Ik doe al enkele jaren geen enkele vorm van drugs meer. Studententijd ligt ver achter me dus het is niet zo dat ik doordeweeks de tol betaal van het weekend.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:33 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Xebrosius?
Lijkt me idd stress. Heb ik ook wel een beetje last van af en toe. Na een week vakantie heb ik dan ook nergens last meer van.
Of slik je nog wel eens regelmatig XTC?
Volgens vrienden en m'n vriendin was het daarvoor ook wel aanwezig. Voor mijn nieuwe baan kwam ik ook wat 'warrig' over aldus hun.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:37 schreef Surf_Bunny het volgende:
Is het ongeveer gelijk begonnen met die baan/stress?
dit. En als je het niet eens bent met je huisarts dan kan je altijd nog voor een second opinion naar een andere huisarts oid lijkt me?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:43 schreef BBQ-kip het volgende:
Absoluut afspraak maken met huisarts, of je huisarts de nuchterheid zelve is of niet doet er niet toe, lijkt me toch wel verontrustend voor jezelf. Beter even goed door de molen gehaald worden in dit soort gevallen.
Het klinkt dom maar het is ook meer een trotsheid kwestie. Mij mankeert nooit wat en ik geef altijd af op mensen met vage problemen. En mijn huisarts is net zo'n type. Daarom koos ik hem juist als huisarts.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:57 schreef BrandX het volgende:
[..]
dit. En als je het niet eens bent met je huisarts dan kan je altijd nog voor een second opinion naar een andere huisarts oid lijkt me?
quote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:43 schreef BBQ-kip het volgende:
Absoluut afspraak maken met huisarts, of je huisarts de nuchterheid zelve is of niet doet er niet toe, lijkt me toch wel verontrustend voor jezelf. Beter even goed door de molen gehaald worden in dit soort gevallen.
Dat is inderdaad dom.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 18:02 schreef Zeebro het volgende:
[..]
Het klinkt dom maar het is ook meer een trotsheid kwestie. Mij mankeert nooit wat en ik geef altijd af op mensen met vage problemen. En mijn huisarts is net zo'n type. Daarom koos ik hem juist als huisarts.
Ik ben verdomme altijd kunnen vertrouwen op mijn hersenen nu heb ik moeite met een vraag zoals "heeft u een bonuskaart?". Als ik naar de huisarts ga dan is dat ook een een soort van zwaktebod zeg maar. Niet alleen naar hem toe maar ook voor mezelf...
Ja, ik ben iemand die te trots kan zijn om naar een huisarts te gaan. Als je een arm breekt ga je naar een dokter, maar als je wat warrig bent dan ben je toch niet meteen huisartsvoer?.
Nou ja, op dit moment is mijn eigen trots dus m'n domste & ergste vijand. Voor de mensen die het nog kunnen volgen.
Psychologie geloof ik gewoon niet in. Flutwetenschap. Als ik stress heb dan moet m'n lichaam gewoon normaal doen. Ik haat het om niet de volledige controle te hebben. Iets niet kunnen herinneren in het weekend omdat je het doordeweeks druk hebt is een zwaktebod van vanjewelste...quote:Op zaterdag 27 februari 2010 18:15 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Dat is inderdaad dom.
Net of je meer trots kunt zijn op jezelf omdat je nooit iets hebt o.i.d....?![]()
Bovendien zijn spraakproblemen en concentratie/geheugenproblemen verre van vaag en kunnen bij zeer veel fysieke problemen passen. Het kan ook psychogeen zijn ten gevolge van stress of wat dan ook, maar dat is toch niet het eerste waar je verwacht als iemand gewoon geestelijk "gezond" in zijn vel zit.
Afspraak dus, komende maandag.
Hoe lang heb je het eigenlijk en merkte je het bij jezelf op of merkten anderen het eerst? Spraak- en geheugenklachten kwamne plots zei je, kwamen deze tegelijk?
Je voelt je nog debieler als je niet langs de dokter gaat en er staks echt iets met je aan de hand blijkt te zijn.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 18:21 schreef Zeebro het volgende:
[..]
Psychologie geloof ik gewoon niet in. Flutwetenschap. Als ik stress heb dan moet m'n lichaam gewoon normaal doen. Ik haat het om niet de volledige controle te hebben. Iets niet kunnen herinneren in het weekend omdat je het doordeweeks druk hebt is een zwaktebod van vanjewelste...
Ik gok dat het nu een maandje speelt. En het viel mij in ieder geval wel op aangezien ik normaal gesproken snel denk en spreek. Een soort van tweede natuur. Navraag in de omgeving bevestigde mijn eigen vermoeden. Geen idee wie het dus eerder opviel... Dudielijk is wel dat het zowel mij als m'n omgeving opvalt
Deze middag nog haalde ik op 9292ov.nl 2 straatnamen door elkaar met als gevolg dat mijn vriendin me moest corrigeren omdat we anders niet de correct bus hadden genomen. Dan voel je je toch wel verdomd debiel hoor
Nee, komende week maak ik wel een afspraak hoor. Maar leuk vinden doe ik het niet...quote:Op zaterdag 27 februari 2010 18:24 schreef Volpez het volgende:
[..]
Je voelt je nog debieler als je niet langs de dokter gaat en er staks echt iets met je aan de hand blijkt te zijn.
Daarnaast is stress en zijn stressklachten verre van debiel.
Maar goed..
Veel plezier ermee, zelf weten. Dan ga je niet naar de dokter.
Ik kan het heel goed volgen, want hier aan deze kant van het beeldscherm zit precies zo een typ. Ik liep al twee jaar met rug klachten, maar pas bij (wat naderhand bleek) hernia twee ging ik eens naar de dokter. Last van mijn voet? ja hoor, al een maand of twee, en ja het werd niet beter, eerder slechter... toch op dwang van de trainer naar de dokter. Een gebroken middenvoetsbeen en een tweede (door verwaarlozing) onderweg (reeds ingescheurd).quote:Op zaterdag 27 februari 2010 18:02 schreef Zeebro het volgende:
[..]
Het klinkt dom maar het is ook meer een trotsheid kwestie. Mij mankeert nooit wat en ik geef altijd af op mensen met vage problemen. En mijn huisarts is net zo'n type. Daarom koos ik hem juist als huisarts.
Ik ben verdomme altijd kunnen vertrouwen op mijn hersenen nu heb ik moeite met een vraag zoals "heeft u een bonuskaart?". Als ik naar de huisarts ga dan is dat ook een een soort van zwaktebod zeg maar. Niet alleen naar hem toe maar ook voor mezelf...
Ja, ik ben iemand die te trots kan zijn om naar een huisarts te gaan. Als je een arm breekt ga je naar een dokter, maar als je wat warrig bent dan ben je toch niet meteen huisartsvoer?.
Nou ja, op dit moment is mijn eigen trots dus m'n domste & ergste vijand. Voor de mensen die het nog kunnen volgen.
"Daar geloof ik niet in" vind ik altijd een mooie reactie. Het is niet alsof we het over God hebben of ruimtewezens. Psychologie gaat simpelweg om hoe je je voelt en of je dingen een plek kan geven in je leven. Waarom zou je "stress" wel ter sprake brengen maar dit afschuiven? Stress is ook zo subjectief als wat.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 18:21 schreef Zeebro het volgende:
[..]
Psychologie geloof ik gewoon niet in.
Niet dat het dat per se moet zijn, maar spraakproblemen kunnen problemen in de hersenen aanduiden (dus wel fysiek verklaarbaar, zo je wilt). Ik zou je toch aanraden naar je huisarts te gaan, want er is een heel gradatie aan aandoeningen die dit kan veroorzaken, van infecties en tekort aan voedingsmiddelen tot ernstigere dingen zoals een TIA.quote:Ik gok dat het nu een maandje speelt.
Heb jij dan geen hersenen?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 18:21 schreef Zeebro het volgende:
[..]
Psychologie geloof ik gewoon niet in. Flutwetenschap.
De ergste dingen beginnen met vage klachtenquote:Op zaterdag 27 februari 2010 18:02 schreef Zeebro het volgende:
[..]
Ik had dit probleem ook, tijdens een depressie. Dus ik denk dat het heel goed stressgerelateerd kan zijn. Dan zei ik bijvoorbeeld "ik moet de bus halen" terwijl ik de krant uit de gang wilde gaan halen, of ik zei niet het woord wat ik wilde zeggen, maar iets wat erop leek of rijmde. Heel irritant.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:31 schreef Zeebro het volgende:
Hallo mensen,
De laatste tijd valt het mij en mensen in mijn omgeving op dat ik moeite heb om op simpele woorden te komen. Ik zeg bijvoorbeeld geraspte aardappelen terwijl ik geraspte kaas bedoel. De meest simpele woorden zoals koffie vind ik soms al moeilijk om te benoemen, alsof het op het puntje van mijn tong ligt maar toch niet 'aanwezig' is in mijn geheugen.
Ook heb ik opeens moeite met topografische liggingen en straatnamen. Het is niet zo dat ik verdwaal maar ik denk dan gewoon in straat X te lopen terwijl ik me in straat Y begeef... Afspraken vergeet ik en soms heb ik moeite om een naam bij een gezicht te plaatsen.
Ik ben 29 jaar en voor de rest in uitstekende gezondheid maar ik vraag me nu af af of dit een stress gerelateerd fenomeen is. Er is sprake van een drukke baan met veel verantwoordelijkheid.
Op een of andere manier voelt het gewoon niet echt goed. Mijn huisarts is de nuchterheid zelve en ik ben bang dat hij me niet of nauwelijks serieus zal nemen met deze klachten aangezien ik misschien eens in de twee jaar bij hem in de praktijk kom als mij echt iets mankeert.
Wat is nu wijsheid? Het nog even aankijken of toch een afspraak maken?
herkenbaar, ik had hetzelfde toen ik flink depri was.quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:56 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ik had dit probleem ook, tijdens een depressie. Dus ik denk dat het heel goed stressgerelateerd kan zijn. Dan zei ik bijvoorbeeld "ik moet de bus halen" terwijl ik de krant uit de gang wilde gaan halen, of ik zei niet het woord wat ik wilde zeggen, maar iets wat erop leek of rijmde. Heel irritant.
Het leukste was wel toen ik een keer onderweg was ergens naar toe. En toen kwam ik in Utrecht aan met de trein en wist ik helemaal niet meer wat ik eigenlijk moest doen in Utrecht.quote:Op donderdag 4 maart 2010 21:14 schreef Mirjam het volgende:
[..]
herkenbaar, ik had hetzelfde toen ik flink depri was.
zonder een agenda/kalender vergat ik ook álles.
Nouja, 't is niet leuk maar wel verstandig. De huisarts vindt 't in elk geval wel dermate belangrijk dat ie je doorverwijst, en heeft geen 'zie het even aan' houding.quote:
In de categorie: 'serieuze shit' of 'zekerheid voor alles'?quote:
Goede zaakquote:
Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens, neurologen hebben genoeg met psychologie te maken. Bijvoorbeeld bij het vaststellen/uitsluiten van psychosomatische problematiek.quote:Op zondag 7 maart 2010 15:05 schreef freecell het volgende:
[..]
Goede zaak
En Neurologie heeft wel veel met je hersenen, maar weinig met psychologie te maken om je gerust te stellen
Ja, okquote:Op zondag 7 maart 2010 15:39 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens, neurologen hebben genoeg met psychologie te maken. Bijvoorbeeld bij het vaststellen/uitsluiten van psychosomatische problematiek.
Ten eerste, TS vraagt of het KAN komen door stress en daar zeggen mensen alleen maar op dat dat zo is. Niemand zegt dat hij er verder maar niet naar moet laten kijken, integendeel. Ten tweede lijkt dit voor geen meter op jouw vergelijking tussen Alzheimer en vergeetachtigheid.quote:Op zondag 7 maart 2010 15:53 schreef Injetta het volgende:
Ik begrijp dan ook niet dat mensen hier zo lichtvaardig meteen maar roepen dat had ik ook toen ik gestresst was. Dat lijkt een beetje op hoe mensen reageren als iemand in de omgeving overduidelijk Alzheimerklachten vertoont. Ik vergeet ook wel eens wat, ik ben ook wel eens in de war... ha ha.. maak je maar geen zorgen. Maar op de een of andere manier is er toch echt verschil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |