abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209743374
Tering 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209744004
Is alweer opgelost met wat tape *O*

:+

https://imgur.com/gallery/WAQU6JI

in de comments:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 3 juli 2023 @ 11:53:48 #243
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209744783
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 01:55 schreef SenseoCoffeePad het volgende:
Ik ben ooit in de El Condor (hangende achtbaan) in Walibi mijn bril verloren, Vreselijke achtbaan trouwens
Ik een 8mm tunnel in de Silverstar in Europapark :P gelukkig was het een goedkoop ding.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Spellchecker maandag 3 juli 2023 @ 11:54:20 #244
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209744795
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 11:07 schreef Isabeau het volgende:
Is alweer opgelost met wat tape *O*
[ afbeelding ]

:+

https://imgur.com/gallery/WAQU6JI

in de comments:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Nattekat _O_ _O-
  dinsdag 4 juli 2023 @ 18:22:04 #245
399061 kuolema
vermaledijd
pi_209761286
Geen pretpark maar een kermis, mag dat ook?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_209762168
Brrr :{w
A murky, forgotten land.
pi_209785983
quote:
Op maandag 3 juli 2023 05:35 schreef Samhain het volgende:
Beetje lang laks met inspectie geweest denk ik.

Pilaar achtbaan volledig gebarsten:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-volledig-gebarsten
  donderdag 6 juli 2023 @ 19:46:13 #248
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_209788996
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 18:22 schreef kuolema het volgende:
Geen pretpark maar een kermis, mag dat ook?
Las dat de getroffenen 3 uur lang zo hingen. Dat lijkt me niet zo gezond!
  Spellchecker donderdag 6 juli 2023 @ 21:12:05 #249
197773 crew  maily
pi_209790088
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 19:46 schreef Aventura het volgende:

[..]
Las dat de getroffenen 3 uur lang zo hingen. Dat lijkt me niet zo gezond!
Geen PRETje nee ....
  maandag 31 juli 2023 @ 19:26:34 #250
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_210110066
Springkasteel in Frans waterpark waait weg: man overlijdt, dochter zwaargewond

Een opblaasbaar springkasteel is zondag in een Frans pretpark 50 meter door de lucht geslingerd met een vader en kind erin. De 35-jarige man is overleden, zijn 3-jarige dochtertje is zwaargewond.

Het ongeluk gebeurde in het Wonderland Waterpark in het Franse Saint-Maximin-La-Sainte-Baume. Het pretpark heeft allerlei opblaasbare attracties in een bassin.

Een springkasteel van 20 bij 20 meter vloog de lucht in door een harde windstoot. De man en zijn dochter werden na het ongeluk beiden gereanimeerd en in kritieke toestand naar een ziekenhuis in Marseille gebracht, 40 kilometer verderop. De vader is in het ziekenhuis overleden. Het meisje verkeert nog in levensgevaar.

Burgemeester Alain Decanis van de plaats is zondag meteen naar het waterpark gegaan toen hij op de hoogte was gebracht van het ongeluk. Hij reageert op sociale media verbijsterd.

"Hoe kan een waterpark dat bedoeld is om kinderen plezier en vrolijkheid te bezorgen veranderen in een dodelijke machine die een hele familie heeft verwoest? Dat moet onderzoek uitwijzen."

Decanis betuigt zijn medeleden aan de moeder, die ter plaatse was, en alle andere familieleden.
  Spellchecker zondag 6 augustus 2023 @ 20:56:01 #251
197773 crew  maily
pi_210190192
Tiener overleden na val van zestig meter in pretpark Zuid Frankrijk; jonge vrouw zwaargewond
quote:
Een 17-jarige jongen is zaterdag omgekomen en een 19-jarige vrouw zwaargewond geraakt in de Zuid-Franse badplaats Cap d’Agde. De twee zouden uit een attractie zijn gevallen in het pretpark Luna Park, melden de Franse autoriteiten.

De 19-jarige gewonde vrouw is in kritieke toestand naar het ziekenhuis in Montpellier gebracht. Ze is buiten levensgevaar, zo werd zondagochtend bekend gemaakt. De twee slachtoffers komen uit Agde, een gemeente in het Franse departement Hérault.

Het ongeluk gebeurde om 1.30 uur ‘s nachts, enkele minuten voor sluiting van het pretpark, in de Adrenaline-attractie. Dat is een gigantische schommel voorzien van een elastische band, waarin waaghalzen omhoog worden getakeld en daarna een vrije val van zestig meter maken. Daarbij wordt een snelheid bereikt van 110 kilometer per uur.

Volgens justitie raakten de slachtoffers zaterdagavond ‘meerdere objecten’ terwijl zij naar beneden vielen. Het ging onder meer om een van de grote palen van de attractie. Ze kwamen er naar verluidt met hun hoofden tegenaan, melden Franse media.

Ongebruikelijk veel wind
Volgens de burgemeester van Cap d’Agde stond er zaterdagavond ongebruikelijk veel wind, wat kan hebben bijgedragen aan het ongeluk. Franse media maken melding van winstoten van meer dan 80 kilometer per uur. De politie doet onderzoek. Vier mensen, onder wie de manager van het pretpark, worden ondervraagd over het ongeluk. Het pretpark was zondagochtend gesloten.

Het Luna Park in Cap d’Agde is een pretpark met zo'n twintig attracties voor volwassenen, tien voor gezinnen en nog eens ongeveer twintig attracties voor kinderen. Het wordt gepresenteerd als een van de grootste in Europa en trekt duizenden bezoekers, vooral in het zomerseizoen. In 2019 moest diezelfde attractie als waar het nu mis ging tijdelijk worden afgesloten toen bij een incident een man hoofdletsel opliep.
pi_210190414
:X

Met 110km/u met je hoofd meerdere objecten raken :X :X
A murky, forgotten land.
  maandag 7 augustus 2023 @ 11:42:07 #253
399061 kuolema
vermaledijd
pi_210195551
Luna Park komt me bekend voor. Is daar niet eerder iets over gemeld hier?
Why are you wearing that stupid man suit?
  Spellchecker maandag 7 augustus 2023 @ 13:16:39 #254
197773 crew  maily
pi_210196994
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 11:42 schreef kuolema het volgende:
Luna Park komt me bekend voor. Is daar niet eerder iets over gemeld hier?
2019 was er ook een ongeluk
pi_210197255
Mijn hond heet Luna.
Komt wel dichtbij zo.
A murky, forgotten land.
  Spellchecker zondag 13 augustus 2023 @ 20:10:49 #256
197773 crew  maily
pi_210275207
Beugel schiet los op Belgische kermis; 7 gewonden

quote:
Zeven personen zijn gewond geraakt in het Belgische La Hestre nadat ze uit een attractie waren gevallen op de lokale kermis. De hulpdiensten zijn massaal ter plaatse, melden Waalse media. Een van de slachtoffers zou in levensgevaar zijn.

Het drama speelde zich zondag rond 15 uur af. In de attractie Rock-'n-roll op de lokale kermis ging een veiligheidsbeugel tijdens de rit plots open en vielen zeven personen eruit. Ze belandden op het platform en op de attractie en liepen daarbij verwondingen op, bevestigt de burgemeester van Manage, Bruno Pozzoni, aan Waalse media.

,,Een van hen is zwaargewond", zegt de burgemeester. Die persoon zou zelfs in levensgevaar zijn. Twee anderen zouden diverse breuken opgelopen hebben. De anderen zijn lichtgewond.

De slachtoffers werden meteen naar het ziekenhuis gebracht door toegesnelde ambulances. Ze waren op dat moment allemaal bij bewustzijn, aldus de burgemeester. De politie heeft de omgeving van de attractie afgezet. Heel wat mensen waren getuige van het incident. Volgens hen was het een klein wonder dat er niemand het leven liet.
https://www.hln.be/binnen(...)rs-kritiek~af0cfda2/

met filmpje (niet van het ongeluk zelf, maar van mensen in de buurt op dat moment, je ziet iedereen schrikken, de feestmuziek moet uit)

[ Bericht 40% gewijzigd door maily op 13-08-2023 20:17:50 ]
pi_210275347
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 20:10 schreef maily het volgende:
Beugel schiet los op Belgische kermis; 7 gewonden
[..]
https://www.hln.be/binnen(...)rs-kritiek~af0cfda2/

met filmpje (niet van het ongeluk zelf, maar van mensen in de buurt op dat moment, je ziet iedereen schrikken, de feestmuziek moet uit)
Lekker dan "omdat er geen doden zijn moet(?) de kermis niet stoppen"
  Spellchecker maandag 14 augustus 2023 @ 20:46:13 #258
197773 crew  maily
pi_210286023
Zeker 4 gewonden nadat waterbassin instort in Duits pretpark
quote:
Bij een ongeval in het Duitse attractiepark Europa-Park zijn maandag vier mensen gewond geraakt nadat een waterbassin in elkaar stortte. Dat meldt de politie. De brokstukken van het bassin vielen in het water van een andere attractie, waardoor die moest worden stilgelegd.

Het incident deed zich voor terwijl er een duikshow aan de gang was. Het decor van de voorstelling Retorno dos Piratas bestond uit een toren met een duikplank en een groot waterbassin. De waterbak begaf het, volgens de eerste gegevens door een scheur, en de brokstukken kwamen terecht in het water van een achtbaan, de Atlantica SuperSplash. De attractie moest enige tijd worden stilgelegd.

Er raakten zeker vier mensen lichtgewond: drie duikers en één bezoeker. De bezoeker liep een schaafwond op. Een andere gewonde had een snee in zijn nek, vermoedelijk door een losgekomen kabel. ,,We hoorden een luide knal en zagen mensen naar de waterattractie rennen. Daar zagen we een man met nekletsel”, vertelt een getuige, die beweert dat de hulpdiensten snel ter plaatse kwamen.

Op beelden is te zien dat er decorstukken in het water liggen. Een woordvoerder van het park heeft ondertussen gemeld dat de Atlantica SuperSplash binnenkort weer zal opengaan.

Het Europa-Park is het grootste pretpark van Duitsland. Het is niet de eerste keer dat het fout loopt in het park. Twee maanden geleden brak er nog brand uit in een attractie, vermoedelijk door ‘een technisch defect'. Twee brandweermannen raakten toen lichtgewond. De brand veroorzaakte miljoenen euro’s aan schade.

woensdag 16 augustus 2023 @ 18:57:03 #259
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_210307925
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 20:25 schreef JDx het volgende:

[..]
Lekker dan "omdat er geen doden zijn moet(?) de kermis niet stoppen"
https://www.dumpert.nl/item/100069477_391b5be8

hier kan je zien wat er gebeurt. Wat gruwelijk. Ik ga al nooit in dat soort attracties en nu weet ik waarom. Ik hoop dat iedereen het overleeft.
pi_210307995
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 18:57 schreef Aventura het volgende:

[..]

hier kan je zien wat er gebeurt. Wat gruwelijk. Ik ga al nooit in dat soort attracties en nu weet ik waarom. Ik hoop dat iedereen het overleeft.
Jezus, wat een ellende :{
pi_210309078
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 18:57 schreef Aventura het volgende:

Ik vond het al opmerkelijk dat er maar 7 mensen gewond waren, maar hier zie ik dat er maar 7 mensen inzaten :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Spellchecker maandag 22 april 2024 @ 09:38:40 #262
197773 crew  maily
pi_213290707
Vrouw (27) overleden nadat ze uit kermisatractie valt in Frankrijk
quote:
Een 27-jarige vrouw is in de nacht van zaterdag op zondag om het leven gekomen nadat ze uit een kermisattractie werd geslingerd in Blois, in het centrum van Frankrijk. Dat melden het gemeentebestuur en het parket.

Het ongeval gebeurde rond 23 uur. De vrouw werd nog naar het ziekenhuis gebracht, maar bezweek aan haar verwondingen, zo wordt in een persbericht gemeld. Er is een gerechtelijk onderzoek gestart naar het incident. De familie van het slachtoffer heeft een klacht ingediend tegen onbekenden wegens onvrijwillige doodslag.

De uitbater van de attractie werd kort na het ongeval in hechtenis geplaatst, en die hechtenis is zondagavond verlengd, aldus procureur Charlotte Beluet. ,,Het onderzoek gaat voort. De attractie is verzegeld, verschillende getuigen zijn gehoord en een video wordt geanalyseerd.’’

Volgens de eerste uitkomsten van het onderzoek was de vrouw op een normale manier in de attractie gaan zitten, “met de normale veiligheidsmaatregelen”, waaronder een veiligheidsbeugel. Het onderzoek moet nu uitwijzen waarom het veiligheidssysteem het slachtoffer niet heeft beschermd, aldus de procureur.

De lokale krant Nouvelle République schreef dat het de eerste keer was dat de attractie, in het thema van American Football, in Blois stond. Ze bestond uit een draaischijf met in het midden een grote rugbybal en draaiende gondels voor twee of drie personen. De kermis stond sinds 30 maart in Blois en liep tot zondag 21 april.
twitter
pi_213406298
A murky, forgotten land.
pi_213406303
Erg leuk kanaal overigens :Y
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 mei 2024 @ 21:58:56 #265
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213409014
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 18:47 schreef StateOfMind het volgende:
Erg leuk kanaal overigens :Y
Die thumbnail is zo nep als het maar zijn kan
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo