abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78632911
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:09 schreef larry91 het volgende:
16 fout van 25 . Ik had 3 fout
Hoe noem je dat ook alweer? meer geluk dan wijsheid
In het leven gaat er weinig boven de beste Godsdienst ooit. Alcoholisme.
pi_78633010
maar ik vind die gevaarherkenning ook idioot Remmen waar gas los ook kan en andersom, veel subjectief en lastig in te schatten met een schermpje.

Ik had wel 5 fout voor die gevaarherkenning dus laat het lekker achter me
pi_78633058
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:10 schreef Gijsdezeikerd het volgende:

[..]

Hoe noem je dat ook alweer? meer geluk dan wijsheid
Dat noemt men kennis
pi_78633080
prutsers die zakken voor theorie gaan eerst nog maar een paar maandjes brommer rijden
pi_78633115
16 van de 23 fout hebben is al absurd veel.. en je mag er al maximaal 13 fout hebben, meer dan de helft
pi_78633169
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:13 schreef Afhaalchinees het volgende:
maar ik vind die gevaarherkenning ook idioot Remmen waar gas los ook kan en andersom, veel subjectief en lastig in te schatten met een schermpje.

Ik had wel 5 fout voor die gevaarherkenning dus laat het lekker achter me
inderdaad, mijns inziens moet het CBR (Een overheidsinstelling) mensen alleen 33 eurie laten betalen voor een examen dat geen dubieuze antwoorden herbergt. Zoals je zegt Gas los/rem, Whats the difference? ik had zelfs af en toe dat ik gas intrappen aan wou vinken maar die stond niet op het scherm

Bovendien vind ik dat ze dat soort vragen moeten behandelen met de Praktijkexamens niet met theorie, dat is 100%BULL
In het leven gaat er weinig boven de beste Godsdienst ooit. Alcoholisme.
pi_78633231
Linkje naar zo'n test? De oorspronkelijke theorie was echt te makkelijk voor woorden.0 fout uiteraard.
pi_78633234
CBR is geen overheidsinstelling meer, dat is het verrotte. Er moest concurrentie komen zodat de prijzen omlaag gingen, maar ze hebben nog steeds monopolie en zijn zo sloom en duur als de neten
  dinsdag 2 maart 2010 @ 13:20:43 #59
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_78633285
TS heeft gelijk, het examen is onnodig lastig en bovendien nutteloos.

1. Je krijgt een foto te zien met daarbij de snelheid die je op dat moment rijdt. Is een momentopname (foto) wel vergelijkbaar met een echte gevaarlijke situatie? Is het wel mogelijk om een goede inschatting te maken van de snelheid a.h.v. een tekst als "je rijdt 30 km/h"? Ik vraag het me ten zeerste af.

2. Het rijbewijs kan je in Nederland halen door een theorie- en een praktijkexamen te doen. Je zou dan verwachten dat je bij een theorie-examen ook echt alleen maar theorie krijgt, en dat bij een praktijkexamen je skills in de praktijk getoetst worden. Waarom worden je vaardigheden in de praktijk getest bij een theorie-examen? Dat is toch zeer nutteloos?

3. Je mag van de 25 vragen er maarliefst 12 fout hebben. Als de test echt representatief zou zijn, zoals ik me in punt 1 afvroeg, dan is dat toch véél te veel? Dat zou betekenen dat de kandidaat in bijna de helft van de lastige situaties in het verkeer een gevaarlijke situatie of ongeluk veroorzaakt, terwijl deze kandidaat gewoon voldoet aan de normen van het CBR. Het CBR stuurt gewoon brokkenpiloten de weg op. Tenminste, als de test nuttig zou zijn. De andere verklaring is dat de test nergens opslaat. Die lijkt me wat plausibeler. Echt, wie heeft er op zijn studie weleens een multiple choice tentamen gemaakt waarbij je de helft fout mocht hebben om te slagen? Niemand lijkt me.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_78633399
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:29 schreef babipangang het volgende:
je bent gewoon een zeikerd, er is maar 1 goed (beste) antwoord. En die examens zijn ontwikkeld om mensen die geen gevaren kunnen herkennen (zoals jou) van de weg te houden, en zo te zien lukt dat aardig
Welke idioot kan nou gevaar herkennen op een foto? Dat doe je aan de hand van bewegende beelden. Je kan niet inschatten of die auto die van rechts komt op de foto met 30 of met 50 km aan komt scheuren.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_78633454
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:23 schreef Seneca het volgende:

[..]

Welke idioot kan nou gevaar herkennen op een foto? Dat doe je aan de hand van bewegende beelden. Je kan niet inschatten of die auto die van rechts komt op de foto met 30 of met 50 km aan komt scheuren.
precies, als ze er filmpjes van zouden maken zou het al heel andere koek zijn.
In het leven gaat er weinig boven de beste Godsdienst ooit. Alcoholisme.
pi_78633577
Gevaarherkenning is ook idioot hoor . Iedere situatie is anders en in de auto beoordeel je een situatie ook anders dan op zo een scherm.
Simpelweg een kutoefening
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_78633632

Zie dat dan ook, vieze CBR nazi's
In het leven gaat er weinig boven de beste Godsdienst ooit. Alcoholisme.
pi_78633794
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:29 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[ afbeelding ]
Zie dat dan ook, vieze CBR nazi's
Heel voorspelbare vragen. als je niet kan zien wat ze willen dat je antwoord ben je niet zo heeeel snugger
pi_78633862
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:34 schreef Yreal het volgende:

[..]

Heel voorspelbare vragen. als je niet kan zien wat ze willen dat je antwoord ben je niet zo heeeel snugger
Die is toevallig wel heel obvious ja.

Maar ik had er ook 1 in de sneeuw, toen naderde de auto een kruispunt met een auto van rechts? remmen of gas los? Ik had gas los.
In het leven gaat er weinig boven de beste Godsdienst ooit. Alcoholisme.
pi_78634284
HAHA TS IS EEN HOMO!
HAHA TS HEEFT NIET GELEERD
HAHA TS IS GEZAKT
pi_78634307
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:29 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[ afbeelding ]
Zie dat dan ook, vieze CBR nazi's
HAHA ik twijfelde tussen B en C en koos uiteindelijk voor B

en ik ben maar 16 HAHA OWNED!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 13:58:06 #68
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_78634708
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:29 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[ afbeelding ]
Zie dat dan ook, vieze CBR nazi's
Bwehehe, iemand heeft zijn naam tussen Ja en Nee geschreven.
0 topics op naam. 14.gif
pi_78634920
Eens met TT
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:11:24 #70
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_78635247


Ik moest toen bijna 2 jaar terug die proef doen met gevarenherkenning. Telde toen niet mee voor je theorie, maar fuck wat ging dat snel! Ben zo blij dat ik dat nooit heb hoeven doen
Er was eens....
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:17:10 #71
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78635481
Cbr

Hoeveel fouten die wel niet maken per jaar..
pi_78635620
Dat is juist het makkelijkste onderdeel

En het scheidt de mensen die geen inzicht hebben van de mensen die gewoon niet geleerd hebben (bij het zakken).
pi_78635635
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:20 schreef CaptainCookie het volgende:
Dat is juist het makkelijkste onderdeel

En het scheidt de mensen die geen inzicht hebben van de mensen die gewoon niet geleerd hebben (bij het zakken).
Oh, ik had daar twee fout bitch
pi_78635821
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:29 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[ afbeelding ]
Zie dat dan ook, vieze CBR nazi's
WTF, als je dit fout doet ben je wel een faalhaas.
pi_78636050
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:25 schreef tralalala het volgende:

[..]

WTF, als je dit fout doet ben je wel een faalhaas.
Ik ben blij dat jij het zegt
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:31:54 #76
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78636095
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:20 schreef CaptainCookie het volgende:
Dat is juist het makkelijkste onderdeel

En het scheidt de mensen die geen inzicht hebben van de mensen die gewoon niet geleerd hebben (bij het zakken).
Onzin. Voor de grap een keer gedaan, en haalde het niet, terwijl ik voldoende rijervaring heb. Maar je kan niet even aangeven waarom jij dat antwoord hebt gekozen zodat je keuze logisch is.
Praktijk moet je niet in theorievragen maken.

Die foto stukje hieboven. Alsof het een limitatief aantal keuzes is, noodstop? volgas? doorijden? koppeling in? Verder heb je geen idee hoe die fietser zich al die tijd gedraagt, gewoon stabiele lijn, of swalkend over de weg, allemaal praktijk informatie om je keuze op te baseren. Dit komt totaal niet terug in de vraag.


Ooh..

Geboortedatum 13-06-1991
pi_78637619
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:31 schreef fs180 het volgende:

[..]

Onzin. Voor de grap een keer gedaan, en haalde het niet, terwijl ik voldoende rijervaring heb. Maar je kan niet even aangeven waarom jij dat antwoord hebt gekozen zodat je keuze logisch is.
Praktijk moet je niet in theorievragen maken.

Die foto stukje hieboven. Alsof het een limitatief aantal keuzes is, noodstop? volgas? doorijden? koppeling in? Verder heb je geen idee hoe die fietser zich al die tijd gedraagt, gewoon stabiele lijn, of swalkend over de weg, allemaal praktijk informatie om je keuze op te baseren. Dit komt totaal niet terug in de vraag.


Ooh..

Geboortedatum 13-06-1991
alsnog, je moet gewoon even snappen wat het cbr wil horen, dat is alles
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:13:12 #78
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_78637860
Ik vind het anders ook erg lastig om vanaf een foto met een stukje tekst te oordelen wat de gewenste reactie is hoor. Je hebt totaal geen idee van de dynamiek van de omgeving als je alleen een foto ziet.

M.i. is het onderdeel gevarenherkenning dan ook compleet nutteloos, aangezien er iets anders getest wordt dan gevarenherkenning, namelijk het interpreteren van een foto met een stukje tekst. Dat is iets heel anders. Objectief gezien slaat het hele onderdeel dus nergens op.
2000 light years from home
pi_78637908
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:13 schreef Merkie het volgende:
Ik vind het anders ook erg lastig om vanaf een foto met een stukje tekst te oordelen wat de gewenste reactie is hoor. Je hebt totaal geen idee van de dynamiek van de omgeving als je alleen een foto ziet.
Ik weet niet hoe de rest van de vragen zijn, maar van bovenstaande foto kan je toch wel een duidelijk beeld schetsen?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:15:50 #80
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_78637960
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:14 schreef tralalala het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe de rest van de vragen zijn, maar van bovenstaande foto kan je toch wel een duidelijk beeld schetsen?
Vind ik niet. Ik zou denk ik ook voor gas loslaten kiezen, maar je hebt geen idee van de snelheden waarmee de fietser en de tegenligger zich voortbewegen.
2000 light years from home
pi_78637989
Ik hoop dat ze me donderdag een beetje goed gezind zijn
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:30:18 #82
293353 Stofzuigerzak
To be or toedoeledoki....
pi_78638504
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:14 schreef tralalala het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe de rest van de vragen zijn, maar van bovenstaande foto kan je toch wel een duidelijk beeld schetsen?
Het verkeer bestaat uit anticiperen en dit kun je vaak alleen in de praktijk leren. Ervaring is het belangrijkst.

Ik zou voor Gas Los gaan omdat je "gevaar herkent" en niet "in gevaar" bent. Ook heeft men mij altijd geleerd dat je of je voet op het gas hebt of op de rem (uitzondering cruise-control en linker voet), dus bij gas los sta je klaar om te remmen en heb je alle mogelijkheden. Met mogelijkheden bedoel ik manoevreer snelheid en de mogelijkheid snelheid te beperken.

Sorry voor dit serieuze antwoord
pi_78638516
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:15 schreef Merkie het volgende:

[..]

Vind ik niet. Ik zou denk ik ook voor gas loslaten kiezen, maar je hebt geen idee van de snelheden waarmee de fietser en de tegenligger zich voortbewegen.
Dat wijf is dik, dus die rijdt langzaam.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:32:19 #84
293353 Stofzuigerzak
To be or toedoeledoki....
pi_78638590
Verder is de aangegeven 30kmph op de grens van dodelijk voor voetgangers. Snelheid klopt met de locatie.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:33:01 #85
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_78638624
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:32 schreef Stofzuigerzak het volgende:
Verder is 30kmph op de grens van dodelijk voor voetgangers.
140 gaat ook prima.
0 topics op naam. 14.gif
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:33:40 #86
293353 Stofzuigerzak
To be or toedoeledoki....
pi_78638642
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:33 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

140 gaat ook prima.
Als ik jou met 140 aanrij denk ik niet dat er veel van je te vinden is. Laat staan dat je daarna kan fokken.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:36:20 #87
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78638730
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

alsnog, je moet gewoon even snappen wat het cbr wil horen, dat is alles
Ja voor een hoop mensen is dat erg makkelijk. Maar anderen kunnen wel zelfstandig denken..
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:39:07 #88
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78638858
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:30 schreef Stofzuigerzak het volgende:

[..]

Het verkeer bestaat uit anticiperen en dit kun je vaak alleen in de praktijk leren. Ervaring is het belangrijkst.

Ik zou voor Gas Los gaan omdat je "gevaar herkent" en niet "in gevaar" bent. Ook heeft men mij altijd geleerd dat je of je voet op het gas hebt of op de rem (uitzondering cruise-control en linker voet), dus bij gas los sta je klaar om te remmen en heb je alle mogelijkheden. Met mogelijkheden bedoel ik manoevreer snelheid en de mogelijkheid snelheid te beperken.

Sorry voor dit serieuze antwoord
Ik zou doorrijden, je rijd al 30, dus bent of al aan het afremmen of je rijd er al een poosje achter. De tegenligger slaat af en jij kan er dan prima langs, dus gewoon gas open en inhalen, niet angstvallig gaan remmen
pi_78638895
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:36 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ja voor een hoop mensen is dat erg makkelijk. Maar anderen kunnen wel zelfstandig denken..
Wat als jij zelf kan verzinnen wat het CBR wilt horen denk je minder zelfstandig na dan mensen die dat niet kunnen?

Dus even voor de mensen die er moeite mee hebben :

Is er al gevaar, rijdt er iemand voor je auto ofzo, dan rem je

Is er iemand in een positie dat hij voor je auto zou kunnen komen op 1 of andere manier? Gas los

Iedereen op het plaatje kan met geen mogelijkheid voor je auto komen, dan doe je niks


0 fout trouwens
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:42:00 #90
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_78638986
Dat verschilt per persoon? Als een gevaarlijke situatie zich voordoet hoor je te handelen, ook jij met je afgetrapte golf.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:44:40 #91
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_78639104
Dit soort topics hebben er inmiddels wel voor gezorgd dat ik me om geen enkel ongeluk meer verbaas.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:00:23 #92
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_78639840
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:36 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ja voor een hoop mensen is dat erg makkelijk. Maar anderen kunnen wel zelfstandig denken..
Als je wil slagen voor zoiets als theorie moet je je zelfstandig denken tijdelijk uitschakelen.
Hallon!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:02:44 #93
293353 Stofzuigerzak
To be or toedoeledoki....
pi_78639957
Antwoord

E: PANIEKKEN!!!!!!!!!!!!1111EINZ!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:04:49 #94
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78640052
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat als jij zelf kan verzinnen wat het CBR wilt horen denk je minder zelfstandig na dan mensen die dat niet kunnen?

Dus even voor de mensen die er moeite mee hebben :

Is er al gevaar, rijdt er iemand voor je auto ofzo, dan rem je

Is er iemand in een positie dat hij voor je auto zou kunnen komen op 1 of andere manier? Gas los

Iedereen op het plaatje kan met geen mogelijkheid voor je auto komen, dan doe je niks


0 fout trouwens
Ik kies vrijwel altijd een optie die niet aangegeven staat
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:07:36 #95
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_78640152
Daarnaast vind ik het verschil tussen 'gas los' en 'remmen' ook minimaal. Want: hoe hard rem je? Dat is ook nog voor meerdere interpreaties vatbaar. Zowel bij gas loslaten als bij remmen minder je vaart, maar er wordt je dus gevraagd om a.h.v. stilstaand beeld te gaan inschatten in welke mate je vaart moet minderen. Dat is echt teveel gevraagd om goed te kunnen beoordelen a.h.v. een momentopname. Natuurlijk, die toets is niet onmogelijk om voldoende te maken, maar je zal hier echt niet beter door gaan rijden.

Het CBR geeft zelf ook al aan dat de test nergens op slaat, anders laat je mensen niet slagen als ze bijna de helft fout hebben.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_78640207
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:04 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ik kies vrijwel altijd een optie die niet aangegeven staat
Dat is nou juist het probleem. Je moet niet denken. Je stampt het model van wat ze waarop als antwoord willen in je kop. Het is een noodzakelijk kwaad om dat pasje te halen.

Als je in een bloemtjesjurk door de stad moet rennen om het te halen, doe je dat dan ook niet omdat je dat normaal ook niet doet?
pi_78640244
overigens, ik ben groot voorstander van de wet van de sterkste.

Auto vs fietsers / voetgangers?

Gas geven, je wint het toch wel
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:18:28 #98
245963 poqpoq
eten geeft me troost
pi_78640616
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:29 schreef babipangang het volgende:
je bent gewoon een zeikerd, er is maar 1 goed (beste) antwoord. En die examens zijn ontwikkeld om mensen die geen gevaren kunnen herkennen (zoals jou) van de weg te houden, en zo te zien lukt dat aardig
It's time to kick ass and chew bubblegum. And I'm all out of bubblegum.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:26:52 #99
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78640990
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat is nou juist het probleem. Je moet niet denken. Je stampt het model van wat ze waarop als antwoord willen in je kop. Het is een noodzakelijk kwaad om dat pasje te halen.

Als je in een bloemtjesjurk door de stad moet rennen om het te halen, doe je dat dan ook niet omdat je dat normaal ook niet doet?
Dat je niet bij je examen bij elk stoplicht op je achterwiel weg moet trekken kan ik begrijpen, maar die theorie snap ik toch echt nog steeds niet
Ach zolang je gewoon kunt rijden geen probleem, of je de regels nou wel of niet kent, die gek waar je de weg mee deelt houdt zich er toch niet aan
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:30:33 #100
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_78641147
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:26 schreef fs180 het volgende:

[..]

Dat je niet bij je examen bij elk stoplicht op je achterwiel weg moet trekken kan ik begrijpen, maar die theorie snap ik toch echt nog steeds niet
Dan ben je gewoon achterlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')