Ik denk dat je te maken hebt met een gierige egoist.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:07 schreef Zwieperdepiep het volgende:
Heb ik te maken met een gierige egoist die het niet even helder ziet, ben ik de boosdoener, of is er nog een tussenweg?
Ik kots op vrouwen die vinden dat je alles maar SAMEN moet delen in een relatie. Je werkt toch verdomme keihard voor je eigen centen? De kracht in een relatie is juist elkaar te stimuleren om wederzijds de inkomens ophoog te jagen, zodat ieder in de relatie profiteert en daardoor ook weer gezamenlijk profiteert. Maar beide inkomens op 1 hoop gooien komt alleen maar ellende van naar mijn inziens. Jij keihard werken en zij van jouw geld schoenen kopenquote:Op zondag 7 maart 2010 21:21 schreef Oester het volgende:
[..]
Ik denk dat je te maken hebt met een gierige egoist.
Jij verdiend meer, betaald meer en houdt meer over. Dit geld zet je apart ivm onvoorziene uitgaven of investeringen die je moet doen voor je eigen bedrijf. Oftewel, jij bouwt een buffer voor de toekomst en zet geld apart voor je baan. Toch? Het is per slot van rekening jouw geld, en ik denk dat zij in haar handjes mag klappen hoeveel jij betaald en het is absoluut haar zaak niet wat jij verder met het geld doet dat je overhoudt. Al houd je 3000 euro over in de maand, je betaald in verhouding meer wat gezien jullie inkomsten klopt. Dus ze moet niet zeiken.
Overzicht? Geen idee.quote:Op zondag 7 maart 2010 22:47 schreef LuxAeterna het volgende:
Wat is überhaupt het voordeel van een gezamelijke rekening?
Er is geen enkel voordeelquote:Op zondag 7 maart 2010 22:47 schreef LuxAeterna het volgende:
Wat is überhaupt het voordeel van een gezamelijke rekening? Of van trouwen in gemeenschap van goederen? Je kan toch allebei gewoon je eigen rekening houden... Eén van de twee betaalt de vaste lasten en de ander maakt een afgesproken deel over (of dat nou 50/50 of in verhouding met inkomen) naar degene die betaald heeft.
dit dusquote:Op zondag 7 maart 2010 23:26 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Ik zou sowieso mijn eigen rekening houden en wil ook zelf bepalen wat ik met mijn geld doe als je de vaste lasten erafhaalt. Het bedrag voor die vaste lasten zou ik dan misschien wel naar een gezamenlijke rekening boeken.
Bottom line vind ik: je hoeft niet ALLES in een relatie te delen; je bent dan wel elkaars partner maar daarnaast ben je ook nog een individu. Een stukje voor jezelf in een relatie is heel belangrijk; je hoeft echt niet tot 1 te versmelten.
Het gescheiden houden gaat voor mij niet om het precies evenveel inleggen. De vaste lasten worden gedeeld maar boodschappen worden betaald door degene die ze doet, en dat is net hoe 't uitkomt. Alles op één berg gooien lijkt me niks omdat ik zelf wil beslissen wat ik met mijn geld doe.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:24 schreef She-Wolf het volgende:
Als je alles gescheiden houdt, houd je dan ook rekening bij het betalen van de boodschappen wie er meer eet of drinkt?
Wat mij betreft staat het prima hier. Het draait in dit topic voornamelijk om de gevoelens die komen kijken bij de financiële verdelingquote:
Maargoed, TS komt niet meer terug, zoals zo vaak in dit soort faaltopicsquote:Op maandag 8 maart 2010 08:48 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat mij betreft staat het prima hier. Het draait in dit topic voornamelijk om de gevoelens die komen kijken bij de financiële verdeling
Wel jammer inderdaad, geef 'm het voordeel van de twijfelquote:Op maandag 8 maart 2010 08:58 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Maargoed, TS komt niet meer terug, zoals zo vaak in dit soort faaltopics
2200 bruto is ongeveer 1500/1600 netto.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:13 schreef Cat_Tank het volgende:
Ik vind het er ook vanaf hangen hoe lang je samen bent. Ik ga over 1,5 jaar samenwonen met mijn vriend, als ik klaar ben met mijn opleiding. Hij studeert dan nog, en we zijn dan bijna 4 jaar samen.
Het is dan echter wel de eerste keer dat we gaan samenwonen, we hebben dit ook nog niet eerder gedaan met een ander. Er blijft altijd een kans in het begin dat het gigantisch misloopt, en het lijkt mij dan ongewenst dat de één zich rot betaald heeft en de ander bijna niks hoefde te betalen.
Daarom denken wij erover na het dan zo te regelen dat we wel beide 50/50 inleggen. Mijn vriend heeft betaal hulp van paps zolang hij studeert, en hoeft dus niet te lenen. Ik heb dan een startsalaris van max bruto 2200 euro (als sla je me dood, weet niet hoeveel dat netto is). En ik moet dan nog een studieschuld afbetalen
![]()
Nog best lastig om dat allemaal te bedenken, ook naar eerlijkheid. Ik wil ondanks dat ik weinig verdien wel vast sparen, omdat je weet maar nooit of er eens wat stuk gaat... Voordeel is in ieder geval dat ik al jaren (sinds mijn 18e) punten spaar voor een woning, en ik over 1,5 jaar dus grote kans heb op een leuk appartementje tegen lage huur. Zeker als ik vrij weinig verdien en mijn vriend nog studeert.
quote:Op maandag 8 maart 2010 11:43 schreef Cue_ het volgende:
M'n ex en ik hebben destijds een gezamenlijke bankrekening voor de vaste lasten gedaan (huur/gwe/boodschappen). Alle overige kosten waren voor onszelf. We verdienen redelijk gelijk, dus dat maakte het wel wat makkelijker. Maar als je gewoon naar ratio betaald lijkt mij dat meer dan eerlijk.
Met 400 euro vaste lasten moet je vriendin niet zeuren.
En wat vond hij van het idee?quote:Op maandag 8 maart 2010 16:53 schreef chantal2508 het volgende:
uh ik verdien ongeveer 1000 p/mnd en hij 1400, en krijgt zegmaar 300 beurs dus 1700.
ik vind het rot om tegen hem te zeggen, betaal jij maar meer, dus ik dacht de oplossing te hebben door die 300 die hij krijgt zonder te werken gelijk in te leggen voor de huur.
Dat onderste ben ik helemaal met je eens. Alleen vind ik dit dan weer los staan van hoe de financiën geregeld zijn. Wij delen zeker niet alles en hebben allebei onze eigen dingen. Maar het geld delen wij wel.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:26 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Ik zou sowieso mijn eigen rekening houden en wil ook zelf bepalen wat ik met mijn geld doe als je de vaste lasten erafhaalt. Het bedrag voor die vaste lasten zou ik dan misschien wel naar een gezamenlijke rekening boeken.
Bottom line vind ik: je hoeft niet ALLES in een relatie te delen; je bent dan wel elkaars partner maar daarnaast ben je ook nog een individu. Een stukje voor jezelf in een relatie is heel belangrijk; je hoeft echt niet tot 1 te versmelten.
Mijn broer en zijn vriendin doen het zo:quote:
Dit dus.quote:Op maandag 8 maart 2010 20:54 schreef Cue_ het volgende:
Ik vind het altijd wel verstandig om het in t begin gescheiden te doen. Denk aan alle problemen die het kan leveren als het fout gaat. En dat je daar aan denkt, betekend niet dat je er al van uit gaat dat de relatie stuk gaat1! (zoals m'n ex gelijk dacht)
Je kan altijd nog na een paar jaar zeggen "we delen ALLES" ..
Aan de andere kant ga je er dan toch ook (nog) niet van uit dat je bij elkaar blijft?quote:Op maandag 8 maart 2010 20:54 schreef Cue_ het volgende:...Denk aan alle problemen die het kan leveren als het fout gaat. En dat je daar aan denkt, betekend niet dat je er al van uit gaat dat de relatie stuk gaat1! (zoals m'n ex gelijk dacht)...
Gezien de helft van alle relaties en huwelijken tegenwoordig stuklopen, is enig realisme verstandig. Met de roze bril er klakkeloos vanuit gaan dat je eeuwig samen blijft met je lief is, gezien de harde statistieken, naïef.quote:Op maandag 8 maart 2010 23:17 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Aan de andere kant ga je er dan toch ook (nog) niet van uit dat je bij elkaar blijft?
Dat zou je wel zeggen ja... Maar als het vrouwtje echt lief isquote:Op dinsdag 9 maart 2010 00:39 schreef Ferdii het volgende:
betalen precies even veel aan vaste kosten (beide 500 euro, voor boodschappen huur en andere vaste lasten). Ik verdien daarnaast ongeveer 250 euro per maand meer. (zijn beide nog student).
Wel betalen we beide ons eigen telefoon abbonement etc. Enige kosten die ik meer heb is de auto. Maar die is ook van mij omdat mijn vriendin geen rijbewijs heeft
imo is het betalen van extra kosten op basis van je loon onzin. Natuurlijk kan je een keer iets extra's kopen (bv weekendje weg betalen oid) maar een vast percentage is in mijn ogen onzin. Je woont er samen, betekend ook samen de kosten delen...
Dan zou zijn vriendin dus óók moeten sparen voor het bedrijf. Ik vind het een ander verhaal als ze beiden in loondienst zijn maar dat is hier niet zo en TS geeft zijn geld niet uit maar hij spaart het voor zijn bedrijf voor uitbreiding of calamiteiten.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:21 schreef tass het volgende:
Het woord waar het om draait is SAMEN. Je deelt samen de lusten dus ook de lasten.
Hele mikmak bij elkaar, alle rekeningen zijn eraf en het geld wat over is ook voor jullie SAMEN!
Ik zeg toch ook niet tegen mijn vriend omdat ik meer slaap nodig heb als hij, dat hij maar 30% van het bed krijgt.
Nee serieus, je leeft samen, dus je DEELT alles samen.
Ik zou nooit accoord gaan met wat jij voorstelt.... maar das mijn mening.
dat dus.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:15 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
dat klinkt als een gezellige relatie
Ik zie meteen beelden voor me.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:17 schreef saaw het volgende:
Voor de mensen met enkel nog gezamelijke rekeningen, hoe doe je dat dan als je eens een duur cadeautje wil kopen? Dan kan de ander dat meteen zien op de afschriften lijkt me.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |