Bij huizenprijzen heb je het, mijns inziens, altijd over langer dan een jaar. Als jij zou weten dat de economie op 2 januari 2011 door het putje zou gaan, zou je dan in q4 van 2010 nog het volle pond voor een Vinexlocatie betalen? Waarschijnlijk niet, je zou de toekomstige ontwikkeling van de economie in je bod meenemen.quote:Op zondag 7 maart 2010 00:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waar heb ik het over een langere termijn gehad dan dit jaar?
Zoveel woorden en nog steeds geen onderbouwing
Toch doet het gemiddelde statistische bureau dat met enige regelmaat. Het CBS in Nederland bijvoorbeeld, maar ook het CBO in de VS, afgelopen week nog een 10 year forecast uitgegeven.quote:Op zondag 7 maart 2010 01:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan nu niet met goed fatsoen verder kijken dan 1 jaar
Heb je wat voorbeelden van de 10 jaar forecast van 1997 en bijvoorbeeld de 5 jaar forecast van 2002?quote:Op zondag 7 maart 2010 01:35 schreef vive_la_france het volgende:
[..]
Toch doet het gemiddelde statistische bureau dat met enige regelmaat. Het CBS in Nederland bijvoorbeeld, maar ook het CBO in de VS, afgelopen week nog een 10 year forecast uitgegeven.
Over de kwaliteit kun je twisten, maar een reguliere consument/huizenkoper zal toch rekening houden met zulke getallen.
Je kunt ook even nadenken voordat je een gemakkelijke aantijging doet.quote:Op zondag 7 maart 2010 01:31 schreef Halcon het volgende:
Toch frappant dat je dat soort kengetallen niet accepteert (omdat ze gemanipuleerd zijn) en zelf wel denkt de kennis in pacht te hebben om een oordeel te kunnen vormen...
Lijkt op een zwaktebod inderdaad.
Das logisch lijkt mij, hoewel ik niet uitsluit dat de overheid er binnenkort toe overgaat om burgers te dwingen met een revolver op hun slaap het koopcontract te tekenenquote:Op zondag 7 maart 2010 01:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het meerendeel van de huizenkopers wil gewoon graag een huis kopen
Ik sluit ook niet uit dat de thee in India duurder wordtquote:Op zondag 7 maart 2010 12:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Das logisch lijkt mij, hoewel ik niet uitsluit dat de overheid er binnenkort toe overgaat om burgers te dwingen met een revolver op hun slaap het koopcontract te tekenen
Ik wil graag jou persoonlijke situatie wel eens weten, leeftijd, opleiding, waar je nu woont etc...quote:Op zondag 7 maart 2010 12:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Das logisch lijkt mij, hoewel ik niet uitsluit dat de overheid er binnenkort toe overgaat om burgers te dwingen met een revolver op hun slaap het koopcontract te tekenen
Hoezo? Hoop je dan dat er allerlei vooroordelen bevestigd kunnen wordenquote:Op zondag 7 maart 2010 13:55 schreef Emu het volgende:
Ik wil graag jou persoonlijke situatie wel eens weten, leeftijd, opleiding, waar je nu woont etc...
quote:Op zondag 7 maart 2010 13:55 schreef Emu het volgende:
[..]
Ik wil graag jou persoonlijke situatie wel eens weten, leeftijd, opleiding, waar je nu woont etc...
Dat laatste hangt denk ik af van welke definitie je hebtquote:Op zondag 7 maart 2010 14:36 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Leeftijd: 43
Opleiding: Theatherschool
Woonsituatie: Bij ouders op zolder (en dus ben ik spekkoper!!!!!)
Je kan je heel rijk voelen als je een goede relatie hebt met je oudersquote:Op zondag 7 maart 2010 14:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat laatste hangt denk ik af van welke definitie je hebt
Je bent nog steeds 43 en woont alleen op een zolder(kamer)quote:Op zondag 7 maart 2010 14:40 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je kan je heel rijk voelen als je een goede relatie hebt met je ouders
Zou zomaar kunnenquote:Op zondag 7 maart 2010 14:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je bent nog steeds 43 en woont alleen op een zolder(kamer)
Defineer defenitie.quote:Op zondag 7 maart 2010 14:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat laatste hangt denk ik af van welke definitie je hebt
Tja... er zullen altijd mensen zijn die hun eigenwaarde moeten afmeten aan de prestaties van anderenquote:
Wiens brood men eet diens woord men spreekt…quote:Op zondag 7 maart 2010 14:25 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hoezo? Hoop je dan dat er allerlei vooroordelen bevestigd kunnen worden
Ooh ik bijt wel in de hand van degene die mij voed hoorquote:
Ik neem aan dat je wilt weten of ik een woning huur of dat ik er een gekocht heb? Ik huur een woning.quote:
Sociale of private huur?quote:Op zondag 7 maart 2010 15:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je wilt weten of ik een woning huur of dat ik er een gekocht heb? Ik huur een woning.
Het is een corporatie woning. bibberend zit ik nu te wachten op het commentaar wat komen gaatquote:
woningcorporatiequote:
Nou... er is weinig 'sociaals' aan hoorquote:
quote:
Jou een dak boven je hoofd geven vind ik juist extreem sociaalquote:Op zondag 7 maart 2010 16:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nou... er is weinig 'sociaals' aan hoor
Ik ben de maatschappij daarvoor ook eeuwig dankbaarquote:Op zondag 7 maart 2010 16:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jou een dak boven je hoofd geven vind ik juist extreem sociaal
Huren!quote:Op zondag 7 maart 2010 15:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je wilt weten of ik een woning huur of dat ik er een gekocht heb? Ik huur een woning.
Om het dan nog maar eens met een spreekwoord te zeggen, de aap komt uit de mouw... maar nu effe serieus.quote:Op zondag 7 maart 2010 15:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
quote:Op zondag 7 maart 2010 16:29 schreef Emu het volgende:
[..]
Om het dan nog maar eens met een spreekwoord te zeggen, de aap komt uit de mouw... maar nu effe serieus.
Hoe lang huur je al, hoeveel huurgeld heb je in totaal al betaald (= geld waar je nu niets meer aan hebt). Dat had je x aantal jaar geleden even goed kunnen investeren in een eigen woning, misschien zelfs nog voor de dubbel, maar ach ja, toen vond je het waarschijnlijk ook al overgewaardeerd niet?
Ja... toen vond ik het ook al overgewaardeerd. Noem mij principieel maar ik doe niet vrijwillig mee aan de oprichting en de instandhouding van een zeepbel. Ik vind het altijd grappig als mensen aankomen met het argument dat je geld weg is, consumeren kost geld. Kennelijk geloof jij dat een huis een geld genererende perpetuum mobile is, dit geloof ligt ten grondslag aan de hele huizenmarkt zeepbel. Voor de huur die ik betaal krijg ik een huis ter bruikleen, als er iets mankeert aan het huis bel ik de eigenaar met het verzoek dit te verhelpen. Als ik wil pak ik morgen mijn spullen en ga ik elders een nieuw bestaan opbouwen. Ik vind die vrijheid en dat gemak ook wat waard.quote:Op zondag 7 maart 2010 16:29 schreef Emu het volgende:
[..]
Om het dan nog maar eens met een spreekwoord te zeggen, de aap komt uit de mouw... maar nu effe serieus.
Hoe lang huur je al, hoeveel huurgeld heb je in totaal al betaald (= geld waar je nu niets meer aan hebt). Dat had je x aantal jaar geleden even goed kunnen investeren in een eigen woning, misschien zelfs nog voor de dubbel, maar ach ja, toen vond je het waarschijnlijk ook al overgewaardeerd niet?
true, voor anderen is de zekerheid en een eigen plek dan weer belangrijker. Zoveel levens, zoveel wensen. Als er iets mankeert bel ik de monteur met het zerzoek dit te verhelpen. Wat is het verschil?quote:Op zondag 7 maart 2010 16:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja... toen vond ik het ook al overgewaardeerd. Noem mij principieel maar ik doe niet vrijwillig mee aan de oprichting en de instandhouding van een zeepbel. Ik vind het altijd grappig als mensen aankomen met het argument dat je geld weg is, consumeren kost geld. Kennelijk geloof jij dat een huis een geld genererende perpetuum mobile is, dit geloof ligt ten grondslag aan de hele huizenmarkt zeepbel. Voor de huur die ik betaal krijg ik een huis ter bruikleen, als er iets mankeert aan het huis bel ik de eigenaar met het verzoek dit te verhelpen. Als ik wil pak ik morgen mijn spullen en ga ik elders een nieuw bestaan opbouwen. Ik vind die vrijheid en dat gemak ook wat waard.
Dat is eigenlijk nog wel de hoofdreden waarom ik de komende tientallen jaren geen huis wil kopen. Vrijheid > huisje boompje beestje.quote:Op zondag 7 maart 2010 16:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja... toen vond ik het ook al overgewaardeerd. Noem mij principieel maar ik doe niet vrijwillig mee aan de oprichting en de instandhouding van een zeepbel. Ik vind het altijd grappig als mensen aankomen met het argument dat je geld weg is, consumeren kost geld. Kennelijk geloof jij dat een huis een geld genererende perpetuum mobile is, dit geloof ligt ten grondslag aan de hele huizenmarkt zeepbel. Voor de huur die ik betaal krijg ik een huis ter bruikleen, als er iets mankeert aan het huis bel ik de eigenaar met het verzoek dit te verhelpen. Als ik wil pak ik morgen mijn spullen en ga ik elders een nieuw bestaan opbouwen. Ik vind die vrijheid en dat gemak ook wat waard.
Mensen zouden nooit bizarre hypotheken zijn aangegaan als ze wisten dat de prijzen van woningen wel eens naar beneden kon vallen.quote:Op zondag 7 maart 2010 17:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Overigens ligt (in NL) niet een geloof ten grondslag aan de gestegen prijzen, maar vooral schaarste en hoge arbeidsparticpatie en zekerheid. En niemand gaat om de zoveel jaar voor zijn werk verhuizen, anders dan in de rest van de wereld.
ik denk dan ook dat het aantal bizarre hypotheken nogal meevalt.quote:Op zondag 7 maart 2010 17:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mensen zouden nooit bizarre hypotheken zijn aangegaan als ze wisten dat de prijzen van woningen wel eens naar beneden kon vallen.
De "Greater Fool Theory" is wel degelijk een geloof te noemen, namelijk het geloof dat iemand anders ook ooit te veel wil betalen voor jouw huis. Als je er namelijk van uit zou moeten gaan dat je die 300.000 euro zelf terug moet betalen, zou niemand ooit zoveel geld lenen voor een huis.quote:Op zondag 7 maart 2010 17:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Overigens ligt (in NL) niet een geloof ten grondslag aan de gestegen prijzen, maar vooral schaarste en hoge arbeidsparticpatie en zekerheid.
gaan we weer, een huis is voor jou misschien een handelsobject, maar voor de meesten een woonobject. Ik kan natuurlijk ook 10 jaar gaan wachten op een huurhuis wat eigenlijk ook niet is wat ik zoek.quote:Op zondag 7 maart 2010 17:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De "Greater Fool Theory" is wel degelijk een geloof te noemen, namelijk het geloof dat iemand anders ook ooit te veel wil betalen voor jouw huis. Als je er namelijk van uit zou moeten gaan dat je die 300.000 euro zelf terug moet betalen, zou niemand ooit zoveel geld lenen voor een huis.
Dat geloof ik helemaal niet. Wat ik wel geloof is dat iemand die nu een huis koopt binnen 20-30 jaar gagarandeerd bezit heb opgebouwd als die zijn lening heeft afbetaald die niet veel hoger is dan huur. Dus we laten het feit dat jij wrs scheef huur even buiten beschouwing. Dit terwijl iemand die nooit gekocht heeft, na 20-30 nog steeds die huur op tafel moet leggen, die intussen ook nog eens is geïndexeerd.quote:Op zondag 7 maart 2010 16:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Momenteel niet zo veel, maar dat kan snel veranderen toch?quote:Op zondag 7 maart 2010 17:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Maarre.... uit nieuwsgierigheid..... wat doe jij met je vrijheid....?
Oh ja, het 'scheefhuren' je kon het niet laten er even melding van te makenquote:Op zondag 7 maart 2010 19:56 schreef Emu het volgende:
Dat geloof ik helemaal niet. Wat ik wel geloof is dat iemand die nu een huis koopt binnen 20-30 jaar gagarandeerd bezit heb opgebouwd als die zijn lening heeft afbetaald die niet veel hoger is dan huur. Dus we laten het feit dat jij wrs scheef huur even buiten beschouwing. Dit terwijl iemand die nooit gekocht heeft, na 20-30 nog steeds die huur op tafel moet leggen, die intussen ook nog eens is geïndexeerd.
Of ze houden niets over om te sparen?quote:Op zondag 7 maart 2010 17:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat doen ze om de zelfde reden als mensen die niet sparen. Het boeit ze gewoon geen fuck
Ik denk dat als je veel starters vraagt of ze over 30 jaar nog in hetzelfde huis zitten een twijfelend antwoord krijgt. Moet er niet aan denken, 30 jaar op dezelfde plek wonen. Mja, ok, van je 75e tot 105e in een verpleeghuis ofzoquote:Op zondag 7 maart 2010 21:00 schreef inXs het volgende:
Ik verhuis voorlopig niet en heb over 30jaar mijn huis gewoon afbetaald, met of zonder winst. Koophuis zien als winstobject is dan ook fout, maar als spaarpot wel zeker interessant.
JIJ moet er niet aan denken. Niet iedereen is hetzelfde, don't forget.quote:Op zondag 7 maart 2010 21:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk dat als je veel starters vraagt of ze over 30 jaar nog in hetzelfde huis zitten een twijfelend antwoord krijgt. Moet er niet aan denken, 30 jaar op dezelfde plek wonen. Mja, ok, van je 75e tot 105e in een verpleeghuis ofzo
True, maar bijna Iedere starter die ik ken, vrienden die net een gezin zijn gestart of net zijn getrouwd hebben allen al plannen om op het moment dat de kids uit huis zijn te gaan verhuizen. En heb ook al genoeg voorbeelden gezien van ouders van oud klasgenoten nu die uit huis zijn, het huis hebben verkocht en nu in een ander huis wonen. Maarja, gelijk heb je. Ik ken zelf ook geen enkele PVV stemmer, en dat zijn er ook meer dan 2 miljoen in Nederlandquote:Op zondag 7 maart 2010 21:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
JIJ moet er niet aan denken. Niet iedereen is hetzelfde, don't forget.
Prioriteiten stellenquote:Op zondag 7 maart 2010 20:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Of ze houden niets over om te sparen?
Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik het prima vol kan houden, ruimte voor gezinsuitbreiding is er dan ook nog. Overigens woon ik al mijn hele leven rondom dezelfde buurt (dezelfde stad iig) en geen plannen om te vertrekken. En het is inderdaad persoonlijk, genoeg mensen die het niet weten. Overigens de meeste mensen die ik ken (familie etc) van 50+ wonen toch ook al ruim 30 jaar op dezelfde plek.. Het is maar wat je mentaliteit is.quote:Op zondag 7 maart 2010 21:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
True, maar bijna Iedere starter die ik ken, vrienden die net een gezin zijn gestart of net zijn getrouwd hebben allen al plannen om op het moment dat de kids uit huis zijn te gaan verhuizen. En heb ook al genoeg voorbeelden gezien van ouders van oud klasgenoten nu die uit huis zijn, het huis hebben verkocht en nu in een ander huis wonen. Maarja, gelijk heb je. Ik ken zelf ook geen enkele PVV stemmer, en dat zijn er ook meer dan 2 miljoen in Nederland![]()
Ligt meer aan je mogelijkheden om vrienden te makenquote:Op maandag 8 maart 2010 09:31 schreef inXs het volgende:
[..]
Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik het prima vol kan houden, ruimte voor gezinsuitbreiding is er dan ook nog. Overigens woon ik al mijn hele leven rondom dezelfde buurt (dezelfde stad iig) en geen plannen om te vertrekken. En het is inderdaad persoonlijk, genoeg mensen die het niet weten. Overigens de meeste mensen die ik ken (familie etc) van 50+ wonen toch ook al ruim 30 jaar op dezelfde plek.. Het is maar wat je mentaliteit is.
Liever een paar goede vrienden dan veel 'semi-vrienden' die over het hele land verspreid wonen..quote:Op maandag 8 maart 2010 12:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ligt meer aan je mogelijkheden om vrienden te maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |