abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:11:38 #151
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78925261
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dan publiceer jij niet in wetenschappelijke tijdschriften.
[..]

Op een dag zag mijn Russische vriendje post op de deurmat vallen gericht aan ene C******* J*******. Toen ik hem uitlegde dat ik dat was, was hij woedend omdat ik gelogen had over mijn naam.
Als dat alles is... Had ooit een vriendje en die had heul andere namen in het eggie.... Andere geboortedatum ook. Ander leven, tsjek. Andere baan, tsjek.

Ach ja, een beetje creativiteit van zijn kant, een schitterend verhaal voor mij! (Wel wat hartezeer, maar ik 'wist' toch ergens wel dat het niet goed zat.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_78925398
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:06 schreef cattie het volgende:
(zal wel door mijn accent komen, ik kan de naam Paul ook niet goed uitspreken).
Die uitspraak moeten wij altijd om lachen thuis, mijn ouders zijn geboren en getogen in Twente, en zeggen meer iets van "Poooool'' terwijl ze vinden dat ik meer "Paauwl zeg
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:40:20 #153
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_78928255
En dit blijft een grappig topic!

Sorbo, ik vind de intitialen I.K. echt geweldig! Was het bewust of waren het gewoon de namen die bovenaan het lijstje stonden?

En wat betreft namen met een X, ik woon in Groningen, als ik Xarno uit probeer te spreken dan gaat dat niet goed (als ik het probeer zoals mn zuid-limburgse nichtjes dan gaat het wel iets beter).

En mijn man wil ook absoluut niet vernoemen. Zijn vader vind het stom en dat is ergens tijdens een indoctrinatie-rondje blijven hangen .

Mijn ouders hebben 7 kinderen, en het is ze gelukt om bijna alle namen met een andere voorletter te laten beginnen. Alleen het 2de en het laatste kind hebben dezelfde voorletter (niet dezelfde 2de naam) maar toen de laatste geboren werd was de tweede al bijna uit huis, dus dat heeft nooit voor postproblemen gezorgd. 3 van de 7 hebben 3 intialen (ikzelf ook) en 4 van de 7 hebben 2 initialen.
En wat betreft het buitenland, na de emigratie was het wel even wennen omdat mijn naam anders uitgesproken werd, uiteindelijk heb ik maar toegegeven. Maar het waren geen namen die in het buitenland heel moeilijk uit te spreken zijn (zoals jetje).
pi_78928692
Hier ook een kind met een x en dat gaat in principe vaak wel goed als ze de naam uitspreken na hem te zien.
Als ze hem hebben gehoord en daarna moeten opschrijven gaat het wel mis.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:54:43 #155
143848 huuphuup
Dorksided
pi_78928770
Wij hebben niet extreem op initialen gelet, maar das meer omdat er in combinatie met mijn lief's achternaam ook geen extreem rare dingen uit zullen komen. In het geval van Sonnetje bijvoorbeeld kan ik me echt heel goed voorstellen dat er gewoon dingen zijn die afvallen.

En dat wij het fenomeen roepnaam hebben in Nederland wat dan niet overeen hoeft te komen met je eigen naam. Tsja. Ik heb er geen trauma's aan overgehouden ofzo maar ik wilde mijn kind bepaald gedoe wel besparen, en dus staat haar roepnaam ook gewoon bij haar officiële namen.
Inderdaad wat Cattie zegt, met bepaalde dingen luistert het heel nauw, en het hoeft geen probleem te zijn op zich, maar ik zag ook niet zo'n probleem in het toevoegen van haar roepnaam aan de officiele namen.

Xarno vind ik persoonlijk wat gezocht, sorry. Niet mijn smaak.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:59:45 #156
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_78928938
Bij onze kinderen zijn de roepnamen de eerste officiele namen. LNA en LMV hebben we.

En Pool, Paul! Mijn colega zegt ook Pooool. En toen ze laatst over een Poolse jongen vertelde dacht ik dat ze een Paul bedoelde. Ik later vragen: "Hoe is het met die Paul?" en ze begreep er niks van.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2010 @ 14:50:39 #157
43556 miss_dynastie
pi_78930720
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:06 schreef FF het volgende:
We waren het eens dat het 2 voornamen moesten worden die gezamelijk een roepnaam zouden vormen.
Zit daar nog een bepaalde gedachte achter dan?
pi_78930957
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:54 schreef huuphuup het volgende:

En dat wij het fenomeen roepnaam hebben in Nederland wat dan niet overeen hoeft te komen met je eigen naam. Tsja. Ik heb er geen trauma's aan overgehouden ofzo maar ik wilde mijn kind bepaald gedoe wel besparen, en dus staat haar roepnaam ook gewoon bij haar officiële namen.
Juistem Hier ook van Toepassing!

Rienk Bowe "Achternaam"
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:12:54 #159
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_78931484
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:54 schreef huuphuup het volgende:
En dat wij het fenomeen roepnaam hebben in Nederland wat dan niet overeen hoeft te komen met je eigen naam.
Ik hoor steeds dat dat typisch Nederlands zou zijn, maar in andere landen heb je dat even goed. Daar vermelden ze echter op veel stukken ook echt de voornamen, terwijl in Nederland vaak alleen de voorletters worden vermeld.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:08:53 #160
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_78940503
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:16 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Die uitspraak moeten wij altijd om lachen thuis, mijn ouders zijn geboren en getogen in Twente, en zeggen meer iets van "Poooool'' terwijl ze vinden dat ik meer "Paauwl zeg
En ik zeg meer 'Pal' met een iets langere aa klank.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:12:09 #161
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_78940671
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Verschillende talen hebben verschillende klankregisters. De combinatie /ks/ aan het begin van een woord of lettergreep is voor Nederlanders uitheems (zoek voor de gein maar eens in het woordenboek naar een woord dat met /ks/ begint) terwijl de combinatie aan het einde inheems is (daarstraks, dagelijks, desondanks, doordeweeks). De strategie om van Ksarno Sarno te maken is dan ook wederom een doodnormaal taalkundig fenomeen.
Kan
Maar je zegt toch ook niet Tsjielofoon of Sielofoon ;P

OT ook leuk : PLEXAT en KANNIXANTIPPE
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:16:13 #162
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_78940852
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:12 schreef Johannes_Klabanus het volgende:

[..]

Ik hoor steeds dat dat typisch Nederlands zou zijn, maar in andere landen heb je dat even goed. Daar vermelden ze echter op veel stukken ook echt de voornamen, terwijl in Nederland vaak alleen de voorletters worden vermeld.
Wat denk je van officiële roepnamen die niet bij de voornaam horen? Bill bij William, Dick bij Richard (Engels).

Maar de Amerikanen kunnen het nog beter. Daar hebben ze een systeem van first name, middle name, surname, familyname ofzoiets..

Xander Yarno (Xarno) H..
pi_78941015
Hier komt de roepnaam wel voor bij haar namen (ze krijgt 2 namen) maar wat ik me afvraag (en weet dat we uiteindelijk lekker moeten doen wat we zelf willen, maar ik vraag me af hoe ongebruikelijk het eigenlijk is) haar roepnaam wordt bij ons de 2e naam die ze krijgt. Dus naam1 - naam2 (tevens roepnaam) - achternaam. Dit omdat ik een andere volgorde van de namen niet mooi vind staan...
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:21:31 #164
143848 huuphuup
Dorksided
pi_78941096
quote:

[..]

je hebt gelijk hoor, ik weet helemaal niet of dat typisch nederlands is. Maar ik werk met heel veel buitenlanders samen, van Amerikanen en Britten tot Ozzies, Duitsers en Chinezen en geen van allen begrijpen het als ik uitleg dat ik niet officieel heet zoals ik me noem. Dan gaan ze er min of meer van uit dat ik die naam voor mezelf 'bedacht' heb of dat het inderdaad zoiets is als Bill terwijl je William heet ofzo.

Tot nu toe is mijn ervaring dat het buiten Nederland als heel raar beschouwd wordt.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:24:19 #165
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78941239
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:19 schreef Orea het volgende:
Hier komt de roepnaam wel voor bij haar namen (ze krijgt 2 namen) maar wat ik me afvraag (en weet dat we uiteindelijk lekker moeten doen wat we zelf willen, maar ik vraag me af hoe ongebruikelijk het eigenlijk is) haar roepnaam wordt bij ons de 2e naam die ze krijgt. Dus naam1 - naam2 (tevens roepnaam) - achternaam. Dit omdat ik een andere volgorde van de namen niet mooi vind staan...
Dat maakt toch niks uit? Al geef je haar 84 namen en gebruik je naam 37 als roepnaam.
Jullie bepalen toch nog altijd zelf hoe je naar haar noemt.
En als haar naam op de 2de plaats lekkerder allitereert, gewoon doen dan!
pi_78941305
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:12 schreef FF het volgende:

[..]

Kan
Maar je zegt toch ook niet Tsjielofoon of Sielofoon ;P
Xylofoon is een leenwoord uit het Grieks. Ik denk dat veel mensen geneigd zijn Sielofoon te zeggen, vooral als ze snel praten. Tsjielofoon lijkt me ook niet volstrekt onlogisch vanuit fonetisch oogpunt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:26:48 #167
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78941381
quote:

[..]

Ja daar kanik me dus aan storen.
Ik heb een samengestelde voornaam maar het 2de gedeelte wordt altijd weggelaten, terwijl dat dus gewoon mijn voornaam is.
Dus bijvoorbeeld Jan Willem. En dat er dan op al de post Jan W staat.

Oh en mijn pa heeft Francisco maar iedereen noemt hem Paco.
In het spaans is Francisco Quico/Quique of Paco of Fran
pi_78941387
Precies dat vond ik ook Amaranta, maar o.a. manlief vond het apart. Maar zei hem ook al dat er zat kindjes Jan Kees - achternaam heten, en als roepnaam Henk hebben (bijvoorbeeld )
pi_78941477
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:26 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja daar kanik me dus aan storen.
Ik heb een samengestelde voornaam maar het 2de gedeelte wordt altijd weggelaten, terwijl dat dus gewoon mijn voornaam is.
Dus bijvoorbeeld Jan Willem. En dat er dan op al de post Jan W staat.
En ik erger me aan het fenomeen samengestelde naam omdat het niet altijd even eenvoudig is die te herkennen. Erg lastig voor het opstellen van een bibliografie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:29:02 #170
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78941494
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:59 schreef Lishe het volgende:
Bij onze kinderen zijn de roepnamen de eerste officiele namen. LNA en LMV hebben we.

En Pool, Paul! Mijn colega zegt ook Pooool. En toen ze laatst over een Poolse jongen vertelde dacht ik dat ze een Paul bedoelde. Ik later vragen: "Hoe is het met die Paul?" en ze begreep er niks van.
Een Spaanse jongen die vroeger bij ons de klas zat, heet dus Paul (naar zn vader). Maar in het Spaans spreek je dat dus uit als Pol.
Dus ik zei laatst tegen een vriendin dat ik Paúl weer had gezein. En zij: maar hij heet toch Pol?
Dus die had altijd gedacht dat hij Pol heette.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:29:55 #171
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78941535
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En ik erger me aan het fenomeen samengestelde naam omdat het niet altijd even eenvoudig is die te herkennen. Erg lastig voor het opstellen van een bibliografie.
Tja, er staat bij mij geen streepje tussen volgens mij.
Maaarja, in Spanje is het doodnormaal dat je Maria - 2de naam heet.
  woensdag 10 maart 2010 @ 09:33:31 #172
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_78960139
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:19 schreef Orea het volgende:
Ik vind het heel logisch om de roepnaam die je wilt geven in de volledige naam te hebben. Of die op plaats 1 of 2 staat maakt niet uit, het moet ook nog mooi lijken bij volledige uitspraak van alle namen.
pi_78962446
Nou kwa initialen heb ik me niet heel erg mee bezig gehouden, behalve dan dat het niet c.v of h.r dus kan worden (nou ja vooral cv vind ik erg haha)
Maar ik zit nu wel te bedenken om zijn namen om te gooien, want dan heeft ie hele beroemde initialen (grapje hoor! vind zijn voornaam en 2e naam andersom niet mooi staan)
pi_78962496
Hihi Sonnetje zo grapten wij dat wij ons kind de initialen E.I. of O.O.R. mee zouden geven (en nu maar raden op welk woord de achternaam lijkt )
Maar beroemde initialen?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_78962594
Mijn vriend roept ook al jaren dat ie z'n zoon cornelis victor gaat noemen. (hehe als grapje uiteraard)
Uhmzz ja beroemde initialen ja zeg maar als een vliegveld in new york
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')