Ik volg je hoorquote:Op woensdag 10 maart 2010 14:51 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Isabelle hebben we nooit overwogen. Vind ik gewoon minder mooi. Daarnaast schijnt het zo te zijn dat de naam Isabeau er eerder was (is een heel oude naam) en dat die later 'vervrouwelijkt' is naar Isabelle. Maar in beide gevallen heeft de betekenis ook helemaal niks met mooi te maken. Dat beau veranderd is in belle is inderdaad omdat beau het mannelijke mooi is, maar in de naam Isabeau staat het niet voor mooi.Volg je me nog?
*gniffel* http://www.doyouknoflo.nl/quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:00 schreef Vlindur het volgende:
Mijn zwager heet van achteren F loor![]()
Dat wordt straks vast lastig met namen kiezen als ze voor een kindje gaan
Het betekent gewijd aan god. Maar dat is ZEKER niet de reden dat we die naam gekozen hebben.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:55 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Ik volg je hoorEn Isabelle klinkt ook enorm anders dan Isabeau natuurlijk, en een naam spreek je vaker uit dan dat je ´m schrijft. Dat het niet mooi betekent, dacht ik al wel, maar vroeg het me af aangezien beide namen bestaan
Wat betekent Isabeau dan trouwens?
Uhm, nee? Nog nooitquote:Op donderdag 11 maart 2010 08:24 schreef MeNicole2 het volgende:
Free hebben jullie met Leander nooit gehad dat ze zeggen: Leender? Dat hebben wij al zo vaak gehad. En meestal door dezelfde mensen ook nog
Het SVB brengt de namen ook uit, en op die pagina kun je ook de namen van 2009 al zien.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 08:43 schreef Jaimymam het volgende:
Hoi,
Leuk zijn ook deze pagina's. Daarop kun je alle namen zien die in Nederland in 2008 gegeven zijn en hoevaak.
http://www.kiddylinks.nl/meisjesnamen-2008.html
http://www.kiddylinks.nl/alle-jongensnamen-2008.html
Wellicht een jaar oud. Maar best leuk omdat je ook alle variaties op een naam kunt zien en hoeveel die gebruikt worden.
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:58 schreef miss_dynastie het volgende:
Uit de krant van vandaag: Liev (meisje)![]()
In dat Rockingnames boek staat volgens mij ook een meisje, Elfquote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:05 schreef Pyttpytt het volgende:
Liv kan ook nog, maar Liev... nee dank u
Bij Paul de Leeuw was er een meisje dat was geboren op 11-11 om 11.11.. ze heette Elfje. Op zich grappig, ware het niet dat ik het gewoon geen naam vind.
Elf vind ik een beetje kort op de een of andere manier. De klank straalt niet uit dat het om iets 'lieflijks' gaat. Elvie vind ik dan wel weer erg lief klinken!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:06 schreef Poppejans het volgende:
[..]
In dat Rockingnames boek staat volgens mij ook een meisje, Elf
Ik vind het helemaal niks. Fee daarin tegen vind ik wel weer erg leuk
Noep?!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:18 schreef Leandra het volgende:
En de NRC van afgelopen zaterdag dan maar weer:
Bodyl (m)
Tibbe (j)
Boet (j)
Brandaan (j) (de NL versie van het Ierse Brendan)
Livius (j)
Noep (m)
Rover (j)
Ja, inderdaad! Elvie klinkt dan wel weer erg liefquote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:36 schreef Taartje het volgende:
[..]
Elf vind ik een beetje kort op de een of andere manier. De klank straalt niet uit dat het om iets 'lieflijks' gaat. Elvie vind ik dan wel weer erg lief klinken!
Iddquote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:36 schreef Taartje het volgende:
[..]
Elf vind ik een beetje kort op de een of andere manier. De klank straalt niet uit dat het om iets 'lieflijks' gaat. Elvie vind ik dan wel weer erg lief klinken!
Ja, ik snap dat ook niet zo, maar ik denk dat ik daar een beetje te conservatief voor ben.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |