abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78776271
Naar aanleiding van dit artikel, heb ik een vraag.
quote:
AMSTERDAM – Nederlandse vliegtuigpassagiers die in de afgelopen vijf jaar meer dan drie uur vertraging hebben opgelopen kunnen tot 600 euro terugclaimen bij hun vliegtuigmaatschappij.

Dit is een gevolg van een vonnis van de Haarlemse rechtbank, zo meldt de Volkskrant vrijdag.
Vorig jaar bepaalde het Europese Hof van Justitie al dat dergelijke passagiers recht hebben op een vergoeding, maar om als Nederlander een claim in te dienen moest er eerst een uitspraak van een Nederlandse rechter zijn gedaan.

Dit is nu gebeurd. Luchtvaartmaatschappij Martinair werd door de rechter veroordeeld tot het betalen van een vergoeding aan een passagier die bij een vlucht in 2007 een grote vertraging opliep.
Miljoenen
De uitspraak van de Nederlandse rechter kost luchtvaartmaatschappijen mogelijk miljoenen euro's. De Europese luchtvaartsector vreest dat het besluit van het Europese Hof tot een jaarlijkse schadepost van 3 tot 5 miljard leidt, zo verklaarde de sector eerder.
Er liggen nog duizenden dossiers bij verzekeraars en het bureau EU-claim, van consumenten die aanspraak maken op een vergoeding bij luchtvaartmaatschappijen.
Ik heb in 2007 8 uur vertraging gehad bij een vlucht van Düsseldorf naar Dubai, met Emirates Airlines. Het betreft hier dus een niet-Nederlandse maatschappij en een vertrek van Düsseldorf. Kan ik nu alsnog aanspraak maken op vergoeding? En waar kan ik mijn claim indienen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Skv op 05-03-2010 15:23:24 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 15:19:24 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_78776313
Als het alleen geld voor Nederlandse maatschappijen en Nederlandse vliegvelden dan word het lastig. Maar toch een tvp voor mij.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 5 maart 2010 @ 15:31:39 #3
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_78776779
Vorig jaar bepaalde het Europese Hof van Justitie al dat dergelijke passagiers recht hebben op een vergoeding, maar om als Nederlander een claim in te dienen moest er eerst een uitspraak van een Nederlandse rechter zijn gedaan.

Geldt voor alle Europese vliegvelden, ook intercontinentale vluchten. Dus zoals eerder aangegeven, sta je ook in je recht als je van Dusseldorf naar Dubai gaat.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_78776853
Toch wel even de moeite waard om uit te zoeken dan!
pi_78776959
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:33 schreef Skv het volgende:
Toch wel even de moeite waard om uit te zoeken dan!
Ik kan je zeggen dat het een lang proces is.
Ik ben er namelijk ook al een half jaar mee bezig na een vertraging van 25,5 uur.
Voor een vertraging van maar 8 uur zou de vergoeding ook best tegen kunnen vallen.

Heb je de boardingpassen nog? Die zijn namelijk wel nodig als je iets wilt claimen.
"Ik was enorm nerveus in de wedstrijd tegen ‘zero-twenty’. Zij speelde geen faire wedstrijd, noem het ‘dirty’. Ze huilden als kleine baby’s op het veld."
-je webicon was 325Kb groot, niet terugplaatsen-
  vrijdag 5 maart 2010 @ 19:04:46 #6
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_78785543
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:18 schreef Skv het volgende:
Ik heb in 2007 ...

misschien moet je ook eens uitzoeken of er in het ziekenhuis waar je geboren werd geen asbest aanwezig was. Kan je alsnog een claim daarvoor indienen.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 19:07:11 #7
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_78785652
Ik heb in 2007 ook een vertraging van 9 uur gehad bij Martinair. Maar behalve de gemiste tijd heb ik nergens last van gehad dus waarom zou ik een vergoeding willen
pi_78787222
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 19:07 schreef Sanderrrr het volgende:
Ik heb in 2007 ook een vertraging van 9 uur gehad bij Martinair. Maar behalve de gemiste tijd heb ik nergens last van gehad dus waarom zou ik een vergoeding willen

Omdat een vertraging van 9 uur niet normaal is en mensen daar over het algemeen wel last van hebben. Als je een belangrijke afspraak mist, dan kan de schade wel wat groter zijn dan 600 euro.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 20:22:10 #9
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_78789321
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 19:07 schreef Sanderrrr het volgende:
Omdat niet iedereen "gratis" zit te wachten tot ze het vliegtuig in gaan.
denk aan alle zaken mensen die geld kosten terwijl ze op een vliegtuig wachten.

deze kosten compenseren elkaar. komt het niet uit het bedrijfsleven, dan komt het
nu uit de luchtvaart maatschappij
Welcome Mr. President, How can we serve you,
  vrijdag 5 maart 2010 @ 20:26:53 #10
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_78789587
Ja ok, voor zakenlui kan ik het wel begrijpen. Maar voor prive zou ik er de moeite niet voor nemen.
pi_78789835
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 20:26 schreef Sanderrrr het volgende:
Ja ok, voor zakenlui kan ik het wel begrijpen. Maar voor prive zou ik er de moeite niet voor nemen.
Hopelijk wordt het eenvoudiger. Nu is het een hele onderneming die zoveel tijd kost dat je beter in die tijd kranten kunt gaan bezorgen.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 20:43:37 #12
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_78790340
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 20:26 schreef Sanderrrr het volgende:
was je vlucht toch gratis zo ongeveer.....

maarja als je geld teveel hebt mag je dat ook aan mij geven hoor...

of aan zielige afrikaantjes/haitianen/chilenen etc
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_78794208
Het makkelijkst is om zoals het stukje het al zegt dit via www.euclaim.nl uit te laten voeren. Ze nemen wel kosten in rekening maar dat valt relatief mee en al je zorgen zijn uit handen.

Overigens heb je al recht op vergoeding bij meer dan 2 of 3uur vertraging bij mijn weten.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 00:01:40 #14
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_78800826
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 21:51 schreef Brad het volgende:
Het makkelijkst is om zoals het stukje het al zegt dit via www.euclaim.nl uit te laten voeren. Ze nemen wel kosten in rekening maar dat valt relatief mee en al je zorgen zijn uit handen.

Overigens heb je al recht op vergoeding bij meer dan 2 of 3uur vertraging bij mijn weten.
Dat is op no cure no pay basis, maar bij pay willen ze wel even 30% van je hebben. 2 x zelf geclaimd bij KLM op een code share Alitalia vlucht MXP-AMS en beide keren die 250 euro binnen 2 weken ontvangen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 7 maart 2010 @ 15:57:22 #15
67670 Skv
Cynist.
pi_78849651
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 19:04 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

misschien moet je ook eens uitzoeken of er in het ziekenhuis waar je geboren werd geen asbest aanwezig was. Kan je alsnog een claim daarvoor indienen.
Ga dood.
pi_78849785
quote:
Op zondag 7 maart 2010 15:57 schreef Skv het volgende:

[..]

Ga dood.
Pardon. Reageer even normaal zeg
All management is Strategic Management.
  Moderator zondag 7 maart 2010 @ 17:03:42 #17
155227 crew  Guppy
dus
pi_78851838
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 00:01 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat is op no cure no pay basis, maar bij pay willen ze wel even 30% van je hebben. 2 x zelf geclaimd bij KLM op een code share Alitalia vlucht MXP-AMS en beide keren die 250 euro binnen 2 weken ontvangen.
Wij hebben ook een claim bij EUclaim neergelegd. Het is toch no cure no pay, dus baadt het niet dan schaadt het niet. We wachten geduldig af, nog niks van gehoord, maar ze schijnen het erg druk te hebben.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_78853061
Tvp omdat ik in 2007 een vertraging heb gehad van 24 uur (aansluitende vlucht gemist doordat mijn arriverende vlucht vertraging had). Ik ben toen wel ondergebracht in een (heel goed) hotel. Iemand enig idee of dat de kans of financiële compensatie vermindert?

En als het teveel gedoe is begin ik er niet aan, zoveel is het me ook weer niet waard en ze zijn me destijds al enigszins tegemoet gekomen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_78858392
quote:

[..]

Ga dood.
Heb je je boardenpassen nou nog? Anders maak je sowieso geen kans op een vergoeding.
"Ik was enorm nerveus in de wedstrijd tegen ‘zero-twenty’. Zij speelde geen faire wedstrijd, noem het ‘dirty’. Ze huilden als kleine baby’s op het veld."
-je webicon was 325Kb groot, niet terugplaatsen-
pi_78858963
quote:

[..]

Ga dood.
Ik snap niet waarom een doodsverwensing hier noodzakelijk is.
  zondag 7 maart 2010 @ 20:31:59 #21
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_78859860
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:42 schreef Cat22 het volgende:
Tvp omdat ik in 2007 een vertraging heb gehad van 24 uur (aansluitende vlucht gemist doordat mijn arriverende vlucht vertraging had). Ik ben toen wel ondergebracht in een (heel goed) hotel. Iemand enig idee of dat de kans of financiële compensatie vermindert?

En als het teveel gedoe is begin ik er niet aan, zoveel is het me ook weer niet waard en ze zijn me destijds al enigszins tegemoet gekomen.
Nee dat vermindert je kans op een vergoeding helemaal niet. Beide keren dat ik claimde was het ook de laatste avondvlucht MXP-AMS (en nog wel op vrijdagavond ook, grrrr). Na wat gedoe ook met de bus naar een 4 sterren hotel waar een heel buffet met onbeperkt wijn drinken klaar stond. Mocht je wel weer om 4 uur je bed uit om de eerste vlucht van 7 uur te halen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_80386411
Arkefly legt de uitspraak van Europese Hof en van de Rechtbank Haarlem naast zich neer en vergoed helemaal niets, ondanks deze uitspraken!
Het gaat om een vertraging van 18 uur vanwege o.a. mankementen aan het toestel en zij noemen het overmacht en beroepen zich op het verdrag van Montreal.
Weet iemand nog raad ?
  vrijdag 16 april 2010 @ 16:39:46 #23
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_80389994
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:16 schreef JOPJO het volgende:
Arkefly legt de uitspraak van Europese Hof en van de Rechtbank Haarlem naast zich neer en vergoed helemaal niets, ondanks deze uitspraken!
Het gaat om een vertraging van 18 uur vanwege o.a. mankementen aan het toestel en zij noemen het overmacht en beroepen zich op het verdrag van Montreal.
Weet iemand nog raad ?
Mankementen aan het toestel vallen niet onder overmacht.

Maarja, wat had je dan verwacht? Dat Arkefly zonder slag of stoot grote sommen geld gaat overmaken naar al hun klanten?? Door het zo moeilijk mogelijk te maken hopen ze dat er veel klanten zullen afhaken. Je zult ze dus voor het gerecht moeten dagen... (of het overlaten aan dat EU claim gebeuren)
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_84205451
Grote vertraging vlucht - claim bij easyJet

Dat sluit hier mooi bij aan; ik ben benieuwd of ik ooit wat van dat geld ga zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')