Jammer oh-oh van die stomme keurmeester

.
Dinsdag moest meneer Sjeekie_Beekie naar school voor het rapportgesprek van de jongste. Op de terugweg belden we spontaan aan bij Lara's fokker, omdat we wel wilden komen puppiesnuffen.
Helaas geen puppen, zijn teef [Lara's grote zus] was leeggebleven. Het nest was al wel aangemeld bij de rasvereniging en die hebben dat ook gewoon in het periodiek verslag gepubliceerd, maar toen dat op de mat viel, was het al duidelijk dat er geen pups zouden komen. Dat was dus wel heel erg jammer.
De honden zaten nog buiten in de kennel toen we daar aankwamen en toen de kenneldeur openging, kwam Lara's moeder Jaana meteen naast me zitten, legde haar kop op mijn bovenbeen en liet zich geheel vrijwillig een kwartier lang kroelen. En toen pas had ze tijd om naar

te gaan. Om vervolgens weer snel naast mij te komen zitten. Ze is echt zo'n schatje, qua karakter lijkt Lara op haar en ook hun kop is precies hetzelfde.
De fokker vond het wel heel erg jammer dat Lara er niet bij is, dus nu moeten we nog een keertje terugkomen... en dat vinden we toch jammer.
Morgen een vrij dagje, want er is geen jachttraining in verband met pasen, dus we slapen lekker samen uit.
Lara mag zondag bij mijn zwager en schoonzusje [en Charlotte] eieren komen zoeken. Ondanks de angst voor honden van de moeder van mijn schoonzusje is Lara van harte welkom en dat vinden wij wel heel erg leuk. Ik heb van de week Lara rauwe eieren laten apporteren en dat doet ze goed. Dus ze is nog steeds heel erg zacht in haar bek zoals dat zo mooi heet.
We zijn ook aan het oefenen dat ze een fles douchegel netjes komt afgeven. Mijn oma is over 5 weken jarig en vraagt altijd een lekkere douchegel of badschuim. Lara moet natuurlijk ook op haar verjaardag komen, maar dan moet ze er natuurlijk wel wat voor doen, namelijk oma's cadeautje zoeken en komen brengen.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste,
Jongste en
LaraMijn
mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.