Ja maar daar gaat het nu niet over. Daarbij zorgen Marokkanen percentatief gezien voor veel meer overlast. Maar ja er zijn ook -edit-Nederlanders en dat ontkent ook helemaal niemand.quote:
Ik denk met BMW's.quote:Op zondag 28 februari 2010 20:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dit jaar met de nieuwe Suzuki Swift?
Uhhhhh als dat zo over komt is dat niet mijn bedoeling geweest. Eerder pleit ik voor nuance aangezien dit soort topics meestal schreeuw gedrag veroorzakenquote:Op zondag 28 februari 2010 20:50 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja zoiets zei ik ook al maargoed hij heeft nu het topic zo weten te draaien dat het topic gaat over Nederlanders die ook dit soort dingen doen.
Er worden relatief veel van die nieuwe Nederlanders geboren.quote:Op zondag 28 februari 2010 20:54 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Vast, maar relatief zijn het veel vaker Marokkanen die betrokken zijn bij dit soort wangedrag. Maarja, we kennen allemaal de statistieken wel.
Eerder zie ik een gebrek aan opvoeding bij een aanzienlijk deel van de Marokkaanse jongeren en tevens een gebrek aan daadkracht bij de overheid enz enz .quote:Op zondag 28 februari 2010 20:56 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Nee, als je het artikel goed leest was dat kleine groepje wat het door heel nederland voor de rest verpest net toevallig daar in de lokale sportzaal om aan te moedigen. Ja je verwacht het intussen niet maar die jongens komen echt bij toeval gewoon telkens in het nieuws.
Ik denk dat het een complot van de media is en dat ze gewoon overal journalisten hebben die dat kleine groepje in de gaten houden. Ze reizen nu eenmaal veel en dan lijkt het alsof ze overal rotzooi trappen maar het zijn echt heel goede jongens alleen valt er gewoon weinig voor ze te beleven en als jij elke week weer een gesubsidieerde BBQ hebt, ben je het ook wel zat na verloop van tijd en ga je op zoek naar wat anders, toch?
quote:Op zondag 28 februari 2010 20:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Er worden relatief veel van die nieuwe Nederlanders geboren.
quote:Op zondag 28 februari 2010 20:51 schreef Karammel het volgende:
Niet erg handige actie om met een paar buurtvaders een Marokkaan die in de minderheid is in elkaar te slaan. Hij zal het er ongetwijfeld naar gemaakt hebben, maar op dit soort momenten kies ik toch echt voor mijn eigen hachje.
Dit was één moment waar de vaders in de meerderheid waren. Dan zijn er verschillende opties. Óf je doet je rondje door de buurt en laat zo zien dat je de buurt in de gaten houdt. Contact met de politie zou hierbij handig zijn zodat ze snel ter plekke kunnen zijn als er iets voorvalt. De andere optie was om zelf in de aanval te gaan. Je kon ze immers hebben nu ze in de minderheid waren. Niet een erg handige optie.
De buurtvaders hebben gedaan waar de Marokkanen op zaten te wachten. Nu hebben ze in hun ogen een legitieme reden om een buurtoorlog te gaan beginnen. Reken er maar op dat de terreur enorm toe zal nemen de komende tijd. En als het er op aankomt kan ik je verzekeren dat de Marokkanen wél in het voordeel zijn. Dit zijn nou dingen waar ik absoluut niet mijn vingers aan wil branden. Op dezelfde manier dat ik me verontschuldig en aan de kant stap als er een doorgesnoven kaalkopje tegen me aanloopt tijdens het uitgaan.
Ik heb ondertussen goed geleerd dat ik bepaalde groepen beter uit de weg kan gaan. Dat zijn in mijn geval voornamelijk Marokkanen en kampers. Ik zit er niet op te wachten dat ik door 40 bewapende mannen uit mijn bed word getrokken midden in de nacht. Die houden echt niet op met slaan en schoppen voordat je stopt met bewegen. Levensgevaarlijk. Je doet jezelf, je gezin en je buurt nogal wat narigheid aan door eenmalig je geduld te verliezen.
Poep. Wat mij betreft speelt de culturele achtergrond van deze criminelen duidelijk een rol, ik kan geen andere reden bedenken waarom jongeren van Marokkaanse afkomst zoveel vaker problemen veroorzaken.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Kortom het maakt niet uit waar het tuig vandaan komt
ooh dacht dat je problemen zag in het hoge geboortecijfer (wat trouwens onzin is aangezien "nieuwe Nederlanders' ook steeds vaker voor circa twee kids kiezen. Ik niet overigens wil er vier en een adopteren. Toepasselijk aangezien ik daar over rep in een ander topic als alternatief voor abortusquote:Op zondag 28 februari 2010 21:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Kortom het maakt niet uit waar het tuig vandaan komt
Nee, is onzin. Dat zou dus betekenen dat je in Marokko dezelfde situatie zou moeten hebben als hier, wat dus echt niet zo is.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:10 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Poep. Wat mij betreft speelt de culturele achtergrond van deze criminelen duidelijk een rol, ik kan geen andere reden bedenken waarom jongeren van Marokkaanse afkomst zoveel vaker problemen veroorzaken.
VMBO klant?quote:Op zondag 28 februari 2010 21:10 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Poep. Wat mij betreft speelt de culturele achtergrond van deze criminelen duidelijk een rol, ik kan geen andere reden bedenken waarom jongeren van Marokkaanse afkomst zoveel vaker problemen veroorzaken.
Dan ben jij nog nooit in Tilburg geweest.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:10 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Arme gezinnen, lage opleiding, sterke groepsdrang, weinig stimulans om hogerop te komen van huis uit, weinig toezicht van ouders, groot eergevoel, in veel gevallen een meerderheid in de buurt, afkeer tegen autoriteit, zijn vaak bang voor vader des huizes en gedragen zich angstig thuis waardoor ze niet vaak thuis zijn en buitenshuis zelf de baas spelen.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:10 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Nee hoor, WO, daar zie je trouwens vrijwel nooit Marokkanenquote:
Ja hoor, het is de schuld van iedereen behalve henzelf. Rot toch op met je slachtofferrol, toon wat eigen verantwoordelijkheid. Discriminatie is geen excuus voor crimineel gedrag. Deze jongens kiezen er zelf voor erbij te lopen als tuig en zich schuldig te maken aan overlast allerlei misdaden. Natuurlijk neemt niemand ze dan aan.quote:Doe es even een wetenschappelijk onderzoekje lezen, sla eens wat literatuur er op na, van mijne part smink jij jezelf en ga je een jaartje als Marokkaan leven.........
Um, ga je die op een bestellijst plaatsen ofzo?quote:Op zondag 28 februari 2010 21:10 schreef Tighadouini het volgende:
[..]
ooh dacht dat je problemen zag in het hoge geboortecijfer (wat trouwens onzin is aangezien "nieuwe Nederlanders' ook steeds vaker voor circa twee kids kiezen. Ik niet overigens wil er vier en een adopteren. Toepasselijk aangezien ik daar over rep in een ander topic als alternatief voor abortus
Die zaken die je noemt beschouw ik vrijwel allemaal als culturele factoren.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:18 schreef Karammel het volgende:
[..]
Arme gezinnen, lage opleiding, sterke groepsdrang, weinig stimulans om hogerop te komen van huis uit, weinig toezicht van ouders, groot eergevoel, in veel gevallen een meerderheid in de buurt, afkeer tegen autoriteit, zijn vaak bang voor vader des huizes en gedragen zich angstig thuis waardoor ze niet vaak thuis zijn en buitenshuis zelf de baas spelen.
Tja, culturele dingen spelen vast mee, maar er zijn absoluut meer factoren.
Maar wel in een hoop andere dorpen en steden, ook buiten de Randstad. Zelfs als minder dan 10% van de bevolking daar van Marokkaanse afkomst is, zijn het nog steeds vaak de Marokkaanse jongeren die het meeste overlast veroorzaken.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dan ben jij nog nooit in Tilburg geweest.
Tuurlijk.. Heldquote:Op zondag 28 februari 2010 20:59 schreef pisnicht het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als er dan toch echt zo'n oorlog moet komen, stap ik wel in de auto om een paar van die lijers op hun kop te tikken. Jezus zeg, hoe mieterig wil je het hebben...
Is dat wel zo? Kan me voorstellen dat er in een dergelijk ontwikkelingsland weinig aandacht aan dit soort zaken wordt gegeven, misschien juist ook omdat dit soort gedrag in die cultuur normaal is.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:22 schreef YazooW het volgende:
@ 9x19, als het aan hun cultuur ligt, leg dan eens uit waarom het in Marokko zelf dan niet zo'n puinhoop is met die Marokkanen als hier in Nederland?
Als je het mij vraagt is het een combinatie van hun cultuur en het niet bestraffen door onze overheid.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:22 schreef YazooW het volgende:
@ 9x19, als het aan hun cultuur ligt, leg dan eens uit waarom het in Marokko zelf dan niet zo'n puinhoop is met die Marokkanen als hier in Nederland?
Voor bijvoorbeeld kampers gelden precies dezelfde punten. Die gedragen zich dan ook in veel gevallen hetzelfde.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:19 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Die zaken die je noemt beschouw ik vrijwel allemaal als culturele factoren.
Marokko is geen ontwikkelingsland volgens mij. De marokkaanse cultuur is juist dat iedereen een broeder is van elkaar, betekent dus niet dat je bijvoorbeeld andermans spullen gaat slopen of iets dergelijks. Grote verschil tussen Nederland en Marokko is dat als je in Nederland aan iemands spullen komt het maar de vraag is of de politie komt opdagen, terwijl als je dat ik Marokko doet je in een cel gegooid wordt samen met 100 andere Marokkanen.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:25 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Kan me voorstellen dat er in een dergelijk ontwikkelingsland weinig aandacht aan dit soort zaken wordt gegeven, misschien juist ook omdat dit soort gedrag in die cultuur normaal is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |