abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 maart 2010 @ 19:57:55 #81
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_78744171
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:40 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Er is ook aangetoond dat de wat meer malafide fabrikanten van supplementen met dit spul, delen van de plant gebruiken die niet werkzaam, of zelfs giftig zijn. Er zijn dus wel goede redenen om het niet zomaar toe te laten, vooral ook omdat er diverse soorten van de plant zijn, en dus de kwaliteitscontrole een lastig punt is.
Heerlijke redenering...
Ow dan...dan zou niemand zich daar verder druk over hoeven maken.. Ik bedoel wat is kanker nou voor slappe ziekte? Ja, moeilijk allemaal zo dingen controleren enzo...neee zie je het al gebeuren?

Jij loopt hier het negeren en frustreren van onderzoek goed te praten omdat "ow veel te moeilijk allemaal zoveel verschillende varianten..bla bla" ?

Daarbij komt nog er zijn planten, gewoon voor in de tuin, die duizenden malen giftiger zijn die ik wel gewoon kan kopen. Of neem roken?

Echt het klinkt alsof je zegt: laten we maar stoppen met medische wetenschap...allemaal veels te moeilijk enzo.
Uhm, dat is toch zo'n beetje echt de slechtste rede die iemand kan bedenken?

Kom op zeg, geef eens een goede reden, iemand?

[ Bericht 0% gewijzigd door Odysseuzzz op 04-03-2010 20:27:03 ]
pi_78744534
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 17:54 schreef Re het volgende:

[..]

dank je voor het bevestigen dat er hedentendage wat is veranderd.... artikel refereert naar klinische studies die 10 jaar geleden zijn gedaan, inderdaad een tijd toen resultaten nog niet gepubliceerd hoefde te worden. Data die trouwens wel in gepoolde vorm zijn gepubliceerd en daarvoor al aan de authoriteiten zijn gegeven

ohh bron: http://www.bmj.com/cgi/content/full/339/dec08_3/b5374
Voor degene die voor en in 2009 nog Tamiflu gebruikten lijkt me dat weinig uit te maken.
Het is volgens mij nog maar 3 maanden geleden dat Roche (onder dwang) de data vrijgaf.
Als dit n indicatie is voor andere geneesmiddelen dan denk ik dat we nog jaren met 'n "naijleffect " zitten.
Het trieste feit blijft dat Roche willens en wetens 'n ondeugdelijk produkt op de markt heeft gebracht en dat de us govt er heel veel $ aan heeft uitgegeven. Maar gelukkig zijn de regels nu veranderd.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_78746810
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 17:13 schreef Odysseuzzz het volgende:
Heb dit wel eens eerder aangekaart:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kava
http://en.wikipedia.org/wiki/Kava

KAVA

Geen enkele goede reden dat dit middel hier niet (met of zonder recept) verkrijgbaar is.
Helpt bij aangetoont bij allerhande klachten.
En zelfs onderzoek(!) wordt gefrustreerd/genegeerd betreffende een preventieve en bestrijdende werking met betrekking tot bepaalde vormen van KANKER.

Als iemand zich geroepen voelt om er een topic oid over te maken ga je gang.
Het heeft tevens een verslavende werking en kan voor leverschade zorgen. Niet echt iets wat je zo over de counter wil verkopen. Als alcohol nu uitgevonden zou worden zou het ook op de lijst verboden middelen komen.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:02:42 #84
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_78747407
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:50 schreef switchboy het volgende:

[..]

Het heeft tevens een verslavende werking en kan voor leverschade zorgen. Niet echt iets wat je zo over de counter wil verkopen. Als alcohol nu uitgevonden zou worden zou het ook op de lijst verboden middelen komen.
Oh ja, als je dood gaat aan kanker is een eventuele potentiele verslaving inderdaad iets waar je voor moet oppassen. Want dat heb je bij pijnstillers namelijk niet?

De leverschade voeit trouwens slechts voort uit verkeerd gebruik van vermeende of verkeerde delen van de plant.

Probeer je me te helpen met mijn vraag door je ondervindingen te delen? Of vind je dit zelf ECHT een goede reden voor het negeren en frustreren van onderzoek? En voor de ban die veel landen hebben op dit middel?

(Volgens veel bronnen is het trouwens helemaal niet verslavend.)

Alcohol is trouwens een geniale vinding die veel funties heeft...als dat nu "ook" verboden zou worden is dat een schande van mischien nog wel grotere omvang. Onzinnige vergelijking.

[ Bericht 2% gewijzigd door Odysseuzzz op 04-03-2010 21:15:48 ]
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:21:11 #85
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_78748302
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:37 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Het is heel dom om respect te hebben voor artsen, stel je voor dat ze je leven redden
http://www.wanttoknow.nl/(...)en-er-minder-mensen/

Tuurlijk zijn er uitzonderingsgevallen maar in 99,9% van de gevallen heb je er geen fluit aan.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:24:02 #86
52357 Lambiekje
pi_78748457
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:58 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik denk dat dat nog best meevalt
ik heb het natuurlijk niet over de bedriegelijke flyers, ghostwritings in vakmarketing-tijdschriften en onjuiste bijsluiters en fucked-up peerreviews.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:26:49 #87
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_78748598
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ik heb het natuurlijk niet over de bedriegelijke flyers, ghostwritings in vakmarketing-tijdschriften en onjuiste bijsluiters en fucked-up peerreviews.
Dat snapte ik al ja.

Komt dat alternatief voor de huidige medische wetenschap nou nog?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:30:53 #88
52357 Lambiekje
pi_78748817
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:40 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Er is ook aangetoond dat de wat meer malafide fabrikanten van supplementen met dit spul, delen van de plant gebruiken die niet werkzaam, of zelfs giftig zijn. Er zijn dus wel goede redenen om het niet zomaar toe te laten, vooral ook omdat er diverse soorten van de plant zijn, en dus de kwaliteitscontrole een lastig punt is.
Ach ja gezondheid verlagende verkutte aardappelen en mais komt zo de markt op. Oke oke wel nadat die fascistische Codex is in gegaan...

Als het maar geld oplevert én/óf geproduceerd is door een verwerpelijk bedrijf als Monsanto, Pfizer, GSK. Want als deze bedrijven hun naam eraan verbinden, dan is het goed. Tsssk.
pi_78749237
tvp
I feel kinda Locrian today
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:45:45 #90
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_78749600
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:30 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ach ja gezondheid verlagende verkutte aardappelen en mais komt zo de markt op. Oke oke wel nadat die fascistische Codex is in gegaan...

Als het maar geld oplevert én/óf geproduceerd is door een verwerpelijk bedrijf als Monsanto, Pfizer, GSK. Want als deze bedrijven hun naam eraan verbinden, dan is het goed. Tsssk.
Kwaliteit van het voedsel bespreek je maar in een ander topic. Hier gaat het over de medische wetenschap.
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:48:37 #91
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_78749758
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:30 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Echter een peventief en/of genezend middel voor sommige vormen van kanker zou heel wat geld opleveren.
-En als het dan ook nog verslavend is zoals sommige hier beweren zou het helemaal een gat in de markt zijn.-

Maar ja, je kunt hier wel sigaretten kopen of een leuke taxus voor in je tuin maar geen kava.

Ik heb geen enkele goede reden gevonden voor nog de ban op dit plantje nog de frustratie van onderzoek. En ik verwacht ook niet dat iemand dat wel zal vinden. En ik hoop dat mensen daar boos over worden ipv sussende onzin verhalen op te hangen.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:45 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Kwaliteit van het voedsel bespreek je maar in een ander topic. Hier gaat het over de medische wetenschap.
De bedrijven die Lambiekje noemt hebben een hele grote hand in die zogenaamde medische "wetenschap".
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:53:12 #92
52357 Lambiekje
pi_78749988
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:45 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Verkut voedsel wordt je ziek van zodat bigpharma óok geld kan verdienen. Het is een ranzig ééntweetje tussen BigFood en BigPharma.
pi_78750027
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:53 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Verkut voedsel wordt je ziek van zodat bigpharma óok geld kan verdienen. Het is een ranzig ééntweetje tussen BigFood en BigPharma.
I feel kinda Locrian today
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:53:56 #94
52357 Lambiekje
pi_78750028
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:48 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Echter een peventief en/of genezend middel voor sommige vormen van kanker zou heel wat geld opleveren.
-En als het dan ook nog verslavend is zoals sommige hier beweren zou het helemaal een gat in de markt zijn.-

Maar ja, je kunt hier wel sigaretten kopen of een leuke taxus voor in je tuin maar geen kava.

Ik heb geen enkele goede reden gevonden voor nog de ban op dit plantje nog de frustratie van onderzoek. En ik verwacht ook niet dat iemand dat wel zal vinden. En ik hoop dat mensen daar boos over worden ipv sussende onzin verhalen op te hangen.
Hetzelfde geldt voor stevia... ook een wonderplantje. Alleen mag het absoluut niet inwendig gebruikt worden. Het heeft ook alleen maar positieve effecten.

pfff.
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:56:31 #95
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_78750179
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:53 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Prima dat jij dat gelooft, maar hou dat dan buiten dit topic.
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:12:30 #96
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_78750880
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:56 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Prima dat jij dat gelooft, maar hou dat dan buiten dit topic.
Voor de goede orde deze bedrijven hebben dus wel degelijk een hand in zowel voedsel als de medische industrie. Kijk maar naar hun patenten, producten en diensten.

Maar ontopic: het is toch van de zotte dat bepaalde relatief onschuldige middelen met werkelijk een grote potentie zonder goede reden worden verbannen van ons mooie Europa? Terwijl allerlei gif en rare dingen hier juist wel worden toegestaan?

Opnieuw als je het wil hebben over medische wetenschap zijn dit toch middeleeuwse praktijken?
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:19:55 #97
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_78751224
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:12 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Voor de goede orde deze bedrijven hebben dus wel degelijk een hand in zowel voedsel als de medische industrie. Kijk maar naar hun patenten, producten en diensten.

Maar ontopic: het is toch van de zotte dat bepaalde relatief onschuldige middelen met werkelijk een grote potentie zonder goede reden worden verbannen van ons mooie Europa? Terwijl allerlei gif en rare dingen hier juist wel worden toegestaan?

Opnieuw als je het wil hebben over medische wetenschap zijn dit toch middeleeuwse praktijken?
Ik denk dat je dat meer moet zoeken in hoe politiek met wetenschap omgaat... Er is ooit iets gepubliceerd dat het kankerverwekkend zou zijn. De politiek schiet dan in de stress, en corrigeert dit niet als dat onderzoek behoorlijke fouten in de methode blijkt te hebben.
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:38:18 #98
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_78752246
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:19 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat meer moet zoeken in hoe politiek met wetenschap omgaat... Er is ooit iets gepubliceerd dat het kankerverwekkend zou zijn. De politiek schiet dan in de stress, en corrigeert dit niet als dat onderzoek behoorlijke fouten in de methode blijkt te hebben.
De grootschaligheid van de ban geeft aan dat het hier niet gaat over enkel een overheid.
En ja, van Kava is mij de misvatting van leverschade bekent. Maar zelfs al was dat waar dan staat het in zo'n absurd contrast met een mogelijk geneesmiddel voor vormen van kanker dat het totaal geen smet of ban op welk onderzoek dan ook zou mogen/kunnen geven. Er worden immers oneindig veel dingen gebruikt die in bepaalde dosis schadelijk zijn enz.

Ik vind dit echt een trieste zaak.
pi_78753528
Heyyy geweldig lopende discussie zeg! TOP!
pi_78762635
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:21 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

http://www.wanttoknow.nl/(...)en-er-minder-mensen/

Tuurlijk zijn er uitzonderingsgevallen maar in 99,9% van de gevallen heb je er geen fluit aan.
Je beledigt dus 99,9% van een bevolkingsgroep die te allen tijden hun stinkende best zullen doen om zelfs jouw vege lijfje te redden he

Stel er is geen conventionele geneeskunde meer, hoe genezen mensen dan van ziektes als infecties, kanker, etc. ?
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')