Tempelhof is toch dicht?quote:Op zondag 7 maart 2010 13:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Ook met al dat groen is Berlijn nog steeds niet echt mooi hoor. Maar dat hoeft natuurlijk ook niet, want Berlijn heeft genoeg andere dingen te bieden.
Berlijn in de winter heeft trouwens ook wel iets.
Op 31 december zijn we even wezen kijken bij de Schillerpromenade. Dat is een brede allee met aan weerszijden statige gebouwen en in het midden een brede groenstrook waarop je kan wandelen.
Echter, die buurt lag pal onder de aanvliegroute van Tempelhof. De vliegtuigen scheerden rakelings over de daken, ze hebben zelfs de spits van een kerktoren moeten slopen. Bovendien ontwikkelde de wijk zich tot een van de ergste achterstandsbuurten van heel Duitsland, met verhalen over straatbendes en no-go-area's zelfs voor de politie.
Maar nu was het uitermate idyllisch. Het vliegveld is inmiddels gesloten, en de promenade loopt aan beide kanten dood zodat het in feite slechts een woonstraat is. Een uitgestorven woonstraat, zonder autoverkeer, zonder luidruchtige hangjongeren die voortijdig vuurwerk afsteken, helemaal niemand te zien. Het dikke pak vers gevallen sneeuw versterkte die serene stilte nog eens. Zelfs het rumoer van autoverkeer in de verte was verstomd.
De enige aanwezigen waren wij, de sneeuw, de serene stilte en de afgekapte kerktoren als stille getuige van andere tijden.
Ja, dat zeg ik toch? "het vliegveld is inmiddels gesloten"quote:
En na die 2 jaar weer een stilzwijgende verlenging van 1 jaar....quote:Op zondag 7 maart 2010 15:56 schreef Rewimo het volgende:
Heb je nog mazzel, wij zaten er voor 2 jaar aan vast...
whahaha, je als duitser voordoen is altijd leuk!quote:Op zondag 7 maart 2010 21:33 schreef Cupcake. het volgende:
Oh trouwens, Nederlandse toeristen zijn echt idioot luidruchtig en irritant en ik schaam me voor m'n eigen volk. En ook leuk, ik zat in een koffietentje alleen met koffie, een donut en een (engels) boek. Tafel naast me een groepje Nederlandse jongens die het over me hadden "lekker wijf man" en "wat zou ze aan het lezen zijn". Het werd steeds schaamtelozer en ik deed alsof m'n neus bloedde. En toen ik wegging "hee kerels, veel plezier nog in Berlijn he!" Je had die hooooofden moeten zien
Bij ons niet (volgens mij komt dat ook doordat het een nieuwbouwwijk is met veel Nederlanders), bij mijn schoonzusje in Goch wel (gewone buurt met alleen maar Duitsers, behalve mijn schoonzusje dus).quote:Op maandag 8 maart 2010 08:14 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
whahaha, je als duitser voordoen is altijd leuk!
Gisteren voor onze voorlopig laatste nieuwe buren een boog compleet met roosjes en gedicht gemaakt, altijd gezellig en het bier en schnapps vloeit rijkelijk...
Boog blijft 2 weken staan en dan wordt hij, wederom onder het genot van een biertje, afgebroken en verbrand.
Doet men dat bij jullie ook bij nieuwe buren?
Hamburg hierquote:Op zondag 7 maart 2010 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap ook eerlijk gezegd niet wat mensen met Berlijn hebben, ga liever naar München of Hamburg, Düsseldorf. Maar Berlijn dat staat bij mij op hetzelfde lijstje als Frankfurt.
Leuke stad Hamburg... de enige stad waar een herenhandtas wel kan... en dan niet eentje waar de lokale burgermeerster voor zou kiezenquote:Op maandag 8 maart 2010 15:16 schreef Hiya het volgende:
[..]
Hamburg hierZitten hier nog meer Nederlanders in Hamburg?
Berlijn heeft wat ruigere kantjes dan Hamburg en Duesseldorf. Een stad die wat heeft meegemaakt en dat kun je zien. Hoewel het de afgelopen jaren een grote bouwput was kun je nog steeds veel van hoe het geweest moet zijn zien. De stad is stoer. Duesseldorf en Hamburg zijn gewoner en vind ik geen goede vergelijking voor Berlijn. Ze zijn om andere reden leuk.quote:Op zondag 7 maart 2010 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap ook eerlijk gezegd niet wat mensen met Berlijn hebben, ga liever naar München of Hamburg, Düsseldorf. Maar Berlijn dat staat bij mij op hetzelfde lijstje als Frankfurt.
Ahh hij is echt te schattigquote:Op maandag 8 maart 2010 11:20 schreef elvhenk het volgende:
Akkie zit lekker op de trap, naar buiten te kijken naar de (vele) konijntjes in het veld aan de overkant van de straat.
Comfy!
[ afbeelding ]
Wat valt er nou te lachen vrouw?![]()
[ afbeelding ]
Ik heb ook 0.0 met mijn buren. Ja met eentje heb ik wat, als ik om half twee weer voor zijn deur sta omdat hij kats dronken thuis komt en met pannen gaat gooien. Verder dan dat weinig contact met de burenquote:Op maandag 8 maart 2010 21:04 schreef Gala6183 het volgende:
[..]
Ahh hij is echt te schattig![]()
Het burencontact hier is trouwens heel minimaal (tot ik erachter kwam dat mijn VHS-juf mijn overbuurvrouw is). Maar misschien heb je dat sowieso minder in "de grote stad".
Ja je moet je uitschrijven in NL, anders kun je je niet aanmelden in DE. Bij mijn gemeente kan dat via internet (uitschrijven dan)quote:Op donderdag 4 maart 2010 02:57 schreef Hiya het volgende:
Hoi! Vraagje, ik ga enige tijd stage lopen in Duitsland. 4 tot 5 maanden ongeveer. Ik krijg hiervoor loon. Nu is het niet dermate hoog 750 euro +/- maar belasting moet er toch betaald worden!
Om een Freizügigkeitsbescheinigung/EU te krijgen moet ik me eerst inschrijven voor bij het Einwohnermeldeamt. Moet ik mij nu uitschrijven uit Nederland?
Saillant detail:
Ambassade van Nederland zegt van niet.
Het Einwohnermeldeamt zegt van wel.
Dus![]()
Of heb ik helemaal geen Freizügigkeitsbescheinigung nodig om legaal betaald te worden voor mijn diensten?
daar zeg je wat, dat moet ik ook nog altijd uitcheckenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:14 schreef XL het volgende:
[..]
je moet een keer in Aachen bij Galilei gaan ontbijten. Ze hebben daar een idioot groot buffet. Je kijkt je ogen uit
De volgende keer moeten we eens samen bestellen. Dat scheelt een hoop geld als je meer liters afneemt zag ik. Onze buren waren er ook wel voor.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:32 schreef annie.m het volgende:
Ik zag Stoffmehl voor je tuin staan vanmiddag, morgen ook maar weer eens bellen om te voorkomen dat ik net zo voor gek ga staan als vorig jaar
Vraag een canal+ decoder kaartje aan op een adres in Nederland, bij familie ofzo. Neem dat mee naar Duitsland en geen haan die ernaar kraait.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:37 schreef XL het volgende:
Kijken jullie Nederlandse tv? Hoe doen jullie dat?
Ik hoef het niet, maar mijn vriendin wil het graag.
Ik bekijk het meeste via uitzendingemist. Wij hebben een ERG ERG ERGGG klein LCD TV'tje dus de Laptop via een VGA kabeltje verbinden en kijken maar. Maar echt televisie kijken zal wel via de sateliet moeten.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:37 schreef XL het volgende:
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:37 schreef XL het volgende:
Het gaat niet om missen, het gaat om meer. Mijn vriendin is Duits.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:40 schreef elvhenk het volgende:
[..]
Vraag een canal+ decoder kaartje aan op een adres in Nederland, bij familie ofzo. Neem dat mee naar Duitsland en geen haan die ernaar kraait.
Ik zou de nederlandse tv ook wel missen ja.
Wij zijn vorige week bij deze geweest:quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:32 schreef annie.m het volgende:
Ik zag Stoffmehl voor je tuin staan vanmiddag, morgen ook maar weer eens bellen om te voorkomen dat ik net zo voor gek ga staan als vorig jaar
Weet iemand een goeie kinderarts in regio Goch?
De Tatort uit Muenster zijn dan ook erg leukquote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:51 schreef XL het volgende:
[..]
Het gaat niet om missen, het gaat om meer. Mijn vriendin is Duits.
Ik heb genoeg aan Tatort en Sportschau (alleen wie is de mol en keuringsdienst van waarde kijk ik via uitzending gemist)
Muenster en Koeln zijn wel het beste jaquote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De Tatort uit Muenster zijn dan ook erg leuk
Ik erger me altijd aan die elitaire commissaris met z'n klassieke muziek enzo. Nee, doe mij maar liever een aflevering uit Keulen ofzo.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De Tatort uit Muenster zijn dan ook erg leuk
Dat moet Boerne zijn. Een st. pauli fan luistert geen klassiekquote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik erger me altijd aan die elitaire commissaris met z'n klassieke muziek enzo. Nee, doe mij maar liever een aflevering uit Keulen ofzo.
Ja precies. Maar het gaat me niet zo zeer om klassieke muziek, maar meer om zijn opzettelijk irritant betweterige karakter. Ik kijk geen Tatort om me 90 minuten te ergeren aan een hoofdpersoon. En het is eigenlijk nog een belediging aan het adres van klassiekemuziekliefhebbers ook.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:06 schreef XL het volgende:
[..]
Dat moet Boerne zijn. Een st. pauli fan luistert geen klassiek
Dat is geen commissaris maar de prof Pathologie die zich er altijd tegenaan bemoeid, het is de bedoeling dat je je er aan ergert, dat doet ie met de mensen van de MK ookquote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik erger me altijd aan die elitaire commissaris met z'n klassieke muziek enzo. Nee, doe mij maar liever een aflevering uit Keulen ofzo.
Stephan Raab, tja, je vind het geweldig of je haat hem, wat weinig mensen weten is dat in zijn talkshow alles (dus ook de muziek) live is, er wordt niets met een tapie gedaan.quote:Schlag den Raab vind ik trouwens ook wel een geniaal TV-programma. Vooral als ze de hele avond allerlei vermoeiende dingen hebben moeten doen, en dan de winnaar van 2 miljoen euro wordt bepaald door een wedstrijdje legpuzzel leggen.
Ja, ja, dat weet ik ook wel. Maar ik vind het gewoon irritant, niet prettig tv-kijken. Maar goed, ieder z'n ding hè.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is geen commissaris maar de prof Pathologie die zich er altijd tegenaan bemoeid, het is de bedoeling dat je je er aan ergert, dat doet ie met de mensen van de MK ook
Ik neem aan dat Digitenne niet zo diep Duitsland reikt dat het ook in Hamburg te ontvangen is?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:59 schreef z80 het volgende:
mijn tv staat alleen maar aan voor het 6 uur journaal (als ik er aan denk)
maar ben in het bezit van digitenne, publieke zenders zijn fta
en via mijn ouders een decoder kaartje gekregen voor de rest van de reclame zenders.
de sat ontvanger staat hier te verstoffen.
een decoder kaart hiervoor heb ik niet.
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:06 schreef Hiya het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Digitenne niet zo diep Duitsland reikt dat het ook in Hamburg te ontvangen is?
hoef niet altijd beter te zijn, maar over het algemeen wel grotere porties en wat goedkoperquote:Op woensdag 10 maart 2010 12:40 schreef FP128 het volgende:
Oi, ik heb een vraag.
Hoe is het Duits eten in Duitsland,want de reden van vragen is dat ik gehoord heb dat het eten in Duitsland heel erg goed en stevig is,en veel,als je dat vergelijkt met het eten hier in Nederland dat vaak smaakloos en in kleine porties is.
En daar is niets mis meequote:Op woensdag 10 maart 2010 17:30 schreef Oksel het volgende:
Mijn vriendin is Duits.. haar moeder kookt erg klassiek, en dat is erg aardappel, vlees, gekookte groenten. Omgeving Koblenz.
Klopt, dat gebruik ik hier ook.. (alhoewel ik alleen met mezelf uitwissel, 3 (binnenkort 4) ontvangers met 1 kaartje)quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:49 schreef siemi het volgende:
Zodra we tijd hebben, komt er een schotel op het dak. Dat gecombineert met een dreambox. Die dreambox heeft het voordeel dat je bijvoorbeeld Canal+ codes kunt uitwisselen en dus gratis alles kunt ontvangen. Heeft mijn overbuurman/collega ook. Werkt perfect.
Wat mij opvalt aan de Duitse supermarkt is dat er een gevarieerder aanbod is aan producten. Veel soorten beleg, veel kaassoorten, veel zuivel maar betrekkelijk weinig verschillende soorten brood.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:40 schreef FP128 het volgende:
Oi, ik heb een vraag.
Hoe is het Duits eten in Duitsland,want de reden van vragen is dat ik gehoord heb dat het eten in Duitsland heel erg goed en stevig is,en veel,als je dat vergelijkt met het eten hier in Nederland dat vaak smaakloos en in kleine porties is.
Wij hebben inderdaad ook zo'n dreambox.quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:25 schreef qltel het volgende:
[..]
Klopt, dat gebruik ik hier ook.. (alhoewel ik alleen met mezelf uitwissel, 3 (binnenkort 4) ontvangers met 1 kaartje)
Wij hebben ook canal digitaal via het adres van mn ouders. Met een standaard philips decoder. Vorig jaar het dak opgeklommen om de schotel aan de mast van de oude antenne te schroeven en de rest erboven af te zagen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:15 schreef Anne het volgende:
[..]
Wij hebben inderdaad ook zo'n dreambox.
Brood moet je gewoon bij de bakker kopen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:11 schreef Hiya het volgende:
[..]
Wat mij opvalt aan de Duitse supermarkt is dat er een gevarieerder aanbod is aan producten. Veel soorten beleg, veel kaassoorten, veel zuivel maar betrekkelijk weinig verschillende soorten brood.
Ha ik heb het precies anders om hier in Hamburg bij de Famila. Zit geen bakker hier echt in de buurt dus meestal supermarkt broodjes maar wel een verse visboer in de Familaquote:Op woensdag 10 maart 2010 20:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Brood moet je gewoon bij de bakker kopen.
Daarbij hou ik zelf eigenlijk niet van dat zuurdesembrood waar de Duitsers zo trots op zijn. Maar een vers Urbrot met pindakaas of chocopasta...![]()
Wat ik ook goed vind is dat in Duitse supermarkten meestal nog gewoon een echte slager aanwezig is waar je precies kan bestellen wat je wil. Maar vaak is er geen of nauwelijks vis, dat is dan wel weer jammer.
Apart! Waar ik woonde was echt bijna nergens vis te krijgen. Eén supermarkt wel, die had heel veel vers en dus ook een goede visafdeling. Maar dat was helaas wel aan de andere kant van de stad.quote:Op woensdag 10 maart 2010 23:30 schreef Hiya het volgende:
[..]
Ha ik heb het precies anders om hier in Hamburg bij de Famila. Zit geen bakker hier echt in de buurt dus meestal supermarkt broodjes maar wel een verse visboer in de Famila
Nouja geen bakker. Ik verdom het om 10 minuten te lopen als de supermarkt 1 minuut lopen is. Wellicht helpt wel een stuk dat Hamburg een havenstad is en alle vis praktisch om de hoek vandaan komtquote:Op woensdag 10 maart 2010 23:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Apart! Waar ik woonde was echt bijna nergens vis te krijgen. Eén supermarkt wel, die had heel veel vers en dus ook een goede visafdeling. Maar dat was helaas wel aan de andere kant van de stad.
En geen bakker! Als er één klacht is over het winkelaanbod, dan is het toch vaak wel dat er te veel 1-eur-winkels en bakkerijen komen. Ik woon tegenwoordig bij de Bijlmer in Amsterdam, en zelfs daar zit tegenwoordig een filiaal van Backwerk (zo'n goedkope Duitse zelfbedieningbakkerijketen)!
Dat zal ook wel meespelen ja. Als je in Hamburg al geen vis zou kunnen krijgen...quote:Op donderdag 11 maart 2010 00:11 schreef Hiya het volgende:
[..]
Nouja geen bakker. Ik verdom het om 10 minuten te lopen als de supermarkt 1 minuut lopen is. Wellicht helpt wel een stuk dat Hamburg een havenstad is en alle vis praktisch om de hoek vandaan komt
een 2e hand dreambox is niet echt duur.quote:Op woensdag 10 maart 2010 23:42 schreef siemi het volgende:
Mijn collega, met wie ik ga sharen, vertelde vandaag dat hij in totaal 2500 abonnementen heeft door het sharen. Aangezien er veel abo's meer kanalen aanbieden, zal die wel ongeveer alles hebben wat er is. Slapen kom ik straks niet meer aan toe :-)
Het enige nadeel van de dreambox is de prijs.....
In NL betaal je voor een hamburger ook hoog BTW tarief volgens mij hoorquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:11 schreef Hiya het volgende:
[..]
Wat mij opvalt aan de Duitse supermarkt is dat er een gevarieerder aanbod is aan producten. Veel soorten beleg, veel kaassoorten, veel zuivel maar betrekkelijk weinig verschillende soorten brood.
Oh wat me trouwens ook opgevallen is laatst toen ik naar de Mac ging om wat te eten is dat ze in Duitsland al de 'vet tax' hebben. Voor mijn hamburger hier in Hamburg betaalde ik toch maar mooi 19% Mwst over!
Heel herkenbaar, had dit vorige week net zo op de A12, kwam aan met 130, en hup een bejaarde die er voorspringt met 90 van achter een vrachtwagen, zonder richting aangeven.quote:Op donderdag 11 maart 2010 09:25 schreef ueberduitser het volgende:
wat vinden jullie van NL-ers en hun gedrag op de Autobahn???
Levensgevaarlijk....
Heb gisteren wel zo'n nare ervaring gehad.
Rijden netjes 140 op de cruise vanuit Münster op de A30.
Ga naar links om een rijtje auto's in te halen die achter een vrachtwagen rijden. Rijdt er vlak achter die vrachtwagen een nederlandse Hyundai Excel met 2 grijze dakduiven erin. Besluiten die op het allerlaatste moment de auto zonder richting aan te geven naar links te gaan en de vrachtwagen ook te gaan inhalen met ca. 90 km/h. Ik had dus Lenthe achterin ;liggen en moest gewoon vol in de ankers, de ABS greep volgens mij net niet in....
Lenthe helemaal overstuur, Petra overstuur, ik overstuur....
Rij dus vlak achter hun, kijkt ze in de spiegel en ik maak haar met redelijk vriendelijke gebaren duidelijk dat ze moet kijken voordat ze gaat inhalen. Zit ze te schelden en trap nog een keer doodleuk op de rem.
Ik heb een hele aardige, vredelievende kerel, maar ik was echt in staat haar zo de berm in te drukken...
Echt, NL-ers op de Autobahn.....
Nog een geluk dat ik geen Audi-rijder ben, want dan had ik zeker 180+ gereden en hadden we er dus wel bovenop gezeten!
In Duitsland is het niet de gewoonte meer dan een procent of 70 te financieren.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:01 schreef PureEvil het volgende:
aloha, daar was ik weer.....met beroerd nieuws, we krijgen de financiering waarschijnlijk niet rond voor het huisVoba heeft ons 1,5 week aan het lijntje gehouden door te zeggen dat het waarschijnlijk allemaal wel geregeld kon worden blablabla. Kreeg maandag telefoon dat het niet lukte, en als we alleen de financiering voor het huis wilden (107000+10%) dan konden ze maar 90.000 financieren...raar toch?
Nu dus een probleem. 31 maart moeten we hieruit zijn.
Dus dat word OF heel snel een ander huis kopen, of huren ergens.....
dat is vervelend....quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:01 schreef PureEvil het volgende:
aloha, daar was ik weer.....met beroerd nieuws, we krijgen de financiering waarschijnlijk niet rond voor het huisVoba heeft ons 1,5 week aan het lijntje gehouden door te zeggen dat het waarschijnlijk allemaal wel geregeld kon worden blablabla. Kreeg maandag telefoon dat het niet lukte, en als we alleen de financiering voor het huis wilden (107000+10%) dan konden ze maar 90.000 financieren...raar toch?
nou inderdaad...en dan vooral de nederlanders met een (op volgorde van aso-gedrag) MB, BMW en audi's...quote:Op donderdag 11 maart 2010 09:49 schreef Rewimo het volgende:
En van die (Nederlandse) idioten die zodra ze de grens over zijn als een gek beginnen te scheuren zonder rekening te houden met het overige verkeer. Echt van die lui die een keer de grens overgaan om hard te rijden maar er dus totaal geen ervaring mee hebben.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:01 schreef PureEvil het volgende:
quote:Voba heeft ons 1,5 week aan het lijntje gehouden door te zeggen dat het waarschijnlijk allemaal wel geregeld kon worden blablabla.
Alleen zit je dan voor de contract periode aan het huis vast, en moet je vaak een na-huurder zoeken.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:23 schreef elvhenk het volgende:
Ik zou me voor nu richten op huren hoor want je krijgt niks voor elkaar voor 31 maart. Dat gaat gewoon niet lukken. In Duitsland is huren veel makkelijker al is dit ook wel heel korte termijn.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 09:25 schreef ueberduitser het volgende:
wat vinden jullie van NL-ers en hun gedrag op de Autobahn???
Levensgevaarlijk....
Betrapte er me zelf laatst ook op dat ik "Blöde Holländer" riep...quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:05 schreef annie.m het volgende:
[..]
Ik woonde net 3 weken in duitsland en reed met mn net nieuwe duitse auto netjes 140 op de autobahn, en jahoor....zo'n geel kenteken komt opeens de linkerbaan op. Ik schrok en moest flink in de ankers en riep van schrik: Stomme hollander! Waarop mn dochter , toen 5 jaar oud, heel trots riep: gelukkig zijn we duits he mama!
Hetverhaal dat we ondanks dat we in duitsland wonen nog steeds nederlanders zijn wil er nog steeds niet in bij haar.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 14:32 schreef Waldheini het volgende:
[..]
Betrapte er me zelf laatst ook op dat ik "Blöde Holländer" riep...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |