Dat doet niets af aan het feit dat het voor de betrokkenen natuurlijk wel leuk is om zoiets te hebben, maar men moet wel duidelijk op het verschil gewezen worden.quote:
nja, dan kun je zeggen "maar ik heb een HBO diploma hoor" ... terwijl het diploma of wat je ook krijgt totaal niet als dusdanig kan dienen. Leuk voor de heb, maar ik raad toch liever een echte HBO studie aan.. (of geneeskunde ofcourse).quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:38 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dat doet niets af aan het feit dat het voor de betrokkenen natuurlijk wel leuk is om zoiets te hebben, maar men moet wel duidelijk op het verschil gewezen worden.
Volgens mij krijg je bijvoorbeeld geen Studiefinanciering in een geval als deze. Maar volgens mij gaan we nu nogal off-topic
dit dusquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Wekt heel veel vertrouwen ook, je opleiding HBO te noemen om daarmee de schijn te wekken dat je een HBO opleiding bent.
"Wat" werkt echt niet?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:36 schreef Pietverdriet het volgende:
dat zeggen homeopaten ook, maar dat werkt echt niet.
Zo lust ik er nog wel eentje, het is gewoon misleidingquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:40 schreef Amos_ het volgende:
Het is in wezen gewoon een HBO opleiding, alleen dan volgens eigen richtlijnen. Dus ja dat mag gewoon.
Nee, het is tekenend voor de branche. Het gaat precies daarheen waar het heen moet. De schijn wekken van een HBO opleiding maar het niet zijn van een HBO opleiding. Dat zegt imho nogal wat over de betrouwbaarheid van de rest van de uitspraken.quote:Maar zoalsi k al zei, volgens mij vaart het bootje nu het verkeerde kanaal in
Er mag wel een betere kwaliteit van dat logo komenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:35 schreef Darkwolf het volgende:
Dit is de nieuwe site: http://www.shiatsudutch.com/
De andere staat nog online als "backup" en zit in een transitie fase.
En ja, dat is mijn vader.
Het uitzoeken van een middel dat dezelfde ziekteklachten opwekt, dat verdunnen in water tot er geen enkele molecuul meer van in zit - dat werkt echt niet tegen ziektes.quote:
Dit is toch echt hard aan de grens van misleiding.quote:Welkom bij de vernieuwde website van de Nederlandse School voor Klassieke Shiatsu!! De N.S.K.S. bestaat sinds 1987 en verzorgt een vierjarige HBO-beroepsopleiding tot Klassiek Shiatsu therapeut. De school is erkend en geaccrediteerd als opleidingsinstituut door de beroepsverenigingen B.A.T.C. en de N.V.S.T.
Het "probleem" zit hem meer in de regels die dat gewoon toestaan (en ik kan het wetenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo lust ik er nog wel eentje, het is gewoon misleiding
[..]
Nee, het is tekenend voor de branche. Het gaat precies daarheen waar het heen moet. De schijn wekken van een HBO opleiding maar het niet zijn van een HBO opleiding. Dat zegt imho nogal wat over de betrouwbaarheid van de rest van de uitspraken.
Leg uit?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit is toch echt hard aan de grens van misleiding.
Het is net zoiets als een rijk belegde kaaspizza verkopen met slecht 1% kaas op de topping en de rest uit analoogkaas te maken. Het is legaal, maar het is wel de mensen belazeren.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:47 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Het "probleem" zit hem meer in de regels die dat gewoon toestaan (en ik kan het weten) omdat je met een bepaalde standaarddefinitie jezelf mag 'kwalificeren' als zijnde een volledige HBO. Daarom is het heel belangrijk om te kijken welke waarde het diploma heeft, of het goedgekeurd is door andere instanties etc.
Technisch gesproken is het geen belazering maar de regels volledig in je voordeel gebruiken. Dat het "not done" is ben ik met je eens. Zolang de cursist/koper van de pizza vantevoren goed op de hoogte is van de daadwerkelijke waarde van het diploma/de pizza is men verstandig genoeg te achten zelf de keuze te maken. Dat is dus net zoals bij readings van mediumsquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is net zoiets als een rijk belegde kaaspizza verkopen met slecht 1% kaas op de topping en de rest uit analoogkaas te maken. Het is legaal, maar het is wel de mensen belazeren.
Het wekt de indruk een geaccrediteerde HBO opleiding te zijn, er staat geen onwaarheid, maar het wekt echt de indruk van iets dat het niet is.quote:
Heb er zelf allemaal niet zo heel veel verstand van, maar jij zegt dus dat het in feite geen geaccrediteerde HBO opleiding is?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Het wekt de indruk een geaccrediteerde HBO opleiding te zijn, er staat geen onwaarheid, maar het wekt echt de indruk van iets dat het niet is.
Het is maar hoe je de term hanteert. Het mag zichzelf een HBO-opleiding noemen maar heeft geen erkenning vanuit de overheid en andere overheidsinstanties.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:53 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Heb er zelf allemaal niet zo heel veel verstand van, maar jij zegt dus dat het in feite geen geaccrediteerde HBO opleiding is?
Laten we het zo zeggen, het is geen echte HBO opleiding zoals de hogere hotelschool in Maastricht, of saxion in Deventer. Het is een particulier initiatief, lees, een bedrijf, dat cursussen geeft en zichzelf de naam HBO heeft gegeven.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:53 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Heb er zelf allemaal niet zo heel veel verstand van, maar jij zegt dus dat het in feite geen geaccrediteerde HBO opleiding is?
QFTquote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:05 schreef Flammie het volgende:
Eerst is iedereen scholen en universiteiten aan het afzeiken want de ervaring leert meer. Jullie moeten verder denken. Jullie leren alles wat er op school geleerd wordt. School is niet goed. Alles wat er in de boekjes staat etc etc etc
En dalijk wel met zijn allen de HBO shakra en Levensenergieen supporten
/2 maten mode
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |