WTF!?!?!quote:Exclusief: Stefan GP, een lege huls?
Sat 06-03 2010
Ondanks het afhaken van USF1 rijdt Stefan GP dit jaar geen Formule 1. Het Servische team van zakenman Zoran Stefanovic had juist Jacques Villeneuve, Kazuki Nakajima, en de Toyota bolide voor 2010 gestrikt. Daarnaast was er de steun van Bernie Eccelstone en toch wees de FIA Stefan GP af, waarom? F1News.nl ging op onderzoek uit.
Allereerst waren er de afgelopen dagen de twijfelachtige verhalen dat het moederbedrijf van Stefan GP, AMCO. Zoran Stefanic zou tientallen miljoenen hebben verdiend met AMCO, een productie - en ontwikkelingsbedrijf in de lucht - en ruimtevaartsector. Zo zou AMCO voor honderden miljoenen aan materiaal aan het Duitse leger hebben gelegerd. Juist dit bericht werd de afgelopen dagen nadrukkelijk door het Duitse leger ontkent, ze hadden zelfs nog nooit van AMCO gehoord.
Ook in de luchtvaart - en ruimtevaartsector was AMCO een volstrekte onbekend. Onderzoek van F1News.nl bij de Kamer van Koophandel in Servië leert dat AMCO op 14/03/2008 is opgericht met een kapitaal van slechts 500 euro (!).
In 2009 had het bedrijf slechts een werknemer in dienst, een omzet van 3315 Euro met een netto winst van 42,17 Euro. Over de miljoenen waarover Stefanovic eerder sprak kan niets worden gevonden.
Van Stefan GP wordt in het handelsregister zelfs helemaal niets gevonden. Het lijkt erop dat het gerucht dat de FIA Stefan GP heeft geweigerd omdat het simpel weg vooral een lege huls was de keiharde waarheid is.
Grote vraag blijft dan natuurlijk hoe Stefanovic aan het chassis en steun van Toyota kwam. Mogelijk wilde de Serviër Toyota betalen met de miljoenen die hij in de toekomst, mede dankzij de sponsoring van Kazuki Nakajima, dacht binnen te gaan halen. Ook is het ook niet ondenkelijk dat Toyota haar landgenoot Nakajima vooral wilde helpen.
Overigens wil Stefan GP in een reactie niet op de aantijgingen in gaan. In een persbericht in zeer slecht Engels laat het team slechts weten dat de hele situatie op misverstanden en onjuiste vertalingen berust.
Feit is wel dat de kans zeer klein is dat we Stefan GP net zoals USF1 ooit op de Formule - 1 grid gaan zien.
Yup, heb deze verhalen al eerder gelezen op het forum van Autosport. En voor toetreding moesten alle huidige teams het ook eens zijn. Iets wat waarschijnlijk ook niet zou lukken. Ferrari zou dwarsliggen vanwege het feit dat ze Coughlan in dienst hebben. En die naam zou nog enigszins gevoelig liggen in Maranello.quote:
quote:13:20 RTL GP: Formule 1 Terugblik 2009
15:00 RTL GP: Formule 1 Kick-off 2010
Thanks! Ik heb de terugblik gemist, dus mooi even kijken morgenquote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:38 schreef vosss het volgende:
Nog even een reminder voor iedereen, morgen op RTL7 als voorproefje op het nieuwe seizoen:
[..]
Voor ons helaas alleen de normale rFactor.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar kunnen de normale stervelingen zoals ons zeker niet aan komen ben ik bang of wel?
Ik ga kijken!quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:38 schreef vosss het volgende:
Nog even een reminder voor iedereen, morgen op RTL7 als voorproefje op het nieuwe seizoen:
[..]
Hey, dat wist ik niet. Misschien maar eens kijken of ik op tijd terug kan zijn danquote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:38 schreef vosss het volgende:
[..]
quote:Op zondag 7 maart 2010 11:37 schreef vosss het volgende:
Hier staat de chips al koud en het bier klaar
quote:Op zondag 7 maart 2010 11:38 schreef vosss het volgende:
Ehmz, ik bedoel het bier staat al koud en de chips klaar
Owjawel hoor. Als F1 erop is drink ik altijd een paar biertjes.quote:Op zondag 7 maart 2010 11:41 schreef Mikkie het volgende:
Vosssje, bier en chips op de zondagmiddag?
Maak je dan niet gewoon een lekkere brunch met croissantjes enzo?Ik ga echt nog niet aan het bier dan
13:20 RTL GP: Formule 1 Terugblik 2009quote:
Het begint om 13.30, nu eerst 10 minuten crashes kijken.quote:
Via de twitter van F1fanatic.quote:RT @ComptonGP: 45 minute season preview from BBC #F1 TV team under the red button on digital satellite
Je snapt uiteraard wel dat dit voor ons niet plaatsbaar isquote:Op zondag 7 maart 2010 12:21 schreef vosss het volgende:
....
Ik had overigens op Fok!Sport gesubmit dat het dalijk op TV is; geen idee of het geplaatst word, maar ik denk dat het daar meer mensen zien en ook willen kijken dus dan zijn ze Fok dankbaar dat ze hen erop attent gemaakt hebben
Nog één keer dan, om het af te leren:quote:
Look How Bad You Arequote:Op zondag 7 maart 2010 14:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Nog één keer dan, om het af te leren:
Badoer!!!
Dat niet, maar de website is natuurlijk wel gelieerd en wordt gepromoot.quote:
whutquote:Op zondag 7 maart 2010 16:16 schreef bodylotion het volgende:
RTLGP gaat trouwens niet meer naar de races en zullen alles vanuit de studio verslaan
das wel crap zeg!, is mol er nog wel bij?quote:Op zondag 7 maart 2010 16:16 schreef bodylotion het volgende:
RTLGP gaat trouwens niet meer naar de races en zullen alles vanuit de studio verslaan
Ik hoop het wel, als het die Allard wordt, zoek ik een andere zender.quote:Op zondag 7 maart 2010 16:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
das wel crap zeg!, is mol er nog wel bij?
quote:Op zondag 7 maart 2010 16:16 schreef bodylotion het volgende:
Mol wel, Kalff niet denk ik - wie zit er nou te wachten op een pitreporter in de studioquote:Op zondag 7 maart 2010 16:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
das wel crap zeg!, is mol er nog wel bij?
Dat is niet best. De uitzendingen zullen er absoluut niet beter op worden. Hoe komt Mol nou aan zijn inside information? En hoe zit het met die leuke interviews?quote:Op zondag 7 maart 2010 16:16 schreef bodylotion het volgende:
quote:Op zondag 7 maart 2010 16:22 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Mol wel, Kalff niet denk ik - wie zit er nou te wachten op een pitreporter in de studio
quote:groeten uit .... hilversum
Door Allard Kalff, maandag 22 februari om 12 25
Voor diegenen die het nog niet wisten....
OLAV MOL EN ALLARD KALFF BLIJVEN F1 VERSLAAN VOOR RTL 7
In 1995 brachten zij voor het eerst samen de Formule 1 in Nederland in beeld: Olav Mol (commentaar) en Allard Kalff (verslaggeving). Nu RTL 7 ook de komende drie jaar de koningsklasse van de autosport gaat uitzenden, zijn inmiddels ook de nieuwe contracten met dit in Nederland zo met deze race verweven duo rondgekomen. Olav Mol en Allard Kalff zijn er dus weer bij vanaf de start van het nieuwe seizoen, dat op zaterdag 14 maart begint. Met name door de comeback van zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher zal dit nieuwe seizoen extra veel belangstelling trekken.
het is daarna pas bekend geworden dat ze niet bij de Grands Prix zullen zijn.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |