Wat was het volgens jou dan?quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:49 schreef KoningStoma het volgende:
Weer iemand die denkt dat de big bang een explosie was, het heelal een middelpunt heeft en dat het heelal een rand heeft.
waarom heeft het heelal geen rand? dus je ziet sterrenstelsels aan alle kanten oneindig door gaan?quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:49 schreef KoningStoma het volgende:
Weer iemand die denkt dat de big bang een explosie was, het heelal een middelpunt heeft en dat het heelal een rand heeft.
Dat hoeft niet. Je kunt ook eindeloos over de aarde lopen en varen zonder van de rand te vallen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:51 schreef deenigeechteTS het volgende:
[..]
waarom heeft het heelal geen rand? dus je ziet sterrenstelsels aan alle kanten oneindig door gaan?
Vanaf daar heb ik niet meer verder gelezen.quote:
Ja, dat is het algemene beeld tegenwoordig. Is dat niet 1 van de 2 regeld van het Friedman model?quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:51 schreef deenigeechteTS het volgende:
[..]
waarom heeft het heelal geen rand? dus je ziet sterrenstelsels aan alle kanten oneindig door gaan?
Weer iemand die denkt andere te kunnen dissen zonder enige toevoeging. Geef eens een mening!quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:49 schreef KoningStoma het volgende:
Je denkt maar een eind weg. Als je even opzoekt wat er écht bedoeld wordt met de big bang theorie hoef je dit soort posts niet te maken.quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:39 schreef Syd het volgende:
[..]
Weer iemand die denkt andere te kunnen dissen zonder enige toevoeging. Geef eens een mening!
Uit mijn ogen kan best kloppen dat de big bang een explosie (niet in de zin van een atoombom die ontploft) is en het heelal heeft denk ik ook wel een soort van einde waar het overgaat in een diepe zwarte oneindigheid zonder sterren en planeten.
zielig mannetje dat ben je, en zoals je zelf aangeeft "Big Bang theorie" het is en blijft een theorie wat wetenschappelijk alleen theoretisch bewezen is zolang het niet officieel bewezen is dat het daadwerkelijk zo is dan zijn alle theorieën mogelijk.quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:52 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
Je denkt maar een eind weg. Als je even opzoekt wat er écht bedoeld wordt met de big bang theorie hoef je dit soort posts niet te maken.
Wil je niet zo op de man spelen?quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:27 schreef Syd het volgende:
zielig mannetje dat ben je, en zoals je zelf aangeeft "Big Bang theorie" het is en blijft een theorie wat wetenschappelijk alleen theoretisch bewezen is zolang het niet officieel bewezen is dat het daadwerkelijk zo is dan zijn alle theorieën mogelijk.
"het is maar een theorie"quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:27 schreef Syd het volgende:
[..]
zielig mannetje dat ben je, en zoals je zelf aangeeft "Big Bang theorie" het is en blijft een theorie wat wetenschappelijk alleen theoretisch bewezen is zolang het niet officieel bewezen is dat het daadwerkelijk zo is dan zijn alle theorieën mogelijk.
want? als men alleen maar hier zit te lullen dat onze meningen niet kloppen zonder zelf een mening te geven is dat triest. Zelfde zeggen ja Kip is smerig en voor sukkels terwijl je nooit kip heb gegeten.quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:40 schreef Iblis het volgende:
[..]
Wil je niet zo op de man spelen?
En verder betekent theorie zeker niet alleen theoretisch bewezen, m.a.w. zonder metingen uit de praktijk. Dat betekent het totaal niet. De kracht van de Big Bangtheorie is juist dat deze zo gestaafd wordt door veel metingen.
nou omdat je nu al 3x hier gepost hebt waarin je enkel zegt : "nee, klopt niet." "nee, is niet zo" "nee, dat kan niet" zonder ook maar een mening te uiten terwijl iemand hier zijn mening erover zegt en dan kom jij met enkel nee klopt niet ja zoek maar op .quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:51 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
"het is maar een theorie"![]()
Er is geen enkele waarneming die ook maar in de richting wijst van een oerknal waarbij er een middelpunt was, of van een heelal die een rand heeft. En mag ik vragen waarom ik een "zielig mannetje" ben?
Dat zal dezelfde groep mensen zijn die ook denken dat Einstein het fout had en dat de wetenschap Einstein alleen maar napraat, omdat ze het zelf niet weet.quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:52 schreef Syd het volgende:
[..]
Terugkomend op jouw mening. Op internet zijn genoeg theorieen over het ontstaan van het heelal.
En zoals jij aangeef is het niet alleen theoretisch bewezen maar hebben ze deze theorie aangevuld door metingen in de praktijk uit te voeren. Dus is het nog niet officieel bewezen en blijft dit uiteindelijk een theorie en zolang het enkel theoretisch alleen nog maar aangetoont kan worden heb ik zo mijn eigen theorie erover.
zoals eerder gezegd; de aarde heeft ook geen rand en is toch eindig. Plus één dimensie, klaar.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:51 schreef deenigeechteTS het volgende:
[..]
Laten we dat es duidelijk hier neerzetten, geheel tegen mijn stijl in, in dikgedrukte hoofdletters.quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:40 schreef Iblis het volgende:
En verder betekent theorie zeker niet alleen theoretisch bewezen, m.a.w. zonder metingen uit de praktijk. Dat betekent het totaal niet. De kracht van de Big Bangtheorie is juist dat deze zo gestaafd wordt door veel metingen.
Kom dan es met een serieuze lijst danquote:Op donderdag 4 maart 2010 13:52 schreef Syd het volgende:
Terugkomend op jouw mening. Op internet zijn genoeg theorieen over het ontstaan van het heelal.
De aarde heeft natuurlijk wel een rand, maar het aardoppervlak niet. Dat heeft te maken met hoe je randen in de meetkunde definieert; het aardoppervlak kun je zien als de rand van een bol, en de rand van een rand is altijd 0.quote:Op donderdag 4 maart 2010 14:43 schreef Sander het volgende:
[..]
zoals eerder gezegd; de aarde heeft ook geen rand en is toch eindig. Plus één dimensie, klaar.
Van welke site heb je dit getrokken, overigens? Ik ken wel een paar sites die dit idee beschrijven, maar ik ben wel benieuwd waar jij het specifiek vandaan hebt gehaaldquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:40 schreef deenigeechteTS het volgende:
Dit is waarshcijnlijk een feit.
We weten allemaal dat zwaartekracht tijd vertraagt. Vlak na de Big Bang waar alle zwaartekracht in een klein gebied zich bevond werd tijd ongelooflijk veel vertraagd. eigenlijk alsof er geen tijd bestond.
maar door de uitdijing van het heelal werd ook tijd uitgerekt. De uitrekking van tijd zorgde er voor dat aan de randen van het (waarschijnlijk) bolvormige heelal tijd steeds sneller bewoog. Je kreeg een discrepantie, tijd in het middelpunt van het heelal verliep langzaam en tijd aan de buitenkant verliep snel.
Wat betekende dit voor het concept ruimtetijd?
Niks. Ruimtetijd geeft juist de verklaring. Waar zwaartekracht een deuk maakt in ruimtetijd is ruimtetijd uitgerekt. Tijd is uitgerekt. We kunnen ook wel zeggen dat als we de big bang tijd als absolute tijd nemen. In een uur absolute tijd er miljoenen jaren aan aarde tijd voorbij kunnen gaan. In feite kan de aarde daarom best 6000 jaar oud zijn in absolute tijd.
quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:51 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
Er is geen enkele waarneming die ook maar in de richting wijst van een oerknal waarbij er een middelpunt was,
Zal ik vanavond of morgen hier even posten, heb op me pc thuis een link naar een forum maar kan even niet op de naam komen iets met reality. Daar stond iniedergeval een interessant artikel over ontstaan van het heelal.quote:Op donderdag 4 maart 2010 14:49 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Kom dan es met een serieuze lijst danEn met "theorie" bedoelen we neem ik aan geen borrelpraat, maar consistente en falsifieerbare wetenschappelijke constructies.
Ben benieuwd
maar hoe krijg je dan een uitdijing alles beweegt van elkaar af?quote:Op donderdag 4 maart 2010 14:43 schreef Sander het volgende:
[..]
zoals eerder gezegd; de aarde heeft ook geen rand en is toch eindig. Plus één dimensie, klaar.
http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/43113278/quote:Op donderdag 4 maart 2010 14:56 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Van welke site heb je dit getrokken, overigens? Ik ken wel een paar sites die dit idee beschrijven, maar ik ben wel benieuwd waar jij het specifiek vandaan hebt gehaald
Nu kom je opeens met einstein zwaartekracht + tijd aanzetten. Waarbij we tijd vaak als 4e dimensie beschouwen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:19 schreef deenigeechteTS het volgende:
http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/43113278/
Dat is het idee ook. De objecten in de ruimte-tijd bewegen niet zo zeer van elkaar af. Het is de ruimte-tijd die expandeert waarbij de objecten meebewegen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:19 schreef deenigeechteTS het volgende:
[..]
maar hoe krijg je dan een uitdijing alles beweegt van elkaar af?
dat zou betekenen dat als het heelal het aardoppervlak is, de aarde zelf zou moeten expanderen zodat de rand uitdijt.
Ja, tijdsdilatatie door zwaartekrachtsvelden ken ik; ik bedoelde eigenlijk de rest van je verhaal (de conclusies die je hier uit trekt).quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:19 schreef deenigeechteTS het volgende:
http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/43113278/
Zelfs al zou tijd een fictie zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:41 schreef Iblis het volgende:
Hoe wilde je die absolute tijd ooit bepalen?
Hmmm, misschien valt tijd te ijken op basis can het allerzwaarste object dat er is. Maar dat zou niet een midden suggereren, I guess.quote:
Ja, dat is wel hoe er vaak over gesproken wordt.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:25 schreef .aeon het volgende:
Maar het moet toch ergens vandaan expanderen?
Sorry het wordt een beetje vaag zo. Ik dacht dat je het over het vaststellen van een "absolute tijd" had. Daarbij zou het midden niet veel uitmaken maar misschien wel wel het zwaarste object.quote:
Nee. De afstanden tussen twee punten worden elke tijd t 2x zo groot. Het expandeert. Het ontploft niet.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:25 schreef .aeon het volgende:
Maar het moet toch ergens vandaan expanderen?
Dat is een grapje, hoop ik?quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:06 schreef Kees22 het volgende:
Dit dus: http://www.speld.nl/2008/10/24/oerknaltheorie-op-losse-schroeven/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |