Ja maar.... Dat soort kaarten kan ik inderdaad ook lezen, dus de dom dom kan best uitvallen. Voor ik een navigatie had, moest ik wel eens ergens heen en sja, dat moest toch meestal wel met een kaart. Ben altijd gekomen waar ik moest zijn :pquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:38 schreef _Led_ het volgende:
<knip>
Okee, dat van de strakke pakjes was natuurlijk wel een geintje en van dat kaartlezen ook want ik geloof echt niet dat rats als vrouw kan kaartlezen
<knip>
Omdat het merendeel ook zweverig is. Er komt zo'n figuur in een talkshow en die zegt "ik hebt contact met geesten van overledenen". En dan hij/zij alleen met vage dingen zoals "het is goed, hij heeft het licht gezien". Dat had ikzelf ook wel kunnen bedenken. Mensen zoals Char en Derek Ogilvie onderscheiden zich door te komen met dingen die ze niet hadden kunnen weten, maar dan blijkt achteraf dat het cold reading is. Tenminste, die kans is groot.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:57 schreef Ladylike het volgende:
Jammer dat je meteen als zweverig type gezien wordt als je iets anders ziet/voelt/kunt dan het merendeel van de maatschappij
Dat klopt toch, want 'paranormale' vrouw ben je tochquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:50 schreef rats het volgende:
Al heb ik al vaker gehoord dat ik geen 'normale' vrouw ben lol.
Hahaha ehhh dat bedoelde ik ook nietquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:57 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Dat klopt toch, want 'paranormale' vrouw ben je toch?
Lol, nee geen pittig kapsel en zeker geen tuinbroek.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:04 schreef _Led_ het volgende:
Ja ja, en je hebt een pittig kapsel en een kekke tuinbroek, we snappen het.
Zullen we 't ontopic houden ?
Hoe neem jij dat waar als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:16 schreef rats het volgende:
Zie / voel ook entiteiten.
Het zien is op verschillende manieren. Zo heb ik gedaantes gezien die lijken op mensen (soort van schimmen dus eigenlijk), soms ook gewoon zoals ze waren toen ze nog leefden. Het is moeilijk uit te leggen. Het is niet zoals jij en ik elkaar zien, maar ook niet doorschijnend ofzo. Zit er beetje tussenin. De schimmen kan je zien als soort van schaduwen (alleen dan niet van het licht of de zon). Dat het echt is heb ik gehaald uit de reacties die ik van anderen kreeg (overleden familieleden die ik nooit gezien heb).quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:04 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Hoe neem jij dat waar als ik vragen mag?
Is het zoiets dat je alleen in een kamer bent, maar je voelt dat er iemand aanwezig is? En wat zie je?
Ik ben het helemaal met je eensquote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:16 schreef rats het volgende:
Ik noem ook nergens het woord paranormaal... Er werd gevraagd welke gaven iemand heeft. Nja dat zijn dingen die ik o.a. kan.
Wat jij zegt over pendelen, kan ik ook, mensen aanvoelen ook. Zie / voel ook entiteiten.
Ik beweer ook nergens dat ik paranormaal begaafd ben (in andere topics heb ik zelfs gezegd dat ik het niet zo benoem zelfs).
Daarbij blijft de vraag wat is de definitie van paranormaal... is dat als je met een glazen bol de toekomst voorspel, als je seances houdt...
Persoonlijk vind ik de term paranormaal ook wat achterhaald, je komt het minder vaak tegen tegenwoordig (maar dat is mijn mening).
Ik hou het erop dat ik me bezig hou met het spirituele en denk dat je het daarin wel kan plaatsen, ook de dingen die jij doet / kan.
Daarbij denk ik dat veel mensen die dingen ook gewoon kunnen of kunnen leren.
Dus nee paranormaal zal ik het niet noemen, wel een gave.
Gedaante's of schimmen zie ik vreemd genoeg alleen als het licht gedimd is, nooit overdag in mijn werkzaamheden. Dus alleen als ik verder niets om handen heb, of niets aan het doen ben kan het zijn dat..quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:17 schreef rats het volgende:
[..]
Het zien is op verschillende manieren. Zo heb ik gedaantes gezien die lijken op mensen (soort van schimmen dus eigenlijk), soms ook gewoon zoals ze waren toen ze nog leefden. Het is moeilijk uit te leggen. Het is niet zoals jij en ik elkaar zien, maar ook niet doorschijnend ofzo. Zit er beetje tussenin. De schimmen kan je zien als soort van schaduwen (alleen dan niet van het licht of de zon). Dat het echt is heb ik gehaald uit de reacties die ik van anderen kreeg (overleden familieleden die ik nooit gezien heb).
Het aanvoelen is inderdaad zoals je zegt. Ergens zijn en voelen dat er nog 'iets' is, ook al ben je alleen in die ruimte. Soms ook door een koelte of windvlaag terwijl er geen tocht is. Soms combintie van eerst voelen en daarna zien.
Al is het ook neit zo dat ik bij alles denkt ow er is een geest. Er zijn ook wel situaties dat het te verklaren is en gewoon iets normaals is.
Thnxquote:
Ik vind het inderdaad ook heel moeilijk te omschrijven hoe ik het zie. Die schimmen klopt, is meestal als het schemerig / donker is. Ik voel vaak ook aan of het negatief of positief is (in geval van de schimmen zelden positief, of het is misschien omdat dit enger is). De andere entiteiten zie ik ook overdag. Vroeger op school zag ik ze in het klaslokaal, of als ik ergens liep dat er ineens iemand stond / liep.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:24 schreef Bastard het volgende:
[..]
Gedaante's of schimmen zie ik vreemd genoeg alleen als het licht gedimd is, nooit overdag in mijn werkzaamheden. Dus alleen als ik verder niets om handen heb, of niets aan het doen ben kan het zijn dat..
Verder is de koude lucht of windvlaag, alsof iemand blaast tegen je oor of in je nek (iemand in je nek staat te hijgen) of een plotse innerlijke rilling vanaf de kruin herkenbaar. Dat laatste dan meestal als je iemand beschrijft of een situatie beschrijft van iemand en afstemd op zijn of haar gevoel erbij.. ik lees het dan als 'je zit goed' rilling.
Die zaken zijn het meest waarneembaar als ik mij afstem om te schrijven, of kaarten leggen, plots een zeer vredig en liefdevol gevoel ervaren. Een enkele keer kleuren zien, groennig.
Overigens verwar de windvlaag niet met tocht.. ik ken tocht, dat is een vaak aanhoudende stroom lucht die je rillingen geeft als in kippenvel of koude lichaamsdelen.
Moet ik me voorstellen alsof het een soort "psychotische" waarneming is? (Niet beledigend bedoeld hoor. Ik probeer het gewoon te begrijpen.) Ik bedoel, je neemt het waar, maar je weet dat het niet hoort bij de rest?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:17 schreef rats het volgende:
Het is moeilijk uit te leggen. Het is niet zoals jij en ik elkaar zien, maar ook niet doorschijnend ofzo. Zit er beetje tussenin.
Nee geen tikken op mn schouder gelukkig, wel een duidelijke hand op mijn schouder toen ik een reiki initiatie kreeg.. en dat was niet van mijn reikimaster die voor mij stondquote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:33 schreef rats het volgende:
Heb jij ook wel eens gehad dat je voelde dat iemand je op de schouder tikte en als je omkeek dat je dan alleen in de ruimte was? Dat heb ik ook wel namelijk, of ik hoor mijn naam roepen terwijl er niemand in de buurt is. Soms voel je iemand op bed gaan zitten terwijl ik dan alleen ben.
Het is dat ik psychische onderzoeken heb gehad in verband met een ongeluk paar jaar geleden en dat er uitgekomen is dat ik niks mankeer, anders zou ik bijna gaan denken dat ik gek ben.
Klinkt alsof je paranormaal begaafd bentquote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:55 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee geen tikken op mn schouder gelukkig, wel een duidelijke hand op mijn schouder toen ik een reiki initiatie kreeg.. en dat was niet van mijn reikimaster die voor mij stond
Entiteiten of schimmen zijn bij mij niet altijd doorzichtig, een paar weken terug een duidelijk figuur die voor het raam stond in de kamer en langzaam wegliep de schaduw in...
Ik schrik er niet meer van tegenwoordig, ik weet dat er gidsen of wezens bijhoren nu.
Nee ik zou het daar niet mee vergelijken. Het is wel zo dat je weet dat het geen levende mensen zijn.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:48 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Moet ik me voorstellen alsof het een soort "psychotische" waarneming is? (Niet beledigend bedoeld hoor. Ik probeer het gewoon te begrijpen.) Ik bedoel, je neemt het waar, maar je weet dat het niet hoort bij de rest?
Ik noem het fijngevoelig zijnquote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:05 schreef Cristal het volgende:
[..]
Klinkt alsof je paranormaal begaafd bent
Grote kans dat dat inderdaad van een gids was, die hand die je voelde.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:55 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee geen tikken op mn schouder gelukkig, wel een duidelijke hand op mijn schouder toen ik een reiki initiatie kreeg.. en dat was niet van mijn reikimaster die voor mij stond
Entiteiten of schimmen zijn bij mij niet altijd doorzichtig, een paar weken terug een duidelijk figuur die voor het raam stond in de kamer en langzaam wegliep de schaduw in...
Ik schrik er niet meer van tegenwoordig, ik weet dat er gidsen of wezens bijhoren nu.
Dan ben je hoog sensitief, en dat is ook iets heel moois!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:14 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik noem het fijngevoelig zijnEn hoe meer ik mij bezig hou met spiritualiteit, hoe sterker het word.. maar ik heb ook nog een gewoon normaal leven te leiden, dus wil met beide benen op de grond blijven
beetje raar als je een ervaring hebt dat je de term niet mag gebruiken waardoor iedereen weet waar je het over hebt en die je ervaring beschrijft , je zal toch moeten overbrengen wat je hebt ervaren .quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:52 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Wat ik ook zo verdacht vind, is dat ze vaak met termen zoals orbs, beschermengelen en aliens aankomen. Is dat een feit dan? Die aliens zijn verzonnen door mensen en dat verzinsel is als een lopend vuurtje door iedereen overgenomen. Als jij als iemand met paranormale gaven serieus genomen wilt worden, beschrijf dan enkel wat je waarneemt en ga er geen termen en zogenaamde feiten aanplakken. Als je lichtgevende bollen ziet, heb het dan over lichtgevende bollen en niet meteen over orbs.
Als dat mijn ervaring is , dat ik contact maak of informatie ontvang zonder technische hulpmiddelen ,quote:Onder telepathie verstaat men het vermogen tot rechtstreekse overdracht van gedachten en gevoelens en van informatie op afstand zonder gebruik van taal of technische hulpmiddelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |