Bij KNMI kun je seismografische data opvragenquote:
Dit is wat je doorgaans wel het meeste hoort, al is het wel zo eerlijk om de bijdragen aan de gezamenlijke rekening en lasten naar rato te verdelen. Zoals TS het heeft geregeld dus, en ik begrijp dat die zelfs nog een stuk coulanter is.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:02 schreef Leucopterus het volgende:
Mijn broer (die onderhand nu getrouwd is), heeft het voor zover ik weet als volgt geregeld: vaste lasten worden gedeeld, samen een gezamelijke spaarrekening waar elke maand door beiden een vast bedrag op wordt gestort en de rest van het geld wordt op de eigen rekeningen gezet.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:26 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Dit is wat je doorgaans wel het meeste hoort, al is het wel zo eerlijk om de bijdragen aan de gezamenlijke rekening en lasten naar rato te verdelen. Zoals TS het heeft geregeld dus, en ik begrijp dat die zelfs nog een stuk coulanter is.
Die golddigger van TS is ontevreden over haar geld en wil het zo draaien dat TS meer voor haar gaat betalen. Benieuwd of TS hiervoor gaat zwichten.
Ik had er even bij moeten vermelden dat mijn broer en zijn vrouw praktisch evenveel verdienen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:26 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Dit is wat je doorgaans wel het meeste hoort, al is het wel zo eerlijk om de bijdragen aan de gezamenlijke rekening en lasten naar rato te verdelen. Zoals TS het heeft geregeld dus, en ik begrijp dat die zelfs nog een stuk coulanter is.
Die golddigger van TS is ontevreden over haar geld en wil het zo draaien dat TS meer voor haar gaat betalen. Benieuwd of TS hiervoor gaat zwichten.
Als zij nog maar zo kort werkt, zal ze maar 3 maanden lang WW krijgen. Bijstand krijgt ze niet, omdat ze met jou samenwoont en jouw inkomen ruim boven bijstandsniveau zit.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:11 schreef Zwieperdepiep het volgende:
<knip>
Dan heeft ze nog altijd eerst ww en bijstand als ze echt niks alternatiefs vindt, met de belofte van mij dat ze dan veel en veel minder hoeft bij te dragen in absolute zin, met bijstand helemaal niks meer. Maar als zij uit geldangst of onzekerheid nu ineens versneld wil spaar-potten (terwijl ze al relatief veel spaart van haar inkomen), terwijl zij zich nooit heeft hoeven zorgen te maken over haar financien door mijn steun dusver, dan kan ik daar echt niet in meegaan.
Zo gaat het bij ons ook. Ik betaal alleen wat vaker de boodschappen, aangezien zij ook wat minder dan mij verdient.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:08 schreef OMGitsNoelle het volgende:
Ik vind het ook belachelijk hoe je vriendin reageert. Je betaalt al meer omdat je meer verdient, maar je werkt toch niet alleen maar om de huur etc te betalen? Je verdient meer, dus waarom zou je niet meer over mogen houden? En omdat je je eigen bedrijfje hebt moet je gewoonweg meer sparen en meer geld hebben om bepaalde dingen te bekostigen. Zoals het nu is klinkt het gewoon prima. Ze moet echt niet zo zeuren :/
Ik verdien een stukkie minder dan mijn vriend, maar we doen het wel 50/50. Zou het wel prettig vinden als hij iets meer betaalt, maar ik vind het zo ook wel best hoor. Ik ga niet verwachten dat we allebei evenveel overhouden. Nope.
Ook wij hebben een gezamelijke rekening waar ieder hetzelfde bedrag per maand op stort. Daarvan wordt huur betaald, GWL, boodschappen etc etc. De rest is sparen voor de toekomst of voor als het huisje iets nodig heeft. Onze eigen rekeningen beheren we zelf en wat daarop overblijft, mogen we zelf uitgeven aan persoonlijke dingen (uitgaan, concerttickets, kleding...).
Denk dat dat niet meer dan eerlijk is. Mijn vriend betaalt wat vaker als we ergens buitenshuis wat eten/drinken of iets. Plus hij heeft een auto en betaalt altijd de benzine/verzekering van zijn eigen rekening, al maak ik ook 'gebruik' van zijn auto. Mocht ik een stuk minder gaan verdienen of hij een stuk meer, dan zal het misschien wel veranderen. Maar ik vind het voor nu niet erg om het 50/50 te doen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:16 schreef fratsman het volgende:
[..]
Zo gaat het bij ons ook. Ik betaal alleen wat vaker de boodschappen, aangezien zij ook wat minder dan mij verdient.
quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:51 schreef eleusis het volgende:
Ik vind je huidige situatie best redelijk klinken.
ah jullie doen het dus andersom. Dat is denk ik een ideale oplossing als er niet zo heel veel verschil zit in wat jullie verdienen. Momenteel verdient mijn vriend minstens 2x zoveel als ik, dus dan zou dit geen eerlijke oplossing zijn. Maar wel goed dat het voor jullie wel werkt!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:50 schreef Xanteh het volgende:
Mijn vriend en ik hebben een gezamenlijke rekening waar alle inkomsten op binnen komen. Daarvan worden vaste lasten betaald, verzekeringen, boodschappen en uitjes die we samen maken (bioscoop bijvoorbeeld). Daarnaast is er een gezamenlijke spaarrekening waar maandelijks een vast bedrag naartoe wordt geboekt. Ook zijn we beide in het bezit van een privé rekening. Hierop wordt ook maandelijks een vast bedrag automatisch naartoe geboekt. Soort zakgeld die we vrij mogen besteden (zoals kleding, boeken etc).
Dit werkt voor ons prima
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |