abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78527773
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 18:21 schreef Zeebro het volgende:

[..]

Psychologie geloof ik gewoon niet in. Flutwetenschap.
Heb jij dan geen hersenen? Daar kan de huisarts dan ook niets meer mee, denk ik.
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_78528058
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 18:02 schreef Zeebro het volgende:

[..]

Het klinkt dom maar het is ook meer een trotsheid kwestie. Mij mankeert nooit wat en ik geef altijd af op mensen met vage problemen. En mijn huisarts is net zo'n type. Daarom koos ik hem juist als huisarts.

Ik ben verdomme altijd kunnen vertrouwen op mijn hersenen nu heb ik moeite met een vraag zoals "heeft u een bonuskaart?". Als ik naar de huisarts ga dan is dat ook een een soort van zwaktebod zeg maar. Niet alleen naar hem toe maar ook voor mezelf...

Ja, ik ben iemand die te trots kan zijn om naar een huisarts te gaan. Als je een arm breekt ga je naar een dokter, maar als je wat warrig bent dan ben je toch niet meteen huisartsvoer? .
Nou ja, op dit moment is mijn eigen trots dus m'n domste & ergste vijand. Voor de mensen die het nog kunnen volgen.
De ergste dingen beginnen met vage klachten ...beter te vroeg erbij dan te laat...helaas zelf in mijn omgeving meegemaakt met iemand die maar door bleef lopen met een hardnekkig hoestje.....niet dat dat van jou ernstig hoeft te zijn maar beter zekerheid voor alles met dit soort vage klachten.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 27 februari 2010 @ 23:35:38 #28
288730 Zooootje
is messing up her life!
pi_78538369
Misschien werkt je schildklier niet helemaal naar behoren?
De huisarts is hier pas na een hele lange tijd uitgekomen bij mij, en als het later ontdekt had geweest zou ik ook zulke verschijnselen kunnen krijgen had hij gezegd.
Is echt maar een wilde gok, ik ben geen arts en heb er verder ook totaaal geen verstand van, maar ik hoop wel dat het op te lossen valt!
pi_78539579
Ik snap je wel TS, ik haat het ook om naar de huisarts te gaan en dan toch weer afgescheept te worden met 'neem maar een paracetamolletje en kijk het maar even aan'. Ben vroeger onder 'dwang' van mijn ouders regelmatig met kleine klachten gegaan en kreeg altijd dat te horen. Nu ga ik dus alleen als het echt echt moet (als ik bv van anticonceptie wil wisselen ofzo), maar ik heb ook dat gevoel dat je half dood moet zjn om naar de huisarts te stappen.

Maar daar heb je weinig aan. Dat je zulke woorden ineens verkeerd zegt of niet meer op kunt komen is heel zorgwekkend. Het kán natuurlijk iets in de hersenen zijn, misschien wel een goedaardige kronkel die tegen je spraakcentrum aandrukt, of een zenuw die belemmert wordt, noem maar op. Het hoeft niet hoor, maar zulke dingen komen vaak samen voor. Ben je ook veel duizelig misschien? Ik zou het écht na laten kijken, in het ergste geval zit er gewoon iets in je kop en dan kun je jezelf wel voor diezelfde kop slaan als je er niet vroeg genoeg bijgeweest bent.....
I had a signature once. It was awful.
pi_78615083
Het kan inderdaad iets in je hersenen zijn. Niet psychisch dus. Ik zou dat als de bliksem laten uitzoeken, want je hersenen sturen alles in je lichaam aan. Als daar iets zit wat er niet hoort, moet het zo snel mogelijk aangepakt worden.

Als er niets mis is in je hersenen, kun je altijd nog kijken of het stress is en hoe je dat moet aanpakken.

Stress kan veel verschijnselen hebben, maar..... jouw klachten zijn zo specifiek, dat ik het helemaal niet als stress vind klinken. Hopelijk is het stress en niet iets anders...

Echt gauw naar de dokter!
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 23:15:03 #31
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_78662716
Al een afspraak gehad/gemaakt?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_78744100
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 17:31 schreef Zeebro het volgende:
Hallo mensen,

De laatste tijd valt het mij en mensen in mijn omgeving op dat ik moeite heb om op simpele woorden te komen. Ik zeg bijvoorbeeld geraspte aardappelen terwijl ik geraspte kaas bedoel. De meest simpele woorden zoals koffie vind ik soms al moeilijk om te benoemen, alsof het op het puntje van mijn tong ligt maar toch niet 'aanwezig' is in mijn geheugen.
Ook heb ik opeens moeite met topografische liggingen en straatnamen. Het is niet zo dat ik verdwaal maar ik denk dan gewoon in straat X te lopen terwijl ik me in straat Y begeef... Afspraken vergeet ik en soms heb ik moeite om een naam bij een gezicht te plaatsen.

Ik ben 29 jaar en voor de rest in uitstekende gezondheid maar ik vraag me nu af af of dit een stress gerelateerd fenomeen is. Er is sprake van een drukke baan met veel verantwoordelijkheid.

Op een of andere manier voelt het gewoon niet echt goed. Mijn huisarts is de nuchterheid zelve en ik ben bang dat hij me niet of nauwelijks serieus zal nemen met deze klachten aangezien ik misschien eens in de twee jaar bij hem in de praktijk kom als mij echt iets mankeert.

Wat is nu wijsheid? Het nog even aankijken of toch een afspraak maken?
Ik had dit probleem ook, tijdens een depressie. Dus ik denk dat het heel goed stressgerelateerd kan zijn. Dan zei ik bijvoorbeeld "ik moet de bus halen" terwijl ik de krant uit de gang wilde gaan halen, of ik zei niet het woord wat ik wilde zeggen, maar iets wat erop leek of rijmde. Heel irritant.
pi_78747999
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:56 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Ik had dit probleem ook, tijdens een depressie. Dus ik denk dat het heel goed stressgerelateerd kan zijn. Dan zei ik bijvoorbeeld "ik moet de bus halen" terwijl ik de krant uit de gang wilde gaan halen, of ik zei niet het woord wat ik wilde zeggen, maar iets wat erop leek of rijmde. Heel irritant.
herkenbaar, ik had hetzelfde toen ik flink depri was.
zonder een agenda/kalender vergat ik ook álles.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:18:01 #34
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78748154
Tja. Ik heb totaal geen medische kennis maar het plotseling totaal verwarren van woorden kan natuurlijk op een geval in je hersens duiden.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:37:17 #35
180451 Volpez
Volpes pilum mutat, non mores!
pi_78749136
En.. al bij de huisarts geweest?
Of een andere oplossing gevonden?
Zij die spreken weten niet, zij die weten spreken niet.
pi_78749484
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:14 schreef Mirjam het volgende:

[..]

herkenbaar, ik had hetzelfde toen ik flink depri was.
zonder een agenda/kalender vergat ik ook álles.
Het leukste was wel toen ik een keer onderweg was ergens naar toe. En toen kwam ik in Utrecht aan met de trein en wist ik helemaal niet meer wat ik eigenlijk moest doen in Utrecht.
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:02:09 #37
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_78750440
Even volgen dit.
En trouwens TS, als je de nuchterheid zelve bent en alleen als het niet anders is naar de dokter gaat, dan weet die dokter ook wel dat je echt niet zomaar met wat gelul aan komt kloppen.
How can I make this topic about me?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 15:37:04 #38
286299 Zeebro
Tactloze lul
pi_78777011
Doorverwijzing naar de neuroloog.

Fijn
Have you ever wondered which hurts the most: saying something and wishing you had not, or saying nothing, and wishing you had?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 15:41:11 #39
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_78777166
Welke onderzoeken heeft je huisarts gedaan en wat heeft hij nog meer gevraagd/verteld?

Goed dat je toch gegaan bent trouwens
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_78777540
Ik herken mezelf ook een beetje in je verhaal... Komt heel waarschijnlijk door stress (mede doordat ik vaak werk mee naar huis neem)...

Ik hoop voor je dat de neuroloog een verklaring kan geven. Niets is minder leuk dan niet weten wat er aan de hand is.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 15:51:18 #41
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_78777572
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:37 schreef Zeebro het volgende:

Fijn
Nouja, 't is niet leuk maar wel verstandig. De huisarts vindt 't in elk geval wel dermate belangrijk dat ie je doorverwijst, en heeft geen 'zie het even aan' houding.
How can I make this topic about me?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 16:14:40 #42
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_78778582
quote:

Fijn
In de categorie: 'serieuze shit' of 'zekerheid voor alles'?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_78779355
Toch goed dat je gegaan bent dan, maar ik hoop dat er niks uitkomt TS!
I had a signature once. It was awful.
pi_78848098
quote:

Fijn
Goede zaak
En Neurologie heeft wel veel met je hersenen, maar weinig met psychologie te maken om je gerust te stellen
  zondag 7 maart 2010 @ 15:39:56 #45
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_78849084
quote:
Op zondag 7 maart 2010 15:05 schreef freecell het volgende:

[..]

Goede zaak
En Neurologie heeft wel veel met je hersenen, maar weinig met psychologie te maken om je gerust te stellen
Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens, neurologen hebben genoeg met psychologie te maken. Bijvoorbeeld bij het vaststellen/uitsluiten van psychosomatische problematiek.
pi_78849198
quote:
Op zondag 7 maart 2010 15:39 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens, neurologen hebben genoeg met psychologie te maken. Bijvoorbeeld bij het vaststellen/uitsluiten van psychosomatische problematiek.
Ja, ok
Maar als de HA aan psychosomatische klachten had gedacht had hij denk ik niet naar een neuroloog gestuurd
  zondag 7 maart 2010 @ 15:47:57 #47
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_78849323
Huisartsen weten daar in het algemeen erg weinig vanaf.
Maar er wordt nu natuurlijk eerst gekeken naar somatische oorzaken, wat me logisch lijkt. Niet alles is meteen psychosomatisch natuurlijk
pi_78849499
Ik denk dat er al best veel mensen bij de psych belanden die achteraf gewoon iets lichamelijks hadden. Niet te voorkomen, wel jammer.
pi_78849516
Bij die klachten zal toch eerst echt uitgesloten moeten worden dat er niks fout is in de hersenen, voordat je het gooit op stress of zo.
Het zijn nl. neurologische klachten die direct te maken hebben met de hersenfunctie en dan kan een dokter niet oplettend genoeg zijn.

Ik begrijp dan ook niet dat mensen hier zo lichtvaardig meteen maar roepen dat had ik ook toen ik gestresst was. Dat lijkt een beetje op hoe mensen reageren als iemand in de omgeving overduidelijk Alzheimerklachten vertoont. Ik vergeet ook wel eens wat, ik ben ook wel eens in de war... ha ha.. maak je maar geen zorgen. Maar op de een of andere manier is er toch echt verschil.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_78853155
quote:
Op zondag 7 maart 2010 15:53 schreef Injetta het volgende:
Ik begrijp dan ook niet dat mensen hier zo lichtvaardig meteen maar roepen dat had ik ook toen ik gestresst was. Dat lijkt een beetje op hoe mensen reageren als iemand in de omgeving overduidelijk Alzheimerklachten vertoont. Ik vergeet ook wel eens wat, ik ben ook wel eens in de war... ha ha.. maak je maar geen zorgen. Maar op de een of andere manier is er toch echt verschil.
Ten eerste, TS vraagt of het KAN komen door stress en daar zeggen mensen alleen maar op dat dat zo is. Niemand zegt dat hij er verder maar niet naar moet laten kijken, integendeel. Ten tweede lijkt dit voor geen meter op jouw vergelijking tussen Alzheimer en vergeetachtigheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')