abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78871664
quote:
Op zondag 7 maart 2010 23:54 schreef snabbi het volgende:

[..]

Uh welke status? Ik werk zelf bij EY, maar de enige status die ik voel is onderbetaald zijn en te veel uren moeten draaien.
Gelukkig heb ik niet zoveel last van de dufheid die genoemd wordt omdat ik alleen in de interim mee loop (en verder advisory)
Het is al een semi-troll, dus daar hoef je ook niet serieus op te reageren.

Uiteindelijk moet je niet verwachten dat je in je eerste werkjaar meteen een gigantisch eigen dossier/klantenbestand gaat opbouwen. Je moet ergens beginnen, en laat dat nou vaak onderaan zijn.
pi_78885348
Het is voor niet-acountancy studenten lastig om als accountant aan de slag te gaan bij de Big-4 heb ik gemerkt. Er is gewoon een overaanbod aan mensen die wel al een papiertje hebben dus willen ze niet in jou investeren.
pi_78885423
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:56 schreef Setting_Sun het volgende:
Het is voor niet-acountancy studenten lastig om als accountant aan de slag te gaan bij de Big-4 heb ik gemerkt. Er is gewoon een overaanbod aan mensen die wel al een papiertje hebben dus willen ze niet in jou investeren.
Als Academisch Fiscalist (Fiscaal-Recht) heb je toch ook volop baanmogelijkheden bij de big4 ?
 2011 13" i5 ...
pi_78885492
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:58 schreef AskMe het volgende:

[..]

Als Academisch Fiscalist (Fiscaal-Recht) heb je toch ook volop baanmogelijkheden bij de big4 ?
Ik heb een exacte studieachtergrond en wil als accountant aan de slag. Ik moet helaas nog een studiejaartje wachten ben ik bang.
pi_78885560
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:00 schreef Setting_Sun het volgende:

[..]

Ik heb een exacte studieachtergrond en wil als accountant aan de slag. Ik moet helaas nog een studiejaartje wachten ben ik bang.
Je hebt dus fiscaal recht gedaan en je wilt nu bij de big4 aan de slag als accountant ?
 2011 13" i5 ...
pi_78885739
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:02 schreef AskMe het volgende:

[..]

Je hebt dus fiscaal recht gedaan en je wilt nu bij de big4 aan de slag als accountant ?
exacte studie-achtergrond = wiskunde, natuurkunde, scheikunde, etc.
pi_78887787
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:21 schreef Cydex het volgende:

[..]

Als die 500 Euro 10% zijn, zou ik het doen. Bij 25% wordt het al een ander verhaal.

Succes!
Zo'n 20%, ik begin net (2 jaar) . Dat gaat 'm dus niet worden .
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_78892644
Zojuist bericht gekregen omtrent het project waar ik tijdelijk aan mag werken. Als ik de testjes goed maak, mag ik beginnen .

Morgen in alle rust maar eens maken. Eerst zorgen voor goede nachtrust, want daar schort het nogal aan de laatste tijd .
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_78959609
In wil ook in de accountancy aan de slag gaan. Nu weet ik dat de FSA (financiële studievereniging Amsterdam) het Access Accountancy event heeft. Natuurlijk een prima gelegenheid voor mij om kennis te maken met het vakgebied en werkgevers. Zijn er op korte termijn nou nog meer eventen?
Realtime, slow motion, everything seems bent out of shape
Elevate, high enough, till you reach what's above
Your power of perception
pi_78959825
http://www.accountant.nl/(...)dvocatenkantoor.aspx
quote:
Breuk Ernst & Young en advocatenkantoor (FD)

09 maart 2010 - Een groot deel van advocatenkantoor Holland van Gijzen verbreekt na tien jaar de samenwerking met Ernst & Young. De advocaten hebben te veel hinder van de strenge onafhankelijkheidsregels bij het accountants- en advieskantoor, en verliezen omzet.

Jan Fred van Wijnen

Amsterdam

Dit zegt advocaat en curator Louis Deterink, partner bij Holland van Gijzen in Eindhoven, de vestiging die uit de samenwerking stapt. Het kantoor in Eindhoven is met 60 advocaten en notarissen veruit de grootste binnen de firma. De advocaten werkten alleen samen met de belastingadviseurs van Ernst & Young, niet met de accountants.

'Wij hadden betrekkelijk weinig voordeel van de samenwerking', zegt Deterink, 'want 95% van ons werk kwam van eigen klanten. Maar sinds een jaar hanteert Ernst & Young veel strengere regels bij klanten die onder toezicht staan van de Amerikaanse beursautoriteit SEC. Ineens mochten wij niet meer werken voor die klanten. Daardoor kregen wij daadwerkelijk last van de samenwerking.' De VS verbieden accountants ook andere adviesdiensten aan te bieden.

Volgens Deterink heerste er al maanden 'onvrede' bij de Eindhovense vestiging van Holland van Gijzen. Na enige weken onderhandelen 'in goede harmonie' was de breuk een feit.

Vier andere vestigingen blijven wel bij Ernst & Young, aldus Kees van Boxel, managing partner van de belastingadviseurs bij Ernst & Young. 'In de andere steden is de synergie veel groter', zegt Van Boxel. 'Daar halen de advocaten 80% van hun omzet uit gezamenlijke klanten. Wij blijven graag met ze samenwerken.'

Enkele jaren geleden verbrak advocatenkantoor Landwell om dezelfde reden de alliantie met accountantskantoor PwC.

Copyright (c) Het Financieele Dagblad, 2010. www.fd.nl
Your power of perception
pi_78967179
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 09:14 schreef Mindstream het volgende:
In wil ook in de accountancy aan de slag gaan. Nu weet ik dat de FSA (financiële studievereniging Amsterdam) het Access Accountancy event heeft. Natuurlijk een prima gelegenheid voor mij om kennis te maken met het vakgebied en werkgevers. Zijn er op korte termijn nou nog meer eventen?
Gewoon aan meedoen! Heb ik een paar jaar geleden ook gedaan.. hartstikke leuke dagen en je moet natuurlijk een beetje door het promo-praatje heenprikken en met zoveel mogelijk werknemers van het bedrijf proberen te spreken en daar al je vragen aan stellen.
Ik weet neit in welke fase van je studie je zit? Anders zou je meeloopdagen kunnen regelen via de recruiters of komend jaar meedoen aan business courses, bvb PWC gaat naar Barca, KPMG volgens mij naar Madrid, Deloitte is net naar Istanbul geweest en zelf ben ik dit jaar met EY naar Lillehammer geweest. Leuke leerzame dagen maar ook een mooie kans om de werknemers beter te leren kennen en uit te zoeken met welke mensen je een klik hebt.
pi_78983801
quote:
Op zondag 7 maart 2010 23:58 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Het is al een semi-troll, dus daar hoef je ook niet serieus op te reageren.

Uiteindelijk moet je niet verwachten dat je in je eerste werkjaar meteen een gigantisch eigen dossier/klantenbestand gaat opbouwen. Je moet ergens beginnen, en laat dat nou vaak onderaan zijn.
Het gaat niet alleen om de eerste jaren, waarom denk je anders dat de uitstroom zo groot is? Als je de salarissen en het aantal uur tegenover elkaar zet is de keus snel gemaakt. De werkzaamheden zijn op ten duur ook alleen nog maar 'trucjes' en veel nagedacht hoeft er dan niet meer te worden als je deze eenmaal onder de knie hebt. Je moet het echt als leerschool zien en niet als eeuwige werkgever, dan is het zeker een goede keus om je carriere een kickstart te geven...
pi_78984003
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:17 schreef Hap_Slik het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om de eerste jaren, waarom denk je anders dat de uitstroom zo groot is? Als je de salarissen en het aantal uur tegenover elkaar zet is de keus snel gemaakt. De werkzaamheden zijn op ten duur ook alleen nog maar 'trucjes' en veel nagedacht hoeft er dan niet meer te worden als je deze eenmaal onder de knie hebt. Je moet het echt als leerschool zien en niet als eeuwige werkgever, dan is het zeker een goede keus om je carriere een kickstart te geven...
Zo bedoelde ik het uiteraard niet. Ik bedoel dat je helemaal in je eerste jaren de simpelere klusjes krijgt, en pas gaandeweg een klantenbestand opbouwt. Verder ben ik het redelijk met je eens m.b.t. iets opbouwen etc.

Overigens heb jij het volgens mij over de accountancy tak, en ik de fiscale.
pi_78984855
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:17 schreef Hap_Slik het volgende:

[..]

Is dit RA of AA ?
Your power of perception
pi_78986959
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:21 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het uiteraard niet. Ik bedoel dat je helemaal in je eerste jaren de simpelere klusjes krijgt, en pas gaandeweg een klantenbestand opbouwt. Verder ben ik het redelijk met je eens m.b.t. iets opbouwen etc.

Overigens heb jij het volgens mij over de accountancy tak, en ik de fiscale.
De fiscale kant zal dit een stuk minder het geval zijn inderdaad, omdat er geen (te dure en zwaar overgewaardeerde) vervolgstudie bij hoort. Hier is doorgroeien het devies en is het inderdaad zo dat in de loop der jaren de klussen steeds leuker worden en het contact met de klanten ook meer zal worden.
pi_78987602
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:19 schreef Hap_Slik het volgende:

[..]

De fiscale kant zal dit een stuk minder het geval zijn inderdaad, omdat er geen (te dure en zwaar overgewaardeerde) vervolgstudie bij hoort. Hier is doorgroeien het devies en is het inderdaad zo dat in de loop der jaren de klussen steeds leuker worden en het contact met de klanten ook meer zal worden.
Daar doelde ik inderdaad meer op. Je klantenbestand ga je gaandeweg uitbouwen en de fiscale kant (ik neem nu jouw woorden aan m.b.t. de accountancy) is niet helemaal foefjes etc.

Overigens heeft de fiscale kant ook minimaal een 3 jaar durende opleiding bij de NOB.
pi_78987632
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:38 schreef Mindstream het volgende:

[..]

Is dit RA of AA ?
Ik spreek uit mijn ervaring over RA. AA komt steeds minder voor bij een groot deel van de Big4 en wordt steeds meer verschoven naar de regionale vestigingen. Het aantal AA'ers dat per jaar wordt aangenomen is daarom ook een stuk kleiner dan het aantal RA'ers, gezien de kleinere accountantskantoren AA-werk goedkoper en vaak net zo goed/beter kunnen.

Zelf ken ik wel een aantal mensen die aan de AA-kant werken bij Big4 en die werken er met meer plezier dan de RA-mensen. De stress en de kleinschaligheid(overzicht van de werkzaamheden) zal hier voor een groot deel aan bijdragen.

Daarnaast wordt de AA-titel een stuk minder hoog aangeslagen dan een RA-titel, dus zullen de mensen die voor het 'grote geld' gaan sneller RA erachter gaan doen, waardoor er weer meer ongemotiveerde mensen komen te werken; sfeer en werkprestaties gaan naar beneden; moet weer overgenomen worden door meer ervaren mensen, die al teveel werk hebben; wel gemotiveerde mensen kunnen door toegenomen drukte niet meer gecoached worden, waardoor er werkzaamheden gewoon helemaal niet goed uitgevoerd worden; etc etc. Dit zal aan de AA-kant denk ik veel minder zijn, gezien de teams een stuk kleiner zijn en het beter bij je hbo-opleiding aansluit waardoor er minder begeleiding nodig is(misschien een beetje kort door de bocht, maar je snapt hoop ik wat ik bedoel )
pi_78987750
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:31 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Daar doelde ik inderdaad meer op. Je klantenbestand ga je gaandeweg uitbouwen en de fiscale kant (ik neem nu jouw woorden aan m.b.t. de accountancy) is niet helemaal foefjes etc.

Overigens heeft de fiscale kant ook minimaal een 3 jaar durende opleiding bij de NOB.
Je hebt gelijk even over het hoofd gezien
pi_79006537
quote:
Ik spreek uit mijn ervaring over RA.
het verbaasd me dat RA werk is waar je op den duur alleen maar truukjes toepast en weinig meer hoeft na te denken. RA zou toch universitair niveau zijn.
Your power of perception
pi_79006546
Is accountancy nou een echte mannenwereld of lopen er ook vrouwen in rond?
Your power of perception
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')