Jij bent ouderwets!!!quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:12 schreef donthate het volgende:
IK vind dat de man hier alleen voor de kosten moet opdraaien of ben ik te ouderwest
Dat dusquote:Op donderdag 4 maart 2010 23:21 schreef tass het volgende:
Het woord waar het om draait is SAMEN. Je deelt samen de lusten dus ook de lasten.
Hele mikmak bij elkaar, alle rekeningen zijn eraf en het geld wat over is ook voor jullie SAMEN!
Ik zeg toch ook niet tegen mijn vriend omdat ik meer slaap nodig heb als hij, dat hij maar 30% van het bed krijgt.
Nee serieus, je leeft samen, dus je DEELT alles samen.
Ik zou nooit akkoord gaan met wat jij voorstelt.... maar das mijn mening.
Zeker niet mee eens, je moet ook je eigen geld stromen houden. Vooral als je nog jong bent. Wat je wel zou kunnen doen is nog een gezamelijke pot maken voor allerlei dingen die je samen koopt ofzo.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:21 schreef tass het volgende:
Het woord waar het om draait is SAMEN. Je deelt samen de lusten dus ook de lasten.
Hele mikmak bij elkaar, alle rekeningen zijn eraf en het geld wat over is ook voor jullie SAMEN!
Ik zeg toch ook niet tegen mijn vriend omdat ik meer slaap nodig heb als hij, dat hij maar 30% van het bed krijgt.
Ik zou nooit accoord gaan met wat jij voorstelt.... maar das mijn mening.
Dus mijn systeem zou jou TE sociaal zijn, jij zou zelf meer willen bijdragen ondanks je mindere inkomen?quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:21 schreef tass het volgende:
Ik zou nooit accoord gaan met wat jij voorstelt.... maar das mijn mening.
Zij vindt het maar onzin dat ik risico's van zelfstandig ondernemen meeneem in mijn spaarverhaal. Ze zegt dat ze morgen ook ontslagen kan worden.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:11 schreef fratsman het volgende:
Ik zou haar het begrip "zelfstandig ondernemer" nog eens heel duidelijk uitleggen.
Ik denk dat dat heel scheve verhoudingen en frustratie's oplevert op den duur. Tenzij zij niet werkt of ik miljonair ben, dan draai ik natuurlijk wel ervoor op.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:12 schreef donthate het volgende:
IK vind dat de man hier alleen voor de kosten moet opdraaien of ben ik te ouderwest
Heb je ooit gehoord hier of ergens in je omgeving of vrienden dat ze het op de andere manier doen, dat beide hetzelfde overhouden? Ik nog nooit.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:13 schreef xibalba het volgende:
Tja, je kunt idd allebei relatief evenveel bijdragen of het zo doen dat je allebei hetzelfde overhoudt......
Het is maar wat je het eerlijkst vindt. Ik vind jou versie het beste.
Onze uren komen overheen ja.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:21 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Wat een huillie, je hebt 500 euro per maand extra die je overhoud. Zo'n ramp (en schandalig veel) is dat toch niet? Werken jullie allebei even veel uren? want als zij part-time werkt en jij fulltime (en daarom dus meer verdient) mag ze al helemaal niet miepen.
Ik vind het een hele nette regeling!
quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:29 schreef DirtyLittlePrincess het volgende:
Overigens: ik deelde de financiën nooit. Kwestie van gezamenlijke rekening, gezamenlijk sparen en alles wat overblijft was voor mij. Geen financiële afhankelijkheid en nooit ruzie over geld gehad.
AMEN!!!quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:29 schreef DirtyLittlePrincess het volgende:
Ik zou mooi niet aan een gezamenlijke rekening beginnen. Als je vriendin meer geld over wil houden, dan zal ze zelf een fatsoenlijke baan moeten zoeken. Je hebt een eerlijke regeling getroffen.
Overigens: ik deelde de financiën nooit. Kwestie van gezamenlijke rekening, gezamenlijk sparen en alles wat overblijft was voor mij. Geen financiële afhankelijkheid en nooit ruzie over geld gehad.
Die buffer is heel belangrijk denk er ook aan dat dit je pensioen en arbeidsongeschiktheidsvoorziening is en je investeringen die je eerst krijgt voordat je ze terug gaat verdienen. Loondienst kun je niet vergelijken met zelfstandig ondernemerschap. Denk maar eens goed na over je relatie en hoe dat in de toekomst allemaal financieel gaat lopen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:07 schreef Zwieperdepiep het volgende:
Terwijl ik slechts aan het sparen ben voor calamiteiten en bedrijfsinvesteringen en een vakantie op zijn tijd, en verder doe iik eigenlijk zelden iets geks met het spaargeld.
Van het totale (gezamelijke inkomen) leg jij 61% in en je vriendin 39%.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:07 schreef Zwieperdepiep het volgende:
Ik verdien gemiddeld 2500 p/m met een eigen bedrijfje, zij 1600. Uiteindelijk komen we op 1100 euro per maand gezamenlijke vaste kosten (huur, gas, water, licht, gezamenlijke autokosten, internet, boodschappen etc).
Dat dus.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:11 schreef Ripley het volgende:
Wat een belachelijke reactie van je vriendin. Ik vind het eigenlijk al heel aardig dat jij meer betaalt dan zij aan jullie gedeelde kosten, de regeling die je voorstelt is heel schappelijk. Je mag in principe daarnaast lekker zelf weten wat je doet met het geld dat je overhoudt, hou op zeg. En dan ga je er nog heel verstandig mee om ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |