abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 maart 2010 @ 10:42:05 #151
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78582450
quote:
Op maandag 1 maart 2010 10:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dan begrijp jij toch het concept 'democratie' nog niet helemaal, beste KK.

Of om de verlichte denker Voltaire aan te halen: “Ik ben het oneens met wat u zegt, maar ik zal tot de dood uw recht verdedigen om het te zeggen”.

Binnen de kaders die de wet daaraan stelt, uiteraard.
Daar denken ze in Amerika anders over. Daar mag je bijna alles zeggen, tot de holocaust ontkennen aan toe maar daar bestaan zeker checks en balances om te voorkomen dat anti-democraten absorberen in het systeem. Dat is dan wel weer het voordeel van het vastgeroeste conservatieve amerikaanse stelsel.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 1 maart 2010 @ 10:45:08 #152
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78582515
quote:
Op maandag 1 maart 2010 10:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dan begrijp jij toch het concept 'democratie' nog niet helemaal, beste KK.

Of om de verlichte denker Voltaire aan te halen: “Ik ben het oneens met wat u zegt, maar ik zal tot de dood uw recht verdedigen om het te zeggen”.

Binnen de kaders die de wet daaraan stelt, uiteraard.
owja, voltaire heeft het niet zelf gezegd. ik meende het al eens gelezen te hebben. even gecheckt en het klopt. die zin komt niet uit de mond/pen van voltaire zelf
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 1 maart 2010 @ 10:46:09 #153
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78582547
quote:
Op maandag 1 maart 2010 10:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Mijn god, wat een enge site. De PvdA is voor jou echt het vleesgeworden kwaad is het niet?
Welke site?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_78582901
quote:
Op maandag 1 maart 2010 10:46 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Welke site?
Deze.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_78582922
waarom is er eigenlijk geen katholieke versie van de ChristenUnie en de SGP?
  maandag 1 maart 2010 @ 11:06:51 #156
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78583093
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Deze.
Wat een treurige site. Ze vergelijken het weigeren van de hostie aan homosexuele gelovigen met het wegsturen van mensen met een hockeystick op een voetbalveld.

Oh en alles op de voorpagina gaat over homo's of de pvda. Wat een obsessie.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_78583498
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:06 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Wat een treurige site. Ze vergelijken het weigeren van de hostie aan homosexuele gelovigen met het wegsturen van mensen met een hockeystick op een voetbalveld.

Oh en alles op de voorpagina gaat over homo's of de pvda. Wat een obsessie.
En dat soort types vind je dus blijkbaar in het CDA. Mijn god....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_78583774
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:01 schreef Dichtpiet. het volgende:
waarom is er eigenlijk geen katholieke versie van de ChristenUnie en de SGP?
Omdat je met katholieken soms nog wel kan lachen. Dat mag niet bij de CU en de SGP.
pi_78583819
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:30 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Omdat je met katholieken soms nog wel kan lachen. Dat mag niet bij de CU en de SGP.
Ik heb ook wel deels een katholieke opvoeding genoten en ben toen eigenlijk nooit van die types als op bovenstaande site tegengekomen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_78584027
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:06 schreef ethiraseth het volgende:
Ze vergelijken het weigeren van de hostie aan homosexuele gelovigen met het wegsturen van mensen met een hockeystick op een voetbalveld.
Het is natuurlijk ook een beetje triest dat de PvdA een organisatie waarbinnen men een bepaalde opvatting heeft kapot wil maken omdat het hen niet aan staat wat er gebeurd. Het wordt tijd dat artikel 1 GW aangepast wordt, particuliere organisaties moeten soeverein zijn om binnen hun organisatie bepaald opvattingen er op na te houden en na te streven.
pi_78584054
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb ook wel deels een katholieke opvoeding genoten en ben toen eigenlijk nooit van die types als op bovenstaande site tegengekomen.
Hehe. Dit is wel erg idd
  maandag 1 maart 2010 @ 11:41:11 #162
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78584107
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook een beetje triest dat de PvdA een organisatie waarbinnen men een bepaalde opvatting heeft kapot wil maken omdat het hen niet aan staat wat er gebeurd. Het wordt tijd dat artikel 1 GW aangepast wordt, particuliere organisaties moeten soeverein zijn om binnen hun organisatie bepaald opvattingen er op na te houden en na te streven.
Alleen is de grondwet belangrijker dan wat particuliere organisaties willen. Gelukkig maar.
  † In Memoriam † maandag 1 maart 2010 @ 11:41:53 #163
230491 Zith
pls tip
pi_78584136
quote:
Op maandag 1 maart 2010 10:10 schreef DrWolffenstein het volgende:
edit: .
Waarom edit je die site nou weg? Durf je er niet voor uit te komen?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_78584154
Nee, er is een veel betere reden.
pi_78584176
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:41 schreef ethiraseth het volgende:
Alleen is de grondwet belangrijker dan wat particuliere organisaties willen. Gelukkig maar.
Ik had niet anders verwacht van jou. De opdringerige progressievelingen in Nederland vinden het noodzakelijk hun opvattingen zelfs tot in particuliere organisaties waar zij zelf geen deel van uitmaken door te voeren.
  maandag 1 maart 2010 @ 11:46:28 #166
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78584236
He ja, wetten zijn niet nodig voor particuliere organisaties. Doe maar wat je wil. Kannibalisme, rituele moorden, kindermisbruik? Allemaal toegestaan want hey, het is particulier.
pi_78584276
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:46 schreef ethiraseth het volgende:
He ja, wetten zijn niet nodig voor particuliere organisaties. Doe maar wat je wil. Kannibalisme, rituele moorden, kindermisbruik? Allemaal toegestaan want hey, het is particulier.
Nee, want dat wordt verboden omdat je mensen geen lichamelijke schade mag berokkenen, dat weet je zelf natuurlijk ook wel.
  maandag 1 maart 2010 @ 11:48:21 #168
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78584282
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:47 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, want dat wordt verboden omdat je mensen geen lichamelijke schade mag berokkenen.
En je mag ook niet discrimineren van de wet. Hey, zijn we het toch eens.
pi_78584320
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:48 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

En je mag ook niet discrimineren van de wet. Hey, zijn we het toch eens.
Ik schrijf toch dat ik art. 1 GW op zijn minst aan wil passen en misschien wel af wil schaffen. Dan staat het discriminatieverbod niet meer in de wet en mag het dus wel.
  maandag 1 maart 2010 @ 11:51:32 #170
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78584370
Succes met het voor elkaar krijgen. 2x een meerderheid nodig in de tweede kamer is een flinke opgave. Maar hey, misschien wil de heer Geert W. je wel helpen. Die houdt ook van discrimineren.
pi_78584541
Ik hou niet van discrimineren hoor, ik stel alleen dat de overheid via art 1 GW een onaanvaardbare inbreuk maakt op de soevereiniteit van particuliere organisaties.
pi_78584546
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik schrijf toch dat ik art. 1 GW op zijn minst aan wil passen en misschien wel af wil schaffen. Dan staat het discriminatieverbod niet meer in de wet en mag het dus wel.
meen je dat nu echt? dat discriminatie mogelijk wordt
pi_78584597
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik hou niet van discrimineren hoor, ik stel alleen dat de overheid via art 1 GW een onaanvaardbare inbreuk maakt op de soevereiniteit van particuliere organisaties.
en hoe vaak wordt dat dan op een onaanvaarbare manier geschonden?? geef gerust een lijst met voorbeelden...
pi_78584615
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:56 schreef attila_de_hun het volgende:
meen je dat nu echt? dat discriminatie mogelijk wordt
Ja, er is overigens geen enkele reden om je daar zorgen om te maken, de wil om niet te discrimineren is ruim aanwezig onder de Nederlandse bevolking.
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:58 schreef attila_de_hun het volgende:
en hoe vaak wordt dat dan op een onaanvaarbare manier geschonden?? geef gerust een lijst met voorbeelden...
De SGP is er een goed voorbeeld van, Janmaat is er een goed voorbeeld van, het Meldpunt Discriminatie Internet, en zo kan ik nog wel even door gaan.
pi_78584670
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:58 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, er is overigens geen enkele reden om je daar zorgen om te maken, de wil om niet te discrimineren is ruim aanwezig onder de Nederlandse bevolking.
wat is het nu? nu zeg je "ja" daarjuist gaf je aan dat je discrimineren niet ok vond!
  maandag 1 maart 2010 @ 12:02:00 #176
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78584784
Ik wordt echt misselijk van Bolkesteijn

Particuliere organisaties zijn niet heilig. De individuen die daarin zitten zijn een stuk belangrijker en juist daarom bepaal je dat die particuliere organisaties niet alles mogen doen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_78584804
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:59 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

wat is het nu? nu zeg je "ja" daarjuist gaf je aan dat je discrimineren niet ok vond!
Ik vind discrimineren niet oke, maar ik wil het niet verbieden omdat ik daarmee in het vaarwater kom van mensen die het wellicht wel oke vinden. Ik begrijp dat een revolutionaire gedachtegang voor velen in Nederland, iets waar je zelf niet achter staat toch niet willen verbieden, maar probeer het zelf ook eens toe te passen.
  maandag 1 maart 2010 @ 12:04:26 #178
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78584893
Maar jij was toch diegene die abortus en euthanasie wil verbieden? Dat vind je dan weer niet goed en dan moet de overheid wel ingrijpen. Beetje inconsequent wel.
  maandag 1 maart 2010 @ 12:05:19 #179
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78584941
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
En ik vind dat particuliere organisaties geen staat binnen een staat mogen zijn (wat wel kan gebeuren dankzij het slopen van de staat). Democratische normen horen ook te gelden binnen het particuliere domein. Simpel.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 1 maart 2010 @ 12:05:52 #180
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78584964
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:04 schreef ethiraseth het volgende:
Maar jij was toch diegene die abortus en euthanasie wil verbieden? Dat vind je dan weer niet goed en dan moet de overheid wel ingrijpen. Beetje inconsequent wel.
welnee, anders blijft geen loonslaaf meer leven. er moet vooral een taboe op blijven
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')