Is nooit de norm geweest.quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:48 schreef timmmmm het volgende:
Objectieve berichtgeving is allang niet meer de norm, helaas
voorlopig staat d66 in de peilingen nog steeds op een mooi aantal zetels. Bovendien is Alexander een scherp debater die echt nog wel wat zwevers aan zich weet te binden.quote:Op zaterdag 3 april 2010 15:29 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben alleen wel bang dat het aantal zetels blijft afnemen... hoe goed het programma ook is... als je ziet dat het veranderen van een poppetje al de helft in zetels scheelt zoals bij de PvdA dan is het zorgwekkend gesteld met de politieke interesse in Nederland
En morgenquote:Op vrijdag 16 april 2010 13:01 schreef Ferdo het volgende:
Vandaag houdt de partij haar verkiezingscongres, bij mijn weten. Ben benieuwd of hun voorstel voor een internetheffing daar zal sneuvelen.
Ik zie hem relatief vaak op tv hoor. Het is vooral D66 Amsterdam dat er een zooitje van maakt.quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:05 schreef teamlead het volgende:
ik hoop wel dat de partij weer wat zichtbaarder gaat worden. Je merkt meteen in de peilingen dat Alexander weinig te zien en te horen is
komt door het charisma van Cohen (en die mensen gaan dus PvdA stemmen) en mensen die er achter komen dat Pechtold aan hun HRA gaat zitten (en dus CDA of VVD gaan stemmen)quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:05 schreef teamlead het volgende:
ik hoop wel dat de partij weer wat zichtbaarder gaat worden. Je merkt meteen in de peilingen dat Alexander weinig te zien en te horen is
Bovendien stuit het principe van schuldig, bewijslast niet noodzakelijk me tegen de borst. Zullen we alle motorvoertuigenbezitters dan ook elke maand een acceptgiro van, zeg, 10 euro vanuit Leeuwarden sturen? Want ze zóuden te hard gereden kúnnen hebben.quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:09 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En morgen. (Ben er trouwens niet bij.)
Voorstel? Volgens mij zagen ze 't alleen als een optie. En eigenlijk ben ik 't daar wel mee eens. Afhankelijk welke andere heffingen dan kunnen verdwijnen (op mp3-spelers, lege dvd's etc) en wat je ervoor terug krijgt (gratis/straffeloos downloaden?) M'goed, denk niet dat het heel werkbaar zou zijn.
Het argument moet dan niet zijn dat ze te hard gereden kunnen hebben, want daar heeft de staat op zich geen nadeel van zoals de entertainmentindustrie nadeel zou ondervinden van downloaden.quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:57 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Bovendien stuit het principe van schuldig, bewijslast niet noodzakelijk me tegen de borst. Zullen we alle motorvoertuigenbezitters dan ook elke maand een acceptgiro van, zeg, 10 euro vanuit Leeuwarden sturen? Want ze zóuden te hard gereden kúnnen hebben.
En dat voorbeeld komt de schatkist dan nog ten goede, in plaats van een commerciële instelling, zoals het geval zou zijn met die internetheffing. Bovendien denk ik dat het er in de praktijk op uitdraait dat de ene heffing de andere niet op...eh...heft.
quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:43 schreef knnth het volgende:
Pechtold: "Alexander, bedankt voor je betoog over kennis. Hans, bedankt voor je betoog over de internationale economie. En congres, ik kan u mededelen: ze hebben beiden ook veel verstand van algemene zaken."![]()
Ach, ridiculiseren, zo makkelijk. En al zo vaak gedaanquote:
Ja, wel mee eens. Leuke analogie hoor, maar we zijn de partij die er prat op gaat dat we het nog over de inhoud willen hebben, dan moet je vooral de zoveelste grap maken ten koste van Wilders.quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ach, ridiculiseren, zo makkelijk. En al zo vaak gedaan![]()
Had liever gehad dat hij gewoon Wilders bij de naam genoemd had en zijn bezwaren kenbaar gemaakt ipv het te verpakken in een 'grappig' stukje tekst.
Oh kom op zeg, als we na jaren nog niet verder zijn dan het belachelijk maken van Wilders door vergelijkingen te trekken dan heeft de man gewoon gelijk. Laten we het nu eens over de inhoud hebben in plaats van continu maar weer Wilders aan te vallen, met of zonder naam. Zo krijg je als partij dus de naam dat je anti-Wilders bent en verder geen standpunten hebt.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:19 schreef JoaC het volgende:
Word WIlders niet genoemd is het ook niet goed? Volkskrant is populair hier
Wat zijn die SGP'ers sneu zegquote:
Ok, in my defense, ik ben al sinds 5.00 wakkerquote:
quote:
briljantquote:Van der Vlies reageerde wel, maar hij legt de kritiek naast zich neer. “Ik zeg koekje. Ik zeg deeg.” Hij meent dat de recente uitspraak van de rechter SGP-vrouwen dwingt zich seculier te gedragen. “En wij leggen ons neer bij het ons door God gegeven gezag van de overheid. Lid worden van D66 is wat onze vrouwen betreft een ultieme vorm seculier gedrag. De heer Pechtold zou blijgemoed horen te juichen bij zulks een aanwas aan struis nieuw bloed.
Omdat het een lafaard is. Oh ja, en hij werd niet uitgenodigd.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:46 schreef swarmahoer het volgende:
waarom is pechtold nu weer niet bij t debat aanwezig
Inderdaad laf van hem, hij had uitgenodigd moeten wordenquote:Op maandag 24 mei 2010 19:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
Omdat het een lafaard is. Oh ja, en hij werd niet uitgenodigd.
Nu heb ik helemaal niks met Jort Kelder, maar hij redeneert op een aantal punten net als ik. Politieke verandering is voor mij een van de voornaamste redenen om D66 te stemmenquote:
De individuele burger is niet verantwoordelijk voor wat de staat in zijn geheel doet, zeker niet in zo'n onduidelijk systeem als wat we nu hebben. Juist daarom moet je m.i. mensen verantwoordelijk maken voor eigen handelen. Maar in een onduidelijk systeem is het ook voor mensen onduidelijk hoe je het duidelijker maakt(rare zin, hopelijk wel begrijpelijk(duidelijkquote:Op woensdag 26 mei 2010 22:21 schreef Morthill het volgende:
het valt me toch weer op. Vandaag bij debat over rapport van de ROB over vertrouwen op politiek, waar geconcludeerd werd dat we in Nederland behoefte hebben aan een publieksdemocratie, dus weg met de oude partijstructuur. Dat is wat de burgers zouden willen, maar als je kijkt naar hoe men vervolgens stemt. Wilders is alles behalve democratisch. Veel andere partijen moeten niks hebben van bestuurlijke vernieuwing. De enige partij die daar altijd een speerpunt van heeft gemaakt zakt verder weg in de peilingen.
Kan er nog gezegd worden dat de politiek de band met de burger kwijt is, maar als de burger dat in stand houdt moet hij niet klagen in mijn ogen. Maar goed, Nederlanders claimen vaak progressief te zijn, maar feitelijk zijn we massaal zo conservatief als de nete.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/cultu(...)k_in_de_markt__.htmlquote:Op woensdag 26 mei 2010 22:21 schreef Morthill het volgende:
Kan er nog gezegd worden dat de politiek de band met de burger kwijt is, maar als de burger dat in stand houdt moet hij niet klagen in mijn ogen. Maar goed, Nederlanders claimen vaak progressief te zijn, maar feitelijk zijn we massaal zo conservatief als de nete.
Wat een kort nietszeggend filmpje. Die van Kelder was stukken interessanter en boeiender.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 01:23 schreef Dichtpiet. het volgende:
Voorhoeve is de VVD ook duidelijk zat zo te zien:
Hij is nog gewoon lid van de VVD hoor.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 01:23 schreef Dichtpiet. het volgende:
Voorhoeve is de VVD ook duidelijk zat zo te zien:
Ja, maar hij stemt er niet op.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 01:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hij is nog gewoon lid van de VVD hoor.
Ja ... maar om dan ook D66 te gaan stemmen ...quote:Op zaterdag 29 mei 2010 01:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Wat een kort nietszeggend filmpje. Die van Kelder was stukken interessanter en boeiender.
Voorhoeve zegt alleen iets over ontwikkelingsgeld en meisjes... Hieruit blijkt ook niet uit dat hij nu ineens de VVD 'goed zat' is... Dat was 'ie al toen hij vorig jaar ook lid werd van D66 natuurlijk.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:57 schreef JoaC het volgende:
[..]
De individuele burger is niet verantwoordelijk voor wat de staat in zijn geheel doet, zeker niet in zo'n onduidelijk systeem als wat we nu hebben. Juist daarom moet je m.i. mensen verantwoordelijk maken voor eigen handelen. Maar in een onduidelijk systeem is het ook voor mensen onduidelijk hoe je het duidelijker maakt(rare zin, hopelijk wel begrijpelijk(duidelijk) ) Ook spelen andere zaken als het politieke systeem bij verkiezingen. Het zijn dus niet de mensen die het conservatieve systeem in stand houden, maar het systeem zelf dat het de mensen bemoeilijkt de status quo te doorbreken.
Hieronder een clichématige samenvattende oproep:Het probleem is natuurlijk ook dat echte bestuurlijke vernieuwing altijd zal strangen in de Eerste Kamer die daar te conservatief voor is of daar gewoon nadeel van ondervindt. Wie moet er stemmen over het afschaffen van de EK, inderdaad. Dat gaat dus echt niet zomaar gebeuren. Zaken als een gekozen MP of burgemeester zullen in NL er echt gewoon niet komen, terwijl het de kloof tussen politiek en burger stukken kleiner zou maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb veel liever dat we direct stemmen op een gekozen president die dan zijn eigen kabinet samenstelt en daarnaast op een kamer die dat kabinet controleert, dan dat we doorgaan op de huidige manier van werken. Compromissen kosten de regering daadkracht en houden verbetering en verandering tegen. In een nieuw systeem heb je nog steeds steun nodig van de TK, maar je kunt als regering wel je voor die punten inzetten waar de burger ook voor de meerderheid voor gekozen heeft.
Het idee ook dat een gekozen burgemeester niet werkt, omdat in Amsterdam bijna niemand stemde is ook zo bekrompen. Als je twee mensen neerzet met vrijwel dezelfde visie, vanuit dezelfde partij en je vraagt of mensen willen kiezen, dan heeft dat weinig nut. Hopelijk gaat daar de komende periode wat aan veranderen. De VVD als grootste partij is namelijk ook voor een gekozen burgemeester, dat moet er dan toch door te krijgen zijn nu.<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
Leuk, die kolommetjes ernaast van de andere partijen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 12:32 schreef DennisMoore het volgende:
Voospelling van Pechtold over verkiezingsuitslag en getalsmatige zetelverdeling.
Ook gaat ie diplomatiek om met de suggestie dat Rinnooy Kan dan premier kan worden....
Ik denk dat de 15 zetels van D66 ook niet realistisch zijn, helaas. 10 zou nu al een mooi resultaat zijn.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 12:43 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Leuk, die kolommetjes ernaast van de andere partijen.
CDA denkt dat ze boven de 30 zetels gaan halen.
Inderdaad, we hebben het toch ook niet over Wouter J. Bosquote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:32 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Valt me nu pas op. Hij zegt "Peter de Vries" ipv "Peter R. de Vries".
Held!
D66 is niet veranderd hoor, het is meer dat CDA en VVD (onder druk van de PVV?) naar rechts zijn opgeschoven.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Waarom is D66 nou ineens zo links minded trouwens? Dat geslijm met GL en PvdA vind ik een beetje jammer en ik zie eigenlijk vrij weinig overeenkomsten... D66 heeft in mijn ogen veel meer gemeen met VVD dan met de rest.
Het enige gekke onderdeel dat een uitzondering vormt is de HRA natuurlijk, maar verder?
Integratie hebben ze ook niet veel gemeen, D66 wil veel meer geld steken in onderwijs, hogere huren voor de rijken. Er zijn echt wel verschillen te vinden hoor. D66 is toch een partij die, hoewel ze liberaal is, staat voor een sociale samenleving. VVD is toch meer van het niveau ieder voor zich en niemand voor de armen. (Nee, ik zeg niet dat de VVD een asociale partij is die voor een aristocratische samenleving is, ik overdrijf om een punt te illustreren)quote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Waarom is D66 nou ineens zo links minded trouwens? Dat geslijm met GL en PvdA vind ik een beetje jammer en ik zie eigenlijk vrij weinig overeenkomsten... D66 heeft in mijn ogen veel meer gemeen met VVD dan met de rest.
Het enige gekke onderdeel dat een uitzondering vormt is de HRA natuurlijk, maar verder?
Die vraag kwam ook in de chat voorbij (ik hoop dat ze de log nog gaan publiceren, maar dat zal wel niet).quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:18 schreef Dichtpiet. het volgende:
wat is hun standpunt over roken in de kroeg eigenlijk
Misschien is die wel voor een ministerspost ....quote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:21 schreef DennisMoore het volgende:
Waarom staat die Magda Berndsen in 's hemelsnaam zo hoog op de lijst?
In dit filmpje iig heeft ze m.i. weinig te melden. En charisma? Nêh.
Mja, dat is natuurlijk ook weer zo. Binnenlandse zaken? Vervangen van Ank Bijleveld... tja.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:30 schreef Dichtpiet. het volgende:
Misschien is die wel voor een ministerspost ....
quote:directiesecretaresse
hoofd directiesecretariaat van een instituut voor gehandicapten
gemeenteraadslid in Boskoop
burgemeester van Obdam (7000 inwoners)
burgemeester van Beverwijk
politie districtschef Hilversum
korpschef Gooi en Vechtstreek
korpschef Friesland
minister van Binnenlandse Zaken?
Dan hoeft ze toch niet hoog op de lijst. Het is niet alsof de bovenste vier per se minister moeten worden als er vier man in het kabinet komen. Het is alleen zo dat D66 dan ministers levert. Je stemt op de persoon die je in de Tweede Kamer wilt hebben. Ja, effectief wie je in het kabinet wilt hebben, maar technisch gezien dus nietquote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:30 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Misschien is die wel voor een ministerspost ....
Volgens Pia Dijkstra, die bij RTL was gisteravond, is het niet de bedoeling dat verkozen D66-Kamerleden doorstromen naar het kabinet, maar dat de D66-bewindslieden 'van buiten' komen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:01 schreef Morthill het volgende:
[..]
Dan hoeft ze toch niet hoog op de lijst. Het is niet alsof de bovenste vier per se minister moeten worden als er vier man in het kabinet komen. Het is alleen zo dat D66 dan ministers levert. Je stemt op de persoon die je in de Tweede Kamer wilt hebben. Ja, effectief wie je in het kabinet wilt hebben, maar technisch gezien dus niet
quote:Rinnooy Kan, voorzitter van de Sociaal Economische Raad, noemde zich altijd een 'snurkend lid' van D66.
Dat is wat ik zegquote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:14 schreef freako het volgende:
[..]
Volgens Pia Dijkstra, die bij RTL was gisteravond, is het niet de bedoeling dat verkozen D66-Kamerleden doorstromen naar het kabinet, maar dat de D66-bewindslieden 'van buiten' komen.
Ik lees deze post voor de derde keer en snap hem nu pasquote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:24 schreef DennisMoore het volgende:
Hmm, dan toch Wijers en Rinnooy Kan.
http://www.bnr.nl/artikel(...)rinnooy-kan-minister
[..]!
ik was dus niet de enigequote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:33 schreef knnth het volgende:
Ik heb 50 seconden lang naar zijn te hippe overhemd gestaard.
Mjah, ik kan me voorstellen dat je je voorkeur uitspreekt voor een coalitie, dat is ook niet zo gek. Het moet niet zijn dat ik stem op partij X, die vervolgens regeert met partij Y en Z, waardoor de compromissen zorgen dat ik eigenlijk liever op partij W had gestemd. Als je weet dat X met W en V wil regeren heb je een idee van waar de partij toe bereid is en kun je beter je stem uitbrengen. Nu stem je zeg maar ook tegen een coalitie CDA-VVD-D66 of nog erger, PVV-CDA-D66.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:15 schreef LWD-Godius het volgende:
Vond ik ook wel. Hij moet alleen eerst de kiezer zijn stem laten uitbrengen en daarna pas gaan formeren en ook dus op basis van de uitslag.
Paars wil ik ook wel hoor maar nu komt het zo geforceerd over.
Beste Morthill, wat Pechtold nu feitelijk doet is tegen het beginsel waarop deze partij is opgericht. Hij zou zich juist moeten uitspreken voor verandering in het politiek bestel. Dat is tenminste een van de hoofdredenen waarom ik op onze partij stem.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:21 schreef Morthill het volgende:
[..]
Mjah, ik kan me voorstellen dat je je voorkeur uitspreekt voor een coalitie, dat is ook niet zo gek. Het moet niet zijn dat ik stem op partij X, die vervolgens regeert met partij Y en Z, waardoor de compromissen zorgen dat ik eigenlijk liever op partij W had gestemd. Als je weet dat X met W en V wil regeren heb je een idee van waar de partij toe bereid is en kun je beter je stem uitbrengen. Nu stem je zeg maar ook tegen een coalitie CDA-VVD-D66 of nog erger, PVV-CDA-D66.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |