abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 maart 2010 @ 14:03:51 #101
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_78846092
quote:
Op zondag 7 maart 2010 13:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Ook met al dat groen is Berlijn nog steeds niet echt mooi hoor. Maar dat hoeft natuurlijk ook niet, want Berlijn heeft genoeg andere dingen te bieden.

Berlijn in de winter heeft trouwens ook wel iets.

Op 31 december zijn we even wezen kijken bij de Schillerpromenade. Dat is een brede allee met aan weerszijden statige gebouwen en in het midden een brede groenstrook waarop je kan wandelen.

Echter, die buurt lag pal onder de aanvliegroute van Tempelhof. De vliegtuigen scheerden rakelings over de daken, ze hebben zelfs de spits van een kerktoren moeten slopen. Bovendien ontwikkelde de wijk zich tot een van de ergste achterstandsbuurten van heel Duitsland, met verhalen over straatbendes en no-go-area's zelfs voor de politie.

Maar nu was het uitermate idyllisch. Het vliegveld is inmiddels gesloten, en de promenade loopt aan beide kanten dood zodat het in feite slechts een woonstraat is. Een uitgestorven woonstraat, zonder autoverkeer, zonder luidruchtige hangjongeren die voortijdig vuurwerk afsteken, helemaal niemand te zien. Het dikke pak vers gevallen sneeuw versterkte die serene stilte nog eens. Zelfs het rumoer van autoverkeer in de verte was verstomd.

De enige aanwezigen waren wij, de sneeuw, de serene stilte en de afgekapte kerktoren als stille getuige van andere tijden.

Tempelhof is toch dicht?
Ik vind Berlijn gaaf, maar niet echt mooi ofzo
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_78846142
quote:
Op zondag 7 maart 2010 14:03 schreef XL het volgende:

[..]

Tempelhof is toch dicht?
Ja, dat zeg ik toch? "het vliegveld is inmiddels gesloten"

Is nog wel een interessante opgave om iets zinvols met dat gigantische terrein te gaan doen.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2010 14:05:38 ]
  zondag 7 maart 2010 @ 14:07:09 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_78846225
Ik snap ook eerlijk gezegd niet wat mensen met Berlijn hebben, ga liever naar München of Hamburg, Düsseldorf. Maar Berlijn dat staat bij mij op hetzelfde lijstje als Frankfurt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_78848789
Ik had blijkbaar IETS te vroeg gejuichd over het overnemen van telefoon- en internet contracten van de verkopers van ons huis...

Het is nl. zo dat de non-vrienden van de Deutsche Telekom ons hebben genaaid. Bij het omzetten op naam van het contract hebben ze ook de contractsvorm gewijzigd - onder het mom dat het oude contracts-type niet meer bestond en ze hebben dat omgezet naar een contractsvorm waarbij wij een jaar VERPLICHT zijn DSL af te nemen bij de Telekom.
En natuurlijk vertellen ze je dat niet, je krijgt het contract ook niet te zien. Er kwam alleen vandaag een mailtje van 1und1 dat hun DSL-signaal aan ons (die het toch nog niet deed) door Telekom werd gekündigd en wel vandaag.
Na het nodige bellen en doorvragen kwam Dave erachter wat er aan de hand was: verplichte winkelnering. Hopelijk kunnen we nog van ons 1und1 contract af want ze kunnen niet leveren. Met een beetje pech moeten we die ook nog een tijdje doorbetalen.

Andere aanbieders van DSL in deze regio moeten over de lijn van de Telekom en ze misbruiken dat monopolie dus. Wij blijven er vermoedelijk ook wel bij - met veel tegenzin - omdat we het voor ons bedrijf niet kunnen veroorloven zo maar een paar weken downtime te hebben omdat de Telekom de boel traineert. En zelfs saboteert.
De enige reden dat we nu online zijn is dankzij onze hele aardige buren.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 7 maart 2010 @ 15:56:53 #105
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_78849633
Heb je nog mazzel, wij zaten er voor 2 jaar aan vast...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_78850282
Berlijn is dan misschien geen mooie stad (hoewel er mooie stukjes zijn), het is wel echt een hele leuke stad. Voelde me er meteen thuis. München is allebei

Hier ligt sinds gisteren weer een berg sneeuw, maar met het zonnetje erbij is het prachtigl Ik zou eigenlijk woensdag naar het Starkbierfest gaan met m'n collega's maar ik moet naar de Volkshochschule

Wij zijn trouwens ook genaaid door de Telekom, daarom zitten we nu bij Alice met internet en telefoon. Daar hebben we echt 0 problemen mee!
pi_78859303
quote:
Op zondag 7 maart 2010 15:56 schreef Rewimo het volgende:
Heb je nog mazzel, wij zaten er voor 2 jaar aan vast...
En na die 2 jaar weer een stilzwijgende verlenging van 1 jaar....
Ik wil namelijk ook overstappen naar Alice bijvoorbeeld.
Deutsche telekom is namelijk kampioen in het onthouden van je ip-adres en is niet te beroerd om jou gegevens te delen met willekeurige advocatenbureaus die staan te popelen om jou een poot uit te draaien na het downloaden van een mp3-tje.
Tot zover mijn persoonlijke frustratie van de afgelopen maanden.
pi_78863543
Vandaag een wandelingetje gemaakt door de stad. Heb de Berliner Dom bekeken en daarna koffie geleut met mijn (enige) vrienden hier. Het zonnetje scheen af en toe, het was niet al te fucking koud. Was een goed dagje vandaag. Wil volgend weekend eigenlijk eens uit. Een kroeg of alternatief dansding in. Ben toen ik hier voor oud op nieuw was al in Cafe Zapata geweest en dat vond ik echt geniaal. Nu eens kijken wat er nog meer is.
Na de taart met chocolade volgt de lepeltjesparade.
pi_78863737
Oh trouwens, Nederlandse toeristen zijn echt idioot luidruchtig en irritant en ik schaam me voor m'n eigen volk. En ook leuk, ik zat in een koffietentje alleen met koffie, een donut en een (engels) boek. Tafel naast me een groepje Nederlandse jongens die het over me hadden "lekker wijf man" en "wat zou ze aan het lezen zijn". Het werd steeds schaamtelozer en ik deed alsof m'n neus bloedde. En toen ik wegging "hee kerels, veel plezier nog in Berlijn he!" Je had die hooooofden moeten zien
  zondag 7 maart 2010 @ 21:56:43 #110
45206 Pietverdriet
pi_78865222
Waar zit je in Berlijn voor? Ben je er gaan wonen/werken/studeren?
pi_78866289
Wonen en werken
  maandag 8 maart 2010 @ 08:14:54 #112
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_78877118
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:33 schreef Cupcake. het volgende:
Oh trouwens, Nederlandse toeristen zijn echt idioot luidruchtig en irritant en ik schaam me voor m'n eigen volk. En ook leuk, ik zat in een koffietentje alleen met koffie, een donut en een (engels) boek. Tafel naast me een groepje Nederlandse jongens die het over me hadden "lekker wijf man" en "wat zou ze aan het lezen zijn". Het werd steeds schaamtelozer en ik deed alsof m'n neus bloedde. En toen ik wegging "hee kerels, veel plezier nog in Berlijn he!" Je had die hooooofden moeten zien
whahaha, je als duitser voordoen is altijd leuk!

Gisteren voor onze voorlopig laatste nieuwe buren een boog compleet met roosjes en gedicht gemaakt, altijd gezellig en het bier en schnapps vloeit rijkelijk...
Boog blijft 2 weken staan en dan wordt hij, wederom onder het genot van een biertje, afgebroken en verbrand.

Doet men dat bij jullie ook bij nieuwe buren?
pi_78877503
Bah. Leise rieselt der Schnee...
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  maandag 8 maart 2010 @ 08:55:57 #114
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_78877619
Gezellig toch, was vanochtend weer leuk glibberen en glijden. Heb nog nooit zo vaak de handrem getrokken als afgelopen winter...
  maandag 8 maart 2010 @ 09:26:04 #115
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_78878261
Thijs heeft ook flink meegeholpen met de boog...

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 maart 2010 @ 10:09:10 #116
13151 crew  Rewimo
pi_78879285
Kan de foto's hier niet zien, maar zo'n boog zie je ook als er een (zoveeljarige) bruiloft is
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_78879335
Leuke foto's.
Groen maken noemen ze dat in de Achterhoek. Ik ben er niet zo dol op want het is zo'n meerdaags gebeuren...
pi_78881681
Akkie zit lekker op de trap, naar buiten te kijken naar de (vele) konijntjes in het veld aan de overkant van de straat.

Comfy!

Wat valt er nou te lachen vrouw?

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 maart 2010 @ 11:26:51 #119
13151 crew  Rewimo
pi_78881943
Die blik ook: Wat is er nou?
pi_78882217
quote:
Op maandag 8 maart 2010 08:14 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

whahaha, je als duitser voordoen is altijd leuk!

Gisteren voor onze voorlopig laatste nieuwe buren een boog compleet met roosjes en gedicht gemaakt, altijd gezellig en het bier en schnapps vloeit rijkelijk...
Boog blijft 2 weken staan en dan wordt hij, wederom onder het genot van een biertje, afgebroken en verbrand.

Doet men dat bij jullie ook bij nieuwe buren?
Bij ons niet (volgens mij komt dat ook doordat het een nieuwbouwwijk is met veel Nederlanders), bij mijn schoonzusje in Goch wel (gewone buurt met alleen maar Duitsers, behalve mijn schoonzusje dus).
pi_78890975
quote:
Op zondag 7 maart 2010 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap ook eerlijk gezegd niet wat mensen met Berlijn hebben, ga liever naar München of Hamburg, Düsseldorf. Maar Berlijn dat staat bij mij op hetzelfde lijstje als Frankfurt.
Hamburg hier Zitten hier nog meer Nederlanders in Hamburg?
  maandag 8 maart 2010 @ 17:38:53 #122
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_78897405
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:16 schreef Hiya het volgende:

[..]

Hamburg hier Zitten hier nog meer Nederlanders in Hamburg?
Leuke stad Hamburg... de enige stad waar een herenhandtas wel kan... en dan niet eentje waar de lokale burgermeerster voor zou kiezen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 8 maart 2010 @ 17:44:47 #123
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_78897641
quote:
Op zondag 7 maart 2010 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Berlijn heeft wat ruigere kantjes dan Hamburg en Duesseldorf. Een stad die wat heeft meegemaakt en dat kun je zien. Hoewel het de afgelopen jaren een grote bouwput was kun je nog steeds veel van hoe het geweest moet zijn zien. De stad is stoer. Duesseldorf en Hamburg zijn gewoner en vind ik geen goede vergelijking voor Berlijn. Ze zijn om andere reden leuk.

Hamburg is wel erg leuk overigens!
Ik werk er in April een dag per week
pi_78907745
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:20 schreef elvhenk het volgende:
Akkie zit lekker op de trap, naar buiten te kijken naar de (vele) konijntjes in het veld aan de overkant van de straat.

Comfy!

[ afbeelding ]

Wat valt er nou te lachen vrouw?

[ afbeelding ]
Ahh hij is echt te schattig

Het burencontact hier is trouwens heel minimaal (tot ik erachter kwam dat mijn VHS-juf mijn overbuurvrouw is ). Maar misschien heb je dat sowieso minder in "de grote stad".
pi_78908514
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:04 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Ahh hij is echt te schattig

Het burencontact hier is trouwens heel minimaal (tot ik erachter kwam dat mijn VHS-juf mijn overbuurvrouw is ). Maar misschien heb je dat sowieso minder in "de grote stad".
Ik heb ook 0.0 met mijn buren. Ja met eentje heb ik wat, als ik om half twee weer voor zijn deur sta omdat hij kats dronken thuis komt en met pannen gaat gooien. Verder dan dat weinig contact met de buren
  maandag 8 maart 2010 @ 22:01:58 #126
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_78910724
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 02:57 schreef Hiya het volgende:
Hoi! Vraagje, ik ga enige tijd stage lopen in Duitsland. 4 tot 5 maanden ongeveer. Ik krijg hiervoor loon. Nu is het niet dermate hoog 750 euro +/- maar belasting moet er toch betaald worden!

Om een Freizügigkeitsbescheinigung/EU te krijgen moet ik me eerst inschrijven voor bij het Einwohnermeldeamt. Moet ik mij nu uitschrijven uit Nederland?

Saillant detail:
Ambassade van Nederland zegt van niet.
Het Einwohnermeldeamt zegt van wel.

Dus

Of heb ik helemaal geen Freizügigkeitsbescheinigung nodig om legaal betaald te worden voor mijn diensten?
Ja je moet je uitschrijven in NL, anders kun je je niet aanmelden in DE. Bij mijn gemeente kan dat via internet (uitschrijven dan)
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:01:13 #127
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_78921192
Inderdaad, je kunt je pas inschrijven als je bent uitgeschreven...

En vraag bij de uitschrijving of ze een internationaal formulier willen gebruiken.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:55:28 #128
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_78930889
zo zeg, kijk ik een paar dagen niet, zijn we 6 pagina's verder in een nieuw topic!

Vorderingen hier zijn dat ik eindelijk TV heb. Zwaar vermakelijk om Spongebob, Family Guy en South Park in het Duits te kijken. Wordt er in één klap een stuk grappiger door
Het was wel balen toen ik hoorde dat Unitymedia ook internet + telefoon heeft, voor een voordeligere prijs dan NetAachen. En uiteraard zit ik nog bijna 2 jaar vast aan NetAachen

Vanaf vrijdag heb ik eindelijk weer een eigen auto, dus ben ik niet meer afhankelijk van het OV om op mijn werk en bij vrienden te komen. Keus is gevallen op een Ford Focus 1.8 Tdci (diesel) uit 2004

Ik zal deze week eens op een rijtje zetten welke stappen ik ondernomen heb bij mijn (tot op heden) succesvolle emigratie. Zo te lezen is er nog altijd enigzins verwarring van wat wel / wat niet regelen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Waldheini op 09-03-2010 15:36:26 ]
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:17:37 #129
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_78931667
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 21:14 schreef XL het volgende:

[..]

je moet een keer in Aachen bij Galilei gaan ontbijten. Ze hebben daar een idioot groot buffet. Je kijkt je ogen uit
daar zeg je wat, dat moet ik ook nog altijd uitchecken
pi_78931971
Zoooo, we kunnen ook weer verwarmen en douchen!
*gloe gloe gloe* Eerst maar eens 1000 liter.

Tinka wilde al helpen door een bal aan te dragen voor de aardige meneer van Stoffmehl.

Nieuwe foto van de voorkant:

pi_78941697
Ik zag Stoffmehl voor je tuin staan vanmiddag, morgen ook maar weer eens bellen om te voorkomen dat ik net zo voor gek ga staan als vorig jaar

Weet iemand een goeie kinderarts in regio Goch?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:37:45 #132
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_78941939
Kijken jullie Nederlandse tv? Hoe doen jullie dat?
Ik hoef het niet, maar mijn vriendin wil het graag.
pi_78942076
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:32 schreef annie.m het volgende:
Ik zag Stoffmehl voor je tuin staan vanmiddag, morgen ook maar weer eens bellen om te voorkomen dat ik net zo voor gek ga staan als vorig jaar
De volgende keer moeten we eens samen bestellen. Dat scheelt een hoop geld als je meer liters afneemt zag ik. Onze buren waren er ook wel voor.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:37 schreef XL het volgende:
Vraag een canal+ decoder kaartje aan op een adres in Nederland, bij familie ofzo. Neem dat mee naar Duitsland en geen haan die ernaar kraait.
Ik zou de nederlandse tv ook wel missen ja.
pi_78942108
quote:
Ik bekijk het meeste via uitzendingemist. Wij hebben een ERG ERG ERGGG klein LCD TV'tje dus de Laptop via een VGA kabeltje verbinden en kijken maar. Maar echt televisie kijken zal wel via de sateliet moeten.

Vind het digitalepakket in Duitsland nog wel erg magertjes trouwens. Als in het digitale TV pakket bekijkt in Nederland hebt dan krijg je alle zenders van zowat heel europa voor een tientje. Hier in Hamburg heb je dat IIG niet.
pi_78942209
quote:

Wij hebben ook canaal digitaal. Je moet dan wel een nederlands adres hebben dus hij staat op naam en adres van mn ouders.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:51:25 #136
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_78942594
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:40 schreef elvhenk het volgende:

[..]
Vraag een canal+ decoder kaartje aan op een adres in Nederland, bij familie ofzo. Neem dat mee naar Duitsland en geen haan die ernaar kraait.
Ik zou de nederlandse tv ook wel missen ja.
Het gaat niet om missen, het gaat om meer. Mijn vriendin is Duits.
Ik heb genoeg aan Tatort en Sportschau (alleen wie is de mol en keuringsdienst van waarde kijk ik via uitzending gemist)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 maart 2010 @ 20:01:47 #137
13151 crew  Rewimo
pi_78943167
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:32 schreef annie.m het volgende:

Weet iemand een goeie kinderarts in regio Goch?
Wij zijn vorige week bij deze geweest:

Friedrichs Rainer
Voßstr. 57, 47574 Goch

Aardige man en je kunt er snel terecht
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:40:14 #138
45206 Pietverdriet
pi_78945167
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:51 schreef XL het volgende:

[..]

Het gaat niet om missen, het gaat om meer. Mijn vriendin is Duits.
Ik heb genoeg aan Tatort en Sportschau (alleen wie is de mol en keuringsdienst van waarde kijk ik via uitzending gemist)
De Tatort uit Muenster zijn dan ook erg leuk
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:45:07 #139
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_78945386
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Muenster en Koeln zijn wel het beste ja
Al ben ik geen grote Boerne fan, mijn vriendin des te meer.
pi_78945833
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik erger me altijd aan die elitaire commissaris met z'n klassieke muziek enzo. Nee, doe mij maar liever een aflevering uit Keulen ofzo.

Schlag den Raab vind ik trouwens ook wel een geniaal TV-programma. Vooral als ze de hele avond allerlei vermoeiende dingen hebben moeten doen, en dan de winnaar van 2 miljoen euro wordt bepaald door een wedstrijdje legpuzzel leggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2010 20:55:54 ]
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:06:07 #141
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_78946541
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik erger me altijd aan die elitaire commissaris met z'n klassieke muziek enzo. Nee, doe mij maar liever een aflevering uit Keulen ofzo.
Dat moet Boerne zijn. Een st. pauli fan luistert geen klassiek
pi_78946871
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:06 schreef XL het volgende:

[..]

Dat moet Boerne zijn. Een st. pauli fan luistert geen klassiek
Ja precies. Maar het gaat me niet zo zeer om klassieke muziek, maar meer om zijn opzettelijk irritant betweterige karakter. Ik kijk geen Tatort om me 90 minuten te ergeren aan een hoofdpersoon. En het is eigenlijk nog een belediging aan het adres van klassiekemuziekliefhebbers ook.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:14:32 #143
45206 Pietverdriet
pi_78947001
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is geen commissaris maar de prof Pathologie die zich er altijd tegenaan bemoeid, het is de bedoeling dat je je er aan ergert, dat doet ie met de mensen van de MK ook
quote:
Schlag den Raab vind ik trouwens ook wel een geniaal TV-programma. Vooral als ze de hele avond allerlei vermoeiende dingen hebben moeten doen, en dan de winnaar van 2 miljoen euro wordt bepaald door een wedstrijdje legpuzzel leggen.
Stephan Raab, tja, je vind het geweldig of je haat hem, wat weinig mensen weten is dat in zijn talkshow alles (dus ook de muziek) live is, er wordt niets met een tapie gedaan.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:16:09 #144
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_78947082
het is een beetje over the top ja... maar ik kan het nog wel aan. Sterker nog, ik kan er nog wel om lachen.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:34:32 #145
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_78947999
Ik woon sinds eind december in Duitsland, en heb geen Nederlandse TV. En missen doe ik het ook niet, hooguit de samenvattingen van het voetbal, het journaal en de Limburgse lokale zender. Gelukkig is een behoorlijk deel ook op internet terug te zien.
pi_78948210
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is geen commissaris maar de prof Pathologie die zich er altijd tegenaan bemoeid, het is de bedoeling dat je je er aan ergert, dat doet ie met de mensen van de MK ook
Ja, ja, dat weet ik ook wel. Maar ik vind het gewoon irritant, niet prettig tv-kijken. Maar goed, ieder z'n ding hè.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:59:36 #147
63722 z80
I fink you freaky
pi_78949350
mijn tv staat alleen maar aan voor het 6 uur journaal (als ik er aan denk)
maar ben in het bezit van digitenne, publieke zenders zijn fta
en via mijn ouders een decoder kaartje gekregen voor de rest van de reclame zenders.
de sat ontvanger staat hier te verstoffen.
een decoder kaart hiervoor heb ik niet.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_78949713
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:59 schreef z80 het volgende:
mijn tv staat alleen maar aan voor het 6 uur journaal (als ik er aan denk)
maar ben in het bezit van digitenne, publieke zenders zijn fta
en via mijn ouders een decoder kaartje gekregen voor de rest van de reclame zenders.
de sat ontvanger staat hier te verstoffen.
een decoder kaart hiervoor heb ik niet.
Ik neem aan dat Digitenne niet zo diep Duitsland reikt dat het ook in Hamburg te ontvangen is?
pi_78950081
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 22:06 schreef Hiya het volgende:

[..]

Ik neem aan dat Digitenne niet zo diep Duitsland reikt dat het ook in Hamburg te ontvangen is?

Digitenne doet al moeilijk in Hassum....hemelsbreed 500 meter van de nederlandse grens
  woensdag 10 maart 2010 @ 08:25:35 #150
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_78958700
Over Digitenne heb ik ook getwijfeld, maar uiteindelijk tcoh voor (digitale) tv gekozen. Digitale tv was overigens goedkoper dan alleen analoog
pi_78967128
Oi, ik heb een vraag.

Hoe is het Duits eten in Duitsland,want de reden van vragen is dat ik gehoord heb dat het eten in Duitsland heel erg goed en stevig is,en veel,als je dat vergelijkt met het eten hier in Nederland dat vaak smaakloos en in kleine porties is.
75 topics = FIN
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 maart 2010 @ 12:44:20 #152
13151 crew  Rewimo
pi_78967246
Je kunt prima eten in DLD en het is inderdaad niet duur. En grote porties
  woensdag 10 maart 2010 @ 15:42:09 #153
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_78974694
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:40 schreef FP128 het volgende:
Oi, ik heb een vraag.

Hoe is het Duits eten in Duitsland,want de reden van vragen is dat ik gehoord heb dat het eten in Duitsland heel erg goed en stevig is,en veel,als je dat vergelijkt met het eten hier in Nederland dat vaak smaakloos en in kleine porties is.
hoef niet altijd beter te zijn, maar over het algemeen wel grotere porties en wat goedkoper
pi_78977730
wat TV betreft, ik heb ook dvb-t (digitenne, maar de duitse variant zeg maar). Daarmee ontvang ik nu bijna alle Duitse zenders (incl de RTL's, Vox, Kabeleins, N24 en zo) alsook NL1-3. De andere NL kanalen zijn gecodeert, dus die pakt hij niet.

Zodra we tijd hebben, komt er een schotel op het dak. Dat gecombineert met een dreambox. Die dreambox heeft het voordeel dat je bijvoorbeeld Canal+ codes kunt uitwisselen en dus gratis alles kunt ontvangen. Heeft mijn overbuurman/collega ook. Werkt perfect.

Wat betreft het eten is de tendens in Duitsland altijd nog erg vet eten, zeker in vergelijking met NL. Er is wel een tendens dat de gasten steeds gezonder willen eten. Daarom gaan wij in ons restaurant (zodra we om zijn van cafe naar restaurant) ook redelijk vetarm koken.

Overigens is het bijna zo ver dat we open kunnen met het cafe. We moeten alleen nog de konzession krijgen, wat ons toestaat om eten en drinken te verkopen. Tot die tijd zijn we vooral bezig het cafe schoon te maken.....
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:04:11 #155
45206 Pietverdriet
pi_78978422
Het is een beetje onzinnig om het veralgemeniseerd te hebben over Duits eten. In Baden Wurtenberg eet men anders dan in Oberbeiern, in NRW ook weer anders.
In Oberbeiern is het eten voedzame stevige huismanskost, maar weinig verfijnd, in Baden Wurtenberg is het veel verfijnder. In het oosten, donkerduitsland, is het eten duidelijk beïnvloed door 40 jaar socialisme.
Maar goed, De verschillende regios in Duitsland kennen een lange eigen traditie van eten, en het is zeker de moeite waard de regionale specialiteiten te eten, of het nu kalflong is in Beieren, of Flamkuchen in de elzas, Sauerbraten in het Ruhrgebied, Tafelspitz met Frankfurter groene saus.
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:30:16 #156
58560 Oksel
Gezellig.
pi_78979699
Mijn vriendin is Duits.. haar moeder kookt erg klassiek, en dat is erg aardappel, vlees, gekookte groenten. Omgeving Koblenz.
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:59:30 #157
45206 Pietverdriet
pi_78980803
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:30 schreef Oksel het volgende:
Mijn vriendin is Duits.. haar moeder kookt erg klassiek, en dat is erg aardappel, vlees, gekookte groenten. Omgeving Koblenz.
En daar is niets mis mee
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 10 maart 2010 @ 18:25:45 #158
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_78981759
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:49 schreef siemi het volgende:

Zodra we tijd hebben, komt er een schotel op het dak. Dat gecombineert met een dreambox. Die dreambox heeft het voordeel dat je bijvoorbeeld Canal+ codes kunt uitwisselen en dus gratis alles kunt ontvangen. Heeft mijn overbuurman/collega ook. Werkt perfect.
Klopt, dat gebruik ik hier ook.. (alhoewel ik alleen met mezelf uitwissel, 3 (binnenkort 4) ontvangers met 1 kaartje)
pi_78983467
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:40 schreef FP128 het volgende:
Oi, ik heb een vraag.

Wat mij opvalt aan de Duitse supermarkt is dat er een gevarieerder aanbod is aan producten. Veel soorten beleg, veel kaassoorten, veel zuivel maar betrekkelijk weinig verschillende soorten brood.

Oh wat me trouwens ook opgevallen is laatst toen ik naar de Mac ging om wat te eten is dat ze in Duitsland al de 'vet tax' hebben. Voor mijn hamburger hier in Hamburg betaalde ik toch maar mooi 19% Mwst over!
pi_78983528
Ik neem vaak een voorgerecht en een dessert, of enkel een hoofdgerecht, 3 gangenmenu iss gewoon veel te veel. Ik vind het duitse eten wel erg lekker, maar inderdaad veel vet, overal word ook room of kaas in gebruikt.....vandaar die paar kilo extra sinds ik hier woon
pi_78983693
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 18:25 schreef qltel het volgende:

[..]

Klopt, dat gebruik ik hier ook.. (alhoewel ik alleen met mezelf uitwissel, 3 (binnenkort 4) ontvangers met 1 kaartje)
Wij hebben inderdaad ook zo'n dreambox.
pi_78986464
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:15 schreef Anne het volgende:

[..]

Wij hebben inderdaad ook zo'n dreambox.
Wij hebben ook canal digitaal via het adres van mn ouders. Met een standaard philips decoder. Vorig jaar het dak opgeklommen om de schotel aan de mast van de oude antenne te schroeven en de rest erboven af te zagen.
Hebben jullie ook inmiddels een brief gekregen van GEZ (haben Sie schon GEZahlt???) het duitse kijk en luistergeld... ik kreeg de brief 1 jaar mn verhuizing.
Het schijnen wel een stelletje nazies te zijn die via slinkse wijzen aan je naam en adres gegevens komen om jou het kijk en luistergeld af te troggelen.
Omdat het kijk en luistergeld in NL ingehouden wordt uit je inkomstenbelasting betalen de meeste van ons die in NL werken dus dubbel. Schijnt niks aan te doen te zijn, dus daar hebben we ons maar bij neergelegd.
pi_78987225
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:11 schreef Hiya het volgende:

[..]

Wat mij opvalt aan de Duitse supermarkt is dat er een gevarieerder aanbod is aan producten. Veel soorten beleg, veel kaassoorten, veel zuivel maar betrekkelijk weinig verschillende soorten brood.
Brood moet je gewoon bij de bakker kopen.

Daarbij hou ik zelf eigenlijk niet van dat zuurdesembrood waar de Duitsers zo trots op zijn. Maar een vers Urbrot met pindakaas of chocopasta...

Wat ik ook goed vind is dat in Duitse supermarkten meestal nog gewoon een echte slager aanwezig is waar je precies kan bestellen wat je wil. Maar vaak is er geen of nauwelijks vis, dat is dan wel weer jammer.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2010 20:28:45 ]
pi_78987550
Ik heb vandaag Annie.m ontmoet! Omdat ze aanbelde nadat ze onze Akkie van het veld aan de overkant van de straat had geplukt...
Maar goed dat ik een foto had gepost he. Meneer was door het hek geglipt.
Note to self: in het vervolg echt even afsluiten i.p.v. alleen aansluiten.
pi_78994485
Hij was gewoon heel ontspannen aan de wandel
Kwam wel meteen aan lopen toen ik hem riep.
pi_78995415
Ja hij stond ook bij de deur te kijken van "hallo aardige mevrouw die ik niet ken die mij blijkbaar wel kent".
Hij heeft niet zo'n moeilijk karakter.
pi_78996708
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Brood moet je gewoon bij de bakker kopen.

Daarbij hou ik zelf eigenlijk niet van dat zuurdesembrood waar de Duitsers zo trots op zijn. Maar een vers Urbrot met pindakaas of chocopasta...

Wat ik ook goed vind is dat in Duitse supermarkten meestal nog gewoon een echte slager aanwezig is waar je precies kan bestellen wat je wil. Maar vaak is er geen of nauwelijks vis, dat is dan wel weer jammer.
Ha ik heb het precies anders om hier in Hamburg bij de Famila. Zit geen bakker hier echt in de buurt dus meestal supermarkt broodjes maar wel een verse visboer in de Famila
pi_78997147
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 23:30 schreef Hiya het volgende:

[..]

Ha ik heb het precies anders om hier in Hamburg bij de Famila. Zit geen bakker hier echt in de buurt dus meestal supermarkt broodjes maar wel een verse visboer in de Famila
Apart! Waar ik woonde was echt bijna nergens vis te krijgen. Eén supermarkt wel, die had heel veel vers en dus ook een goede visafdeling. Maar dat was helaas wel aan de andere kant van de stad.

En geen bakker! Als er één klacht is over het winkelaanbod, dan is het toch vaak wel dat er te veel 1-eur-winkels en bakkerijen komen. Ik woon tegenwoordig bij de Bijlmer in Amsterdam, en zelfs daar zit tegenwoordig een filiaal van Backwerk (zo'n goedkope Duitse zelfbedieningbakkerijketen)!

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2010 23:43:06 ]
pi_78997169
Mijn collega, met wie ik ga sharen, vertelde vandaag dat hij in totaal 2500 abonnementen heeft door het sharen. Aangezien er veel abo's meer kanalen aanbieden, zal die wel ongeveer alles hebben wat er is. Slapen kom ik straks niet meer aan toe :-)

Het enige nadeel van de dreambox is de prijs.....
pi_78997952
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 23:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Apart! Waar ik woonde was echt bijna nergens vis te krijgen. Eén supermarkt wel, die had heel veel vers en dus ook een goede visafdeling. Maar dat was helaas wel aan de andere kant van de stad.

En geen bakker! Als er één klacht is over het winkelaanbod, dan is het toch vaak wel dat er te veel 1-eur-winkels en bakkerijen komen. Ik woon tegenwoordig bij de Bijlmer in Amsterdam, en zelfs daar zit tegenwoordig een filiaal van Backwerk (zo'n goedkope Duitse zelfbedieningbakkerijketen)!
Nouja geen bakker. Ik verdom het om 10 minuten te lopen als de supermarkt 1 minuut lopen is. Wellicht helpt wel een stuk dat Hamburg een havenstad is en alle vis praktisch om de hoek vandaan komt
pi_78998121
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 00:11 schreef Hiya het volgende:

[..]

Nouja geen bakker. Ik verdom het om 10 minuten te lopen als de supermarkt 1 minuut lopen is. Wellicht helpt wel een stuk dat Hamburg een havenstad is en alle vis praktisch om de hoek vandaan komt
Dat zal ook wel meespelen ja. Als je in Hamburg al geen vis zou kunnen krijgen...

Hamburg en vis... dat doet me trouwens ineens aan het volgende filmpje denken:

Maar voel je niet beledigd, ik heb zelf in Wanne-Eickel gewoond.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2010 00:20:24 ]
  donderdag 11 maart 2010 @ 08:24:08 #172
63722 z80
I fink you freaky
pi_79002004
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 23:42 schreef siemi het volgende:
Mijn collega, met wie ik ga sharen, vertelde vandaag dat hij in totaal 2500 abonnementen heeft door het sharen. Aangezien er veel abo's meer kanalen aanbieden, zal die wel ongeveer alles hebben wat er is. Slapen kom ik straks niet meer aan toe :-)

Het enige nadeel van de dreambox is de prijs.....
een 2e hand dreambox is niet echt duur.
voor onder de 180,- zijn er diverse te vinden.
kijk bv even op sat4all.com
  donderdag 11 maart 2010 @ 09:16:25 #173
45206 Pietverdriet
pi_79002983
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:11 schreef Hiya het volgende:

[..]

Oh wat me trouwens ook opgevallen is laatst toen ik naar de Mac ging om wat te eten is dat ze in Duitsland al de 'vet tax' hebben. Voor mijn hamburger hier in Hamburg betaalde ik toch maar mooi 19% Mwst over!
In NL betaal je voor een hamburger ook hoog BTW tarief volgens mij hoor
  donderdag 11 maart 2010 @ 09:25:38 #174
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79003190
wat vinden jullie van NL-ers en hun gedrag op de Autobahn???
Levensgevaarlijk....

Heb gisteren wel zo'n nare ervaring gehad.

Rijden netjes 140 op de cruise vanuit Münster op de A30.
Ga naar links om een rijtje auto's in te halen die achter een vrachtwagen rijden. Rijdt er vlak achter die vrachtwagen een nederlandse Hyundai Excel met 2 grijze dakduiven erin. Besluiten die op het allerlaatste moment de auto zonder richting aan te geven naar links te gaan en de vrachtwagen ook te gaan inhalen met ca. 90 km/h. Ik had dus Lenthe achterin ;liggen en moest gewoon vol in de ankers, de ABS greep volgens mij net niet in....
Lenthe helemaal overstuur, Petra overstuur, ik overstuur....

Rij dus vlak achter hun, kijkt ze in de spiegel en ik maak haar met redelijk vriendelijke gebaren duidelijk dat ze moet kijken voordat ze gaat inhalen. Zit ze te schelden en trap nog een keer doodleuk op de rem.

Ik heb een hele aardige, vredelievende kerel, maar ik was echt in staat haar zo de berm in te drukken...

Echt, NL-ers op de Autobahn.....

Nog een geluk dat ik geen Audi-rijder ben, want dan had ik zeker 180+ gereden en hadden we er dus wel bovenop gezeten!
pi_79003311
Heel herkenbaar, Nederlanders zijn onbenullig op de autobahn. "Je mag best 90 rijden op de linkerbaan". Die vragen gewoon om een ongeluk.
Heb in zo'n situatie gezeten en wij reden dus wel 180 oid. Een ongeluk kon net voorkomen worden doordat de bestuurder (niet ik) een manoeuvre naar rechts kon maken en de Nederlandse auto en vrachtwagen rechts over de vluchtstrook inhaalde.
Kijk je achterom, zie je nog zo'n vuistje met middelvinger door de NL voorruit.
  donderdag 11 maart 2010 @ 09:32:38 #176
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79003396
En het domme eigenlijk is ook nog dat ik het nog wel verwacht had ook dat ze naar links ging.
(natuurlijk stom van me daar geen rekening mee gehouden te hebben, maar dan blijf je aan de gang)

pfffff, de adrenaline giert nu dus weer door m'n lichaam...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 maart 2010 @ 09:49:16 #177
13151 crew  Rewimo
pi_79003914
En van die (Nederlandse) idioten die zodra ze de grens over zijn als een gek beginnen te scheuren zonder rekening te houden met het overige verkeer. Echt van die lui die een keer de grens overgaan om hard te rijden maar er dus totaal geen ervaring mee hebben.

Ik rij nooit zo hard (meestal rond de adviessnelheid) maar ik kijk op de Autobahn wel zeer nadrukkelijk in mijn spiegel voor ik ga inhalen. Je kunt nu eenmaal verwachten dat er snel inhalende auto's achter je zitten.
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:01:56 #178
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_79004329
aloha, daar was ik weer.....met beroerd nieuws, we krijgen de financiering waarschijnlijk niet rond voor het huis Voba heeft ons 1,5 week aan het lijntje gehouden door te zeggen dat het waarschijnlijk allemaal wel geregeld kon worden blablabla. Kreeg maandag telefoon dat het niet lukte, en als we alleen de financiering voor het huis wilden (107000+10%) dan konden ze maar 90.000 financieren...raar toch?
Nu dus een probleem. 31 maart moeten we hieruit zijn.
Dus dat word OF heel snel een ander huis kopen, of huren ergens.....
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:05:58 #179
45206 Pietverdriet
pi_79004468
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 09:25 schreef ueberduitser het volgende:
Levensgevaarlijk....

Heb gisteren wel zo'n nare ervaring gehad.

Rijden netjes 140 op de cruise vanuit Münster op de A30.
Ga naar links om een rijtje auto's in te halen die achter een vrachtwagen rijden. Rijdt er vlak achter die vrachtwagen een nederlandse Hyundai Excel met 2 grijze dakduiven erin. Besluiten die op het allerlaatste moment de auto zonder richting aan te geven naar links te gaan en de vrachtwagen ook te gaan inhalen met ca. 90 km/h. Ik had dus Lenthe achterin ;liggen en moest gewoon vol in de ankers, de ABS greep volgens mij net niet in....
Lenthe helemaal overstuur, Petra overstuur, ik overstuur....

Rij dus vlak achter hun, kijkt ze in de spiegel en ik maak haar met redelijk vriendelijke gebaren duidelijk dat ze moet kijken voordat ze gaat inhalen. Zit ze te schelden en trap nog een keer doodleuk op de rem.

Ik heb een hele aardige, vredelievende kerel, maar ik was echt in staat haar zo de berm in te drukken...

Echt, NL-ers op de Autobahn.....

Nog een geluk dat ik geen Audi-rijder ben, want dan had ik zeker 180+ gereden en hadden we er dus wel bovenop gezeten!
Heel herkenbaar, had dit vorige week net zo op de A12, kwam aan met 130, en hup een bejaarde die er voorspringt met 90 van achter een vrachtwagen, zonder richting aangeven.
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:07:17 #180
45206 Pietverdriet
pi_79004521
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:01 schreef PureEvil het volgende:
aloha, daar was ik weer.....met beroerd nieuws, we krijgen de financiering waarschijnlijk niet rond voor het huis Voba heeft ons 1,5 week aan het lijntje gehouden door te zeggen dat het waarschijnlijk allemaal wel geregeld kon worden blablabla. Kreeg maandag telefoon dat het niet lukte, en als we alleen de financiering voor het huis wilden (107000+10%) dan konden ze maar 90.000 financieren...raar toch?
In Duitsland is het niet de gewoonte meer dan een procent of 70 te financieren.
Ze zijn er wat anders, klassieker, met hypotheken.
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:11:25 #181
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79004638
quote:
dat is vervelend....
Maar heel gewoon eigenlijk, zoals gezegd financieren de banken in Dld. praktisch nooit voor 100%.
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:13:44 #182
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79004695
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 09:49 schreef Rewimo het volgende:
En van die (Nederlandse) idioten die zodra ze de grens over zijn als een gek beginnen te scheuren zonder rekening te houden met het overige verkeer. Echt van die lui die een keer de grens overgaan om hard te rijden maar er dus totaal geen ervaring mee hebben.
nou inderdaad...en dan vooral de nederlanders met een (op volgorde van aso-gedrag) MB, BMW en audi's...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 maart 2010 @ 10:14:32 #183
13151 crew  Rewimo
pi_79004730
Nederlandse bank proberen? Al zit je dan evengoed in tijdnood * aan ING terugdenkt
pi_79005393
quote:

Da is hier altijd een beetje een probleem he, je huis 100% gefinancierd krijgen. Ik heb trouwens met de deutsche bank nog veel langer moeten wachten. Ik ben 2 maanden bezig geweest zonder ja of nee te krijgen, en toen we besloten dat we er zelf maar vanaf gingen zien bleek er nog steeds geen ja of nee te zijn bij de bank.
We hebben nu wel een ja gekregen voor nieuwbouw, maar voordat al die papieren voor de hypotheek eens klaar zijn om te tekenen, pfff. Elke week bellen ze weer dat ze nog graag een papiertje van dit of dat willen.
Dat huis wat we wilden kopen staat nog steeds te huur,en de verkoper/verhuurder wil er heel graag vanaf, dus als je echt met spoed een huis nodig hebt....
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:49:08 #185
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79006013
En pas op, ga nooit op een mondelinge toezegging gewoon door!!!!

Echt, dit is een zeer ernstige waarschuwing, want door een mondelinge toezegging van de bank is de koper van ons vorige huis daarop verder gegaan, maar toen het op papier moest komen, bleek het niet te kunnen....
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:56:42 #186
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_79006339
@Annie.m, als je me wilt mailen over dat huis? graag!

@ Ueberduitser, ik snap het niet helemaal wat je bedoelt? Dat je door de mondelinge toezeggen doorgaat met onderhandelen over de koopprijs ofzo?
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:19:50 #187
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79007344
nee, een mondelinge toezegging dat de hypotheek wel rond komt....

ik doelde hier op:
quote:
Voba heeft ons 1,5 week aan het lijntje gehouden door te zeggen dat het waarschijnlijk allemaal wel geregeld kon worden blablabla.
pi_79009166
Ja absoluut waar. Het is pas zeker als de hypotheek-akte daadwerkelijk getekend is en geen seconde eerder. De bank kan nog met allerlei vragen en eisen komen. Ik werd daar niet goed van, want je hebt nooit 100% zekerheid.
Zelfs toen de hypotheek-paperassen bij ons getekend waren, kwam de bank nog met paniek-voetbal vragen die met indekking te maken hadden. Dat ook weer glad gestreken. Vervolgens was ik er pas gerust op als het bedrag daadwerkelijk was betaald, en dat is nu ook gebeurd.
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:09:27 #189
63722 z80
I fink you freaky
pi_79009240
de rabobank heeft ook een hypotheek voor Duitsland.
en ze gaan gewoon tot 100%.
het was dat ik zelf iets meer nodig had,dat ik bij de ing uit kwam.
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:20:47 #190
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79009666
De ING loop ik heeeeeel hard voor weg....

M'n zwager woont ook in Duitsland en heeft echt de grootst mogelijke problemen ermee gehad.
(ga dat allemaal niet uitleggen)

In mij hadden ze helemaal geen interesse. Had een afspraak gemaakt voor een hypotheek-offerte, een dag vrij ervoor genomen, alles doorgesproken en daarna heb ik nooit meer wat van ze gehoord.

Ik vindt het trouwens een goede zaak dat men in Dld. geen 100% financiert.
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:22:10 #191
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_79009716
Bij de ING hebben wij ook gevraagd, die wilden ons minder lenen als onze huidige hypotheek...
Rabobank hebben wij een afspraak gemaakt maar die kon niet eerder dan 24 maart, dat haalt dus weinig uit als we de 31e eruit moeten zijn.
pi_79009763
Ik zou me voor nu richten op huren hoor want je krijgt niks voor elkaar voor 31 maart. Dat gaat gewoon niet lukken. In Duitsland is huren veel makkelijker al is dit ook wel heel korte termijn.
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:27:20 #193
45206 Pietverdriet
pi_79009917
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:23 schreef elvhenk het volgende:
Ik zou me voor nu richten op huren hoor want je krijgt niks voor elkaar voor 31 maart. Dat gaat gewoon niet lukken. In Duitsland is huren veel makkelijker al is dit ook wel heel korte termijn.
Alleen zit je dan voor de contract periode aan het huis vast, en moet je vaak een na-huurder zoeken.
pi_79010147
Tja, op straat leven is ook geen optie lijkt me.
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:52:01 #195
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79010939
Dan gaat het je zowieso niet lukken, ook al liep dit goed.
Je moet namelijk eingetragen worden in het Grundbuch en daar gaat ook een paar weken over voordat dat akkoord is...
pi_79011035
Wij woonden hier ook al voor de Grundbuch vermelding helemaal rond was. Met die voorverklaring staat je naam er dan toch al bij. Wij kregen de bevestiging van Grundbuch eintraging afgelopen zaterdag. En dat was verhoudingsgewijs vlot. De koopakte hadden we getekend op 12 januari.
pi_79011489
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 09:25 schreef ueberduitser het volgende:
Levensgevaarlijk....

Ik woonde net 3 weken in duitsland en reed met mn net nieuwe duitse auto netjes 140 op de autobahn, en jahoor....zo'n geel kenteken komt opeens de linkerbaan op. Ik schrok en moest flink in de ankers en riep van schrik: Stomme hollander! Waarop mn dochter , toen 5 jaar oud, heel trots riep: gelukkig zijn we duits he mama!
Hetverhaal dat we ondanks dat we in duitsland wonen nog steeds nederlanders zijn wil er nog steeds niet in bij haar.
pi_79015725
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:05 schreef annie.m het volgende:

[..]

Ik woonde net 3 weken in duitsland en reed met mn net nieuwe duitse auto netjes 140 op de autobahn, en jahoor....zo'n geel kenteken komt opeens de linkerbaan op. Ik schrok en moest flink in de ankers en riep van schrik: Stomme hollander! Waarop mn dochter , toen 5 jaar oud, heel trots riep: gelukkig zijn we duits he mama!
Hetverhaal dat we ondanks dat we in duitsland wonen nog steeds nederlanders zijn wil er nog steeds niet in bij haar.
Betrapte er me zelf laatst ook op dat ik "Blöde Holländer" riep...
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:36:49 #199
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79015918
Ook leuk van die mensen die stug 80 blijven rijden als ze de paal over gaan, m'n zwager heeft daarvoor zo'n bordje gemaakt met de tekst: HET IS HIER 100 KM/H
pi_79016239
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:32 schreef Waldheini het volgende:

[..]

Betrapte er me zelf laatst ook op dat ik "Blöde Holländer" riep...

Dat riep mn zoontje pas opeens tegen zn zus toen hij 3 weken op de kindergarten zat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')