Tja, maar het was dan ook niet Jozef die haar bezwangerde op 14-jarige leeftijd, dat was God.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:34 schreef Dagonet het volgende:
Andere tijden andere wetten, je kan het verleden niet beoordelen met 21e eeuwse maatstaven. Is een beetje nutteloos en heel erg dom.
Ik hoor trouwens nooit iemand over de ouders van Jezus terwijl het algemeen bekend is dat Jozef vele malen ouder was dan de net puberende Maria.
Ik dacht dat de gangbare leeftijd 16 was, maar goed. Dat is nog altijd 'beter' dan 10 jaar, dat snap je zelf natuurlijk ook welquote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, maar het was dan ook niet Jozef die haar bezwangerde op 14-jarige leeftijd, dat was God.
Aisha was 6 geloof ik. Een heerlijke leeftijd. Zelfs voor die tijd.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:37 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ik dacht dat de gangbare leeftijd 16 was, maar goed. Dat is nog altijd 'beter' dan 10 jaar, dat snap je zelf natuurlijk ook wel
Maar een huwelijk was ook niet rechtsgeldig tenzij er seks geweest was. Ergo de 45 jarige Jozef neukte met een meisje van 13/14, Jezus werd dus opgevoed door een kinderverkrachtende jood.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, maar het was dan ook niet Jozef die haar bezwangerde op 14-jarige leeftijd, dat was God.
Het huwelijk werd geconsumeerd ná haar eerste menarche.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aisha was 6 geloof ik. Een heerlijke leeftijd. Zelfs voor die tijd.
En het mooie is dat niemand je voor die uitspraak gaat veroordelen, laat staan dat ze je iets willen aandoen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar een huwelijk was ook niet rechtsgeldig tenzij er seks geweest was. Ergo de 45 jarige Jozef neukte met een meisje van 13/14, Jezus werd dus opgevoed door een kinderverkrachtende jood.
Jij mag dat zeggen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar een huwelijk was ook niet rechtsgeldig tenzij er seks geweest was. Ergo de 45 jarige Jozef neukte met een meisje van 13/14, Jezus werd dus opgevoed door een kinderverkrachtende jood.
Bingo.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:39 schreef Amos_ het volgende:
[..]
En het mooie is dat niemand je voor die uitspraak gaat veroordelen, laat staan dat ze je iets willen aandoen.
Het was eigenlijk een lieve jongen met een goede inborst. Een soort Saban B.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:39 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het huwelijk werd geconsumeerd ná haar eerste menarche.
Aisha was, volgens de meeste opvattingen, 10 of 11. Er is ook een stroming die van mening is dat er geen coitus zal hebben plaatsgevonden totdat zij haar eerste menstruatie had gehad, wat het dus een jaar of 14 - 15 zal maken voordat er contact heeft plaatsgevonden.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aisha was 6 geloof ik. Een heerlijke leeftijd. Zelfs voor die tijd.
Vroeger werden meisjes rond hun 10e/11e ongesteldquote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Aisha was, volgens de meeste opvattingen, 10 of 11. Er is ook een stroming die van mening is dat er geen coitus zal hebben plaatsgevonden totdat zij haar eerste menstruatie had gehad, wat het dus een jaar of 14 - 15 zal maken voordat er contact heeft plaatsgevonden.
Je moet eigenlijk bewondering hebben voor Maria. Vreemd gaan met een tempelwachter, zwanger raken, en ermee wegkomen bij je man (en de rest van het dorp) door te beweren dat het de Heilige Geest was en dat je nog steeds maagd bent.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:42 schreef Amos_ het volgende:
Al heeft Mohammed wel een streepje voor op Jozef. Jozef heeft het moeten laten doen door een ander
Niet in de woestijngebieden.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:42 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Vroeger werden meisjes rond hun 10e/11e ongesteld
Als je het mij vraagt is elke religie op een smoes gebouwdquote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je moet eigenlijk bewondering hebben voor Maria. Vreemd gaan met een tempelwachter, zwanger raken, en ermee wegkomen bij je man (en de rest van het dorp) door te beweren dat het de Heilige Geest was en dat je nog steeds maagd bent.
Het is echt DE smoes aller tijden. Er is een religie op gebouwd
Er zijn er genoeg die dat soort uitspraken niet kunnen verkroppen. Helemaal als ik dat continu jarenlang zou roepen in nationale en internationale media en met mij veel meer mensen die continu dezelfde religie de grond in trappen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij mag dat zeggen.
Waarom wil jij het bij anderen en een andere religie uitbannen, hypocrietje?
Nu ook.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:42 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Vroeger werden meisjes rond hun 10e/11e ongesteld
Nee hoor, die tijd is al geweest, 400+ jaar geleden. Tegenwoordig mag dat.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg die dat soort uitspraken niet kunnen verkroppen. Helemaal als ik dat continu jarenlang zou roepen in nationale en internationale media en met mij veel meer mensen die continu dezelfde religie de grond in trappen.
Ja, in gebieden die door PVV-adepten coinsequent worden aangeduid als achterlijk en barbaars. Vervolgens lopen ze achter een man aan, die in ons land precies hetzelfde doet. Maar dat is dan ineens niet barbaars en achterlijkquote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:45 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Nee hoor, die tijd is al geweest, 400+ jaar geleden. Tegenwoordig mag dat.
Overigens gebeurt dit nog dagelijks, in bepaalde gebieden, anti-christelijke propaganda
Ik kan me de bomaanslagen bij de premiere van The Last Temptation of Christ in diverse westerse landen anders nog herinneren.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:45 schreef Amos_ het volgende:
Nee hoor, die tijd is al geweest, 400+ jaar geleden. Tegenwoordig mag dat.
Het essentiële verschil is natuurlijk dat Dagonet's uitspraak niet serieus en beledigend bedoeld is, en Wilders' uitspraak wel.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:39 schreef Amos_ het volgende:
[..]
En het mooie is dat niemand je voor die uitspraak gaat veroordelen, laat staan dat ze je iets willen aandoen.
Dus omdat er mensen zijn die uitspraken niet kunnen verkroppen moeten ze maar verboden worden?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg die dat soort uitspraken niet kunnen verkroppen. Helemaal als ik dat continu jarenlang zou roepen in nationale en internationale media en met mij veel meer mensen die continu dezelfde religie de grond in trappen.
Dan houdt iedereen die usance /gewoonte maar mooi buiten NWS. Tot nu toe zie ik er geen toevoegende waarde in.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:05 schreef Dagonet het volgende:
Niets mis mee, we volgen allemaal het grote voorbeeld van de blonde leider Wilders.
Blijkbaar is het usance om mensen mafkezen, debielen en knettergek te noemen.
Ach ja, jij gaat de bedoeling van een uitspraak analyseren.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Het essentiële verschil is natuurlijk dat Dagonet's uitspraak niet serieus en beledigend bedoeld is, en Wilders' uitspraak wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |