Kan kloppen, ik vind dat je in de buitenwijken gewoon vrij moet kunnen parkeren.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:55 schreef Asgard het volgende:
[..]
Dat geldt dus alleen maar voor het centrum en (drukke) winkelstraten.
In normale woonwijken geldt dat echt niet. Bij ons is er nu sinds 1,5-2 jaar betaald parkeren en er is echt geen verschil. Ook niet gek, want de mensen die eerst hier parkeerden woonden ook gewoon in deze straat.
Alsof mensen ineens hun auto weg gaan doen als ze moeten betalen om te parkeren in hun eigen straat.
Na 18:00 uur is het hier nog steeds lastig om een parkeerplek te vinden.
Precies,quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zodat het fijnmazige OV netwerk in Rotterdam met zn P+R punten optimaler gebruikt gaat worden, zodat forensen niet meer met de auto maar met de Metro of trein naar hun werk kunnen
...en nou nog even voldoende parkeerplaatsen. Bij ons komen we er iig structureel tenminste 1 tekortquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:03 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Kan kloppen, ik vind dat je in de buitenwijken gewoon vrij moet kunnen parkeren.
In het centrum van een hoop plekken vergunninghouders plekken moet maken, en dan een paar plaatsen betaald parkeren.
Dan de grote parkeergarages voor de mensen die naar de gaan winkelen.
Ook die kunnen natuurlijk, zeker de 2e/3e auto, op een "longstay P+R" neerzetten. Dat zou echt ideaal zijn. Als je dan toch perse met je auto in het centrum moet zijn, dan haal je'm net buiten het centrum opquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:05 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Precies,
en als je in het centrum woont moet je jezelf gewoon normaal moeten kunnen verplaatsen.
Dat kunnen de forensen uiteraard ook in zijn /haar woonplaats
Dus stel, ik woon op de Leuvenhaven en laten we zeggen dat ik met de auto naar Gamma in Blijdorp moet.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ook die kunnen natuurlijk, zeker de 2e/3e auto, op een "longstay P+R" neerzetten. Dat zou echt ideaal zijn. Als je dan toch perse met je auto in het centrum moet zijn, dan haal je'm net buiten het centrum op
Juist. Geen parkeerproblemen meer, je zal eerder het OV voor kleine stukken gebruiken, en het ongemak is maar klein, aangezien je niet dagelijks naar de Gamma gaat.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:30 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Dus stel, ik woon op de Leuvenhaven en laten we zeggen dat ik met de auto naar Gamma in Blijdorp moet.
Dan ga ik dus eerst met de tram ergens bij de Jumbo (laten we even aannemen dat daar een grote P+R is.
Dar de auto ophalen, dan naar de Gamma, dan langs huis om de spullen af te gooien, naar de P+R en dan weer met de tram naar huis ?
Bedoel je het zo ?
Aha op die manier, dan mogen ze wel eerst de wegenbelasting afschaffen voor de mensen die in de stad wonen en daar gebruik voor moeten maken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Juist. Geen parkeerproblemen meer, je zal eerder het OV voor kleine stukken gebruiken, en het ongemak is maar klein, aangezien je niet dagelijks naar de Gamma gaat.
OVerigens stopt er geen tram bij de Jumbo. Er staat wel een Metro die kant op geplanned, het schijnt dat er een nieuw voetbalveldje wat verderop komt.
Prima, als ze het maar doen als mijn auto binnen het hek isquote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:04 schreef Isegrim het volgende:
We zetten gewoon een groot hek om Rotterdam heen en auto's mogen er helemaal niet meer in.
friezen eerst eruit!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:04 schreef Isegrim het volgende:
We zetten gewoon een groot hek om Rotterdam heen en auto's mogen er helemaal niet meer in.
+1! Blijf dan gewoon lekker in je bos wonen in plaats van ons Rotterdammerts te komen vertellen wat we wel en niet mogen.quote:
quote:Op woensdag 17 maart 2010 08:25 schreef Alicey het volgende:
Tjeempie, LHO heeft weer iets nieuws nu de Jumbo/AH iets te vaak aan bod is geweest.
Dan zou ik er eerder voor zijn om de kosten voor wegen ook werkelijk op de automobilist te verhalen. Van alle wegen tolwegen maken ofzo.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:03 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Aha op die manier, dan mogen ze wel eerst de wegenbelasting afschaffen voor de mensen die in de stad wonen en daar gebruik voor moeten maken.
Van de Jumbo was slechts een voorbeeld, maar dat zou wel een mooie locatie kunnen zijn.
Maar ik vind het verder een vrij kansloos plan, ik ga soms wel 4 keer per week naar de Gamma.
En ik moet elke dag naar de Spaanse Polder, dat is een slechte ov verbinding vind ik.
Maar als ze alles forensen met auto uit de stad weren dan hebben we toch ook geen parkeerprobleem meer ?
Hoezo, ik laat iedereen toch gewoon zn mening hebben?quote:Op woensdag 17 maart 2010 08:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat-ie niet lief is, hij heeft alleen een beetje moeite met andere meningen.
als die metro 7x24 zou rijden en als mijn auto bewaakt zou staan en mijn reistijd niet meer dan 20 minuten zou zijn dan zou ik het zeker doen. Helaas geven wij nu al ons geld uit aan fietserstunneltjes en auto-onvriendelijke maatregelen enja, op isop. Dus rij ik nog wel een uurtje rond in de buurt, met mijn vervuiling-uitbrakende benzine-motor langs de open ramen waar kleutertjes liggen te slapen. Want ja, tegen de groenmaffia kan niemand op.quote:Op woensdag 17 maart 2010 09:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dan zou ik er eerder voor zijn om de kosten voor wegen ook werkelijk op de automobilist te verhalen. Van alle wegen tolwegen maken ofzo.
En dat Spaanse Polder een slechte OV verbinding heeft, maakt toch niet uit als je auto op een plek staat waar je iedere 3 minuten een metro naartoe kunt pakken?
nou over Supermarkten niet echt lijkt het soms.quote:Op woensdag 17 maart 2010 09:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hoezo, ik laat iedereen toch gewoon zn mening hebben?
Voor de oorlog zijn wegen mogelijk gemaakt door bezuinigingen in het OV. En nog kost asfalt en de bijkomende infrastructuur heel erg veel geld. Dus het is onzin om te zeggen dat al het geld naar fietstunneltjes gaat.quote:Op woensdag 17 maart 2010 09:28 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
als die metro 7x24 zou rijden en als mijn auto bewaakt zou staan en mijn reistijd niet meer dan 20 minuten zou zijn dan zou ik het zeker doen. Helaas geven wij nu al ons geld uit aan fietserstunneltjes en auto-onvriendelijke maatregelen enja, op isop. Dus rij ik nog wel een uurtje rond in de buurt, met mijn vervuiling-uitbrakende benzine-motor langs de open ramen waar kleutertjes liggen te slapen. Want ja, tegen de groenmaffia kan niemand op.
Schat, we eten vanaaf weer ijsbeer. Wil jij 'm mét of zonder panda? Die zeehondjes gooi ik trouwens weg, die zijn niet vers meer.
Dat is toch al 30 a 40 minuten reizen verder. die stap is toch net iets groter dan 10 a 15 minuten.quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:18 schreef Reya het volgende:
Of ze gaan allemaal in Barendrecht of Capelle wonen.
Een parkeetgarage? Is dat een ondergrondse constructie waar je kunt keten?quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:06 schreef SingleCoil het volgende:
Maar waarom niet gewoon een paar grote ondergrondse parkeetgarages erbij in het centrum? En bijv. de groenstroken van de Coolsingel als parkeervak gebruiken?
Omdat je dan verkeer naar het centrum haalt, ipv dat je het uit het centrum probeert te houden.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:06 schreef SingleCoil het volgende:
Maar waarom niet gewoon een paar grote ondergrondse parkeetgarages erbij in het centrum? En bijv. de groenstroken van de Coolsingel als parkeervak gebruiken?
Hij bedoelde natuurlijk Parkiet. Zodat je je vogeltje daar kan stallenquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een parkeetgarage? Is dat een ondergrondse constructie waar je kunt keten?
Verkeer uit het centrum weg halen is toch puur een middel, geen doel?quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Omdat je dan verkeer naar het centrum haalt, ipv dat je het uit het centrum probeert te houden.
Je doet een beroepsopleiding ambtenaar?quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:17 schreef ChatGirl het volgende:
Zo, weer thuis na 1,5 uur les te hebben gehad.![]()
Mijn rooster wordt per week minder druk. Maandag en dinsdag vrij, vandaag anderhalf uur, morgen van 9 tot 4, maar met 3 tussenuren en vrijdag van 12.30 tot 15.00. En dan weer tot woensdag vrij.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je doet een beroepsopleiding ambtenaar?
Zodat je kan praten over de telefoon, face to face, en mailtjes kan sturen?quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:18 schreef ChatGirl het volgende:
[..]Je zou het haast denken. Maar ik doe Crossmediale communicatie.
...door een opgerolde krant praten?quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:18 schreef ChatGirl het volgende:
[..]Je zou het haast denken. Maar ik doe Crossmediale communicatie.
En Schiedam is enkel voor de alcohol productie. Dus daar moeten we alle woningen slopen en 1 grote stookketel neerzetten.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:18 schreef SingleCoil het volgende:
Ik vind het wel zo praktisch, dat ik met de auto naar het centrum kan om daar gezellig te shoppen. Op de Coolsingel parketen lijkt me ideaal. Mss die trambanen daar weg, dan kunnen er meer auto's staan.
Het stadscentrum is er om te shoppen,niet om in te wonen. Ik pleit daarom voor een bewonersvrij centrum. In Barendrecht en Capelle is nog voldoende woonruimte te vinden.
en dat houdt in?quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:18 schreef ChatGirl het volgende:
[..]Je zou het haast denken. Maar ik doe Crossmediale communicatie.
Zo ziet het havengebied van Schiedam er al uit. Er wonen geen mensen, maar staan wel een boel stookketels.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En Schiedam is enkel voor de alcohol productie. Dus daar moeten we alle woningen slopen en 1 grote stookketel neerzetten.
Niet echt. En dat leer ik op school ook niet. Zelfs de docenten mailen de helft van de leerlingen maar. Die geven niet het goede voorbeeld. Als ze al mailen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zodat je kan praten over de telefoon, face to face, en mailtjes kan sturen?
Ik kan later bv bij een reclameburea gaan werken, en daar campagnes bedenken die crossmediaal zijn. Dus inzetten van verschillende mediatypen naast elkaar.quote:
Wellicht, maar het ging even over Rotterdam. Schiedam heeft geen centrum dus dat is geen probleem ook dan.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En Schiedam is enkel voor de alcohol productie. Dus daar moeten we alle woningen slopen en 1 grote stookketel neerzetten.
Wil je dat ook gaan doen?quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:25 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Ik kan later bv bij een reclameburea gaan werken, en daar campagnes bedenken die crossmediaal zijn. Dus inzetten van verschillende mediatypen naast elkaar.
http://www.inholland.nl/D(...)d%29/Introductie.htm
Nadeel daarvan is wel dat je altijd, iedere dag, moet presteren..quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:44 schreef ChatGirl het volgende:
Niet perse bij een reclamebureau. Ik merk aan mezelf dat ik 'spanning' nodig heb. Hier op school gaat alles in 8 -10 weken wat ook in 3 weken kan, en daar kan ik slecht tegen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een bedrijf of instantie waar per dag of per week een project oid is. Bijvoorbeeld redactiewerk bij radio of tv.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |