abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 maart 2010 @ 15:12:02 #27
862 Arcee
Look closer
pi_78592516
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_78594217
quote:
Nog eentje dan maar..

Debat EénVandaag vanavond 18:15 - Wilders vs. Bos (Deel 1)

Dat wordt een popcornavond..
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_78595386
squeeze vandaag
  maandag 1 maart 2010 @ 16:22:52 #30
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78595410
Even een vraagje.
Betekent over het algemeen dat obligaties dalen als de beurs stijgt, of is er geen correlatie met de beurs, maar alleen met de rente?
  maandag 1 maart 2010 @ 16:35:48 #31
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_78596008
Nou, dan gooi ik er ook maar eentje tegenaan: Kees de Kort - 01 maart '10: bedrijven somber en herstel zet niet door in Nederland
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  maandag 1 maart 2010 @ 17:01:45 #32
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78597131
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:00 schreef Mendeljev het volgende:
Thnx voor de gefixte OP.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 1 maart 2010 @ 17:05:53 #33
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78597333
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:22 schreef Lemans24 het volgende:
Even een vraagje.
Betekent over het algemeen dat obligaties dalen als de beurs stijgt, of is er geen correlatie met de beurs, maar alleen met de rente?
"Normale" relatie is dat de beurs stijgt als obligaties stijgen. Want hogere obligaties = lagere rente, dus verwacht je dat de earningsyield op aandelen ook daalt (= hogere koersen).
Mijn reisverslagen
pi_78597423
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:22 schreef Lemans24 het volgende:
Even een vraagje.
Ik neem aan dat je met "de beurs" aandelen bedoelt. (Obligaties staan veelal ook aan de beurs genoteerd).

Een populaire opvatting is dat als de rendementen op obligaties laag zijn (dwz de prijs is hoog), dat beleggers kiezen voor aandelen en met die nieuwe voorkeur de prijs van aandelen opdrijven. Het rendement op aandelen neemt dankzij die prijsstijging toe, zodat je zou kunnen stellen dat de rendementen van obligaties en aandelen negatief gecorreleerd zijn.

In de praktijk is er echter academische discussie over de werkelijke correlatie van aandelen en obligaties. De gemeten historische correlatie blijkt zowel negatief als positief als nul te zijn, afhankelijk van welke meet periode je bekijkt. (Zie o.a. Jeremy Siegel , Stocks for the long run).

Als er al correlatie is dan is die veel minder voorspelbaar als de correlatie tussen obligaties en de rente.
  maandag 1 maart 2010 @ 17:27:49 #35
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78598190
Interessant, twee tegenstrijdige meningen...

Om dit moment staat de AEX 2% in de plus, de ASR perpetuals een kwart procent in de min. Nu heb ik die dingen voor de lange termijn (10 jaar), maar ik zie ze natuurlijk niet graag direct naar 100 dalen in het eerste jaar, dan had ik beter even kunnen wachten met instappen...
  maandag 1 maart 2010 @ 17:41:19 #36
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78598728
Lees ik net dit van Buffett:
quote:
Buffett says: if you don't feel comfortable owning a stock for 10 years, you shouldn't own it for 10 minutes.
10 years it is...
  maandag 1 maart 2010 @ 17:43:31 #37
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78598809
quote:
Op maandag 1 maart 2010 17:27 schreef Lemans24 het volgende:
Ik zie geen tegenstelling. Het is alleen een andere verwoording.

En Jaco heeft gelijk dat er historisch gezien geen goede correlatie is. Zo waren bijvoorbeeld de Treasury yields in de jaren '50 net zo laag als nu maar aandelen waren toen veel goedkoper. Het normale "textboek" verhaal is echter dat obligaties en aandelen in tandem zouden moeten bewegen.
quote:
Om dit moment staat de AEX 2% in de plus, de ASR perpetuals een kwart procent in de min. Nu heb ik die dingen voor de lange termijn (10 jaar), maar ik zie ze natuurlijk niet graag direct naar 100 dalen in het eerste jaar, dan had ik beter even kunnen wachten met instappen...
Het heeft imo geen enkele zin om te theoretiseren over de "ruis" van de dag.
Mijn reisverslagen
  maandag 1 maart 2010 @ 18:11:10 #38
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78600027
quote:
Op maandag 1 maart 2010 17:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik zie geen tegenstelling. Het is alleen een andere verwoording.

En Jaco heeft gelijk dat er historisch gezien geen goede correlatie is. Zo waren bijvoorbeeld de Treasury yields in de jaren '50 net zo laag als nu maar aandelen waren toen veel goedkoper. Het normale "textboek" verhaal is echter dat obligaties en aandelen in tandem zouden moeten bewegen.
[..]

Het heeft imo geen enkele zin om te theoretiseren over de "ruis" van de dag.
Het is voor mij gewoon best ingewikkeld. Ik snap obligaties inmiddels, maar relaties met de rest van de markt blijkbaar nog niet echt. Beide bedankt iig voor de verheldering!
pi_78601236
http://www.lynx.nl/500euroactie.php

500 euro gratis voor twee maanden in maart ik heb het nog niet uitgeprobeerd maar dit lijkt me best een goeie actie
pi_78605236
quote:
Op maandag 1 maart 2010 18:43 schreef deenigeechteTS het volgende:
http://www.lynx.nl/500euroactie.php

500 euro gratis voor twee maanden in maart ik heb het nog niet uitgeprobeerd maar dit lijkt me best een goeie actie
Klinkt goed. Ik ga het alleen niet doen omdat het graag centraal wil houden.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 maart 2010 @ 20:49:16 #41
862 Arcee
Look closer
pi_78608380
quote:
Op maandag 1 maart 2010 17:41 schreef Lemans24 het volgende:
Lees ik net dit van Buffett:
[..]

10 years it is...
Meer Buffett-wijsheden: Quotes van de stock-fucking-master: Warren Buffett.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_78618063
Is iemand hier bekent met market profile traden? Een vriend van me kwam vandaag binnen met het feit dat hij het 'licht' heeft gezien en market profile trading helemaal de bom is.

Ik heb er eens even naar gekeken en had echt het idee dat hij me voor het lapje hield. Het ziet er uit als 1 of andere vage error uit het dos tijdperk. Maar het zit standaard zelfs in Bloomberg
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:14:41 #43
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78620293
Ik ben benieuwd naar de backtest resultaten

Maar serieus, zeggen dat "Market profile traden" winstgevend is is net zoiets als zeggen dat "technische analyse" winstgevend is. Zonder dat je een eenduidige herhaalbare en verifieerbare strategie definieert kun je er geen uitspraken over doen.
Mijn reisverslagen
pi_78620592
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:16 schreef Rejected het volgende:

[..]

Daar was ik nog niet helemaal uit, dacht eerst aan het effect van crises op bedrijven die gefinancierd zijn door PEF.
Dat lijkt me academisch een vrij beperkte vraag. Die bedrijven hebben het namelijk moeilijk, ze hebben immers relatief veel schuld en dus weinig ruimte voor tegenvallers. Over PE kun je wel leukere vragen stellen

"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78620859
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:14 schreef SeLang het volgende:
Ik ben benieuwd naar de backtest resultaten

Maar serieus, zeggen dat "Market profile traden" winstgevend is is net zoiets als zeggen dat "technische analyse" winstgevend is. Zonder dat je een eenduidige herhaalbare en verifieerbare strategie definieert kun je er geen uitspraken over doen.
True. Het is dan ook typerend zinloos roepen in de rondte. Maar toen we de BB kamer binnen kwamen was hij dol enthousiast en liet ons die grafieken via de terminal zien. Echt, we hadden het idee dat dat een grapje was, het ziet er zo onwerkelijk uit. Hij liet natuurlijk een aantal trades zien die op basis daarvan werkte die dag maar ik heb nog steeds geen idee hoe het market profile traden exact werkt. Het ziet er echt uit alsof een wetenschapper een paar glazen teveel achter over zette en met dit idee op de proppen kwam. Ook bizar dat het gewoon standaard(!) in de BB terminal zit terwijl andere dingen zoals Chaikin volatility of de Aroon indicator er standaard niet inzitten Ik snap niet dat mensen met dit soort ideeën op de proppen komen

Excuses voor het feit dat je nog even moet wachten op de macro data. De excel licentie is verlopen ( )
Ben overigens met een soort van deel 2 van je Steun en weerstandsniveaus, werken ze echt? topic bezig voor een schoolproject over de voorspelbare waarde van methodes als hoofd-schouder patroon, de vlag, de wig etc. Tot dusver zijn de resultaten nog slechter dan degene waarop jijzelf uitkwam Dat soort patronen zijn echt rotzooi.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 01:57:22 #46
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78622026
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

True. Het is dan ook typerend zinloos roepen in de rondte. Maar toen we de BB kamer binnen kwamen was hij dol enthousiast en liet ons die grafieken via de terminal zien. Echt, we hadden het idee dat dat een grapje was, het ziet er zo onwerkelijk uit. Hij liet natuurlijk een aantal trades zien die op basis daarvan werkte die dag maar ik heb nog steeds geen idee hoe het market profile traden exact werkt. Het ziet er echt uit alsof een wetenschapper een paar glazen teveel achter over zette en met dit idee op de proppen kwam. Ook bizar dat het gewoon standaard(!) in de BB terminal zit terwijl andere dingen zoals Chaikin volatility of de Aroon indicator er standaard niet inzitten Ik snap niet dat mensen met dit soort ideeën op de proppen komen
Market profile is best bekend. Het zit ook als standaardindicator in Ninjatrader, althans iets wat er op lijkt.
quote:
Excuses voor het feit dat je nog even moet wachten op de macro data. De excel licentie is verlopen ( )
Ben overigens met een soort van deel 2 van je Steun en weerstandsniveaus, werken ze echt? topic bezig voor een schoolproject over de voorspelbare waarde van methodes als hoofd-schouder patroon, de vlag, de wig etc. Tot dusver zijn de resultaten nog slechter dan degene waarop jijzelf uitkwam Dat soort patronen zijn echt rotzooi.
Ja dat soort dingen werken alleen in hindsight. Op een chart die af is zie je mooie partronen, maar als je ze in realtime probeert te traden dan heb je de rechterkant van je chart nog niet. Wat in realtime op de vorming van een H&S of een vlag lijkt ziet er heel anders uit als het patroon af is. Daarom is het zo belangrijk om van tevoren exact je criteria te definieren en die setup dan te testen.
Mijn reisverslagen
pi_78631630
Afgezien van alle technische jargon en alle indicatoren in Market Profile, vind ik het niet helemaal onzin. Het volume bij prijs concept maakt het makkelijk om prijzen waar veel en waar weinig werd gehandeld te visualiseren. Het is wel waard om in de toekomst op deze prijzen te letten IMO.

Winstgevend met weinig risico, is dus aan de goede kant staan waar weinig werd gehandeld. Of dit te doen is, is een ander verhaal. Volgens mij proberen ze in Market Profile asymmetrische verdelingen te identificeren. (geen idee, niet zo veel in verdiept)
  dinsdag 2 maart 2010 @ 12:58:52 #48
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78632432
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 12:38 schreef Zure_Pruim het volgende:
Afgezien van alle technische jargon en alle indicatoren in Market Profile, vind ik het niet helemaal onzin. Het volume bij prijs concept maakt het makkelijk om prijzen waar veel en waar weinig werd gehandeld te visualiseren. Het is wel waard om in de toekomst op deze prijzen te letten IMO.

Winstgevend met weinig risico, is dus aan de goede kant staan waar weinig werd gehandeld. Of dit te doen is, is een ander verhaal. Volgens mij proberen ze in Market Profile asymmetrische verdelingen te identificeren. (geen idee, niet zo veel in verdiept)
Het concept is logisch, daar is geen discussie over. Maar de vraag is HOE je dat dan gaat gebruiken en of je dat dan inderdaad een 'edge' geeft. Daar kun je alleen uitspraken over doen als je definieert hoe je dit dan vertaalt naar een concrete strategie ("kopen als <conditie1>, verkopen als <conditie2>). Een algemeen verhaal is niet voldoende.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 2 maart 2010 @ 13:09:35 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78632862
quote:
Op maandag 1 maart 2010 17:27 schreef Lemans24 het volgende:

Die ASR's moet je niet hebben omdat je er een hoger rendement op verwacht. De markt voor obligaties is net zo effectief als de markt voor aandelen, maar wel veel minder volatiel!

Die ASR's moet je in je portefeuille willen hebben om je risico te managen en te spreiden. Een deel obligaties geeft een bodem in je porto, waarop je bijvoorbeeld weer wat puts kunt schrijven. De vraag of perps ASR hiervoor het meest geschikt zijn (vanwege het relatief hoge risico) is een andere.

Ja, ze kunnen naar 100 en dan had je beter later in kunnen stappen. Ze kunnen ook naar 115 en dan heb je het goed gedaan. Maar je hebt ze in de porto vanwege het risicomanagement en niet om op te speculeren. Dat doe je sowieso goed, ongeacht de ruis van de koers.
The End Times are wild
  dinsdag 2 maart 2010 @ 13:21:56 #50
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78633335
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die ASR's moet je niet hebben omdat je er een hoger rendement op verwacht. De markt voor obligaties is net zo effectief als de markt voor aandelen, maar wel veel minder volatiel!

Die ASR's moet je in je portefeuille willen hebben om je risico te managen en te spreiden. Een deel obligaties geeft een bodem in je porto, waarop je bijvoorbeeld weer wat puts kunt schrijven. De vraag of perps ASR hiervoor het meest geschikt zijn (vanwege het relatief hoge risico) is een andere.

Ja, ze kunnen naar 100 en dan had je beter later in kunnen stappen. Ze kunnen ook naar 115 en dan heb je het goed gedaan. Maar je hebt ze in de porto vanwege het risicomanagement en niet om op te speculeren. Dat doe je sowieso goed, ongeacht de ruis van de koers.
ik heb ze momenteel vooral om meer rente te ontvangen dan een spaarrekening. Het geld stond namelijk absoluut niks te doen en in aandelen vind ik te riskant. Beleggen in aandelen is met mijn oefen bedrag nou niet bepaald goed gegaan vorig jaar... (Al had dat vooral te maken met de sprinters)
Dat ze binnen 10 jaar naar 100 gaan heb ik overigens ingecalculeerd, daarmee is de effectieve rente nog meer dan 8% per jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')