abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78701722
Gisteravond ging ik vol goede zin met wat anderen voor het eerst naar een concert van 30STM. Dubbel veel zin, omdat ik niet alleen genoten heb van hun CD's maar ook nog eens de kans had om een acteur die ik bewonder in levende lijve te aanschouwen. Al moet je die twee personages natuurlijk wel los van elkaar zien.

Het voorprogramma heb ik laten schieten, previews op youtube konden mij niet echt bekoren en waren het mij niet waard om er extra vrij voor te nemen en vroeg van huis te moeten vertrekken. Vandaar hier ook geen review van Street Drum Corps en het eerste voorprogramma waarvan ik de naam al vergeten ben.

Rond half tien was het dan zo ver, de main attraction betrad het podium en de show kon beginnen. Jammer genoeg begon het alleen niet echt vlammend, de eerste 2 nummers waren ronduit slecht. Het leek of Jared niet had ingezongen zo slecht was hij van stem. Áls hij al zong, want de helft van de tijd stond zn microfoon richting publiek gericht, die complete coupletten mee moesten zingen. Jared verwachtte blijkbaar dat iedereen alle lyrics van alle nummers, ook van het nieuwe album, volledig uit hun hoofd kenden. Dat dit niet zo was bleek al snel uit de (pijnlijke) stiltes die tussendoor vielen.

Toen het 3e nummer werd ingezet stopte hij de band ineens en vroeg z'n publiek of het altijd zo stil was in de HMH. . "I want you people to go fucking out of your minds!!" riep hij ons toe (het eerste voorbeeld van zijn favoriete stopwoordje, fucking. Alles bij Jared is fucking. Het weer, het publiek, de stad, de hem toegeworpen zonnebril). Ik had hem graag willen antwoorden dat hij dan toch echt eerst zelf aan zet was: als de band lekker speelt en de zanger lekker zingt, dan wordt het publiek vanzelf enthousiaster en 'fucking crazy'. Nu verweet hij ons dat hij niet lekker kon spelen ofzo. .

Gelukkig werd zijn stem beter toen ze de boel weer oppakten en begon hij daadwerkelijk hele coupletten te zingen, alhoewel ik nog steeds vond dat hij het zingen te vaak aan het publiek overliet. Ik betaal om naar een professionele band en zanger te luisteren, niet voor een halve karaoke-show. . Daarbij bleef hij maar de show onderbreken om de mensen nog dichter op elkaar te laten gaan staan (people on the left, three giant steps forward. My motherfuckers on the right, three fucking steps forward), om nog meer te schreeuwen, springen alsof hij lid was van Kriss Kross en het vrijmaken van een grote ruimte voor "the biggest fucking mosh pit this place has ever seen". De band hoort het publiek te entertainen en niet andersom, Jared lijkt het publiek echter voornamelijk voor z'n eigen vermaak te gebruiken.

Hoogtepunt van het concert was zijn akoestische solo op het balkon. Ik was blij verrast te merken dat hij wel kán zingen. Van mij had hij daar nog wat langer mogen blijven staan. .

Jammer dat hij daarna weer naar beneden ging en op z'n inmiddels gebruikelijke wijze verder ging met het 'motiveren' van het publiek. Op een gegeven moment riepen er een paar mannen naast me de band toe om te "spelen!! luie muzikanten!!!" en ik kon me volledig bij dat sentiment aansluiten.

Al met al aardig om een keer mee te maken, maar voor mij niet voor herhaling vatbaar. Jammer, ik had hoge verwachtingen. Te hoog, naar het blijkt.

Jared Leto tijdens het vallen van z'n voetstuk. fotobron

[ Bericht 1% gewijzigd door Misstique op 03-03-2010 21:28:36 ]
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:23:20 #2
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_78701896
Heb blijkbaar niks gemist

Edit: Goeie review trouwens
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:24:31 #3
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_78701960
Netjes geschreven.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:25:05 #4
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_78701992
ik had van wat vrienden gehoord dat het een goed concert was maar daar denk jij dus anders over

goede review !
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_78702033
Jammer, ik heb ze 2(?) jaar geleden ook gezien in de HMH en toen was het 1 groot feest en ik herken het constante onderbreken en 'fuck' ook niet. Zie ze over een paar maanden weer, kijken wat ze er dan maken.

Edit: leuke review trouwens.
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:45:38 #6
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_78703424
bedankt voor de resencie waar is het helemaal mee eens ben.
Niet alleen was het niet wat ik van 30stm gewend ben daarnaast was het ook nog eens gevaarlijk.
Ik ben letterlijk gewond geraakt door die 3 giant steps forward waar hij om vroeg. Ik ben behoorlijk plat gedrukt voorin. Om even aan te geven hoeveel druk ik op mij kreeg. Het beeldscherm van mijn telefoon in mijn broekzak was gebroken.
Ik had altijd wel grote ogen voor Jared, maar dit vond ik gewoon NOT DONE. Het was duidelijk dat Jared niet echt happy was met hoe het publiek op hem reageerde. Dan had ie maar beter moeten zingen. Want in het Paradiso vorig jaar zong hij geweldig (en toen was hij nog schoor ook).

En dan nog iets wat me ernstig irriteerde...de manier waarop hij op kwam. Lange leren jas, gelikt zwart haar. Enige wat nog ontbrak was een klewin snorretje en dan stond Adolf Hitler op het podium. Ook niet echt cool.

Ik ga er in iedergeval ernstig over nadenken of ik nog een keer ga. Denk het niet, ga dan liever naar een band die wel zijn best doet en respect heeft voor zijn publiek.
pi_78706107
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:45 schreef ursel het volgende:
bedankt voor de resencie waar is het helemaal mee eens ben.
Niet alleen was het niet wat ik van 30stm gewend ben daarnaast was het ook nog eens gevaarlijk.
Ik ben letterlijk gewond geraakt door die 3 giant steps forward waar hij om vroeg. Ik ben behoorlijk plat gedrukt voorin. Om even aan te geven hoeveel druk ik op mij kreeg. Het beeldscherm van mijn telefoon in mijn broekzak was gebroken.

Jeumig, ik was al blij dat ik achterin de zaal stond, maar dit is wel heel bizar. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  woensdag 3 maart 2010 @ 23:11:22 #8
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_78709942
toen wij eenmaal weer achteraan konden komen was het gelukkig een stuk beter. En hoorde van velen dat zij ook niet snapte waarom hij daarom vroeg. Volgens mij had Jared gewoon een slechte dag ofzo, in Paradiso was hij veel vriendelijker vrolijker en beter. De show was leuker, de sfeer was beter en mensen hadden het veel meer naar hun zin.
Zijn stem in Paradiso was geweldig, elke uithaal haalde hij, hier liet hij inderdaad het publiek veel doen. De Paradiso show had ook een hoger entertainment waarde.
pi_78712399
Ik was er ook gisteren bij en ik stond net achter de moshpit.
Vreemd ook dat hij vroeg om een fucking moshpit bij een relatief rustig nummer.
Ook ik vond dat hij soms irritant veel coupletten en refreinen aan het publiek overliet.
Ik wilde vooral horen hoe hij live die mooie uithalen uit zijn stem haalt, maar die momenten waren helaas schaars.
Toch heb ik mij zeker vermaakt en kan ik terugkijken op een mooi concert.
Stem schor geschreeuwd en een pijnlijke headbangnek.
I am getting to old for this sh*t......
Mischien ben ik er in de 013 weer bij want het blijft gewoon een rete goede band.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_78725804
Sowieso vond ik die mosh pit overdreven, het is geen speedrock band oid.
pi_78749868
Wat fotootjes:

Lost Alone

Street Drum Corps

30 Seconds to Mars

Foto's: Bram Muller
pi_78770079
Mooie foto's. .
Jared blijft toch wel een leuke verschijning ondanks dat idiote haar. .
pi_78777087
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:52 schreef Misstique het volgende:
Mooie foto's. .
Jared blijft toch wel een leuke verschijning ondanks dat idiote haar. .
Thanks!

Ik heb leukere foto's van em, van 's middags
Toen was er een opname van 3FM/BNN's That's Live, met slechts 50 man. Dus toen kon en mocht ik staan waar ik wilde, en kon ik dus wel close-ups schieten. Maar die foto's komen op de site van That's live.
pi_78779549
Zet je hier ff een linkje neer als ze er staan? .
pi_78808407
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:38 schreef Siegfried het volgende:

[..]

Thanks!

Ik heb leukere foto's van em, van 's middags
Toen was er een opname van 3FM/BNN's That's Live, met slechts 50 man. Dus toen kon en mocht ik staan waar ik wilde, en kon ik dus wel close-ups schieten. Maar die foto's komen op de site van That's live.
wel lucky bastard dat je dan ook stranger in a strange land gehoord hebt spelen kunnen ze wel
pi_78813097
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:09 schreef swentibold het volgende:

[..]

spelen kunnen ze wel
Mwa...
Nummers 3x over moeten doen omdat ie de tekst niet meer weet. En die vervolgens aan je fans moeten vragen, die em ook niet weten. Dan online moeten opzoeken, het nummer opnieuw inzetten om vervolgens toch te concluderen dat die niet gaat lukken..
pi_78814478
Hij loopt de kantjes er wel af, of niet? .
Het klinkt steeds meer alsof hij zelf zo stoned was als hij het publiek verweet te zijn.
pi_78815119
Mwa, dat viel 's middags op zich wel mee. Hij keek vrij helder uit zijn ogen, maar was wel heel jolig.

Het enige excuus dat ie maakte, was dat ie net als de vorige keer in Amsterdam weer verkouden was. Ook bij de soundcheck was ie dus flink zijn stem aan het sparen voor het concert 's avonds.

Edit: Oh ja, en toen mocht het publiek ook nog kiezen of hij 1) een nummer ging doen waarin ie veel zou zingen (rustig), of 2) een nummer waarin ie weinig zou zingen maar flink zou losgaan. Het publiek koos voor zingen, waarop ie zei dat ze 'bored as hell' zouden zijn. Voor mij had ie inderdaad flink los mogen gaan, en wat minder mogen zingen
pi_78815247
Ik vond hem niet verkouden klinken. Verre van zelfs.
pi_78815691
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:09 schreef Misstique het volgende:
Ik vond hem niet verkouden klinken. Verre van zelfs.
Naja, dat excuus maakte ie al toen we nog maar met z'n 10-en in de zaal stonden (zonder de fans, die moesten nog komen). Ach, het geeft ook niet zoveel. Mijn bandje is het toch niet

Na het fotograferen van de eerste 3 nummers 's avonds had ik nog de zaal in mogen gaan, maar ik was al vanaf 15u in de HMH, dus had mijn portie wel gehad
pi_78834626
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 14:07 schreef Siegfried het volgende:

[..]

Mwa...
Nummers 3x over moeten doen omdat ie de tekst niet meer weet. En die vervolgens aan je fans moeten vragen, die em ook niet weten. Dan online moeten opzoeken, het nummer opnieuw inzetten om vervolgens toch te concluderen dat die niet gaat lukken..
maar das old bleus song die ook niet van hem zelf is, die ze normaal bijna nooit spelen ik had t eerder over SIASL
quote:
Edit: (..) Voor mij had ie inderdaad flink los mogen gaan, en wat minder mogen zingen
wel grappig dat je dat zegt terwijl de reviews hiero elke keer terug komen op dat ie meer mag zingen
pi_78855263
quote:
Op zondag 7 maart 2010 00:39 schreef swentibold het volgende:

[..]
wel grappig dat je dat zegt terwijl de reviews hiero elke keer terug komen op dat ie meer mag zingen
Het is dan ook niet mijn review
Van mij mag ie best wat minder zingen, maar ik ben dan ook geen liefhebber
pi_78922348
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 16:37 schreef Misstique het volgende:
Zet je hier ff een linkje neer als ze er staan? .

Meer..
pi_78925763
Waarom heeft ie in vredesnaam die russische muts op? Zo koud was het toch niet?
pi_78926086
Nah, het was 's middags in een lege HMH best koud. Hij deed ook nog de handschoenen van een fan aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')