Wat een dom opmerking. Met een pistool heb je het ook nooit in de hand. Al schiet je iemand in zijn been, diegene kan hemofiliac zijn [ik hoop dat ik dat juist heb gespeldquote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:24 schreef Sakura het volgende:
[..]
Omdat je bij een pistool de schade die je aanricht zelf in de hand hebt, en bij een taser absoluut niet weet wat de schade gaat worden. (is overigens al meerdere malen geschreven in dit topic [ afbeelding ] )
Maar een pistool gebruiken is natuurlijk veilig en toegestaan onder de Nederlandse wet.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:40 schreef Adfundum het volgende:
Nadeel is natuurlijk dat je om iemand te taseren je zeer dicht bij hem moet zijn. Als het dan niet of maar ten dele lukt maak je hem pas echt link. Dan kan het wel eens nog slechter voor je aflopen. Bovendien wordt je na gebruik naturlijk opgepakt voor illegaal wapenbezit.
Vergunning voor vuurwapen wel, maar niet het dragen ervan op straat dus zeer zeker niet voor zelfverdediging.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:47 schreef waternet het volgende:
[..]
Zie bovenstaande post over mijn woonsituatie![]()
En bovendien krijg je wel vergunning in Nederland voor pistolen. Wie probeer je iets wijs te maken?
Iemand die niet in stresssituaties heeft geschoten zal waarschijnlijk gewoon lukraak schieten hoor, het heeft namelijk niks met sport te makenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:24 schreef Sakura het volgende:
[..]
Omdat je bij een pistool de schade die je aanricht zelf in de hand hebt, en bij een taser absoluut niet weet wat de schade gaat worden. (is overigens al meerdere malen geschreven in dit topic [ afbeelding ] )
Krijg je een energiecentrale erbij geleverd ?quote:Ik heb een advertentie gezien voor een stroomstootwapen met een spanning van 2.800.000 volts tijdens het afvuren. Dat wordt vertaald als 2,8 amps.
Iddquote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:17 schreef kloas_wokkel het volgende:
[..]
Krijg je een energiecentrale erbij geleverd ?
Ben ik niet helemaal met je eens (eerste deel dan, dat vanaf 42 Volt welquote:Op dinsdag 2 maart 2010 01:33 schreef OhCrap het volgende:
Amps is het meervoud van ampère, en uit het stopcontact komen er doorgaans niet meer dan 20 tegelijk. In principe kan alles boven de 42 volt al dodelijk zijn, maar het hangt dus erg van de stroomsterkte af en hoelang en waar op het lichaam je eraan blootgesteld word. Ook je fysieke gesteldheid zal meewegen.
Zo'n ding zal sowieso niet echt fijn zijn om mee in contact te komen, maar ik zou extra oppassen bij mensen met hartklachten of epilepsie bv.
Veel mensen weten niet eens dat ze in slechte conditie vekeren totdat het te laat is.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:33 schreef waternet het volgende:
[..]
Zoals ik zei gaat iemand met hartproblemen jou niet overvallen of uitdagen tot een vechtpartij. Mensen met slechte gezondheid eveneens. Dat weet ik wel van tevoren. Maar misschien niet of ze een hartkwaal hebben.
Ik hoef niet bang te zijn voor verboden wapenbezit, want ik woon allang in Duitsland.
Teasers nog welquote:Op dinsdag 2 maart 2010 07:32 schreef Sakura het volgende:
[..]
Alleen dat weet je dus niet van tevoren, iemand kan zijn hele leven met een kleine hartafwijking rondlopen zonder er last van te hebben maar met een teaser aanval ter plekke overlijden.
Overigens vallen die teasers onder de wapenwet, als je ermee gepakt wordt, is het linea recta een strafblad, en dat is dus weer iets wat jouw je hele leven achtervolgt.
Mensen die een strafblad willen riskeren om een beetje stoer te doen [ afbeelding ]
De politie is over het algemeen redelijk ervaren en opgeleid, en daar ging het over, taser tov pistolen bij de politie.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:52 schreef Andyy het volgende:
[..]
Iemand die niet in stresssituaties heeft geschoten zal waarschijnlijk gewoon lukraak schieten hoor, het heeft namelijk niks met sport te maken
Ja natuurlijk, hemofiliac, en daar hebben ook heel veel mensen last vanquote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:08 schreef waternet het volgende:
[..]
Wat een dom opmerking. Met een pistool heb je het ook nooit in de hand. Al schiet je iemand in zijn been, diegene kan hemofiliac zijn [ik hoop dat ik dat juist heb gespeld] oftwel een bloedziekte hebben en makkelijk doodbloeden. Of een infectie oplopen van een de achterblijvende kogel. Of verlamd raken voor het leven etc etc. Bij vuurwapenschoten heeft diegenen ook altijd chirurgie nodig om de kogel te verwijderen en de wond te genezen of te hechten.
Wat een onzin. Bij tasers heb je dit nooit. Alles wat je zegt duidt maar aan dat Nederlanders net als hun regering denken in de grote lijnen.

Op die fiets, ik dacht dat je het over burgers had.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:08 schreef Sakura het volgende:
[..]
De politie is over het algemeen redelijk ervaren en opgeleid, en daar ging het over, taser tov pistolen bij de politie.
Overigens gisteren nog op tv in de USA, een gast die zeer aggressief was en onder de drugs zat, meerdere malen getaserd, maar reageerde er totaal niet op. Dus ook dat komt voor.
hahaquote:Op dinsdag 2 maart 2010 01:32 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
5 vrienden en 2 onbekende en mezelf.
Er kan een veelvoud aan Amps tegelijk uit komen, in de orde van duizenden. De zekering zorgt er dan weer voor dat dat slechts kortstondig kan gebeuren, maar daarmee gebeurt het nog wel.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 01:33 schreef OhCrap het volgende:
Amps is het meervoud van ampère, en uit het stopcontact komen er doorgaans niet meer dan 20 tegelijk.
Dus?quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:30 schreef GuitarJJ het volgende:
Dat je dus wel kan omkomen door een taserquote:Op donderdag 4 maart 2010 16:46 schreef Andyy het volgende:
[..]
Dus?
Wat wordt er ook heerlijk gedramatiseerd in dat filmpje zeg.
Klopt, zolang de POLITIE ze heeft worden ze volgens de voorschriften gebruikt, als mildere variant van het pistool. Als een burger ermee aan de haal gaat weet je niet wat er allemaal kan gebeuren!quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:11 schreef Andyy het volgende:
Maar dat zijn uitzonderingen
Een gezond persoon zou niet zomaar omkomen door een taser, vooral niet als die zich normaal gedraagt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |