autochtoon bent.

Verder zorgen Chinezen niet voor grote problemen, werken hard en voeden hun kinderen tenminste op. Ze brengen ook geen overlastgevende en opdringere cultuur/religie met zich mee.

Overigens stemmen Chinezen gemiddeld vrij midden/rechts. Heeft iets te maken met dat hun bevolkingsgroep wel goed mee kan draaien in de Nederlandse samenleving en zij hebben dus geen zieligheidsbeleid/positieve discriminatie van de PvdA en co. nodig.
  zondag 7 maart 2010 @ 13:56:19 #37
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78845783
Chinezen stemmen rechts omdat het van nature onderdrukkers, onderkruipsels en spionnen zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_78845864
Ja joh
  zondag 7 maart 2010 @ 14:04:30 #39
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78846119
quote:
Op zondag 7 maart 2010 13:54 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Die stellen zich tenminste niet massaal beschikbaar voor de PvdA. De Pvda die in grote mate louter en alleen voor de belangen van allochtonen/islamieten uitkomt.
Deze Chinees stelt zich beschikbaar voor het CDA resp. de VVD. CDA en VVD zijn partijen die voor iedereen opkomen, of je nou allochtoon of autochtoon bent.

Verder zorgen Chinezen niet voor grote problemen, werken hard en voeden hun kinderen tenminste op. Ze brengen ook geen overlastgevende en opdringere cultuur/religie met zich mee.

Overigens stemmen Chinezen gemiddeld vrij midden/rechts. Heeft iets te maken met dat hun bevolkingsgroep wel goed mee kan draaien in de Nederlandse samenleving en zij hebben dus geen zieligheidsbeleid/positieve discriminatie van de PvdA en co. nodig.
Precies, daar gaat het om. Dat is ook mijn centrale punt. Andere partijen dienen de belangen van mensen met een bepaalde ideologie, de PvdA dient de belangen van een etnische groep, ongeacht hun ideeën. Dat is heel gevaarlijk, en in feite niet anders te zien dan als Apartheid.
  zondag 7 maart 2010 @ 14:07:45 #40
163691 xandra47
Panta Rhei
pi_78846248
quote:
Op zondag 7 maart 2010 13:31 schreef One_of_the_few het volgende:
wel mooi dat iedereen over de folders van pvda valt als ze in andere taal zijn. In aantal gemeenten waren die van het cda ook in het turks. maar daar hoor je niemand over.
Selectief gezeik, zoals zo vaak.
Volgens mij is er inhoudelijk heel veel kritiek mogelijk op pvda en ook over hun presentatie. Maar de kritiek die je hoort is vaak te goedkoop, selectief en vaak met halve waarheden gemaakt. Je zou bijna de neiging krijgen om er nog op te gaan stemmen ook.
Yep
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
  zondag 7 maart 2010 @ 14:07:59 #41
66444 Lord_Vetinari
pi_78846260
quote:
Op zondag 7 maart 2010 14:04 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Precies, daar gaat het om. Dat is ook mijn centrale punt. Andere partijen dienen de belangen van mensen met een bepaalde ideologie, de PvdA dient de belangen van een etnische groep, ongeacht hun ideeën. Dat is heel gevaarlijk, en in feite niet anders te zien dan als Apartheid.
Je bent best een vermakelijk ventje zo op zijn tijd. Je wordt niet geloofwaardiger door dit soort spuisels, maar je wordt zeker een stuk vermakelijker, hoor
  zondag 7 maart 2010 @ 14:08:32 #42
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78846287
Wat ik dus zou willen vragen: hoe kan het dat aanhangers van de PvdA, die vroeger toch allemaal ageerden tegen de Apartheid, in eigen huis nu geen enkel probleem hebben met regelgeving obv etniciteit?

Is er een PvdA-stemmer (of iemand anders) die me dat kan uitleggen?
pi_78846486
quote:
Op zondag 7 maart 2010 14:04 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Juist. De PvdA kwam eerst voor de arbeiders op (ongeacht afkomst), daarna voor de allochtonen, en nu steeds meer alleen voor de islamieten. Niet-islamitische allochtone groepen die wel gewoon normaal doen in de Nederlandse samenleving, hebben gemiddeld gezien een ruk naar het midden en rechts gemaakt in de loop der tijden. Dat komt ook omdat de PvdA allochtonen alleen als zielig wil bestempelen.

In dit geval wordt er trouwens misbruik gemaakt van het democratische systeem. Sommige Marokkanen en Turken schuiven hun eigen leden naar voren en maken alleen reclame voor hun eigen leden op de PvdA-kieslijst. Aangezien de PvdA steeds meer opkomt alleen voor de islamieten + sommige Turken en Marokkanen maken alleen propaganda voor hun eigen leden, is dit absoluut niet wenselijk.

Verder ziet de PvdA allochtonen alleen als zielige mensen. De PvdA denkt dat allochtonen een hele zieligheidsindustrie nodig hebben om mee te doen in de samenleving Je moet als land juist uitgaan van de eigen kracht van mensen en hen niet als zielig bestempelen.
Het kán wel. De Chinezen, Indonesiers, Indiers etc. (die gewoon normaal mee doen en niet voor grote overlast zorgen) laten zien dat het heel goed mogelijk is voor allochtonen om succesvol te worden in de Nederlandse samenleving.
  zondag 7 maart 2010 @ 14:19:36 #44
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78846713
quote:
Op zondag 7 maart 2010 14:08 schreef Sachertorte het volgende:
Wat ik dus zou willen vragen: hoe kan het dat aanhangers van de PvdA, die vroeger toch allemaal ageerden tegen de Apartheid, in eigen huis nu geen enkel probleem hebben met regelgeving obv etniciteit?

Is er een PvdA-stemmer (of iemand anders) die me dat kan uitleggen?
Het is nogal moeilijk om je zelfverzonnen hersenspinsel te laten uitleggen door anderen. Ik heb dus geen idee waarom je denkt dat dit kan.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_78846931
Alledrie de artikelen uit de OP hebben al hun eigen topic plus de OP is misleidend.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')