abonnement Unibet Coolblue
pi_166496479
quote:
15s.gif Op maandag 7 november 2016 15:05 schreef PeneGrande het volgende:
Het groene gevaar! Nog gevaarlijker dan het rode gevaar pvda :r
De gutmensch partij bij uitstek.
Haal anders gewoon even een pakje diarreeremmers bij Kruidvat.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  vrijdag 11 november 2016 @ 15:11:47 #102
198365 Morendo
The Real Deal
pi_166583709
Wat heel sterk is aan Jesse Klaver is dat hij gewoon zijn mouwen durft op te stropen. Bij veel politici krijg je toch het gevoel 'je staat daar wel mooi op het podium, met je gestreken overhemd en je manchetknoopjes, maar ik geloof er niets van dat je met een gestreken overhemd en blinkende manchetknoopjes in een politieke beweging kunt bouwen'. Jesse Klaver rolt gewoon zijn mouwen op. Dat vind ik inhoudelijk sterk.
Die Lebenslust bringt dich um.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 november 2016 @ 11:11:20 #103
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_166731562
quote:
Na me ruim zes jaar met volle overtuiging voor GroenLinks ingezet te hebben sta ik niet op de concept-lijst voor de Tweede Kamerverkiezingen van maart 2017.
Ik kijk met plezier terug op mijn werkzaamheden in die periode, maar wel getemperd door het besef dat groen beleid nog steeds te wensen overlaat en daar voor opkomen zeer noodzakelijk is. Ik wil vooral ook de kiezers bedanken die me al die jaren gesteund hebben en de vele burgers, bedrijven en organisaties waarmee ik warme relaties heb opgebouwd bij het realiseren van duurzame oplossingen en de aanpak van misstanden. Ik heb nog geen concrete toekomstplannen maar zal me blijven inzetten voor groene zaken en sociale rechtvaardigheid.
Na een roerige periode voert Jesse de partij een nieuwe fase in en ik wens hem en zijn hopelijk, door forse zetelwinst, grote nieuwe fractie veel succes.
Vriendelijke groet,

Liesbeth van Tongeren
Kamerlid voor GroenLinks
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 november 2016 @ 15:50:12 #104
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_166736673
quote:
Voormalig Europarlementariër Kathalijne Buitenweg wordt de hoogste nieuwe binnenkomer op de kandidatenlijst van GroenLinks. Dat bevestigt ze in een interview met NRC.

De 46-jarige Amsterdammer keert na zeven jaar afwezigheid terug in de politiek. Tien jaar lang zat ze voor GroenLinks in het Europese Parlement; van 2004 tot 2009 als delegatieleider.

Begin 2015 werd ze ook gepolst om partijleider te worden van GroenLinks, maar ze liet aan de toenmalige fractievoorzitter Bram van Ojik weten daar niet beschikbaar voor te zijn. Van Ojik wees vervolgens Jesse Klaver aan als zijn opvolger. GroenLinks presenteert de conceptkandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen zondagavond.

Geen plaats op de lijst voor Van Tongeren

Voor zittend Tweede Kamerlid Liesbeth van Tongeren is geen plaats op de kandidatenlijst van GroenLinks. Dat maakte Van Tongeren zelf vrijdagochtend bekend op Facebook. Naar verluidt zullen de twee andere zittende Kamerleden van GroenLinks wel hoog op de kandidatenlijst komen te staan: Linda Voortman en Rik Grashoff. Eind april werd Jesse Klaver al als lijsttrekker van GroenLinks benoemd. De leden van GroenLinks krijgen tot 15 december de gelegenheid om per referendum nog aanpassingen op de conceptlijst door te voeren.

Kathalijne Buitenweg, die onlangs promoveerde aan de Universiteit van Amsterdam en sinds april voorzitter is van de brancheverening Maatsschappelijke Kinderopvang, zegt groot vertrouwen te hebben in lijsttrekker Jesse Klaver. „Hij trekt een nieuwe groep mensen aan, heeft een Amerikaanse manier van campagne voeren en heeft een goede toekomstvisie. En zijn waanzinnige energie werkt aanstekelijk.”
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)links-lijst-a1532497
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_166736893
Kathalijne voegt volgens mij wel wat toe.
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 november 2016 @ 13:44:51 #106
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_166775812
quote:
Bram van Ojik, die nog maar anderhalf jaar geleden het partijleiderschap van GroenLinks overdroeg aan Jesse Klaver, staat op een verkiesbare plek op de kandidatenlijst die de partij zondagavond presenteert. Dat bevestigen verschillende bronnen in de partij. Een woordvoerder van GroenLinks wil geen commentaar geven.

Een even verrassende als uitzonderlijke stap voor de 62-jarige Van Ojik die in mei 2015 halverwege zijn termijn stopte als fractievoorzitter in de Tweede Kamer. Het betekent dat de leiding van de partij er kennelijk niet gerust op is dat de jonge Jesse Klaver (30) bij de Tweede Kamerverkiezingen van maart op eigen kracht de klinkende verkiezingsoverwinning behaalt waar men op rekent. Met Van Ojik haalt de kandidatencommissie in elk geval lange en brede Haagse ervaring terug.

Met Van Ojik haalt de kandidatencommissie in elk geval lange en brede Haagse ervaring terug
Hij zat begin jaren negentig ook al eens in de Kamer en werkte lange tijd voor het ministerie van Buitenlandse Zaken. Dat maakt Van Ojik eveneens geschikt om na de verkiezingen naar voren te schuiven om namens GroenLinks in een nieuw te formeren kabinet plaats te nemen. Ook dat kan een reden zijn hem nu al op de kandidatenlijst te zetten.

In 2012 verloor GroenLinks zes van de tien zetels. Er was een rommelige lijsttrekkersverkiezing aan vooraf gegaan, tussen Jolande Sap en Tofik Dibi. Na het opstappen van Sap was het aan de ervaren en rustige Van Ojik om orde op zaken te stellen. Dat lukte hem snel.

Bij tussentijdse verkiezingen voor gemeenteraad, Provinciale Staten en het Europese Parlement vertoonde GroenLinks bescheiden herstel.

Kleine kentering in peilingen

Onder de nieuwe partijleider Klaver, die in april werd benoemd tot lijsttrekker, bleven de peilingen aanvankelijk stijgen. De laatste weken is daar een kleine kentering in gekomen. Op dit moment staat de partij in verschillende peilingen tussen de 10 en 15 Tweede Kamerzetels.

Vrijdag werd bekend dat het huidige fractielid Liesbeth van Tongeren, Kamerlid sinds 2010, niet op de concept-kandidatenlijst staan. De overige fractieleden, Linda Voortman en Rik Grashoff, komen naar verluidt wel op een verkiesbare plaats.

Persoonlijke redenen

In mei 2016 trad Van Ojik terug omdat hij, met het partijbestuur, dacht dat de partij er weer bovenop was. Het was verstandig om de jonge Jesse Klaver (toen nog 29 jaar) enige tijd als fractievoorzitter te laten werken voor hij lijsttrekker zou worden. Wel had Van Ojik eerst twee andere GroenLinks-politici gepolst voor het leiderschap, maar Europarlementariër Bas Eickhout en zijn voorganger Kathalijne Buitenweg wilden dat niet. Buitenweg staat nu wel als hoogste binnenkomer op de kandidatenlijst: nummer 2.

Ook had Van Ojik een aantal persoonlijke redenen om in 2015 de politiek vaarwel te zeggen. Hij wilde meer tijd besteden aan zijn familie en zijn vriendenkring. “Als politicus pleit ik vaak voor een ontspannen samenleving”, zei hij daar destijds over in NRC. “Dan moet je als mens ook het goede voorbeeld geven.”
OMG Bram terug de kamer in :')!
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 20 november 2016 @ 13:53:46 #107
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166776007
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 13:44 schreef borisz het volgende:

[..]

OMG Bram terug de kamer in :')!
Een beetje extra ervaring erbij kan geen kwaad natuurlijk.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  zondag 20 november 2016 @ 18:38:32 #108
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_166783734
Ik vind t wel een strakke move dat ie dit durft.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 november 2016 @ 20:15:13 #109
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_166786648
1. Jesse Klaver
2. Kathalijne Buitenweg
3. Tom van der Lee
4. Linda Voortman
5. Rick Grashoff
6. Corinne Ellemeet
7. Zihni Özdil
8. Bart Snels
9. Suzanne Kröger
10. Bram van Ojik
11. Nevin Özüpak
12. Paul Smeulders
13. Lisa Westerveld
14. Laura Bromet
15. Wim-Jan Renkema
16. Hub van Essen
17. Niels van den Berge
18. Isabelle Diks
19. Tom van den Nieuwenhijzen
20. Ilias Mahtab
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_166805389
Leuk, Bram terug. :)
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_166969743
We hebben sterke en slimme partij nodig in deze tijden. (Jill Stein Partij Groen Amerika)
  zondag 18 december 2016 @ 12:03:08 #112
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_167413944
Congres GroenLinks stemt de afschaffing van de financiering van Bijzonder Onderwijs het programma in:

quote:
Op het partijcongres van GroenLinks is een wijzigingsvoorstel aangenomen voor het verkiezingsprogramma, waarin wordt opgeroepen tot het afschaffen van Artikel 23 van de Grondwet, waarin de vrijheid van onderwijs geregeld wordt.

Dat meldt althans de Volkskrant vandaag. Hoewel het iets genuanceerder ligt dan dat, is duidelijk dat het verkiezingsprogramma op dit punt gewijzigd zal worden en de positie van het Bijzonder Onderwijs wil veranderen.

Het voorstel (hier te vinden, nummer 65 op pagina 68) is gedaan door de fractieleider te Amsterdam, Rutger Groot Wassink. Hij vindt de financiering van religieus onderwijs niet van deze tijd en wil een herziening van artikel 23 met als oogmerk "dat de overheid kwalitatief goed onderwijs voor iedereen aanbiedt, financiert en op kwaliteit controleert. Daarbovenop kunnen ouders zelf vormen van bijzonder onderwijs aanbieden in de eigen tijd en door henzelf gefinancierd". Hij voegt daar nog aan toe: " De scheiding tussen kerk en staat mag strikter. Dat de overheid religieus onderwijs financiert is niet van deze tijd en in strijd met deze scheiding. Daarnaast draagt het huidige systeem een risico van segregatie in zich. Door algemeen openbaar onderwijs in te voeren wordt dat risico beperkt."

Artikel 23 regelt zoals gezegd de vrijheid van onderwijs in Nederland. Hier staat onder andere dat het eenieder vrij staat om een school te stichten, te richten en in te richten. Hierbij houdt het richten in dat een school een grondslag kan hebben: religieus (RK, protestants, islamitisch) of onderwijskundig (Montessori, Vrije school, Steve Jobs). Binnen dit alles moet men zich houden aan de wet, de overheid controleert uiteindelijk de kwaliteit van het onderwijs. Daarnaast moet de overheid voorzien in voldoende openbaar onderwijs.

Maar het artikel regelt nog iets meer: de financiële gelijkstelling. Scholen voor bijzonder onderwijs krijgen daardoor net als de openbare scholen hun financiering uit de algemene middelen. Hier wil GroenLinks dus nu vanaf. Grofweg 70% van alle leerlingen in het primair en voortgezet onderwijs bezoekt op dit moment een school voor bijzonder onderwijs, en ongeveer 30% een openbare school. Hoeveel van de religieuze onderwijsinstellingen daadwerkelijk praktiserend gelovig zijn, is moeilijk te achterhalen.

De partijtop adviseerde overigens tegen deze wijziging: terecht merkt ze op dat artikel 23 niet botst met de scheiding tussen Kerk en Staat. Daarnaast hecht ze aan de keuzevrijheid van ouders (en kinderen) om onderwijs te kiezen dat aansluit bij hun pedagogische visie.

Op het verkiezingscongres, het grootste in de geschiedenis van de partij, stemmen zo'n 2000 aanwezigen over 330 wijzigingsvoorstellen voor het programma, variërend van taalkundige verduidelijkingen tot ingrijpende inhoudelijke wijzigingen. Ook niet-leden waren welkom.
GroenLinks wil vrijheid van onderwijs afschaffen
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_167415278
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 12:03 schreef Janneke141 het volgende:
Congres GroenLinks stemt de afschaffing van de financiering van Bijzonder Onderwijs het programma in:

[..]

GroenLinks wil vrijheid van onderwijs afschaffen
Het is wel tijd dat daar weer eens serieuze discussie over komt. Of dat tot volledige afschaffing moet leiden is een ander punt. Maar dat de financiering van het onderwijs slimmer en beter kan staat wat mij betreft als een paal boven water.
  zondag 18 december 2016 @ 13:33:03 #114
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_167415508
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 13:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is wel tijd dat daar weer eens serieuze discussie over komt. Of dat tot volledige afschaffing moet leiden is een ander punt. Maar dat de financiering van het onderwijs slimmer en beter kan staat wat mij betreft als een paal boven water.
Ik ben dat laatste wel met je eens zoals je weet, maar valt die discussie niet te voeren zonder dat de positie van het bijzonder onderwijs wordt aangetast?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_167415615
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 13:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik ben dat laatste wel met je eens zoals je weet, maar valt die discussie niet te voeren zonder dat de positie van het bijzonder onderwijs wordt aangetast?
Allicht maar het is wel een essentieel onderdeel van de discussie wat mij betreft. Je kan dat aspect niet negeren. Dan kan daar prima uitkomen dat men het wil behouden maar dat betekent wel minder geld voor het echte onderwijs omdat het toch wat minder efficiënt is allemaal.
pi_167437152
- geen linkdumps, ajb

[ Bericht 93% gewijzigd door Reya op 19-12-2016 07:38:18 ]
pi_167466140
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:11 schreef Morendo het volgende:
Wat heel sterk is aan Jesse Klaver is dat hij gewoon zijn mouwen durft op te stropen. Bij veel politici krijg je toch het gevoel 'je staat daar wel mooi op het podium, met je gestreken overhemd en je manchetknoopjes, maar ik geloof er niets van dat je met een gestreken overhemd en blinkende manchetknoopjes in een politieke beweging kunt bouwen'. Jesse Klaver rolt gewoon zijn mouwen op. Dat vind ik inhoudelijk sterk.
Dat zal hem wel vertelt zijn door een pr medewerker ofzoiets
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_167769707
Verstandig, eerlijk en integer. Ik vertrouw GL wel. Hoop dat ze een kans krijgen dingen echt te veranderen.
pi_167838483
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:11 schreef Morendo het volgende:
Wat heel sterk is aan Jesse Klaver is dat hij gewoon zijn mouwen durft op te stropen. Bij veel politici krijg je toch het gevoel 'je staat daar wel mooi op het podium, met je gestreken overhemd en je manchetknoopjes, maar ik geloof er niets van dat je met een gestreken overhemd en blinkende manchetknoopjes in een politieke beweging kunt bouwen'. Jesse Klaver rolt gewoon zijn mouwen op. Dat vind ik inhoudelijk sterk.
:') |:( :')
Met wie spreek ik ??
pi_168060496
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
  woensdag 11 januari 2017 @ 21:08:45 #121
198365 Morendo
The Real Deal
pi_168061604
"Dan ben je het bokje! Dan ben je het bokje!!!!"

Mijn stem had hij al, omdat eindelijk eens een politicus zijn mouwen opstroopt EN LAAT ZIEN DAT HIJ WIL WERKEN VOOR ZIJN CENTEN, maar nu ga ik hard lobbyen in mijn omgeving voor meer stemmen voor de JFK der lage landen.

Jesse we can!
Die Lebenslust bringt dich um.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 januari 2017 @ 20:20:38 #122
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_168111115
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 januari 2017 @ 22:56:05 #123
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_168118037

Hij heb er zin an.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_168121061
quote:
Goed dat Jesse Klaver zo het gesprek aan gaat (al is het ongetwijfeld ook met electorale intenties gemotiveerd).

Maar wát een dom volk in dat filmpje zeg. Als dat de zogenaamde 'slimmere' PVV-ers, de welbespraakteren onder de PVV-ers, moeten voorstellen dan zegt dat erg veel over die achterban. :')

Anyway, Jesse Klaver is één van de kanshebbers op mijn stem 15 maart. ^O^
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 14 januari 2017 @ 12:35:25 #125
198365 Morendo
The Real Deal
pi_168126266
Ik was er gisteren live bij. Klaver blijft voor mij de overwinning van vorm over inhoud. Natuurlijk presenteerde hij wel allerlei inhoudelijke punten, zoals '400k kinderen uit de armoede halen, veel meer vluchtelingen opvangen en marktwerking in de zorg inclusief eigen risico afschaffen, tevens heel veel miljarden extra uitgeven aan vergroening', maar hoe dat gefinancierd moet worden? Ach, maar dan komen we op het terrein van economisme betreft en daar wil hij juist mee afrekenen.

De avond had een nogal hoog hemelbestormend karakter waarbij de sfeer in de zaal prima was, je kreeg bijna het gevoel bij een evangelische kerkdienst te zijn alleen aanbaden wij Jesse ipv Jesus, het is ook maar een letter verschil natuurlijk. Hij heeft natuurlijk wel een vlotte performance, zeker in vergelijking met een Zihni Ozdil die zo zenuwachtig was dat hij bijna van het podium aftrilde. Maar uiteindelijk: als je niet al een gelovige was dan bleef je met een hongerig gevoel achter.
Die Lebenslust bringt dich um.



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 5 / 12
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')