Je hebt best een punt, maar dat je huisvrouw zijn als "productie werk" ziet, maakt het nog niet minder "werk". Je kan wel een gezin zijn waarbij de vrouw thuisblijft en de man hele dagen aan een lopende band staat; dan doe je dus allebei "productie" werk wat mentaal niet zo zwaar is, met het verschil dat de man betaalt krijgt elke maand en de vrouw niet.quote:Op woensdag 10 maart 2010 11:20 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Het is grappig hoe je mensen bij het noemen van de 'regel' altijd komen dan met een grote uitzondering, waarvan ze zelf ook al wel aanvoelen dat het een uitzondering is. Dat wordt dan gevoerd als 'het argument' waarom de regel niet geld, vaak in combinatie met de zinsnede 'onder 1 noemer' of 'over 1 kam scheren'.
Volgens mij noem ik hier gewoon een waarheid als een koe, die niet tegenspreekt dat het huisvrouwenbestaan best lastig kan zijn, maar alsnog bestaat uit een hoop fysiek 'productie'-werk. Ook in jouw geval waar wat extra productie nodig was; meer schoonmaken. Ik kan me voorstellen dat het fysiek zwaar was voor je moeder daardoor.
Ik poog er ook niet een waardeoordeel aan te koppelen, dat is slechts leesbaar voor mensen die het willen lezen. Ik wil overigens ook nog de opmerking maken dat we ook de huismannen niet moeten vergeten.![]()
Ieder zn eigen ding natuurlijkquote:Op woensdag 10 maart 2010 12:01 schreef tKrieK het volgende:
Ik snap werkelijk waar niet dat er mensen zijn die samenwonen en de financiën gescheiden hebben. Ik verdien veel meer dan vriendin, die studeert en een bijbaan heeft maar we delen gewoon alles. Alle kosten, alle inkomsten, samen sparen, samen opmaken en samen leven.
Hoe kun je nou de liefde delen als je de financiën niet eens wilt delen? Je bent toch samen omdat je het leuk hebt samen en niet omdat je er niet minder van wilt worden (financieel).
Het financiële aspect van dat 'eigen ding doen' lijkt me ondergeschikt aan het relationele aspect ervan.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:13 schreef saaw het volgende:
[..]
Ieder zn eigen ding natuurlijk
Ik snap namelijk werkelijk niet dat er mensen zijn die bij samen zijn in een relatie hun hele eigen ding daarin verliezen. Natuurlijk is samen zijn fijn maar ik vind het in een relatie juist belangrijk dat je ook je eigen ding kan doen. En als ik ineens een paar maanden naar het buitenland wil vertrekken om wat dan ook te doen [om maar een extreem voorbeeld te noemen] vind ik niet dat mijn vriend daar voor hoeft te betalen.
Als ik een paar maanden naar het buitenland wil vertrekken, dan ga ik ervanuit dat mijn vriendin meegaat.. Anders is de kans dat ik ga erg klein.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:13 schreef saaw het volgende:
[..]
Ieder zn eigen ding natuurlijk
Ik snap namelijk werkelijk niet dat er mensen zijn die bij samen zijn in een relatie hun hele eigen ding daarin verliezen. Natuurlijk is samen zijn fijn maar ik vind het in een relatie juist belangrijk dat je ook je eigen ding kan doen. En als ik ineens een paar maanden naar het buitenland wil vertrekken om wat dan ook te doen [om maar een extreem voorbeeld te noemen] vind ik niet dat mijn vriend daar voor hoeft te betalen.
whehe, dat dan weer wel jaquote:Op woensdag 10 maart 2010 12:18 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Als ik een paar maanden naar het buitenland wil vertrekken, dan ga ik ervanuit dat mijn vriendin meegaat.. Anders is de kans dat ik ga erg klein.
Maar stel je nou eens voor dat jij niet genoeg inkomen zou hebben om dat bestuursjaar te bekostigen? En hij verdient wel voldoende. En hij vindt het hartstikke leuk (en zinvol) dat je zo'n bestuursjaar doet. Wat is dan het bezwaar dat hij die kosten voor je zou betalen?quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
whehe, dat dan weer wel ja![]()
Zelf wil ik naar het buitenland voor mijn studie, en zonder dat ik het heb gevraagd zei hij dat hij wel mee zou gaan, maar hij weet ook dat ik niet zou gaan als hij niet zou willen of wanneer hij zich 'gedwongen' voelde mee te gaan en dus tegen zijn zin zou gaan
maargoed.. om een minder extreem voorbeeld te noemen:
ik doe nu een bestuursjaar en heb daardoor een redelijk druk jaar met veel borrels, met regelmaat uit eten, etc.
Hij heeft daar helemaal niets aan en niets mee te maken, dus alle uit eten kosten en alle bierkosten gaan van mijn eigen geld.. waarom zou hij daaraan mee moeten betalen?
dan had ik het bestuursjaar niet gedaanquote:Op woensdag 10 maart 2010 12:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar stel je nou eens voor dat jij niet genoeg inkomen zou hebben om dat bestuursjaar te bekostigen? En hij verdient wel voldoende. En hij vindt het hartstikke leuk (en zinvol) dat je zo'n bestuursjaar doet. Wat is dan het bezwaar dat hij die kosten voor je zou betalen?
Dat vind ik persoonlijk al raar. Ik wil niet eens dat hij mee gaat. Natuurlijk vind ik samen dingen doen te gek en we reizen ook veel samen maar eens in de zoveel tijd iets echt alleen doen vind ik ook belangrijk.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:18 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Als ik een paar maanden naar het buitenland wil vertrekken, dan ga ik ervanuit dat mijn vriendin meegaat.. Anders is de kans dat ik ga erg klein.
Een liefdeloos argument, hè. En ik ga er toch vanuit dat hij je dat van harte zou gunnen, of niet.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:28 schreef motorbloempje het volgende:
liefdeloos?
bepaal jij dat lekker vanachter je pc-tje meid
ik wil niet dat hij dat soort dingen voor mij bekostigt, punt!
Topic hoort eigenlijk in Index / Kredietcrisis Met uw goedvinde..quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:09 schreef Socios het volgende:
Hoe is de seks?
Noem me ouderwets en bekrompen, maar een paar maanden naar het buitenland gaan is in mijn ogen toch iets heel anders dan "eens in de zoveel tijd iets echt alleen doen"..quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:30 schreef saaw het volgende:
[..]
Dat vind ik persoonlijk al raar. Ik wil niet eens dat hij mee gaat. Natuurlijk vind ik samen dingen doen te gek en we reizen ook veel samen maar eens in de zoveel tijd iets echt alleen doen vind ik ook belangrijk.
Ik ga er van uit dat wij nog een flinke tijd samen blijven en wat is dan een paar maanden.
Ik zal ook niet zo snel iets doen als ik er eigenlijk geen geld voor heb. Natuurlijk betaalt hij meer andere dingen als mijn geld ineens op is maar als ik dan weet dat dat aan 'nutteloze' dingen is voel ik me daar niet comfortabel bij. Ook als hij dat zelf geen probleem vindt.
zo doen wij het dus. Elke maand allebei een vast bedrag naar de gezamenlijke rekening en de rest van ons salaris is voor onszelfquote:Op woensdag 10 maart 2010 12:46 schreef Ripley het volgende:
Ideaal gezien zou ik in geval van samenwonen etc. graag een vast bedrag afspreken voor een gezamenlijke rekening en een vast bedrag voor onszelf. Gewoon omdat je dat geld gewoon moet kunnen besteden zoals jij dat wilt, zonder dat een ander daar iets over te zeggen heeft.
Niemand dwingt jou toch ook om zoiets te doenquote:Op woensdag 10 maart 2010 13:23 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Noem me ouderwets en bekrompen, maar een paar maanden naar het buitenland gaan is in mijn ogen toch iets heel anders dan "eens in de zoveel tijd iets echt alleen doen"..
Af en toe eens met vrienden de kroeg in, een avondje gamen op m'n XBOX, dat soort dingen..quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:26 schreef saaw het volgende:
[..]
Niemand dwingt jou toch ook om zoiets te doen
Ik doe dat wel graag en gelukkig denkt mijn vriend er net zo over en is het dus geen probleem.
En mag ik vragen wat jouw 'eens in de zoveel tijd eens iets echt alleen doen' dan is?
Met vrienden de kroeg in of een avondje gamen oid kan imo elke dag en is niet iets waar wij uberhaupt over overleggen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:41 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Af en toe eens met vrienden de kroeg in, een avondje gamen op m'n XBOX, dat soort dingen..
Dat is pas lullig als je in eerste instantie hebt afgesproken dat je dat nooit zal doen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 14:45 schreef MutedFaith het volgende:
Nou, ik zit er niet echt op te wachten dat ik 's avonds van mijn werk thuis zou komen en mijn vriendin zonder dat even te laten weten een avond met vriendinnen weg is ofzo.. Als we iets voor onszelf gaan doen dan stemmen we dat vantevoren even af, anders is 't zo lullig voor de ander..
Tuurlijk kan dat, als ze het maar even laat weten. En een smsje is dan inderdaad wel genoeg.quote:Op woensdag 10 maart 2010 14:52 schreef motorbloempje het volgende:
Dus als zij spontaan blijft hangen met wat vrienden in de kroeg of weetikveelwat dan kan dat niet? Alles moet van tevoren vastliggen??
Jemig.. ja, we kijken hier ook wel wat er gepland staat, maar als er onverhoopt wat leuks tussendoor komt voor de een dan kan dat hoor! Even smsen met 'ik blijf hier wat langer, kom maar langs of zorg voor je eigen vermaak' is genoeg
Maar kennelijk hebben jullie de [al dan niet stille] afspraak dat zij thuis het eten klaar heeft als jij thuiskomt.quote:Op woensdag 10 maart 2010 14:54 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat, als ze het maar even laat weten. En een smsje is dan inderdaad wel genoeg.
Maar zo zonder iets te laten weten ergens heen gaan, en mij dan maar laten bellen als ik thuis kom en zie dat ze er niet is, dat valt niet echt in goede aarde.. Als ik vantevoren weet dat er toch niet op me gewacht wordt met eten en dat er niemand thuis is, blijf ik net zo lief nog een uurtje langer werken of ga ik nog even met een collega de stad in om wat te eten ofzo. Als ik er dan pas thuis achter kom gaat dat dus niet meer..
Hoe komt het toch dat zoveel mensen die hun geld op een grote hoop gooien denken te kunnen oordelen over de liefde tussen mensen die dat niet doen?quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:01 schreef tKrieK het volgende:
Hoe kun je nou de liefde delen als je de financiën niet eens wilt delen? Je bent toch samen omdat je het leuk hebt samen en niet omdat je er niet minder van wilt worden (financieel).
eenschquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoe komt het toch dat zoveel mensen die hun geld op een grote hoop gooien denken te kunnen oordelen over de liefde tussen mensen die dat niet doen?
Volgens mij klopt er iets niet als je huwelijkse voorwaarden niet los kunt koppelen van je gevoelens.
Hahaha, dat hoop ik dan ook maarquote:Op woensdag 10 maart 2010 18:09 schreef motorbloempje het volgende:
een bestuursjaar is niet perse goed voor je relatieals ik de verhalen zou moeten geloven gaan alle relaties stuk na een bestuursjaar, iig binnen onze vereniging...
ik ga ervan uit dat wij de primeur dan maar hebben
Bij veel Universiteiten kun je een 'bestuursjaar' doen. Soms is dat van een studentenvereniging, soms van een studievereniging, soms bijvoorbeeld in de studentenraad, OR of wat dan ook. Er zijn vaak ook regelingen voor de vertraging die je dan oploopt, bijv. door een extra beursjaar te krijgen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:15 schreef Ripley het volgende:
wat is een bestuursjaar? Bestuur van wat?
ik ben voorzitter van een studieverenigingquote:Op woensdag 10 maart 2010 18:15 schreef Ripley het volgende:
wat is een bestuursjaar? Bestuur van wat?
Zelfstandigheid is niets mis meequote:Op woensdag 10 maart 2010 18:15 schreef motorbloempje het volgende:
nou, we gaan trouwen in julidus ik denk dat het wel goed komt
maar nou nee, ik vind het leuk en ik kan het betalen, want k doe gewoon nog studeren ernaast, nominaal, dus ik kan het me veroorloven. Als niet, dan had ik 't niet gedaan... ik ben door omstandigheden/verleden/familie nogal zelfstandig ingesteld, vooral financieeldus wat ik ZELF niet zou kunnen doen, doe ik niet, ook niet als mijn
het zou bekostigen
Hier nog iemand die een vriendin in bestuursfunctie overleefd heeft. 't Was niet altijd even makkelijkquote:Op woensdag 10 maart 2010 18:09 schreef motorbloempje het volgende:
een bestuursjaar is niet perse goed voor je relatieals ik de verhalen zou moeten geloven gaan alle relaties stuk na een bestuursjaar, iig binnen onze vereniging...
ik ga ervan uit dat wij de primeur dan maar hebben
Jawel, getrouwde mannen leven 1,7 jaar langer.quote:Op woensdag 10 maart 2010 21:48 schreef Leonidas82 het volgende:
wat is de toegevoegde waarde van trouwen?
biologisch-psychologisch voor de man: helemaal niets
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |