Scanman? Nee helaas, dat is hopeloos.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zucht......nee. Sachtertorte, kan jij deze beste man uitleggen wat nuance en context betekenen?
En toch vind ik juist het taalgebruik in die parodie wel wat weghebben van de kwalificaties die Wilders vaak hanteert.quote:
Goed plan, ik ookquote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:14 schreef KoosVogels het volgende:
Het was gezellig, maar ik ga slapen. Morgen weer werken zodat de staatskas wordt gespekt
Ja, en de overeenkomst zit hem in het creeren van een volksvijand (Joden / Moslims) en het aanwenden van overheidsmacht om die bepaalde bevolkingsgroep te benadelen, desnoods door middel van instrumenten die strijdig zijn met de rechtstaatbeginselen. Zoals het hoofddoekjesverbod, dat in ieder geval strijdt met het gelijkheidsbeginsel en de vrijheid van godsdienst. Bovendien wil Wilders, eenmaal aan de macht, andere partijen verbieden.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:47 schreef eriksd het volgende:
En wat is de overeenkomst tussen regeringsdeelname van Wilders en Hitler? Ging dat beide op democratische wijze?
Gelukkig, want komend van jou zou dat ook niet echt indruk makenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:17 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Scanman? Nee helaas, dat is hopeloos.
Maar je brengt het ze niet aan het verstand blijkbaar. Want er is en godwin law of hoe die idioterie ook maar mag heten.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:19 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja, en de overeenkomst zit hem in het creeren van een volksvijand (Joden / Moslims) en het aanwenden van overheidsmacht om die bepaalde bevolkingsgroep te benadelen, desnoods door middel van instrumenten die strijdig zijn met de rechtstaatbeginselen. Zoals het hoofddoekjesverbod, dat in ieder geval strijdt met het gelijkheidsbeginsel en de vrijheid van godsdienst. Bovendien wil Wilders, eenmaal aan de macht, andere partijen verbieden.
Dat doet natuurlijk niet af aan het feit dat je niet kunt stellen dat Wilders 'de stem van het volk' is.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, nóg sterker dan: je hoeft misschien helemaal niet zo'n moeilijke studie gedaan te hebben om te zien dat Wilders raaskalt!
aka ironie.
[..]
We zitten nu in de unieke situatie van een totale verdeling van het politieke speelveld. Er zijn ook geen andere grote partijen meer over.
En om eraan toe te voegen: het parlement werd opgeschort met een 66% meerderheid die voor opheffing stemde, namelijk de NSDAP, de gematigde DNVP en het katholieke Centrum.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:47 schreef eriksd het volgende:
Jij begint met achterlijke vergelijkingen. Prove it. En wat is de overeenkomst tussen regeringsdeelname van Wilders en Hitler? Ging dat beide op democratische wijze?
Sowieso, mensen die ontkennen dat er overeenkomsten zijn tussen Hitler en Wilders, die kijken gewoon niet goed. Echter staat Hitler nog altijd t meest bekend om zijn Holocaust praktijken en dat is ook waarom elke vergelijking met Hitler zo goed als direct een manke is.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:19 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja, en de overeenkomst zit hem in het creeren van een volksvijand (Joden / Moslims) en het aanwenden van overheidsmacht om die bepaalde bevolkingsgroep te benadelen, desnoods door middel van instrumenten die strijdig zijn met de rechtstaatbeginselen. Zoals het hoofddoekjesverbod, dat in ieder geval strijdt met het gelijkheidsbeginsel en de vrijheid van godsdienst. Bovendien wil Wilders, eenmaal aan de macht, andere partijen verbieden.
Kan iemand jou wat intelligentie bezorgen? Je snapt het echt niet hè? Je moet niet alles zo letterlijk nemen. Wilders hoeft niet eerst miljoenen mensen te vermoorden voordat je hem met iemand als Hiler kunt vergelijken. Maar ik geef het op. Sommige mensen wíllen het gewoon niet zien.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zucht......nee. Sachtertorte, kan jij deze beste man uitleggen wat nuance en context betekenen?
Ja, maar ik vergelijk Wilders liever niet met Hitler. Vooralsnog beperk ik me tot een vergelijking tussen de PVV en de NSDAP.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:21 schreef SubTed het volgende:
[..]
Sowieso, mensen die ontkennen dat er overeenkomsten zijn tussen Hitler en Wilders, die kijken gewoon niet goed. Echter staat Hitler nog altijd t meest bekend om zijn Holocaust praktijken en dat is ook waarom elke vergelijking met Hitler zo goed als direct een manke is.
Nee hoor, want de vergelijking gaat over Hitler in de jaren 30. Natuurlijk niet de Hitler die in de jaren 40 miljoenen mensen liet uitroeien. Dat kan godzidank nu niet meer gebeuren.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:21 schreef SubTed het volgende:
[..]
Sowieso, mensen die ontkennen dat er overeenkomsten zijn tussen Hitler en Wilders, die kijken gewoon niet goed. Echter staat Hitler nog altijd t meest bekend om zijn Holocaust praktijken en dat is ook waarom elke vergelijking met Hitler zo goed als direct een manke is.
Mja, potato potaatoquote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:23 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja, maar ik vergelijk Wilders liever niet met Hitler. Vooralsnog beperk ik me tot een vergelijking tussen de PVV en de NSDAP.
Dat komt toch op hetzelfde neer?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:23 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja, maar ik vergelijk Wilders liever niet met Hitler. Vooralsnog beperk ik me tot een vergelijking tussen de PVV en de NSDAP.
Dat vindt de domme massa die op hem stemt. Maar ik dacht dat je daar niet mee geassocieerd wilde worden.quote:
De Hitler uit de jaren 30 heeft de Hitler uit de jaren 40 gemaakt... net zo erg als je t mij vraagtquote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:24 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Nee hoor, want de vergelijking gaat over Hitler in de jaren 30. Natuurlijk niet de Hitler die in de jaren 40 miljoenen mensen liet uitroeien. Dat kan godzidank nu niet meer gebeuren.
Klopt. Hij kreeg de kans ook. Dat kan in deze tijd niet meer geboren (hoop ik van harte). Aan de andere kant, als ik zo sommigen iedere overeenkomst zie ontkennenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:28 schreef SubTed het volgende:
[..]
De Hitler uit de jaren 30 heeft de Hitler uit de jaren 40 gemaakt... net zo erg als je t mij vraagt
Zoals ik dus eerder zei, en waar jij betreurenswaardig overheen keek, ontken ik niks. Ik weiger alleen hetzelfde te doen als Wilders: ongenuanceerd, ongefundeerd en nodeloos kwetsend beargumenteren.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:29 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Klopt. Hij kreeg de kans ook. Dat kan in deze tijd niet meer geboren (hoop ik van harte). Aan de andere kant, als ik zo sommigen iedere overeenkomst zie ontkennen
Dat is waar, zijn altijd wel overeenkomsten te vinden, maar ik vind zelf dat je beter af kan blijven van riskante vergelijkingen, omdat je meestal jezelf er meer schade mee doet dan degene voor wie het bedoeld was. Dus ook al heb je gelijk, je wilt uiteindelijk ook gelijk krijgen. Het is daarom moeilijk iemand als Wilders te bestrijden, omdat hij net doet alsof iedereen die ontevreden is, bij hem moet wezen. Als dat balletje éénmaal rolt is het moeilijk zo iemand weer uit die aandacht te halen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:29 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Klopt. Hij kreeg de kans ook. Dat kan in deze tijd niet meer geboren (hoop ik van harte). Aan de andere kant, als ik zo sommigen iedere overeenkomst zie ontkennen
Mooi, daar zijn we dan in ieder geval uit. En dan is het aan ieder mens persoonlijk om ermee te doen wat volgens hem/haar het beste is. Ik hoop dat de vergelijking sommige mensen wakker schudt.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:37 schreef SubTed het volgende:
[..]
Dat is waar, zijn altijd wel overeenkomsten te vinden
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:46 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Mooi, daar zijn we dan in ieder geval uit. En dan is het aan ieder mens persoonlijk om ermee te doen wat volgens hem/haar het beste is. Ik hoop dat de vergelijking sommige mensen wakker schudt.
We waren het er sowieso al over eens dat er overeenkomsten zijn. En inderdaad, het enige verschil tussen ons is wat je ermee doetquote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:14 schreef SubTed het volgende:
Wilders en Hitler
Even wat vergelijkingen
Nationalistisch ingesteld.
Een afkeer tegen een bepaalde bevolkingsgroep, die verbonden is door religie.
Apart kapsel.
Politici en partijleider.
Grote delen van het volk, lopen zonder al te veel na te denken zomaar achter uitspraken aan.
Veel geschreeuw, weinig inhoud.
etc etc
Mja, het doel als lijsttrekker is naar mijn idee uiteindelijk toch om zoveel mogelijk stemmen binnen te halen en dát doet die als geen ander op het moment. De één noemt het geluk, de ander wijsheidquote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:54 schreef Taurus het volgende:
Ik vind het zo gek dat veel mensen (o.a. Rottenberg bij DWDD) maar blijven zeggen dat Wilders zo'n 'ontzettende intelligente debater' is, of dat hij het 'zo enorm gewiekst en intelligent aanpakt'. En dan bedoel ik objectieve critici en linkse mensen ook. Zo moeilijk is het toch niet om populaire standpunten continu op 'grappige' en vooral 'grove' wijze te herhalen?Als de rest dan inhoudelijk en netjes er op in gaat líjkt het alsof zij slapper overkomen, maar dat is natuurlijk niet terecht. Ik vind Wilders absoluut niet 'ontzettend intelligent' overkomen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |