hoef niet altijd beter te zijn, maar over het algemeen wel grotere porties en wat goedkoperquote:Op woensdag 10 maart 2010 12:40 schreef FP128 het volgende:
Oi, ik heb een vraag.
Hoe is het Duits eten in Duitsland,want de reden van vragen is dat ik gehoord heb dat het eten in Duitsland heel erg goed en stevig is,en veel,als je dat vergelijkt met het eten hier in Nederland dat vaak smaakloos en in kleine porties is.
En daar is niets mis meequote:Op woensdag 10 maart 2010 17:30 schreef Oksel het volgende:
Mijn vriendin is Duits.. haar moeder kookt erg klassiek, en dat is erg aardappel, vlees, gekookte groenten. Omgeving Koblenz.
Klopt, dat gebruik ik hier ook.. (alhoewel ik alleen met mezelf uitwissel, 3 (binnenkort 4) ontvangers met 1 kaartje)quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:49 schreef siemi het volgende:
Zodra we tijd hebben, komt er een schotel op het dak. Dat gecombineert met een dreambox. Die dreambox heeft het voordeel dat je bijvoorbeeld Canal+ codes kunt uitwisselen en dus gratis alles kunt ontvangen. Heeft mijn overbuurman/collega ook. Werkt perfect.
Wat mij opvalt aan de Duitse supermarkt is dat er een gevarieerder aanbod is aan producten. Veel soorten beleg, veel kaassoorten, veel zuivel maar betrekkelijk weinig verschillende soorten brood.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:40 schreef FP128 het volgende:
Oi, ik heb een vraag.
Hoe is het Duits eten in Duitsland,want de reden van vragen is dat ik gehoord heb dat het eten in Duitsland heel erg goed en stevig is,en veel,als je dat vergelijkt met het eten hier in Nederland dat vaak smaakloos en in kleine porties is.
Wij hebben inderdaad ook zo'n dreambox.quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:25 schreef qltel het volgende:
[..]
Klopt, dat gebruik ik hier ook.. (alhoewel ik alleen met mezelf uitwissel, 3 (binnenkort 4) ontvangers met 1 kaartje)
Wij hebben ook canal digitaal via het adres van mn ouders. Met een standaard philips decoder. Vorig jaar het dak opgeklommen om de schotel aan de mast van de oude antenne te schroeven en de rest erboven af te zagen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:15 schreef Anne het volgende:
[..]
Wij hebben inderdaad ook zo'n dreambox.
Brood moet je gewoon bij de bakker kopen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:11 schreef Hiya het volgende:
[..]
Wat mij opvalt aan de Duitse supermarkt is dat er een gevarieerder aanbod is aan producten. Veel soorten beleg, veel kaassoorten, veel zuivel maar betrekkelijk weinig verschillende soorten brood.
Ha ik heb het precies anders om hier in Hamburg bij de Famila. Zit geen bakker hier echt in de buurt dus meestal supermarkt broodjes maar wel een verse visboer in de Familaquote:Op woensdag 10 maart 2010 20:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Brood moet je gewoon bij de bakker kopen.
Daarbij hou ik zelf eigenlijk niet van dat zuurdesembrood waar de Duitsers zo trots op zijn. Maar een vers Urbrot met pindakaas of chocopasta...![]()
Wat ik ook goed vind is dat in Duitse supermarkten meestal nog gewoon een echte slager aanwezig is waar je precies kan bestellen wat je wil. Maar vaak is er geen of nauwelijks vis, dat is dan wel weer jammer.
Apart! Waar ik woonde was echt bijna nergens vis te krijgen. Eén supermarkt wel, die had heel veel vers en dus ook een goede visafdeling. Maar dat was helaas wel aan de andere kant van de stad.quote:Op woensdag 10 maart 2010 23:30 schreef Hiya het volgende:
[..]
Ha ik heb het precies anders om hier in Hamburg bij de Famila. Zit geen bakker hier echt in de buurt dus meestal supermarkt broodjes maar wel een verse visboer in de Famila
Nouja geen bakker. Ik verdom het om 10 minuten te lopen als de supermarkt 1 minuut lopen is. Wellicht helpt wel een stuk dat Hamburg een havenstad is en alle vis praktisch om de hoek vandaan komtquote:Op woensdag 10 maart 2010 23:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Apart! Waar ik woonde was echt bijna nergens vis te krijgen. Eén supermarkt wel, die had heel veel vers en dus ook een goede visafdeling. Maar dat was helaas wel aan de andere kant van de stad.
En geen bakker! Als er één klacht is over het winkelaanbod, dan is het toch vaak wel dat er te veel 1-eur-winkels en bakkerijen komen. Ik woon tegenwoordig bij de Bijlmer in Amsterdam, en zelfs daar zit tegenwoordig een filiaal van Backwerk (zo'n goedkope Duitse zelfbedieningbakkerijketen)!
Dat zal ook wel meespelen ja. Als je in Hamburg al geen vis zou kunnen krijgen...quote:Op donderdag 11 maart 2010 00:11 schreef Hiya het volgende:
[..]
Nouja geen bakker. Ik verdom het om 10 minuten te lopen als de supermarkt 1 minuut lopen is. Wellicht helpt wel een stuk dat Hamburg een havenstad is en alle vis praktisch om de hoek vandaan komt
een 2e hand dreambox is niet echt duur.quote:Op woensdag 10 maart 2010 23:42 schreef siemi het volgende:
Mijn collega, met wie ik ga sharen, vertelde vandaag dat hij in totaal 2500 abonnementen heeft door het sharen. Aangezien er veel abo's meer kanalen aanbieden, zal die wel ongeveer alles hebben wat er is. Slapen kom ik straks niet meer aan toe :-)
Het enige nadeel van de dreambox is de prijs.....
In NL betaal je voor een hamburger ook hoog BTW tarief volgens mij hoorquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:11 schreef Hiya het volgende:
[..]
Wat mij opvalt aan de Duitse supermarkt is dat er een gevarieerder aanbod is aan producten. Veel soorten beleg, veel kaassoorten, veel zuivel maar betrekkelijk weinig verschillende soorten brood.
Oh wat me trouwens ook opgevallen is laatst toen ik naar de Mac ging om wat te eten is dat ze in Duitsland al de 'vet tax' hebben. Voor mijn hamburger hier in Hamburg betaalde ik toch maar mooi 19% Mwst over!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |