quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:26 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Ik zie meteen beelden voor me.
Op het matje geroepen. Waarom heb je hier 120 euro gepind?
Ja, euhm... dat wil ik niet zeggen.
Waarom niet? Wat heb je te verbergen? We hebben al bijna geen geld.
... euhm... hou nou op.
Nee, je geeft maar geld uit alsof het niets is... waar is dit nu weer voor?
Euhm... kadootje voor jou.... zal ik het dan maar geven...
Ow....![]()
quote:
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:34 schreef SicSicSics het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik heb een wat zakelijker relatie!We betalen samen de dingen waar we samen voor verantwoordelijk zijn en hebben verder lekker onze eigen rekening waar we onze eigen dingen mee kunnen doen. Iets meer zelfstandigheid werkt beter voor mij!
Als je gewoon realistisch bent, weet je dat de kans er in zit dat je uit elkaar gaat. Dat je het gewoon goed geregeld wilt hebben is meer dan logisch. En nee, ik ga er niet van uit dat mijn relatie op de klippen zou lopen, want anders zou ik uberhaupt niet gaan samenwonen hequote:Op maandag 8 maart 2010 23:17 schreef Cocotrimonium het volgende:
Aan de andere kant ga je er dan toch ook (nog) niet van uit dat je bij elkaar blijft?
Ah! Mouw ---> Aap!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:36 schreef Oksel het volgende:
Ik heb schulden, vriendin heeft geld. Natuurlijk werkt het beter voor mij als we alles delen. DUH!
Nee, dan is het juist geen utopiequote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:49 schreef DenWauwelaar het volgende:
Kijk regelingen om alles samen te betalen zijn natuurlijk prachtig! In een wereld waarin meisjes nog naakt met bloemenkransjes lopen in hun haar door wijde velden is dit echt meer dan een utopie!
Dit gebeurt dus nog steeds. Ik snap er echt niets van. Waarom ga je in godsnaam in gemeenschap van goederen trouwen?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 09:48 schreef MutedFaith het volgende:
En in juni gaan we toch trouwen in gemeenschap van goederen, dus dan maakt 't al helemaal niks meer uit.
Ieuw. Ik heb een partner, geen versmolten onderdeel van mezelf.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:22 schreef Oksel het volgende:
Dat je uberhaupt praat over geld delen, kosten, etc. etc. zegt veel over je relatie.
KNIP
Je bent toch samen een geheel?
Ik neem aan dat zij ook meubels heeft en dat een deel daarvan mee komt als jullie samen gaan wonen dus hopelijk kom je daar uit en ik zou persoonlijk dan niet verwachten dat ze met terugwerkende kracht aan jouw huidige meubels meebetaalt.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:48 schreef Akkerdjie het volgende:
Erg interessant topic!
Ik heb ook een vraagje:
Mijn vriendin is langzaam haar plasjes aan het doen om haar territorium af te bakenen in mijn koopwoning (plantjes neerzetten, kaarsjes en andere accessoires, laat steeds meer verzorgingsspullen achter etc.), dus mogelijk dat er een moment van samenwonen komt.![]()
Alleen: Ik heb 1,5 jaar geleden 10.000 euro geïnvesteerd om de huidige meubels in te kopen, alles in nieuwstaat. Als zij in komt wonen, zouden jullie hier ook rekening mee houden bij de verdeling van de kosten, en zo ja, op welke manier?
Dure meubels waren datquote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:48 schreef Akkerdjie het volgende:
Alleen: Ik heb 1,5 jaar geleden 10.000 euro geïnvesteerd om de huidige meubels in te kopen, alles in nieuwstaat. Als zij in komt wonen, zouden jullie hier ook rekening mee houden bij de verdeling van de kosten, en zo ja, op welke manier?
Eerlijk gezegd vind ik dat je haar niet kunt opzadelen met jouw dure smaakquote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:48 schreef Akkerdjie het volgende:
Dit gaat wel ver hoorquote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:48 schreef Akkerdjie het volgende:
Als zij bij jou in kom wonen zal ze ook haar spullejes wel meenemen (tenminste iets). Maar hoe dan ook vind ik dat zij niet voor jouw spullen hoeft te betalen. Dat is allemaal nou eenmaal nog van voor dat zij bij jou kwamquote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:48 schreef Akkerdjie het volgende:
Erg interessant topic!
Ik heb ook een vraagje:
Mijn vriendin is langzaam haar plasjes aan het doen om haar territorium af te bakenen in mijn koopwoning (plantjes neerzetten, kaarsjes en andere accessoires, laat steeds meer verzorgingsspullen achter etc.), dus mogelijk dat er een moment van samenwonen komt.![]()
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:42 schreef just me het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dat je haar niet kunt opzadelen met jouw dure smaak
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:42 schreef just me het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dat je haar niet kunt opzadelen met jouw (dure) smaak
Omdat je er van uitgaat dat je de rest van je leven bij elkaar blijft? Dat is tenslotte het hele idee achter trouwen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit gebeurt dus nog steeds. Ik snap er echt niets van. Waarom ga je in godsnaam in gemeenschap van goederen trouwen?
Je hebt die dingen al gekocht, en ze blijven er staan, of zij er nou bij komt wonen of niet. Ik vind het onzin om haar daar geld voor te vragenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:48 schreef Akkerdjie het volgende:
Erg interessant topic!
Ik heb ook een vraagje:
dat dus.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:44 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Je hebt die dingen al gekocht, en ze blijven er staan, of zij er nou bij komt wonen of niet. Ik vind het onzin om haar daar geld voor te vragen.
Eens.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:38 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Omdat je er van uitgaat dat je de rest van je leven bij elkaar blijft? Dat is tenslotte het hele idee achter trouwen.![]()
Waarom elkaar anders eeuwige trouw beloven, "tot de dood je scheidt". Dan kun je net zo goed gewoon een samenlevingscontract afsluiten; dan snap ik zelf niet wat de toegevoegde waarde van trouwen is.
("Ja, laten we de rest van ons leven samen doorbrengenMaar als we dan straks toch uit elkaar gaan he, dan neem ik wel mijn eigen spulletjes weer mee en ga ik geen alimentatie betalen")
Dat is natuurlijk wel een beetje onzin he. Ik neem aan dat jij die meubels destijds niet gekocht hebt met het idee in je hoofd dat als er iemand bij je zou komen wonen je nog de helft van de waarde van die meubels zou terugkrijgen...quote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:48 schreef Akkerdjie het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |