quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:42 schreef Jumparound het volgende:nog een vraag:
bij deze foto zie je rechts bovenin een zwarte plint.
Deze is gemaakt van dezelfde tegel als de vloertegel en is iets dikker dan mn wandtegel.
Nu moet ik hier een profiel voor de douchewand tegenaanmaken maar dan moet er een stuk uit die plint.
hoe zou ik dat het beste kunnen doen? Slijpen lijkt me niet een heel goed plan. Hakken met een bijtel? Of met een boor gaten in de tegel boren?
Help!
[
afbeelding ]
wel slijpen...
haaks slijpertje nemen, gewoon zo'n simpele. Diamand blad erin, die huur je voor een tientje bij de Boels. Dan keurig de randen van de te slijpen voeg aftapen. Vervolgens heeel rustig, zonder haast stukje voor stukje die groef erin slijpen.
Als je de randen doet, en daarna nog een keer een in het midden, je hebt dan 3 slijplijnen, pak je ene steenbeitel, een dun kleine, om vervolgens de stenen die eruit moeten er gewoon rustig uit te tikken.
Resultaat; een sleuf die je wilt hebben met een strake slijplijn. Met bikken krijg je dat nooit netjes.
tip: om ervoor te zorgen dat je de juiste diepte krijgt overal doe je het volgend.
Meet uit hoever je blad er in moet gaan indien je de slijper haaks op de tegels hebt. dus als je recht naar beneden zou gaan. Vervolgens tape je er een blokje hout op, op die slijper dus, en verder dan dat kun je er dus niet in....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...