Dat valt wel mee. Als Toy Story 6 geweldig genoeg is, dan zullen de aanwezige arthousenerds die ook wel boven Shino Pongo Wawa verkiezen. Een favoriet voor winst (laat ik The Dark Knight als voorbeeld nemen) gaat echt nooit verliezen tegen een obscure tegenstander. Bij iets als Transformers zou dat wel kunnen gebeuren, maar dat is sowieso geen potentiële winnaar, dus dan is het eigenlijk irrelevant of die er nu in de 1e of 3e ronde uit gaat.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:01 schreef knnth het volgende:
Dat vind ik wel jammer, als heel veel mensen Toy Story 6 geweldig vinden maar Shino Pongo Wawa niet gezien hebben en die ene arthousenerd stemt Shino Pongo Wawa, dan gaat een potentiele favoriet verloren ... of je moet Shino Pongo Wawa ergens weten te vinden om hem snel even te kijken ...
Maargoed, niets aan te doen.

Eh, OK.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:04 schreef spiderweb1 het volgende:
American Beauty.
Eternal sunshine of the spotless mind.
Gomorra.
The Departed
Bourne Identity triologie.
Lord of the Rings ; Two Towers + The Return of the King.
Life of David Gale.
Simon.
The Hangover.
Amelie.
Pan's Labyrinth.
Saw 1 alleen.
Butterfly Effect.
Magnolia
Lucky nmbr Slevin.

Ik ga dr vanuit dat dit geen stemlijst is...quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:04 schreef spiderweb1 het volgende:
American Beauty.
Eternal sunshine of the spotless mind.
Gomorra.
The Departed
Bourne Identity triologie.
Lord of the Rings ; Two Towers + The Return of the King.
Life of David Gale.
Simon.
The Hangover.
Amelie.
Pan's Labyrinth.
Saw 1 alleen.
Butterfly Effect.
Magnolia
Lucky nmbr Slevin.

Daarom ga ik bij heel wat duels niet eens nadenken over mijn voorkeur of de moeite doen om het bold te maken. Ik weet toch dat beide films er voor of in de 1/8 finales uit liggen. (bv. duels 58 t/m 62). Of dat mijn stem geen invloed zal hebben op de uitslag, zoals bij LOTR.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Als Toy Story 6 geweldig genoeg is, dan zullen de aanwezige arthousenerds die ook wel boven Shino Pongo Wawa verkiezen. Een favoriet voor winst (laat ik The Dark Knight als voorbeeld nemen) gaat echt nooit verliezen tegen een obscure tegenstander. Bij iets als Transformers zou dat wel kunnen gebeuren, maar dat is sowieso geen potentiële winnaar, dus dan is het eigenlijk irrelevant of die er nu in de 1e of 3e ronde uit gaat.

Bij een aantal van de duels van 58 t/m 62 vind ik de uitslag helemaal niet zo makkelijk te voorspellen. Bijvoorbeeld 59 en 60. Welke voorkeuren heb jij dan waarvan je er zeker bent dat ze er deze rond uitvliegen?quote:Op zondag 21 maart 2010 21:09 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Daarom ga ik bij heel wat duels niet eens nadenken over mijn voorkeur of de moeite doen om het bold te maken. Ik weet toch dat beide films er voor of in de 1/8 finales uit liggen. (bv. duels 58 t/m 62). Of dat mijn stem geen invloed zal hebben op de uitslag, zoals bij LOTR.

Ah, de oude discussie wordt weer nieuw leven ingeblazenquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Als Toy Story 6 geweldig genoeg is, dan zullen de aanwezige arthousenerds die ook wel boven Shino Pongo Wawa verkiezen. Een favoriet voor winst (laat ik The Dark Knight als voorbeeld nemen) gaat echt nooit verliezen tegen een obscure tegenstander. Bij iets als Transformers zou dat wel kunnen gebeuren, maar dat is sowieso geen potentiële winnaar, dus dan is het eigenlijk irrelevant of die er nu in de 1e of 3e ronde uit gaat.

Lijstjes maken is inderdaad net iets leuker en minder frustrerend. Maar het kan ook allebei.quote:Op zondag 21 maart 2010 22:39 schreef ranja het volgende:
[..]
Ah, de oude discussie wordt weer nieuw leven ingeblazen
Daarom doe ik ook niet meer mee met die wegstreep toernooien. Mag ik niet op mijn nummer 3 allertijden stemmen omdat ik z'n tegenstander niet heb gezien, bijvoorbeeld.
Bij MUZ doen we daarom ook veel meer lijstjes maken, kan iedereen z'n favorieten noemen, kunnen anderen zien wat iemand goed vind en komt er uiteindelijk een gemiddelde smaak uit.

Niet mee eens, maar die discussie is al lang en meermalen gevoerdquote:Op zondag 21 maart 2010 22:59 schreef Mike het volgende:
De algemene FOK! favoriet blijft er altijd echter in en wint het tournament.

Ook niet mee eens trouwens, dwz de opzet van een wegstreep toernooi kan wel zijn dat je een nummer 1 wil en de rest boeit niet, maar het maken van je eigen lijst en het zien van lijstjes van anderen is toch veel leuker dan zien welke film per duo vetgedrukt wordt en welke duo's overgslagen worden?quote:Op zondag 21 maart 2010 22:59 schreef Mike het volgende:
Het gaat bij zo'n tournament alleen helemaal niet om lijstjes maar alleen om de winnaar.

Dat doen we ook wel eens, maar dit soort tournaments doen we altijd op dezelfde manier. Hier kun je een overzicht vinden van alle tournaments die er zo gehouden zijn: FTR Tournamentsquote:Op zondag 21 maart 2010 23:07 schreef ranja het volgende:
[..]
Ook niet mee eens trouwens, dwz de opzet van een wegstreep toernooi kan wel zijn dat je een nummer 1 wil en de rest boeit niet, maar het maken van je eigen lijst en het zien van lijstjes van anderen is toch veel leuker dan zien welke film per duo vetgedrukt wordt en welke duo's overgslagen worden?

quote:Op zondag 21 maart 2010 23:18 schreef DrDentz het volgende:
Wat minder naar muziek luisteren en wat meer films kijken dan.

Naast de winnaar, vind ik het zelf altijd wel leuk om op te merken welke onbekende films verder doordringen dan je vooraf zou denken.quote:Op zondag 21 maart 2010 22:59 schreef Mike het volgende:
Het gaat bij zo'n tournament alleen helemaal niet om lijstjes maar alleen om de winnaar. Het kan dus best zijn dat favoriet nr 2 er in de eerste ronde al uit ligt. De algemene FOK! favoriet blijft er altijd echter in en wint het tournament.

Ik zou nu al op 4 duels (14, 25, 32, 63) kunnen stemmenquote:Op maandag 22 maart 2010 13:58 schreef Falco het volgende:
Overigens denk ik dat Ranja juist bij de kwartfinales relatief wel meer kan stemmen, omdat de tournamentgeschiedenis leert dat de grote bekende (en goede!) films het vaak toch ver schoppen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |