abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 februari 2010 @ 13:09:38 #51
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_78549277
Dit is trouwens het artikel uit 'Almere Vandaag'...
quote:
Winkeliers bedreigd door aanhangers PVV
Gepubliceerd op 27 februari 2010, 23:22
Laatst bijgewerkt op 27 februari 2010, 23:39

ALMERE/ODEKE DE JONG -
Almeerse winkeliers hebben, nadat zij met geweld zijn bedreigd door PVV-aanhangers, verkiezingsposters van de Nationaal Democratische Partij (NDP) verwijderd uit hun winkel. In Stad en in Buiten werden vandaag en gisteren fysieke bedreigingen tegen hen geuit. De bedreigingen komen van een groep jongeren die zich de voorlopers noemen van 'de stadscommando’s van Wilders'.

,,In Stad stonden vier blanke jongens gistermiddag in de winkel van een collega met de mededeling dat de posters weg moesten, anders zouden ze de tent kort en klein slaan”, vertelt Cor Valies, kandidaat-raadslid van de NDP en eigenaar van een kledingzaak in het centrum van Buiten. Zijn bedreigde collega in Stad wil anoniem blijven uit angst voor represailles.

,,Vanmiddag ontving ik in mijn eigen winkel, op de vaste lijn, een telefoontje dat ik de verkiezingsposters voor de ramen weg moest halen, anders zou er dit weekeinde een steen door de ruiten gaan. Almere was volgens hen vanaf nu een PVV-bolwerk.” Valies neemt de bedreigingen uiterst serieus en haalde net als zijn collega-winkelier de posters weg. ,,Het was de toon die door deze halve gekken werd aangeslagen waardoor ik heb besloten de posters te verwijderen.”

Valies zegt niet bang te zijn voor de groep en dat hij niet wijkt voor geweld, maar wil problemen in zijn zaak voorkomen. ,,Ik heb twaalf dames in dienst, ik wil niet dat hen iets overkomt. Dat betekent niet dat ik mijn mond houd over wat er is gebeurd. Dit moet iedereen weten, dit is niet een stad met 180.000 zwijgers.” De Almeerse ondernemer heeft laten weten aangifte te gaan doen van bedreiging.

Volgens de ondernemer en kandidaat-raadslid wordt er 'een opgefokte sfeer' gecreeërd door Geert Wilders en de Almeerse lijsttrekker voor de PVV, Raymond de Roon. ,,Misschien komt dat wel door die PVV-bijeenkomst van afgelopen week in Almere. Die twee weten niet wat zij bij sommige mensen losmaken. Ik denk dat Wilders de boel ernstig onderschat. Zijn partij trekt blijkbaar ook imbecielen aan.”
pi_78549282
Deze tactiek van de PVV is er een die de NSB ook vaak gebruikte. In het geniep orders geven om mensen bedreigen en dan vervolgens zeggen er niets mee te maken te hebben omdat die mensen zelfstandig geopereerd zouden hebben.
pi_78549327
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:09 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Nee maar als ik in het theehuis kwam op vrijdag of buiten de moskee stond dan werden de verhalen over criminaliteit gebagataliseert en goedgepraat in relatie tot de Koran. Zelfde gold voor elke negtief bericht in de media die de link legde.

Noem me maar naief maar als je diverse dialecten vertaat leer je al snel de ware aard kennen van onze jonge moslimvrienden zeker als ze niet weten dat je bijna elk woord verstaat.
Inderdaad, op vrijdag buiten de Moskee gaan mensen met elkaar praten over hoe criminaliteit goedgekeurd wordt in de Islam. Daarbij halen ze voorbeelden aan van het Islamitische land Saoedie Arabie waarbij mensen die dingen stelen of in de criminaliteit zitten, geen enkele vorm van straf krijgen. Immers criminaliteit is geaccepteerd en is iets wat goed is volgens de Islam!!
Allah Al Watan Al Malik
pi_78549334
Wilders zijn partij trekt niet alleen debielen aan, Wilders is zelf ook een debiel. Soort zoekt soort zeg maar.
pi_78549344
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Laat het maar aan die laffe kuthonden van de PVV over om alles van zich af te schuiven...
Kijk, fijn dat je al weet wat de feiten zijn.

Kom je hier ook met een reactie wanneer blijkt dat deze bedreigingen uit een totaal andere kring kwamen om de pvv zwart te maken (of wanneer blijkt de winkeliers dit zelf verzonnen hebben ?) ?.

Dit vraag ik gewoon, volkomen zonder partij te kiezen. Kom je (mocht er meer duidelijkheid komen en bovenstaande het geval zijn) naar dit topic met een reactie ?
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
  zondag 28 februari 2010 @ 13:11:55 #56
3542 Gia
User under construction
pi_78549354
Dit is natuurlijk geen incident wat die jongens op eigen initiatief uitvoeren?

Als Marokkaantjes zoiets doen, is het altijd een incident van dat kleine groepje rondreizende kutjongeren.
pi_78549381
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ze zeggen te handelen uit naam van de PVV. Daar de PVV totaal geen inzicht geeft in hoe de partij opereert, zou het best wel eens kunnen.
Als je het nieuwsbericht leest dan zie je dat de PVV zich distantieert van deze acties.Het lijkt me daarom zeer onwaarschijnlijk.
pi_78549382
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:11 schreef Gia het volgende:
Dit is natuurlijk geen incident wat die jongens op eigen initiatief uitvoeren?

Als Marokkaantjes zoiets doen, is het altijd een incident van dat kleine groepje rondreizende kutjongeren.
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_78549410
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:11 schreef ChungLingSoo het volgende:

[..]

Kijk, fijn dat je al weet wat de feiten zijn.

Kom je hier ook met een reactie wanneer blijkt dat deze bedreigingen uit een totaal andere kring kwamen om de pvv zwart te maken (of wanneer blijkt de winkeliers dit zelf verzonnen hebben ?) ?.

Dit vraag ik gewoon, volkomen zonder partij te kiezen. Kom je (mocht er meer duidelijkheid komen en bovenstaande het geval zijn) naar dit topic met een reactie ?
Waarom zou ik? Wilders neemt ook nooit woorden terug als hij het bij het verkeerde einde heeft. Het gaat erom dat Wilders en co een sfeer creeeren waarin dit soort praktijken kunnen plaatsvinden en goed gepraat worden. Ze zeggen het te veroordelen, maar ondertussen wrijven ze zich van blijdschap in hun handen als hun volk zo tekeergaat.
pi_78549414
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:09 schreef Nielsch het volgende:
Deze tactiek van de PVV is er een die de NSB ook vaak gebruikte. In het geniep orders geven om mensen bedreigen en dan vervolgens zeggen er niets mee te maken te hebben omdat die mensen zelfstandig geopereerd zouden hebben.
Meer plausibel lijkt mij echter dat na die overdreven opruiende bijeenkomst in Almere vorige werk, war weer de absurdste dingen werden geroepen, dat een paar jongeren even dachten het probleem eigenhandig aan te pakken.
pi_78549432
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:12 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Als je het nieuwsbericht leest dan zie je dat de PVV zich distantieert van deze acties.Het lijkt me daarom zeer onwaarschijnlijk.
Dat zou ik ook zeggen als ik de PVV was. Ondertussen hebben ze hier waarschijnlijk zelf opdracht toe gegeven. Het is een partij vol fascisten, dan krijg je dit soort acties.
pi_78549446
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:12 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dan nog kunnen zij de oorzaak zijn, die speech in Almere een beetje gevolgd?
  Eindredactie Games zondag 28 februari 2010 @ 13:14:45 #63
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_78549457
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Dat het bij links incidenten zijn en bij rechts structele problemen zijn?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Donald Duck held zondag 28 februari 2010 @ 13:15:26 #64
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_78549473
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:09 schreef Nielsch het volgende:
ja lap jongens. Een WO2 argument. Deze discussie kan gesloten worden, want daar valt niks tegen in te brengen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_78549487
Als de PVV straks aan de macht is, rijden hier in de straat binnen de kortste keren fascistische bruinhemden rond om "zaken op orde te stellen". Of in hun taal: mensen en winkels kort en klein slaan...
pi_78549496
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Wilders neemt ook nooit woorden terug als hij het bij het verkeerde einde heeft. Het gaat erom dat Wilders en co een sfeer creeeren waarin dit soort praktijken kunnen plaatsvinden en goed gepraat worden. Ze zeggen het te veroordelen, maar ondertussen wrijven ze zich van blijdschap in hun handen als hun volk zo tekeergaat.
Heb je ook maar een woord gelezen van wat ik schreef ?
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
  Eindredactie Games zondag 28 februari 2010 @ 13:16:21 #67
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_78549499
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat zou ik ook zeggen als ik de PVV was. Ondertussen hebben ze hier waarschijnlijk zelf opdracht toe gegeven. Het is een partij vol fascisten, dan krijg je dit soort acties.
Vervang de PVV eens door marokkanen; gaat dan hetzelfde op?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_78549543
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:15 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

ja lap jongens. Een WO2 argument. Deze discussie kan gesloten worden, want daar valt niks tegen in te brengen.
quote:
However, Godwin's Law itself can be abused, as a distraction, diversion or even censorship, that fallaciously miscasts an opponent's argument as hyperbole, especially if the comparisons made by the argument are actually appropriate. A 2005 Reason magazine article argued that Godwin's Law is often misused to ridicule even valid comparisons.
  zondag 28 februari 2010 @ 13:18:03 #69
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_78549551
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Inderdaad, op vrijdag buiten de Moskee gaan mensen met elkaar praten over hoe criminaliteit goedgekeurd wordt in de Islam. Daarbij halen ze voorbeelden aan van het Islamitische land Saoedie Arabie waarbij mensen die dingen stelen of in de criminaliteit zitten, geen enkele vorm van straf krijgen. Immers criminaliteit is geaccepteerd en is iets wat goed is volgens de Islam!!
Nee, meestal gingen de gesprekken over die "vieze kazen" en dat "kinderen" door de politie werden geterroriseert. Alleen hun zonen werden opgepakt, was ook niet hun schuld maar die "raciesten" die altijd hun zonen oppakten. De conclusie die later vaak getrokken werd is dat als iemand geen werk vind doordat de samenleving geen "Moslims" accepteert dat deze jongeren geen andere kans hadden op eten behalve te stelen. Was ook niet erg want van kefirs mocht je stelen. Wat me altijd het meeste verbaasde was dat de vaders het criminele gedrag vaak goedkeurden omdat ze er zelf direct van profiteerden. Ook "trofeeen" werden vaak met trots geshowt. Erg typisch dat deze vaders opschepten over de "goederen" van hun kinderen zonder zich af te vragen waar het vandaan kwam.

Misschien niet direct relateerd aan de koran maar ik heb een erg duidelijk verband gezien tussen de achterbaksheid en de verdeeldheid die de koran verkondigt en deze mensen en hun cultuur.
pi_78549582
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:16 schreef ChungLingSoo het volgende:

[..]

Heb je ook maar een woord gelezen van wat ik schreef ?
Ik wel (met name dan in andere topics over bepaalde onderwerpen gerelateerd aan de Islam en/of Marokkaanse jongens. Het is dan ook hilarisch om te zien hoe genuanceerd je ineens bent ten op zichte van bijvoorbeeld topics als Rassenrellen in Milaan #2
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 28 februari 2010 @ 13:19:31 #71
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_78549603
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:16 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Vervang de PVV eens door marokkanen; gaat dan hetzelfde op?
Een politieke partij gelijkstellen aan een etnische achtergrond... Je begrijpt er maar weinig van hè?
pi_78549620
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:18 schreef Buschetta het volgende:

Nee, meestal gingen de gesprekken over die "vieze kazen" en dat "kinderen" door de politie werden geterroriseert. Alleen hun zonen werden opgepakt, was ook niet hun schuld maar die "raciesten" die altijd hun zonen oppakten. De conclusie die later vaak getrokken werd is dat als iemand geen werk vind doordat de samenleving geen "Moslims" accepteert dat deze jongeren geen andere kans hadden om eten behalve te stelen. Was ook niet erg want van kefirs mocht je stelen. Wat me altijd het meeste verbaasde was dat de vaders het criminele gedrag vaak goedkeurden omdat ze er zelf direct van profiteerden. Ook "trofeeen" werden vaak met trots geshowt. Erg typisch dat deze vaders opschepten over de "goederen" van hun kinderen zonder zich af te vragen waar het vandaan kwam.

Misschien niet direct relateerd aan de koran maar ik heb een erg duidelijk verband gezien tussen de achterbaksheid en de verdeeldheid die de koran verkondigt en deze mensen en hun cultuur.
Erg frappante en tegenstrijdige conclusie. Vooral in combinatie met een verhaal die vele moslims niet bekend in de oren zal klinken. Maar wellicht zijn die moslims ook achterbaks.
Allah Al Watan Al Malik
pi_78549700
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:18 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Nee, meestal gingen de gesprekken over die "vieze kazen" en dat "kinderen" door de politie werden geterroriseert. Alleen hun zonen werden opgepakt, was ook niet hun schuld maar die "raciesten" die altijd hun zonen oppakten. De conclusie die later vaak getrokken werd is dat als iemand geen werk vind doordat de samenleving geen "Moslims" accepteert dat

deze jongeren geen andere kans hadden op eten behalve te stelen. Was ook niet erg want van kefirs mocht je stelen. Wat me altijd het meeste verbaasde was dat de vaders het criminele gedrag vaak goedkeurden omdat ze er zelf direct van profiteerden. Ook "trofeeen" werden vaak met trots geshowt. Erg typisch dat deze vaders opschepten over de "goederen" van hun kinderen zonder zich af te vragen waar het vandaan kwam.
Dat je van ongelovigen mag stelen is een giga hoax natuurlijk. Verder is je post een opsomming van negatieve dingen die je hebt meegemaakt veel kan je er niet mee.
  zondag 28 februari 2010 @ 13:23:15 #74
293211 AardbeefMachine
I rock your world when i want!
pi_78549723
Precies voor dit soort straat tereur en intimidatie hebben we dus stadscommando's nodig.
Als er stadscommando's waren geweest was dit nooit gebeurt.

Dus stem allen op PVV voor veiliger winkels en een veiligere straat!
I rock your world when i want!
[quote]Op woensdag 10 maart 2010 09:30 schreef Monolith het volgende:
Soms is fysiek geweld de enige optie.
[/quote]
pi_78549732
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:23 schreef AardbeefMachine het volgende:
Precies voor dit soort straat tereur en intimidatie hebben we dus stadscommando's nodig.
Als er stadscommando's waren geweest was dit nooit gebeurt.

Dus stem allen op PVV voor veiliger winkels en een veiligere straat!
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')