dat altijd natuurlijkquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:53 schreef oh-oh het volgende:
Ja maar accenten, daar doe je echt niks aan
Altijd lastig als mensen de Engelse uitspraak kiezen voor een naam die niet noodzakelijk Engels is of hoeft te zijn.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:02 schreef Ynske het volgende:
maar als ik dan lees dat Luna uitgesproken moet worden als Loenasorry dat haal ik er dan niet uit.
Naja bij Luna is het een keus natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:02 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat altijd natuurlijk
maar goed das idem met Wolluf, Harrum etc
maar als ik dan lees dat Luna uitgesproken moet worden als Loenasorry dat haal ik er dan niet uit.
maar goed zo weet ik ook nog altijd niet hoe je Graeme, Elyas etc uitspreekt
Elyas is in mijn ogen dan ook El-jas, Net als Wil_yan - Wil jan is. maar t zal dan wel Elias zijn Eli-as dus
Bloem, Vlinder, Destenischa en Chicky zijn wat mij betreft ook geen namen. Mensen verzinnen de raarste dingen soms, dus waarom zou Eljas eigenlijk geen naam zijnquote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:29 schreef Belana het volgende:
dat gevoel heb ik helemaal niet, ik vind de uitspraak Elias zo logisch! Of op z'n engels.
Ik vind het een prachtige naam! Eljas is toch geen naam???
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:34 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Bloem, Vlinder, Destenischa en Chicky zijn wat mij betreft ook geen namen. Mensen verzinnen de raarste dingen soms, dus waarom zou Eljas eigenlijk geen naam zijn![]()
(Ik zou ook E-li-as zeggen, maar ik zou het dan ook wel weer zo schrijven...)
ja het is ook wat je kent. Ik ken de naam Elyas en weet hoe deze uitgesproken wordt. (ik vind het dus ook werkelijk een prachtige naam!)quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:39 schreef She-Wolf het volgende:
Ik zou ook Elias zeggen, maar ja. Ik dacht ook altijd dat Wilyan als Wil-ie-an uitgesproken werd. Komt ook omdat ik de naam Wiljan ook nooit eerder had gehoord.
ja, dat ja. Zo vind ik Luna logischerwijs Loena bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:41 schreef huuphuup het volgende:
Ik zeg eigenlijk ook automatisch gelijk E-li-as. Net zoals ik automatisch wil-yan zeg. Het zal wel een soort taalkundige regel zijn die ingebouwd zit in mn hoofd dat je zulke dingen meestal redelijk vanzelf aanvoelt.
Ik hou van de naam Imogenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:42 schreef Belana het volgende:
Maargoed, ik ben dol op namen als Eli en Ira, zolang ze maar op zijn engels uitgesproken worden, dat is de reden dat ze hier afvielen, want ik wilde niet dat het uitgesproken zou gaan worden als Eelie en Iera.
Ja mooi! En ik vraag me dan vooral af wat mensen daarmee zouden kunnen doenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:43 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik hou van de naam Imogen![]()
maar laten we dat maar niet doen in Nederland
hoe?! Ie-móógen?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:13 schreef Belana het volgende:
[..]
Ja mooi! En ik vraag me dan vooral af wat mensen daarmee zouden kunnen doen
haha inderdaadquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:17 schreef Leandra het volgende:
Toch wel triest als zelfs een leerkracht al niet weet hoe zulke namen uitgesproken moeten worden
Ik kreeg het anders voor elkaar om jou stelselmatig anders te noemenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb een naam die bijna nooit verkeerd geschreven of uitgesproken wordt.
Ik vind Chastity sowieso best een sneue naam eigenlijkquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:14 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hoe?! Ie-móógen?
zoiets stel ik me daarbij voor.
Ik had vroeger een klasgenootje, Chastity. En die werd steevast bij het oplezen van de namen aan het begin van het jaar genoemd als ehm ja ehm... gastietie?
hahahahaquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:38 schreef Sorbootje het volgende:
Ik moest laatst met mijn verzekeraar bellen over een ziekenhuisrekening voor Isabeau. En de dame die ik aan de lijn had sprak het uit als Isabuh. Nou snap ik dat sommige mensen misschien wat moeite hebben met die naam, maar ISABUH??
Neuh, want Danyel is ook gewoon Da-ni-elquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:48 schreef oh-oh het volgende:
Juist omdat ik Elias als Eliejas ken zou ik geneigd zijn om te denken dat Elyas daarom een andere uitspraak heeft vanwege de andere spelling![]()
En ik kan me ergens wel voorstellen dat je t als leerkracht tegenwoordig vaak echt niet meer weet hoor
Of zou het anders moeten dan gewoon Dieuw-ke?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:50 schreef Belana het volgende:
hoe zou je Dieuwke dan fout uitspreken vraag ik me echt af?
Door diewke te zeggen in plaats van Djoekequote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:50 schreef Belana het volgende:
hoe zou je Dieuwke dan fout uitspreken vraag ik me echt af?
Tja, in mijn naam is de y gewoon een jquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Neuh, want Danyel is ook gewoon Da-ni-el
Tja, das niet zo gek, dat zou ik ook zeggen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Door diewke te zeggen in plaats van Djoeke
Daarvan heb ik dus ook lang gedacht dat het als Den-jel uitgesproken werd. Zeg maar de engelse uitspraak van Daniëlle. Wat ik al vreemd vond voor een jongen. Maar, moet kunnen, dacht ik.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Neuh, want Danyel is ook gewoon Da-ni-el
Mijn collega kijkt nu raar waarom ik hardop zit te lachenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:54 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Daarvan heb ik dus ook lang gedacht dat het als Den-jel uitgesproken werd. Zeg maar de engelse uitspraak van Daniëlle. Wat ik al vreemd vond voor een jongen. Maar, moet kunnen, dacht ik.
Haha dat zal het zijn! Minder is dat mijn lief het zo grappig vond dat hij haar nu regelmatig Isabuh noemtquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:41 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hahahaha
ze dacht dat laatste stukje na de b- is te moeilijk ik hou daar gewoon op! valt vast niet op![]()
ik ken anders een meisje, dieuwke, en die spreken het gewoon als diew-ke uit. De ouders dan. Ouders komen uit de West-Friese richting en zijn niet wereldvreemd op dat gebied zeg maar dus ze zullen vast ook van de djoeke uitspraak weten. Maar zij hebben gewoon voor dieuwke gekozen. Zo gek vind k dat niet eigenlijkquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Door diewke te zeggen in plaats van Djoeke
Het is toch niet heel erg gek dat mensen dat denken?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:55 schreef Troel het volgende:
[..]
Mijn collega kijkt nu raar waarom ik hardop zit te lachen
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:55 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Haha dat zal het zijn! Minder is dat mijn lief het zo grappig vond dat hij haar nu regelmatig Isabuh noemt
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:55 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Haha dat zal het zijn! Minder is dat mijn lief het zo grappig vond dat hij haar nu regelmatig Isabuh noemt
Daar moest ik niet om lachen. Was meer een combinatie van de opmerking en de persoon die de opmerking maaktequote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:57 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Het is toch niet heel erg gek dat mensen dat denken?
Tis gewoon een gekke spelling voor een normale naam
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:58 schreef Troel het volgende:
[..]
Daar moest ik niet om lachen. Was meer een combinatie van de opmerking en de persoon die de opmerking maakte
Mja, maar als niemand jou vertelt heeft hoe het wel moet, omdat je bijvoorbeeld invaller bent, of omdat je de kls voor de 1e krijgt, dan is dat niet zo raar.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:17 schreef Leandra het volgende:
Toch wel triest als zelfs een leerkracht al niet weet hoe zulke namen uitgesproken moeten worden
Myn 'gyn'(de man die de bevalling deed) heet Sjors. En toen ik zei dat dat de werknaam van de baby was geweest vroeg hij of de naam niet goed genoeg was dan.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:15 schreef pessie het volgende:
Dit blijft toch echt een leuk topic!
Toch snap ik niet dat je je kind Daniël noemt en het Danyel schrijft... Ik zet dus een j in de plaats van de y... Maar zal wel aan mij liggen.
En een Romy die gynaecoloog is is inderdaad. Daar verwacht je toch meer een Anne, of Annemieke...
We hebben eigenlijk al best wel vooroordelen bij bepaalde namen.
Ikzelf vind de naam Sheyenne echt verschrikkelijk, en een beetje een kamper-naam, terwijl er misschien moeders zijn in dit topic die het heel mooi vinden. Maar als ik moet bevallen met een gyneacoloog die Sheyenne heet vermoed ik dat ik haar niet serieus kan nemen (misschien schiet ik zo hard in de lach dat persen dan spontaan niet meer lukt).
Tja, de naam leent zich gewoon erg voor dat soort grapjesquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:57 schreef huuphuup het volgende:
[..]slaan!
hoewel ik wel heel erg moest lachen om jou "isabeaus" laatst toen ze boos was
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:19 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Tja, de naam leent zich gewoon erg voor dat soort grapjesD'r vader wilde ook een Isabeaum op de placenta planten. Vond ik onzin aangezien onze tuin een vreselijk jungle is die van 't voorjaar afgegraven gaat worden, maar dat terzijde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |