abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:29:23 #151
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_78922070
Ik verdien meer dan mijn vriendin, maar we hebben gewoon afgesproken de vaste lasten gelijk te verdelen. 50/50.
Ik zie persoonlijk niet in waarom ik meer zou moeten betalen als haar. Zij woont er zelfs meer in dan ik.
Qua boodschappen betaal ik wat vaker, maar das niet erg.
Bovendien is er nu geen excuus om te zeggen: "Ja, maar ik betaal meer vaste lasten, dus..."
Er kan daarover dus geen gezeur ontstaan.
pi_78922080
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:26 schreef DenWauwelaar het volgende:

[..]

Ik zie meteen beelden voor me.

Op het matje geroepen. Waarom heb je hier 120 euro gepind?
Ja, euhm... dat wil ik niet zeggen.
Waarom niet? Wat heb je te verbergen? We hebben al bijna geen geld.
... euhm... hou nou op.
Nee, je geeft maar geld uit alsof het niets is... waar is dit nu weer voor?
Euhm... kadootje voor jou.... zal ik het dan maar geven...
Ow....

Herkenbaar en daarom ook zo triest
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:34:08 #153
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_78922211
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:22 schreef Oksel het volgende:
Je bent toch samen een geheel?

Ik heb een wat zakelijker relatie! We betalen samen de dingen waar we samen voor verantwoordelijk zijn en hebben verder lekker onze eigen rekening waar we onze eigen dingen mee kunnen doen. Iets meer zelfstandigheid werkt beter voor mij!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:36:25 #154
58560 Oksel
Gezellig.
pi_78922279
Ik heb schulden, vriendin heeft geld. Natuurlijk werkt het beter voor mij als we alles delen. DUH!
pi_78922309
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:34 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik heb een wat zakelijker relatie! We betalen samen de dingen waar we samen voor verantwoordelijk zijn en hebben verder lekker onze eigen rekening waar we onze eigen dingen mee kunnen doen. Iets meer zelfstandigheid werkt beter voor mij!
. Ik was vroeger ook zo van 1 geheel en alles samen, maar door de jaren heen ben ik toch wat nuchterder gaan denken. Enige mate van onafhankelijkheid in een relatie kan wonderen doen!
Het zou voor mij, denk ik, verstikkend werken om alles op 1 hoop te gooien. Alleen al als ik kijk naar mijn directe omgeving...
pi_78922332
Is die ¤ 1600 van haar netto? Dan heeft ze echt geen reden om te zeuren hoor.
Ik vind het al heel schappelijk dat jij het grootste deel van de kosten per maand opbrengt, TS. Je vriendin is nu voor ¤ 400 klaar qua vaste lasten (INCL AUTO!) en boodschappen; als ze alleenstaande was zou ze minstens dat kwijt zijn aan alleen huur.
Dat ze er nu bij haalt dat jij per maand meer overhoudt om vrij te besteden, heeft helemaal niets te maken met hoe jullie de kosten onderling verdelen. Oplossing: Keer je zelf nog maar ¤1600 per maand uit en laat de rest in je bedrijfje zitten.

Overigens wens ik je verder sterkte als je dit soort discussies moet gaan voeren met je vriendin, ik zou het niet trekken...
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:49:54 #157
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_78922669
Kijk regelingen om alles samen te betalen zijn natuurlijk prachtig! In een wereld waarin meisjes nog naakt met bloemenkransjes lopen in hun haar door wijde velden is dit echt meer dan een utopie!

In de wereld waarin wij staan moet je echter gezeik over geld in je relatie voorkomen en geld en andere zaken onderling durven te regelen. Je kunt het niet doen en afgaan op de notie dat 'áls we uit elkaar gaan, doen we dat als twee volwassen mensen'. Dat kan en ik ben de laatste die daar over zeikt, maar laat mij dan ook de eerste zijn die zegt 'i told you so' als je de zoveelste domoor bent die gedumpt wordt en er nog financieel dik inschiet.
Voor vrienden is het kortweg Wauw
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:49:58 #158
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_78922671
quote:
Op maandag 8 maart 2010 23:17 schreef Cocotrimonium het volgende:

Aan de andere kant ga je er dan toch ook (nog) niet van uit dat je bij elkaar blijft?
Als je gewoon realistisch bent, weet je dat de kans er in zit dat je uit elkaar gaat. Dat je het gewoon goed geregeld wilt hebben is meer dan logisch. En nee, ik ga er niet van uit dat mijn relatie op de klippen zou lopen, want anders zou ik uberhaupt niet gaan samenwonen he
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:49:58 #159
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_78922672
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:36 schreef Oksel het volgende:
Ik heb schulden, vriendin heeft geld. Natuurlijk werkt het beter voor mij als we alles delen. DUH!
Ah! Mouw ---> Aap!

Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_78922776
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:49 schreef DenWauwelaar het volgende:
Kijk regelingen om alles samen te betalen zijn natuurlijk prachtig! In een wereld waarin meisjes nog naakt met bloemenkransjes lopen in hun haar door wijde velden is dit echt meer dan een utopie!
Nee, dan is het juist geen utopie
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:00:35 #161
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_78923041
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:52 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Nee, dan is het juist geen utopie
Lees.

( en verwonder..)
Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_78939114
Volgens mij heeft VonHinten niet alleen goed gelezen, maar ook nog eens gelijk.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 09:48 schreef MutedFaith het volgende:
En in juni gaan we toch trouwen in gemeenschap van goederen, dus dan maakt 't al helemaal niks meer uit.
Dit gebeurt dus nog steeds. Ik snap er echt niets van. Waarom ga je in godsnaam in gemeenschap van goederen trouwen?
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:22 schreef Oksel het volgende:
Dat je uberhaupt praat over geld delen, kosten, etc. etc. zegt veel over je relatie.
KNIP
Je bent toch samen een geheel?
Ieuw. Ik heb een partner, geen versmolten onderdeel van mezelf.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_78939560
Erg interessant topic!

Ik heb ook een vraagje:
Mijn vriendin is langzaam haar plasjes aan het doen om haar territorium af te bakenen in mijn koopwoning (plantjes neerzetten, kaarsjes en andere accessoires, laat steeds meer verzorgingsspullen achter etc.), dus mogelijk dat er een moment van samenwonen komt.

Alleen: Ik heb 1,5 jaar geleden 10.000 euro geïnvesteerd om de huidige meubels in te kopen, alles in nieuwstaat. Als zij in komt wonen, zouden jullie hier ook rekening mee houden bij de verdeling van de kosten, en zo ja, op welke manier?
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:25:22 #164
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_78941311
TS reageert niet zo hard meer... Mss heeft z'n vriendin toch problemen met dit topic
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:37:21 #165
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_78941916
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 18:48 schreef Akkerdjie het volgende:
Erg interessant topic!

Ik heb ook een vraagje:
Mijn vriendin is langzaam haar plasjes aan het doen om haar territorium af te bakenen in mijn koopwoning (plantjes neerzetten, kaarsjes en andere accessoires, laat steeds meer verzorgingsspullen achter etc.), dus mogelijk dat er een moment van samenwonen komt.

Alleen: Ik heb 1,5 jaar geleden 10.000 euro geïnvesteerd om de huidige meubels in te kopen, alles in nieuwstaat. Als zij in komt wonen, zouden jullie hier ook rekening mee houden bij de verdeling van de kosten, en zo ja, op welke manier?
Ik neem aan dat zij ook meubels heeft en dat een deel daarvan mee komt als jullie samen gaan wonen dus hopelijk kom je daar uit en ik zou persoonlijk dan niet verwachten dat ze met terugwerkende kracht aan jouw huidige meubels meebetaalt.
an urge to help mankind overcomes me
pi_78942088
quote:

Dure meubels waren dat Pas op voor butsen (ook in de liefde )
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2010 @ 19:42:48 #167
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_78942165
quote:

Eerlijk gezegd vind ik dat je haar niet kunt opzadelen met jouw dure smaak
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:57:00 #168
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_78942885
quote:

Dit gaat wel ver hoor
My mama didn't raise no fool
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:57:44 #169
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_78942926
quote:
Erg interessant topic!

Ik heb ook een vraagje:

Als zij bij jou in kom wonen zal ze ook haar spullejes wel meenemen (tenminste iets). Maar hoe dan ook vind ik dat zij niet voor jouw spullen hoeft te betalen. Dat is allemaal nou eenmaal nog van voor dat zij bij jou kwam
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:58:12 #170
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_78942949
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:42 schreef just me het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik dat je haar niet kunt opzadelen met jouw dure smaak
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:11:16 #171
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_78943640
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:42 schreef just me het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik dat je haar niet kunt opzadelen met jouw (dure) smaak
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_78945093
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 18:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit gebeurt dus nog steeds. Ik snap er echt niets van. Waarom ga je in godsnaam in gemeenschap van goederen trouwen?
Omdat je er van uitgaat dat je de rest van je leven bij elkaar blijft? Dat is tenslotte het hele idee achter trouwen.

Waarom elkaar anders eeuwige trouw beloven, "tot de dood je scheidt". Dan kun je net zo goed gewoon een samenlevingscontract afsluiten; dan snap ik zelf niet wat de toegevoegde waarde van trouwen is.

("Ja, laten we de rest van ons leven samen doorbrengen Maar als we dan straks toch uit elkaar gaan he, dan neem ik wel mijn eigen spulletjes weer mee en ga ik geen alimentatie betalen")
pi_78945337
quote:
Erg interessant topic!

Ik heb ook een vraagje:

Je hebt die dingen al gekocht, en ze blijven er staan, of zij er nou bij komt wonen of niet. Ik vind het onzin om haar daar geld voor te vragen .
pi_78945450
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:44 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Je hebt die dingen al gekocht, en ze blijven er staan, of zij er nou bij komt wonen of niet. Ik vind het onzin om haar daar geld voor te vragen .
dat dus.
Ja doei.
pi_78946071
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:38 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Omdat je er van uitgaat dat je de rest van je leven bij elkaar blijft? Dat is tenslotte het hele idee achter trouwen.

Waarom elkaar anders eeuwige trouw beloven, "tot de dood je scheidt". Dan kun je net zo goed gewoon een samenlevingscontract afsluiten; dan snap ik zelf niet wat de toegevoegde waarde van trouwen is.

("Ja, laten we de rest van ons leven samen doorbrengen Maar als we dan straks toch uit elkaar gaan he, dan neem ik wel mijn eigen spulletjes weer mee en ga ik geen alimentatie betalen")
Eens.
Daarbij (en daar denk je als je nog jong bent niet zozeer over na), mocht er iets gebeuren en jij, of je partner komt te overlijden (ongeluk, ziekte, weetiktwat) is alles bij een huwelijk ook wettelijk beter geregeld dan bij een samenlevingscontract. Ik heb het meegemaakt; is geen pretje.
quote:
Dat is natuurlijk wel een beetje onzin he. Ik neem aan dat jij die meubels destijds niet gekocht hebt met het idee in je hoofd dat als er iemand bij je zou komen wonen je nog de helft van de waarde van die meubels zou terugkrijgen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')