Leuke pta blundersquote:ERVARINGEN
De Volvo 940 estate is een grote auto maar mede door een uitgekiende stuurbekrachtiging en de grote stuuruitslag (achterwielaandrijving!) merk je daar tijdens het rijden niet veel van.
Het rijgedrag is erg neutraal, weinig bijgeluiden en andere ongemakken.
De motor is met z’n 155 pk goed berekend op het gewicht van de auto (1406 kg) en als je wat meer toeren maakt zijn vlotte acceleraties goed mogelijk.
Het was even wennen aan de elektrische overdrive (vijfde versnelling is een knopje bovenop de pook) maar dat gaat snel en het werkt prima.
De ruimte voorin is goed maar op de achterbank zouden langere mensen wat meer hoofdruimte kunnen gebruiken (komt ook door ingebouwd schuifdak).
De laadruimte is fenomenaal, en als dan ook de achterbank nog plat geklapt wordt onstaat een 186cm lange en vlakke laadvloer (wil je nog een stukje meer dan kan de zitting van de achterbank er makkelijk uitgehaald worden, dan heb je net geen twee meter!).
PROBLEMEN
Lek in ruitensproeierpompje
Kachelradiateur kraan defect (lichte lekkage)
Schuifdak defect (zat rommel in mechanisme)
Twee kleppen defect (verbrand)
Lichte olielekkage
VERKOCHT (248.000 km)
Vanwege de hoge kostend voor wegenbelasting, brandstof en onderhoud hebben we besloten de 940 in te ruilen voor een kleinere auto, een Suzuki Swift.
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:13 schreef PeuRac het volgende:
oeh, k kwam een canadees meisje tegen vandaag, die werd helemaal gek toen ik vertelde dat ik een Alfa had en dr weer een ga kopen
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Herm mag dan een domme mongool zijn, dit keer heeft ie wel gelijk
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Te koop: Joegoslaaf, weinig gebruikt. Ogen onlangs nog gereviseerd, weinig onderhoud, goedkoop in de vaste lasten.
quote:
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik woon al 3/4 jaar samen.![]()
Ik doe regelmatig de afwas.
En ik ben al 5 maanden van de Gaulies af.
Heb je zin om mee te gaan kijken naar een Vectra station?
vorige deeltjesquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:58 schreef PeuRac het volgende:
Geen idee, ik denk nooit. Ik hoef die eigenlijk niet.
Ik koop liever een 2600 Berlina of een Giulia 1600 Spider, of allebei. Maar het bouwen van een Kever met getuned 1.7i 16v Alfa Boxer motor staat ook nog op mn lijstje. Een van die drie heb ik binnen 3-5 jaar wel.
Ohja, wil ook een keer een TR6 hebben, misschien die van mn vader, of dat ik er zelf een koop.
Figuurlijk. Dus dat hij alles gedaan heeft wat ie wilde doen er mee.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat versta je onder afgemaakt?
Die 340 is wel zo'n beetje klaar nu
Dat weet ikquote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mja een rijdende DAF is duurder dan een niet rijdende DAF he
Blame daNpy.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:19 schreef Barcaconia het volgende:
Ik had een reactie onder mijn ctrl+V staan maar die ben ik inmiddels al kwijt, dat nieuwe topic duurt weer zo lang.
quote:
Ik vind een Marathon eigenlijk veel mooier dan deze versiequote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:19 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
En ik ben zo benieuwd naar dat DAFje!
Ik ben nieuw hier hè.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:24 schreef Anne het volgende:
Niemand die zeurt over de OP en TT?
Da's nieuw!
Sjeem on joe.quote:
Ik hou ook van jou.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:25 schreef Anne het volgende:
[..]
Sjeem on joe.![]()
.
Ik ga hem nu ook niet aanpassen. Dus, Alex, TF of 2cv, als jullie niks te doen hebben
?
Anders doe ik het vanavond wel ff, als ik weer thuis ben.
Wat voor auto had jij ook alweer?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:22 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik vind een Marathon eigenlijk veel mooier dan deze versieMaar het blijft een leuke auto
Fixedquote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:25 schreef Anne het volgende:
[..]
Sjeem on joe.![]()
.
Ik ga hem nu ook niet aanpassen. Dus, Alex, TF of 2cv, als jullie niks te doen hebben
?
Anders doe ik het vanavond wel ff, als ik weer thuis ben.
That sucks!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:28 schreef Barcaconia het volgende:
Had ik een servicemanual voor mijn auto gedownload, na lang kutten krijg ik hem nog niet aan de gang, blijkt dat alle XML files corrupt zijn geraakt, waarschijnlijk in het downloadproces oid.
Ik heb gvd een halve cursus XML lezen moeten volgen voordat ik er achter kwam wat het probleem is
Nu kan ik alsnog op eBay voor 20 dollar een ceedeetje gaan bestellen ipv gewoon mijn download gebruiken
Wat voor een auto?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:28 schreef Barcaconia het volgende:
Had ik een servicemanual voor mijn auto gedownload, na lang kutten krijg ik hem nog niet aan de gang, blijkt dat alle XML files corrupt zijn geraakt, waarschijnlijk in het downloadproces oid.
Ik heb gvd een halve cursus XML lezen moeten volgen voordat ik er achter kwam wat het probleem is
Nu kan ik alsnog op eBay voor 20 dollar een ceedeetje gaan bestellen ipv gewoon mijn download gebruiken
Ik heb hem al op 2 locaties geprobeerd, beide hetzelfde probleem. Waarschijnlijk is het comprimeren fout gegaan oid.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:30 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
That sucks!En opnieuw downloaden kan niet? Soms gaat het dan ineens wel goed
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:24 schreef Anne het volgende:
Niemand die zeurt over de OP en TT?
Da's nieuw!
He, psssst PMquote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:31 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik heb hem al op 2 locaties geprobeerd, beide hetzelfde probleem. Waarschijnlijk is het comprimeren fout gegaan oid.
Dit gaat over een Jeep Wrangler, thuis heb ik nog een restauratieproject van een Volvo 360 liggen, maar dat ligt tijdelijk stil.
quote:
Ow en doe eens plaatjes van je auto?quote:
PM, ik plaats ze niet hierquote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:40 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ow en doe eens plaatjes van je auto?
I'll show you mine, if you show me yours?
Marathon rulesquote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:22 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik vind een Marathon eigenlijk veel mooier dan deze versieMaar het blijft een leuke auto
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |