abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:22:01 #101
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_78640780
Oh oeps, dit is helemaal niet het Robbert van den Broeke-topic !

Ik heb zeker m'n hersencellen weg zitten zuipen !
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:12 schreef Summers het volgende:
blijkbaar geven mensen daar graag hun geld aan uit , weer iemand anders gaat liever zijn hersencellen wegzuipen , dat moet iedereen voor zich zelf weten , het is maar waar je waarde aan hecht en gelukkig van word en wat je interesse is .
Aan de andere kant: Robbert van den Broeke is waarschijnlijk wel een fantasy prone persoonlijkheid, dus ik zat er niet helemaal naast met mijn ene nog niet weggezopen hersencel .
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_78640873
Altijd het ene extreme voorbeeld na het andere... want als je niet in het paranormale gelooft ben je natuurlijk iemand die zijn hersencellen wegzuipt
pi_78642035
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:20 schreef JoepiePoepie het volgende:
Het is oneerlijker om die gave voor jezelf te houden en het stiekem te gebruiken tijdens bijvoorbeeld het schaken.
Als mensen zo'n gave hebben, zouden daar vast een paar tussen zitten die het allereerst voor hun eigen voordeel gebruiken. Als je bijvoorbeeld kan voorspellen hoe aandelen dalen of stijgen, kan je makkelijk rijk worden. En dat zou de omgeving ook op gaan vallen.

Maar ik denk dat het voornamelijk mensen zijn die denken: "Ik ben bijzonder, want ik hoor en zie allemaal dingen die anderen niet zien, dus ik ben paranormaal begaafd." Daarmee hopen ze aandacht te trekken en die krijgen ze ook, omdat er genoeg mensen zijn die ze geloven. Maar wanneer ze hun gaven gaan toepassen, gebruiken ze trucjes zoals cold reading. Goochelaars en illusionisten zijn daarin veel beter ontwikkeld, alleen komen zij ervoor uit dat het geen toverij of paranormaliteiten zijn.

RvdB lijkt me een goed voorbeeld van zo'n persoonlijkheid. Uri Geller ook. Maar ik dacht eigenlijk meer aan Sten Oomen, vooral omdat het gevoel dat je uit je lichaam treedt echt iets is wat bij deze persoonlijkheidsbeschrijving hoort.

Valt me trouwens wel op dat ze zichzelf niet meer bijzonder noemt dan een ander, want zij denkt dat iedereen uit zijn lichaam kan treden. En misschien heeft ze wel gelijk dat iedereen zoiets kan ervaren, maar dan heeft het meer met zelfhypnose te maken.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:59:10 #104
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_78642421
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:50 schreef Pulzzar het volgende:
Als mensen zo'n gave hebben, zouden daar vast een paar tussen zitten die het allereerst voor hun eigen voordeel gebruiken. Als je bijvoorbeeld kan voorspellen hoe aandelen dalen of stijgen, kan je makkelijk rijk worden. En dat zou de omgeving ook op gaan vallen.
Het maakt mij ook niet uit of iemand zo'n gave voor zichzelf houdt of niet. Maar mediaconsument schreef:
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:15 schreef mediaconsument het volgende:
Aan de andere kant kan het zo zijn dat omwille van eerlijkheid de gave niet gebruikt word om geld te verdienen of andere zaken te forceren. Het leven draait om meer dan dat lijkt mij.
En daar reageerde ik op m.b.t. of het wel of niet eerlijk is .
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_78642646
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:50 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Maar ik denk dat het voornamelijk mensen zijn die denken: "Ik ben bijzonder, want ik hoor en zie allemaal dingen die anderen niet zien, dus ik ben paranormaal begaafd." Daarmee hopen ze aandacht te trekken en die krijgen ze ook, omdat er genoeg mensen zijn die ze geloven. Maar wanneer ze hun gaven gaan toepassen, gebruiken ze trucjes zoals cold reading. Goochelaars en illusionisten zijn daarin veel beter ontwikkeld, alleen komen zij ervoor uit dat het geen toverij of paranormaliteiten zijn.

RvdB lijkt me een goed voorbeeld van zo'n persoonlijkheid. Uri Geller ook. Maar ik dacht eigenlijk meer aan Sten Oomen, vooral omdat het gevoel dat je uit je lichaam treedt echt iets is wat bij deze persoonlijkheidsbeschrijving hoort.

Valt me trouwens wel op dat ze zichzelf niet meer bijzonder noemt dan een ander, want zij denkt dat iedereen uit zijn lichaam kan treden. En misschien heeft ze wel gelijk dat iedereen zoiets kan ervaren, maar dan heeft het meer met zelfhypnose te maken.
Doet ze niet gewoon lucide dromen?
pi_78651107
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 17:04 schreef VaderVanJezus het volgende:

[..]

Doet ze niet gewoon lucide dromen?
Ik denk eerder dat het natte dromen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')